Ideate ViewCreator

 

 

با Ideate ViewCreator در یک Revit Design Option کپی کنید

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

با استفاده از Ideate ViewCreator برای Revit، یک تیم می‌تواند اجزای ساختمان و اتاق‌ها را در یک فایل پروژه توسعه، ارزیابی و بازطراحی کند. برخی از اعضای تیم می‌توانند روی گزینه‌های خاصی مانند انواع لابی کار کنند، در حالی که بقیه اعضای تیم به مدل اصلی ادامه می‌دهند. می‌توانید درباره گزینه‌های طراحی در مبحث راهنمای آنلاین Autodesk Revit اطلاعات بیشتری کسب کنید: درباره گزینه‌های طراحی .

Ideate ViewCreator را می توان برای خودکارسازی ایجاد نماهای خاص گزینه طراحی از طریق استفاده از الگوهای نمای جزئی استفاده کرد. در این مثال، ما مراحل مورد نیاز برای ایجاد چند کپی نمای پلان را که دارای نام منحصر به فرد و تنظیمات گزینه طراحی هستند را طی می کنیم. قبل از شروع این تمرین، فایل Revit Sample به نام rac_advanced_sample_project.rvt را باز کنید. این فایل را معمولاً می‌توانید در C:\Program Files\Autodesk\Revit 2018\Samples پیدا کنید.

اگر می‌خواهید از پروژه خود استفاده کنید و گزینه‌های طراحی شما از قبل تنظیم شده‌اند، می‌توانید به  راه‌اندازی یک الگوی نمایشی بروید .

یک گزینه طراحی را تنظیم کنید

قبل از اینکه بتوانیم نماهای خاصی از گزینه طراحی ایجاد کنیم، باید حداقل یک مجموعه گزینه طراحی و دو گزینه طراحی ایجاد کنیم.

  1. در تب Manage در Revit، دکمه Design Option را انتخاب کنید.
  2. دکمه New را در قسمت Design Option Set انتخاب کنید تا یک مجموعه گزینه جدید به نام "Option Set 1" ایجاد شود. گزینه اول به طور خودکار ایجاد می شود و "گزینه 1 (اولیه)" نامیده می شود.
  3. دکمه New را در زیر Option انتخاب کنید تا گزینه جدیدی به نام Option 2 ایجاد شود.
  4. کادر گفتگوی Design Option را ببندید.

بعدی:   پله های اصلی را به گزینه های طراحی اضافه کنید

ایجاد Revit Design Option در Ideate ViewCreator برای Revit

پله های اصلی را به گزینه های طراحی اضافه کنید

در این پروژه باید دو چیدمان مختلف برای پله های اصلی را به کارفرما نشان دهیم. این یک شرایط ایده آل برای استفاده از گزینه های طراحی است. دستورالعمل های زیر را دنبال کنید تا از Revit برای اضافه کردن دو پله اصلی به گزینه ها استفاده کنید، سپس تغییراتی را در گزینه 2 ایجاد کنید.

  1. نمای طرح 01 - Entry Level را باز کنید. 
  2. از Revit برای انتخاب دو پله اصلی استفاده کنید، سپس مانند شکل زیر دکمه «افزودن به تنظیم» را در پایین صفحه انتخاب کنید.
  3. پله ها را به هر دو گزینه 1 و گزینه 2 اضافه کنید، سپس کادر گفتگو را ببندید.

بعدی:   گزینه 2 را اصلاح کنید

با Ideate ViewCreator به Revit Design Option اضافه کنید

گزینه 2 را اصلاح کنید

  1. سپس، در حالی که هنوز در نمای پلان هستید، با انتخاب گزینه از منوی کشویی در پایین صفحه، گزینه فعلی را از "Main Model" به "Option 2" تغییر دهید. این باید منجر به خاکستری شدن نمای پلان شود، به استثنای دو پله که قبلاً به گزینه طراحی اضافه شده است.
  2. با حذف یکی از پله ها گزینه 2 را متفاوت کنید.
  3. گزینه Design را به مدل اصلی تغییر دهید، که گزینه 1 (اولیه) را نشان می دهد و توجه کنید که هر دو پله هنوز بخشی از آن گزینه هستند.

بعدی:   یک View Template را تنظیم کنید

Revit Design Option را با Ideate ViewCreator فعال کنید

برای تخصیص تنظیمات گزینه طراحی، یک View Template راه اندازی کنید

Ideate ViewCreator می تواند از قوانین سفارشی برای کنترل نام نماهای جدید و ویژگی های view آن نماها استفاده کند. تنظیمات VG (Visibility Graphic) برای هر دو گزینه Design و فایل‌های Revit پیوندی در حال حاضر برای استفاده در برنامه‌نویسی سفارشی قابل دسترسی نیستند، اما از طریق استفاده خلاقانه از View Templates می‌توانید این محدودیت را برای تنظیم گزینه Design یا تنظیمات نمای پیوندی برطرف کنید.

با Ideate ViewCreator قالب Revit View ایجاد کنید

  1. همانطور که در بالا نشان داده شده است، در حالی که در نمای پلان 01 - Entry Level هستید، از Create Template from View استفاده کنید، که از تب View یافت می شود.
  2. نام قالب جدید را "گزینه 2" بگذارید.
  3. با برداشتن علامت همه دسته‌ها به جز گزینه‌های طراحی لغو V/G، الگو را ویرایش کنید.
  4. دکمه Edit... را در کنار V/G Overrides Design Options انتخاب کنید تا کادر گفتگوی Design Option باز شود.
  5. مقدار Option Set 1 را مطابق شکل روی "Option 2" تنظیم کنید.
  6. برای تکمیل نمای قالب، OK را انتخاب کنید.

بعدی:   نمایش های طرح چند گزینه ای ایجاد کنید

گزینه طراحی را از طریق گرافیک دید با Ideate ViewCreator برای Revit تنظیم کنید

نماهای طرح چند گزینه ای ایجاد کنید

اکنون که پروژه دارای چند گزینه طراحی و یک قالب نمایش است، می‌توانیم نماهای تکراری ایجاد کنیم تا فقط شرایط خاص گزینه را نشان دهیم. به‌طور پیش‌فرض، نماها هر کدام از شرایط گزینه‌ای را که در حال حاضر فعال است را نشان می‌دهند، اما در بسیاری از موارد ما می‌خواهیم یک شرط گزینه دائمی را برای برخی نماها اختصاص دهیم. در این مثال، نماهای سقف و کف موجود را انتخاب می کنیم.

  1. از تب Ideate Software، Ideate ViewCreator را انتخاب کنید.
  2. روش "Duplicate Views" را انتخاب کنید.
  3. از گفتگوی Select Views، این (5) نماها را برای شبیه سازی انتخاب کنید: 01 - Entry Plan، 02 - Floor Plan، 03 - Floor Plan، 01 - Ceiling Plan، 02 - Ceiling Plan.
  4. قانون نامگذاری View به نام "DUPLICATE — Design Option" را از منوی کشویی قوانین انتخاب کنید. به تغییر نام نماها توجه کنید تا " - Option" اضافه شود. قالب نمایش را به قالب نمای جدید ایجاد شده به نام "گزینه 2" ویرایش کنید.
  5. مقدار پسوند را برای مطابقت با نام گزینه طراحی جدید خود ویرایش کنید: "- گزینه 2". برای به‌روزرسانی نام‌های نمای جدید، باید از کلید برگه یا بازگشت استفاده کنید.
  6. دکمه "ایجاد نماها" را انتخاب کنید. نتایج (5) نمای جدید خواهد بود که هر کدام دارای پسوند "- گزینه 2" هستند.
  7. "01 - Entry Plan - Option 2" را باز کنید و توجه کنید که این گزینه طراحی فقط شامل یک پله در لابی اصلی است.
  8. برای باز کردن Visibility Graphics، VG را تایپ کنید. در برگه Design Option، توجه کنید که گزینه 2 برای مجموعه گزینه های طراحی به نام "Option Set 1" در View Template تنظیم شده است.

با Ideate ViewCreator برای Revit نماهای طرح چند گزینه ای ایجاد کنید