یک روف گاردن شهری بساز !!

 

 

نحوه ساخت باغهای پشت بام شهری

( روف گاردن شهری )


توسط
ماری آیانوتی

به روز شده در 2019/11/19

 

ترجمه : گروه معماری مشاور

 

 

Large roof terrace with horizontally trained plane trees (Platanus) and wooden dining furniture, October. Part of a series, image 4 of 21

Francois De Heel / Getty Images

 

باغ های پشت بام می توانند واحه ای در محیط شهری دیگر باشند. باغبانی روی پشت بام دارای مزایای متعددی است - از جمله حفظ حریم خصوصی ، نداشتن گوزن و آفتاب خوب - اما قبل از شروع کاشت ، چندین نکته در مورد باغبانی شهری باید در نظر گرفته شود. اگر تصمیم گرفته اید باغ پشت بام خود را ایجاد کنید ، در اینجا نحوه شروع کار را مشاهده می کنید.

 

آنچه شما نیاز دارید

 

  • ابزارها
  • ظروف
  • خاک
  • کود
  • اب
  • گیاهان

 

 

جمع آوری ابزارها


برای یک باغ ظروف روی پشت بام به ابزارهای بسیار کمتری نسبت به یک باغ سنتی در سطح زمین نیاز دارید. شما اسکوپ و پر کردن زیادی انجام می دهید ، بنابراین ماله و قاشق خاک اولین ابزارهایی هستند که به آنها نیاز دارید. وقتی خاک را تخلیه می کنید ، یک قیر کوچک به کارتان می آید تا از ایجاد آشفتگی جلوگیری کنید.

 

تنها ابزار ضروری دیگر ، هرس مناسب برای هرس و تمیز کردن گیاهان است. پس از آن ، بقیه ابزارهایی که به آنها احتیاج دارید بستگی به این دارد که در حال رشد و میزان تعمیر و نگهداری هستید.

 

 

انتخاب ظروف


کانتینرها جایی هستند که می توانید سبک خود را در باغ پشت بام بیان کنید ، اما این بدان معنا نیست که باید برای آنها هزینه زیادی صرف کنید - اگرچه به راحتی می توانید. هنگام انتخاب ظروف پشت بام ، علاوه بر زیبایی ، دو نکته را باید در نظر داشته باشید: وزن و جنس.

شما به ظروف کافی برای ریشه هر نوع گیاهی که انتخاب می کنید نیاز خواهید داشت ، اما اگر نگران این باشید که پشت بام شما چقدر می تواند پشتیبانی کند ، وزن آن مشکل ساز می شود. به خاطر داشته باشید که وقتی آب گیاهان را آبیاری می کنید ظروف حتی سنگین تر می شوند. مواد سنتی مانند خاک رس ، خاک رس و سیمان می توانند بسیار سنگین باشند.

 

گلدان های پلاستیکی و ظروف مصنوعی جدید به قدری سبک هستند که بتوان آنها را بلند کرد ، اما شما همچنین باید متعادل سازی ارتفاع گیاهان خود را در نظر بگیرید. یک گیاه بلند یا سنگین ، مانند یک درخت کوچک یا یک گیاه گوجه فرنگی پر از میوه های رسیده ، در یک گلدان سبک وزن سرنگون می شود. اگر باغ پشت بام شما باد می گیرد ، ظروف سنگین تر ضروری هستند.

 

علاوه بر سنگین تر از مواد مصنوعی ، مواد طبیعی مانند خاک رس ، خاک رس و سرامیک نیز بیشتر از مواد مصنوعی گرم می شوند. وقتی گلدان گرم می شود ، خاک و ریشه گرم می شود و گیاه به آبیاری مکرر نیاز دارد. شما می توانید تا حدی با کمی سایه کمک کنید و بالای ظروف را مالچ کنید ، اما آبیاری قطره ای یا گلدان های خودآبی زندگی شما را بسیار آسان می کند.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید ...

 

 

Watering hose spraying water on raised garden with pink flowers and foliage

 

 

خاک مناسب


خاک اغلب برای باغبان جدید جالب ترین چیز است ، اما مهمترین قسمت باغ شما است. خاک خوب به معنی گیاهان سالم و کار کمتر برای شماست. اگر در ظروف و تخت های بلند رشد می کنید ، این مزیت را خواهید داشت که خاک بیاورید (به جای اینکه با آنچه روی زمین است گیر کرده باشید). مقدار خاک مورد نیاز متفاوت خواهد بود ، بنابراین قبل از کاشت ، در مورد انتخاب های خود تحقیق کنید.

چندین مخلوط گلدان خوب در بازار وجود دارد ، اما می توانید ترکیب خود را با ترکیب سه قسمت کمپوست یا کود کمپوست با 1/4 قسمت ذغال سنگ نارس برای سبکی ترکیب کنید. برای بهبود زهکشی ، یک مشت پرلیت در هر قابلمه اضافه کنید.

معمولاً هر بهار خاک در ظروف باید به صورت دوره ای تعویض شود. شما می توانید خاک موجود را بلند کرده و دوباره قرار دهید یا به سادگی آن را بپوشانید.

 

 

انتخاب کود


گیاهان کانتینری ، مانند باغ پشت بام شهری ، به کود منظم احتیاج دارند. حتی یک مخلوط بزرگ گلدان با گذشت زمان از بین می رود ، زیرا گیاهان مواد مغذی را جذب کرده و آب آنها را خارج می کند. هرچه گیاه بزرگتر شود و آب بیشتری مصرف شود ، خاک سریعتر تخلیه می شود. نوع کود مورد استفاده شما تعیین می کند که چقدر به کود نیاز دارید ، اما هر دو تا سه هفته باید کافی باشد.

 

بسیاری از کودهای خوب در بازار وجود دارد ، از جمله انتخاب های ارگانیک بیشتر. کود محلول در آب سریعترین راه برای رساندن مواد مغذی به گیاهان است ، چه با آبیاری خاک و رساندن مستقیم آن به ریشه ها و چه با تغذیه شاخ و برگ.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید ...

 

 

چیدن گیاهان خود


تقریباً می توانید هر چیزی را در یک ظرف بکارید ، اما بسیاری از گیاهان دارای برچسب "عالی برای ظروف" هستند - این مکان خوبی برای شروع است. از آنجا که بیشتر باغهای پشت بام آفتاب زیادی می گیرند و به طور بالقوه بسیار گرم هستند ، در طول روز ، گیاهان مقاوم به خشکی توصیه می شود.

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و مقاومت در پشت بام را در نظر بگیرید. از آنجا که پشت بام ها گرما را حفظ می کنند ، می توانند اقلیمی کوچک ایجاد کنند که در منطقه ای بالاتر از باغ روی زمین قرار دارد. شما به گیاهانی احتیاج دارید که بتوانند گرما را تحمل کنند ، اما از آنجایی که در ظروف قرار دارند ، احتمالاً تحمل سرما را بهتر از باغ های کاشته شده نخواهند داشت.

 

لیستی از گیاهان مقاوم در پشت بام وجود ندارد. انتخاب گیاهان شما نیاز به آزمایش و خطا دارد. صادقانه بگویم ، به استثنای درختان بلند ، کمی وجود دارد که نتوانید روی پشت بام رشد کنید. بسیاری از پشت بام ها اقلیم های کمی هستند که می توانند گیاهانی را که در سطح زمین مقاوم نیستند زمستان گذرانی کنند. و اگر فضا دارید و مایل هستید ، می توانید گیاهان لطیف را برای زمستان به داخل خانه بیاورید. آبیاری سالانه به آبیاری مکرر نیاز دارد اما آفتاب را می خورد.

 

برخی از گزینه های خوب گیاهان روی پشت بام ، گیاهانی با سیستم ریشه ای محدود هستند که به خاک زیادی احتیاج ندارند ، مانند گیاهان و سبزیجات و گیاهان چندساله کوچکتر تا متوسط. درختان و درختچه ها به خاک بیشتر و گلدان های بزرگتر نیاز دارند ، اما برای تأثیر بیشتر به تعداد کمتری از آنها نیاز دارید.

 

 

طراحی روف گاردن یا بام سبز از ایده تا اجرا

 

 

نکات باغبانی پشت بام


پای گلدان گلدان های شما را از روی زمین بلند می کند و باعث تخلیه بهتر می شود.
اجازه ندهید هزینه شما را از باغبانی باز دارد. یک استخر بچه گانه باعث ایجاد یک تخت خواب فوق العاده می شود که برای پرورش تقریبا هر نوع سبزی مناسب است.


اگر قصد دارید گیاهان را به اطراف منتقل کنید یا آنها را به داخل و خارج منتقل کنید ، آنها را روی عروسک های قفل کننده قرار دهید.


حتی باغ پشت بام نیز در معرض آفات و مشکلات قرار خواهد گرفت. حشرات نیز مانند اسپورها می توانند پرواز کنند ، بنابراین گیاهان خود را زیر نظر داشته باشید و سعی کنید مشکلات را در زمانی که کوچک هستند تشخیص دهید.

 

 

ترجمه : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://www.thespruce.com/urban-rooftop-gardens-1403342