رنگ آمیزی سقف فلزی

 

 

چگونه سقف فلزی را رنگ کنیم؟

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

آیا متوجه شده اید که از رنگ سقف فلزی خود خسته شده اید؟ شاید سقف شما سالهاست که همین رنگ بوده یا شاید رنگ در حال محو شدن است. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، تغییر به خوبی استراحت است، و یک رنگ جدید روشن برای سقف شما می تواند هر بار که به آن نگاه می کنید احساس تجدید می کنید. رنگ های سقف نیز دوام بیشتری می بخشد تا سقف فلزی شما دوام بیشتری داشته باشد. در مورد مدت زمان ماندگاری سقف فلزی بیشتر بدانید.

 

شاید تا به حال مجبور نشده باشید سقف فلزی خود را رنگ کنید. شاید از خود بپرسید که چگونه سقف فلزی را رنگ آمیزی کنیم؟ سخت نیست برای رنگ آمیزی مجدد سقف فلزی خود باید چند مرحله ساده را دنبال کنید.

 

شما همیشه می توانید از نقاشان حرفه ای استفاده کنید، اما با خواندن این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه سقف فلزی خود را به تنهایی رنگ کنید. شما مورد حسادت محله خواهید بود (و کمتر از همسایه تان که بهار گذشته نقاشان استخدام کرده بود، برای انجام این کار هزینه خواهید کرد). سقف خود را به رنگ زغالی جدید درخشان، شرابی، مایل به قرمز یا هر رنگ دیگری که ترجیح می دهید تصور کنید و به خواندن ادامه دهید تا در 9 مرحله آسان آن را به واقعیت تبدیل کنید!

 

 

How to paint metal roofing

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

سقف فلزی چیست؟


اگر قصد دارید یک سقف جدید برای خانه خود داشته باشید، باید سقف فلزی را انتخاب کنید. این یک سبک سقف است که از لایه هایی از فلزات مختلف تشکیل شده است. محبوب ترین فلزات عبارتند از قلع، آلومینیوم، فولاد، روی، مس و فولاد.

 

مردم معمولاً سقف های فلزی فولادی را ترجیح می دهند زیرا سقف های فولادی مقرون به صرفه هستند و می توانند در برابر شرایط آب و هوایی شدید مانند باران شدید، گرمای سوزان، طوفان های تگرگ گاه به گاه و باد با سرعت بیش از 100 مایل در ساعت مقاومت کنند.

 

اگر آنها را به درستی نصب کنید، این سقف های فولادی عمری بین 30 تا 50 سال یا بیشتر خواهند داشت. سقف‌های فلزی دیگر مانند مس گران‌تر هستند اما مزایای زیادی نیز دارند. به عنوان مثال، شما مجبور نیستید روی سقف های فلزی مسی رنگ بزنید زیرا زنگ نمی زند.

 

امروزه مردم معمولاً از قلع مستقیماً به عنوان سقف فلزی استفاده نمی کنند، زیرا سقف های قلعی به راحتی زنگ می زنند. در عوض، انتخاب جدید محبوب، قلع روکش شده با فولاد است.

 

سقف های فلزی آلومینیومی بسیار سبک هستند و معمولاً مستعد فرورفتگی هستند. سقف های فلزی آلومینیومی نباید در مناطقی که به طور منظم بارش برف می بارد استفاده شود.

 

 

بام فلزی : ملاحظات


سقف فلزی می تواند قبض برق شما را کاهش دهد. آنها بیشتر اشعه های خورشید را منعکس می کنند و خانه شما را خنک نگه می دارند. اگر سقف فلزی با کیفیتی دارید، می توانید پنل های خورشیدی را روی سقف خود نصب کنید که انرژی پاک و سبزی را برای شما فراهم می کند و در هزینه قبض برق شما صرفه جویی می کند.

 

سقف های فلزی بادوام هستند و بسته به موادی که از آن ساخته شده اند، عمری در حدود 50 تا 70 سال دارند. آنها نسبت به سایر انواع سقف ها به طور قابل توجهی کمتر به نگهداری نیاز دارند. هنگامی که یک سقف فلزی در خانه خود نصب کردید، برای سال های آینده از نگرانی در مورد آن رها خواهید شد.

 

همچنان باید به طور دوره ای سقف فلزی را بررسی کرده و هر از گاهی آن را دوباره رنگ آمیزی کنید. رنگ آمیزی مجدد مزایای زیادی دارد.

 

 

چرا باید سقف فلزی خود را در یک فاصله زمانی منظم رنگ آمیزی کنید؟


اگر سال‌ها از سقف فلزی استفاده می‌کنید، ممکن است سقف فلزی شما در برخی مکان‌ها به دلیل باران شدید یا طوفان تگرگ شروع به نشتی کند. اگر سوراخ کوچک است، می توانید خودتان آن را تعمیر کنید با این حال، اگر مشکلات مهمی وجود دارد، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

 

 

Newly Paint roof

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

بهترین راه برای نگهداری سقف فلزی رنگ آمیزی منظم آن برای افزایش طول عمر آن است. من در زیر فهرستی از برخی از مزایای رنگ آمیزی مجدد سقف های فلزی شما به طور منظم تهیه کرده ام.

 

 

#1. سعی کنید به جای تعویض، دوباره رنگ کنید


هنگامی که به طور مرتب سقف خود را هر چند سال یکبار بازسازی می کنید، با مشکل نشتی مواجه نخواهید شد. پوشش مجدد هزینه کمتری نسبت به تعویض سقف فلزی شما دارد.

 

 

#2. ارزش فروش بالاتر


اگر سقف فلزی خود را با رنگ آمیزی منظم به درستی نگهداری کنید، ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش می دهد. هنگامی که به دنبال یک خانه جدید هستید، هر خریدار احتمالی یک سقف خوب می خواهد. اگر سقف فلزی در شرایط عالی دارید، خریدار علاقه مند به خرید خانه شما خواهد بود.

 

 

#3. در مصرف انرژی صرفه جویی می کند


حتماً از خود می پرسید که چگونه یک پوشش خوب به شما در صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند. یک پوشش خوب، اشعه های خورشید را منعکس می کند و خانه شما را خنک نگه می دارد. شما همچنین می توانید سقف های فلزی خود را بازیافت کنید، بنابراین آنها سازگار با محیط زیست هستند.

 

 

#4. در برابر شرایط شدید محیطی مقاومت کنید


اگر به طور منظم شرایط محیطی شدیدی مانند باران شدید، تگرگ یا برف را تجربه می کنید، باید به طور مرتب سقف خود را نگهداری کنید.

 

اگر هر 3 تا 4 سال یکبار سقف فلزی خود را رنگ آمیزی کنید، می توانید هر گونه مشکل یا آسیب را تشخیص دهید. خانه شما نیز زیبا به نظر می رسد. یک پوشش بهتر می تواند به سقف شما کمک کند تا در برابر هر شرایط محیطی سخت مقاومت کند.

 

 

چگونه می توانید سقف فلزی خود را رنگ آمیزی کنید؟


یکی از سوالاتی که اغلب در انجمن های ما پرسیده می شود، نحوه رنگ آمیزی سقف فلزی است. این فقط شامل چند مرحله ساده است. ممکن است دشوار به نظر برسد اما آنقدرها هم سخت نیست.

 

 

#1. رنگ قدیمی خود را بردارید


ابتدا باید رنگ قدیمی را از سقف فلزی خود جدا کنید، این کار را می توانید با خراش دادن رنگ قدیمی با چاقو یا سوهان انجام دهید. اگر در حین خراشیدن به طور تصادفی تکه هایی ایجاد کردید، نباید نگران آن باشید. می توانید به آرامی سطح را با کاغذ سنباده بکشید زیرا می توانید آن لکه ها را با پرایمر و رنگ خوب ثابت کنید.

 

 

Chipping off paint

 

 

#2. زنگ زدگی را حذف کنید


در حالی که رنگ قدیمی را از کل سقف می خراشید، اگر لکه هایی از زنگ زدگی پیدا کردید باید آن را جدا کنید. اگر تکه های سبک کوچکی وجود دارد، می توانید آنها را به راحتی با سوهان جدا کنید. اگر زنگ کاملاً خشن یا گسترده است، یک محلول خانگی از سرکه درست کنید تا زنگ زدگی را از بین ببرید.

 

 

#3. کل سقف را بشویید


اکنون باید کل سقف خود را با یک واشر برقی بشویید. با شستن سقف تمام گرد و غبار و کثیفی را پاک می کند. سقف شما تمیز و آماده دریافت آستر و پوشش خواهد بود. می توانید یک واشر برقی را از یک مغازه محلی قرض بگیرید. حتما تمام سقف را اسپری کنید. اگر نمی توانید یک واشر برقی اجاره کنید، شلنگ باغچه شما کافی است.

 

 

#4. اجازه دهید سقف خشک شود


پس از شستشو اجازه دهید سقف شما کاملا خشک شود. اگر یک روز آفتابی روشن است، سقف شما ظرف یک ساعت خشک می شود. اگر در هوای ابری در حال شستشوی سقف خود هستید، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. شما باید مدتی صبر کنید و چندین بار سقف خود را بررسی کنید. قبل از افزودن پرایمر و پوشش، اطمینان از خشک شدن کامل سقف شما بسیار مهم است.

 

 

#5. فصل را انتخاب کنید


هنگامی که می خواهید رنگ جدیدی روی سقف خود بزنید، بهتر است در بهار رنگ آمیزی کنید. شما نمی توانید سقف خود را در فصل بارانی رنگ کنید زیرا رنگ شما در باران پاک می شود. فرض کنید قصد دارید این کار را در روزهای روشن تابستان انجام دهید - ممکن است کار روی پشت بام زیر گرمای سوزان خورشید برای شما ناراحت کننده باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که در صورت رنگ آمیزی در تابستان با آن مواجه خواهید شد این است که ممکن است آستر و پوشش روی سقف فلزی به خوبی خشک نشود زیرا بسیار گرم است. بهار تعادل کامل هوای گرم را بدون اینکه خیلی گرم باشد فراهم می کند.

 

 

#6. پرایمر را اعمال کنید


با قلم مو روی کل سقف را پرایمر بزنید. می توانید یک غلتک دسته دار را از هر مغازه ابزار فروشی محلی خریداری کنید و از آن برای پخش کردن کل سقف با رنگ استفاده کنید. اگر برای اولین بار است که نقاشی می کنید، باید سقف فلزی را با غلتک رنگ کنید.

 

یک غلتک کار شما را آسان می کند. باید رنگ را به قسمت خاصی اضافه کنید و با کمک غلتک آن را پخش کنید. هر غلتکی یک دسته دارد. دسته را بگیرید و پرایمر را به طور مساوی روی ناحیه مورد نظر بغلتانید.

 

می توانید پرایمر را روی قسمت هایی که نمی توانید با نردبان به آنها برسید بمالید. تا زمانی که از ضخیم بودن لایه اول مطمئن شوید، نیازی به افزودن لایه دوم پرایمر نیست.

 

همیشه باید مطمئن شوید که نردبانی دارید که بتوانید به راحتی از پشت بام برای اهداف ایمنی به آن دسترسی داشته باشید. وجود نردبان و ایمن بودن به شما آرامش می دهد و کار شما را آسان می کند.

 

 

applying paint coat

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

#7. اجازه دهید پرایمر کاملا خشک شود


آستر باید روی سقف فلزی شما کاملا خشک شود. حداقل یک ساعت طول می کشد تا خشک شود. بسته به آب و هوا، ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.

 

 

#8. پوشش رنگ را اعمال کنید


حالا باید رنگ را با کمک قلم مو و غلتک به کل سقف خود بزنید. اگر این همان ابزاری است که برای پوشش سقف فلزی خود با آستر استفاده کرده اید، ابتدا برس و غلتک را بشویید.

 

پس از اعمال رنگ، اجازه دهید کاملا خشک شود. بسته به آب و هوای منطقه شما ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

 

 

#9. لایه دوم رنگ را اعمال کنید


وقتی اولین رنگ روی سقف فلزی شما کاملا خشک شد، یک لایه دیگر بزنید. یک پوشش خوب سقف فلزی شما را از هر گونه شرایط محیطی محافظت می کند. سعی کنید از پوشش دوم با دقت استفاده کنید.

 

هنگام اعمال اولین پوشش، ممکن است به طور تصادفی برخی از مناطق را از دست داده باشید. مطمئن شوید که یک لایه دوم سخاوتمندانه را روی سقف فلزی خود بمالید. پس از تکمیل لایه دوم، اجازه دهید چند ساعت خشک شود. کار شما تمام شد! شما رنگ آمیزی مجدد سقف فلزی خود را به پایان رسانده اید.

 

 

چگونه سقف فلزی فولادی را رنگ کنیم؟


اکثر مردم ترجیح می دهند سقف های فولادی گالوانیزه داشته باشند. این به این دلیل است که آنها بادوام هستند و به راحتی زنگ نمی زنند. طول عمر آنها بیش از 50 سال است. سقف های فولادی گالوانیزه به ندرت نیاز به رنگ آمیزی و پوشش دارند. امروزه مردم ترجیح می دهند سقف های فلزی فولادی را مطابق رنگ سقف های موجود خود رنگ کنند.

 

اگر به این فکر کرده اید که چگونه سقف فولادی را رنگ کنید، دیگر لازم نیست نگران آن باشید. فقط باید مراحلی که در بالا توضیح داده شد را دنبال کنید. این بسیار ساده است، اما اگر نگرانی دارید که نمی توانید آن را به تنهایی انجام دهید، می توانید از یک نقاش حرفه ای کمک بگیرید.

 

 

نحوه رنگ آمیزی سقف فلزی راه راه


اکثر مردم در ایالات متحده سقف های فلزی راه راه را ترجیح می دهند. موج دار به هر فلزی به شکل موج اطلاق می شود. این نوع سقف فلزی بادوام بوده و عمری بیش از 50 سال دارد. برای نگهداری این سقف ها باید هر چند سال یکبار آنها را رنگ آمیزی کنید.

 

احتمالاً از خود می پرسید که چگونه سقف فلزی راه راه را رنگ آمیزی کنید. باز هم، شما فقط باید مراحل یک تا نهم را که در بالا ذکر شده است دنبال کنید. اگر به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید با یک متخصص رنگ مشورت کنید. او به شما در انتخاب رنگ و آستر برای سقف فلزی راه راه کمک می کند.

 

 

 

power washing roof

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چگونه رنگ خوب برای سقف فلزی خود انتخاب کنید؟


هنگام انتخاب رنگ برای سقف فلزی خود، باید بدانید که چه نوع فلزی در سقف فلزی شما وجود دارد. اگر نمی توانید این موضوع را تعیین کنید، باید از یک متخصص کمک بگیرید و آنها در مورد نوع فلز سقف فلزی شما صحبت خواهند کرد.

 

اگر به عنوان مثال سقف فلزی گالوانیزه دارید، در مقایسه با زونا اغلب ریزش می کند. بهترین رنگ برای سقف فلزی گالوانیزه رنگ بر پایه اکریلیک است. می توانید رنگ سقف فلزی شروین ویلیامز را با کمک قلم مو یا غلتک بزنید.

 

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که باید از همان رنگ پشت بام خانه خود استفاده کنید. شما می توانید یک رنگ خنثی یا رنگ روشن برای سقف فلزی خود انتخاب کنید که مکمل دیوارهای کناری خانه شما باشد. عالی به نظر می رسد و ارزش زیبایی شناسی خانه شما را افزایش می دهد.

 

اگر سقف فلزی شما شروع به زنگ زدگی کرده است، حتما به این فکر می کنید که چگونه سقف فلزی زنگ زده را رنگ کنید. هنگامی که سقف زنگ زده دارید، آستر را هوشمندانه انتخاب کنید. اگر در انتخاب آستر مناسب برای سقف فلزی زنگ زده مشکل دارید، برای انتخاب آستر مناسب برای سقف خود با یک متخصص مشورت کنید.

 

من به شما اطمینان می دهم که انتخاب یک آستر و رنگ مناسب از زنگ زدن بیشتر سقف شما جلوگیری می کند.

اگر سقف انبار فلزی دارید، بهترین رنگ برای سقف انبار فلزی رنگ لاتکس اکریلیک است.

 

 

چگونه می توانید سقف خود را با خیال راحت رنگ آمیزی کنید؟

 


#1. با نردبان کار کنید


برای اهداف ایمنی، باید با ایستادن روی یک نردبان به جای خود سقف کار کنید. نردبان خود را از هرگونه کابل برق دور نگه دارید. شما نباید نردبان خود را نزدیک درب خانه خود نگه دارید زیرا اگر کسی به اشتباه در را باز کند ممکن است سقوط کنید و به خود آسیب برسانید.

 

هنگام رنگ آمیزی سقف فلزی خود، هر دو پا را محکم روی پله نردبان نگه دارید و یک دست خود را در کنار نردبان نگه دارید. در حین رنگ آمیزی سقف فلزی خود، نباید بیش از حد دسترسی خود را افزایش دهید. بهترین راه برای رنگ آمیزی سقف فلزی این است که روی نردبان بایستید و سقف فلزی خود را با کمک غلتکی که دسته بلندی دارد رنگ کنید.

 

 

#2. با دوست خود کار کنید


ایمنی باید در اولویت باشد. هنگام رنگ آمیزی سقف فلزی خود، باید از دوست خود کمک بگیرید. هنگام بالا رفتن و رنگ آمیزی سقف فلزی خود، او باید نردبان را نگه دارد.

 

 

#3. یک مهار و طناب بخرید


می توانید یک تسمه و طناب را از فروشگاه ابزار محلی خود خریداری کنید. هنگام رنگ آمیزی مجدد سقف، می توانید طناب را در یک موقعیت مطمئن ببندید. باید بند را بپوشید و سپس طناب را به یک وسیله ثابت وصل کنید. اگر تصادفاً از پشت بام بیفتید، این از شما محافظت می کند.

 

 

نتیجه


اگر سقف فلزی دارید، باید هر 2 تا 4 سال یکبار آن را رنگ آمیزی کنید. لازم است زیرا یک رنگ و آستر خوب سقف شما را از شرایط سخت محیطی و نشتی محافظت می کند. نحوه رنگ آمیزی سقف فلزی سوالی است که بدون شک زمانی که تصمیم به رنگ آمیزی مجدد سقف فلزی خود می گیرید به ذهن خطور می کند.

 

 

این مقاله رنگ آمیزی مجدد سقف فلزی خود را در 9 مرحله آسان شرح می دهد. اگر به درستی آن را دنبال کنید، روش نسبتاً ساده است. شما باید هر مرحله را دنبال کنید و رنگ و پرایمر مناسب را انتخاب کنید. امیدوارم مراحل ارائه شده در این مقاله به شما اعتماد به نفس لازم برای قرار دادن یک لایه رنگ جدید زیبا روی سقف فلزی خود را بدهد.

 

اگر هنوز احساس می کنید که نمی توانید آن را به تنهایی رنگ کنید، باید از یک متخصص رنگ استفاده کنید. آنها از انتخاب رنگ و آستر گرفته تا رنگ آمیزی مجدد سقف به شما کمک خواهند کرد.