اصول طراحی روف گاردن

 

 

طراحی منظر حیاط 

 

ملاحظات و اصول طراحی برای طراحی باغ پشت بام

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

هنگام طراحی روف گاردن ، به ظرفیت باربری کف و محدوده نیرو توجه کنید و برای جلوگیری از نشت آب در دوره بعد ، زهکشی را به خوبی انجام دهید. توصیه می شود هنگام طراحی ، به جز ترمیم طرح سقف ، به برخی از مواد فنگ شویی مربوطه مراجعه کنید.

 

برای پیروی از اصول مربوطه ، اولاً زیبا است و ثانیاً باید جلوه تزئینی خاصی داشته باشد. ثالثاً ، طرح کلی باید مقرون به صرفه و قابل استفاده باشد و خطرات پنهان وجود نداشته باشد ، همانطور که در زیر توضیح داده شده است.

 

 

Courtyard landscape design-considerations and design principles for roof garden design

 

 

اول ، ملاحظات طراحی پشت بام

 

1. لازم است ظرفیت باربری سقف را کاملاً در نظر بگیریم و از محدوده تحمل سقف تجاوز نکنیم ، در غیر این صورت امنیت را تحت تأثیر قرار می دهد. و لازم است یک سیستم ضد آب ایجاد شود تا از نشت سقف کف باغ جلوگیری شود.

 

2. استفاده از بتن در پشت بام ویلا امری اجتناب ناپذیر است ، اما بهتر است از آن به منظور صرفه جویی در کاهش باربری به میزان کم استفاده کنید. پایه گل را می توان با گل و علف کاشت ، و درختان کوتاه را می توان به طور مناسب برای بهبود اثر کیفیت هوا کاشت.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

Courtyard landscape design-considerations and design principles for roof garden design

 

 

دوم ، اصول طراحی روف گاردن

 

 

1. نفیس و زیبا: انتخاب گل و درخت باید به مقایسه و معنی مربوط باشد. در عین حال ، مکان و مقیاس صحنه های جاده ، صحنه های اصلی ، طرح های معماری و غیره را باید نه تنها با ساختمان اصلی و محیط اطراف ، بلکه سبک باغ منحصر به فرد و بدیع نیز به دقت در نظر گرفت. نه تنها در طراحی ، بلکه در مدیریت ساخت و ساز و انتخاب مصالح نیز باید دقت شود. علاوه بر این ، وسایل مختلف نورپردازی مخصوص باغ باید روی چمن ، تقاطع ها و قسمتهای بالا و پایین قرار گیرد که نه تنها به عنوان نورپردازی عمل می کنند ، بلکه به عنوان زیورآلات برای افزودن زیبایی و احساسات عمل می کنند.

 

 

Courtyard landscape design-considerations and design principles for roof garden design

 

 

2. به سیستم گرایی توجه کنید: برنامه ریزی باید سیستماتیک باشد ، بر تصادفات غلبه کند ، از برنامه ریزی یکپارچه "زیبایی شناسی" باغ استفاده کند ، بر محوطه سازی گیاهان تمرکز کند و سعی کند انواع گیاهان سبز را غنی کند. در عین حال ، انتخاب گیاهان نه تنها باید زینتی باشد ، بلکه باید شبیه سازی شود. طبیعت گیاهان باغی منتخب دارای مقاومت قوی ، مقاومت در برابر آلودگی و جذب خاک هستند و کاشت و مدیریت آنها آسان است. در عین حال ، پیکربندی چند لایه به عنوان مدلی برای افزایش شاخص سطح برگ برای اطمینان از مزایای زیست محیطی بالاتر استفاده می شود.


3. اقتصادی و کاربردی: استفاده منطقی و اقتصادی از محیط فضای شهری همیشه هدفی است که برنامه ریزان ، سازندگان و مدیران شهری دنبال می کنند. باغهای پشت بام علاوه بر برآورده ساختن الزامات مختلف برای استفاده ، باید روی گیاهان سبز تمرکز کنند تا فضاهای محیطی متنوعی ایجاد شود ، و طرح جدید و قابل تغییر باغهای زیبا برای دستیابی به ترکیبی از مزایای زیست محیطی و مزایای اقتصادی.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

Courtyard landscape design-considerations and design principles for roof garden design

 

 

4. منطقی و علمی: حامل روف گاردن قسمت بالای ساختمان است که شامل استفاده از سازه های مقاوم در برابر بار و ضد آب سقف و همچنین نرده های محافظ در اطراف سقف می شود. از آنجا که از زمین جدا شده است ، محیط زیست محیطی تغییر کرده است. برای برآوردن نیازهای رشد گیاه به نور ، گرما ، آب ، گاز و مواد مغذی ، باید از فناوری های جدید و مواد جدید استفاده کرد.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://min.news/en/design/b29540f188e7733ee7ee2c75fcb73479.html