تصحیح کجی ساختمان در فتوشاپ

 

 

معوج معماری را به راحتی در فتوشاپ تصحیح کنید

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


ویلیام ساوالیچ


منتشر شده در 29 سپتامبر 2016


منتشر شده در How To

 

 

 

 

تا زمانی که دوربین‌ها وجود داشته‌اند، عکاسان معماری وقتی دوربین‌ها را به سمت سوژه‌هایشان می‌برند، برای حفظ خطوط مستقیم تلاش می‌کنند. می بینید، وقتی صفحه کانونی با صفحات یک ساختمان - دیوارهای آن - موازی نباشد، به نظر می رسد خطوط همگرا هستند. هرچه بیشتر به سمت بالا خم شوید، این اعوجاج قوی‌تر می‌شود. برای حل این مشکل در دوران فیلم، عکاسان از حرکات دوربین با فرمت بزرگ استفاده می‌کردند تا صفحه لنز را کج کرده و آن را عمودی نگه دارند - برای ایجاد خطوط مستقیم و واقعی کاملاً موازی با ساختمان. با کنترل پرسپکتیو یا لنز شیب/تغییر در یک دوربین SLR دیجیتال، به طور کلی می‌توان همین اثر را به دست آورد، اگرچه محدودیتی برای میزان حرکت این لنزها وجود دارد.

 

برای حل این مشکل در دوران فیلم، عکاسان از حرکات دوربین با فرمت بزرگ برای کج کردن صفحه لنز و عمودی نگه داشتن آن استفاده می‌کردند - کاملاً موازی با ساختمان برای ایجاد خطوط مستقیم و واقعی. با کنترل پرسپکتیو یا لنز شیب/تغییر در یک دوربین SLR دیجیتال، به طور کلی می‌توان همین اثر را به دست آورد، اگرچه محدودیتی برای میزان حرکت این لنزها وجود دارد.

 

چه از یک لنز کنترل پرسپکتیو فراتر از حد خود استفاده کنید یا به سادگی به یک لنز با زاویه باز قدیمی ساده برای عکاسی از معماری تکیه کنید، احتمال اینکه در نهایت با تصاویری از ساختمان‌های مخدوش مواجه شوید بسیار زیاد است. این انحراف به نام کیستونینگ شناخته می شود، جایی که خطوط ساختمان همگی به سمت وسط بالای قاب هستند. خوشبختانه یک راه حل ساده برای اصلاح این اعوجاج در فتوشاپ وجود دارد: فیلتر تصحیح لنز.

 

 

طراحی پروژه خود را به ما بسپارید - مشاوره رایگان - کلیک کنید...

 

 


با معوج معماری ساختمان نشان داده شده است

 

 

تصویر تحریف شده را طبق معمول در فتوشاپ باز کنید. سپس در منوی Filter گزینه Lens Correction را انتخاب کنید. سپس پنجره تصحیح لنز با فعال بودن تب Auto Correction باز می شود. اینجا جایی است که می‌توانید برای اصلاح سایر اعوجاج‌های ناشی از لنزها بروید - مثلاً انحراف رنگی یا رنگ‌بندی لنزهای زاویه باز با کیفیت کمتر. شما همچنین می توانید پروفایل های مخصوص لنز را بر اساس لنزهای خود ایجاد کنید. اما ما به تب دوم علاقه مندیم، برای اصلاحات سفارشی.

 

در برگه سفارشی می‌توانید بسیاری از مواردی را که به‌طور خودکار در برگه تصحیح خودکار کنترل می‌شوند، به‌صورت دستی برطرف کنید - مشکلاتی مانند حاشیه‌های رنگ، اعوجاج بشکه‌ای، رنگ‌بندی و موارد دیگر. اما اگر به سمت پایین پنجره بروید، مجموعه لغزنده‌هایی را خواهید دید که برای عکاسی معماری ساخته شده‌اند: تحت عنوان Transform، آنها کنترل‌های Perspective Vertical و Horizontal Perspective هستند.

 

 


کنترل های چشم انداز عمودی

 

 

برای تصحیح اعوجاج کیستونینگ، به سادگی روی نوار لغزنده چشم انداز عمودی کلیک کرده و به سمت چپ، به مقادیر منفی بکشید. به پنجره پیش‌نمایش سمت چپ توجه داشته باشید و پس از موازی شدن خطوط به سادگی متوقف شوید.

 

یک کلمه هشدار: اگر بالای ساختمان خیلی نزدیک به بالای قاب باشد، ممکن است قبل از اینکه بتوانید خطوط را واقعاً موازی کنید، اتاقتان خالی شود. در این موارد، از نوار لغزنده Scale به سمت پایین پانل استفاده کنید تا تصویر روی بوم را کوچک کنید و تا حد امکان فضای بیشتری برای کار ایجاد کنید. اگر هنوز نمی توانید خطوط مستقیم را کاملاً صاف کنید، قبل از برش دادن بالای ساختمان، به سادگی تا آنجا که می توانید اصلاح کنید. در بیشتر موارد، کمی اعوجاج به حذف قله سازه ارجحیت دارد.

 

 


تصحیح شده

 

 

طراحی پروژه خود را به ما بسپارید - مشاوره رایگان - کلیک کنید...

 

 

اگر پرسپکتیو ساختمان اصلاً زاویه دار است، می توانید از کنترل زاویه چرخش برای حرکت تغییر پرسپکتیو مطابق با زاویه سازه استفاده کنید.

 

وقتی اینجا هستید، ممکن است لحظه ای را با لغزنده چشم انداز افقی بگذرانید. من آن را به ویژه برای نمای بیرونی معماری که چشم انداز ایده آل از چپ به راست ندارند مفید می دانم. برای مثال، اگر بخواهم نمای جلویی را بیشتر از کنار ساختمان تاکید کنم، می‌توانم نوار لغزنده افقی پرسپکتیو را بکشم تا موقعیت دوربین را به طور موثر تغییر داده و نمای بهتر را در کادر برجسته‌تر نمایم. این ابزار عالی دیگری برای اصلاحات ظریف در تصاویر معماری است که همه در فیلتر تصحیح لنز است.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.dpmag.com/how-to/tip-of-the-week/correct-architectural-distortion-easily-photoshop/