سقف فلزی

 

 

سقف فلزی گایوج 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

شما از نگهداری مداوم سقف قدیمی خود خسته شده اید. شما در حال فکر کردن به یک سقف بلند مدت جدید هستید. شما به دنبال چیزی هستید که نه تنها مقرون به صرفه باشد، بلکه بادوام، ماندگار و شیک باشد. آیا این صدا شبیه شماست؟ اگر چنین است، سقف فلزی یک تصمیم هوشمندانه و پاسخی برای مشکلات سقف شما است.

 

سقف های فلزی به طور فزاینده ای محبوب هستند و در سبک ها و مواد مختلف در دسترس هستند. سقف های فلزی نه تنها برای مدت طولانی دوام می آورند، بلکه به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیز نیاز دارند.

 

برای شروع کار با سقف فلزی، ابتدا باید اصول اولیه، به ویژه تفاوت‌های گیج فلزی را بدانید. این مقاله تفاوت سقف فلزی 26 در مقابل 29 گیج را توضیح می دهد. همچنین برخی از مواد مختلف سقف فلزی جدید شما را می توان از آنها ساخته و همچنین مزایا و معایب این مواد را توضیح داد. این مقاله با توصیه هایی در مورد نحوه نصب سقف فلزی جدید و همچنین کاربرد سقف های فلزی در انواع دیگر ساختمان ها به پایان می رسد.

 

 

26 vs. 29-Gauge Metal Roofing

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

سقف فلزی گایوج چیست؟


گایوج سقف فلزی به ضخامت فلز مورد استفاده برای سقف اشاره دارد. رایج ترین گایوج های سقف فلزی 22، 24، 26 و 29 هستند. هر چه تعداد گایوج سقف فلزی بیشتر باشد، فلز نازکتر است. سقف های فلزی 22 گایوج ضخیم ترین و 29 گایوج نازک ترین هستند.

 

 

Installing metal roof

 

 

گایوج های ضخیم تر گران تر هستند اما دوام بیشتری دارند. یک گایوج ضخیم تر می تواند سقف شما را در برابر همه شرایط آب و هوایی، از جمله تحمل مقدار زیادی برف محافظت کند.

گایوج های نازک‌تر ارزان هستند، اما نمی‌توانید از آن‌ها در مناطقی که شرایط آب و هوایی نامطلوب مانند باران شدید، بادهای شدید و برف دارند استفاده کنید. گایوج های نازک‌تر در اکثر ایالات متحده رایج هستند و سنج‌های ضخیم‌تر فقط در ایالاتی رایج هستند که به طور منظم شرایط آب و هوایی نامساعد را تجربه می‌کنند.

 

26 در مقابل 29-GAUGE METAL


سقف های فلزی 26 و 29 از محبوب ترین ها هستند و هر کدام برای سقف جدید شما مناسب است. هر دو نوع گایوج فلزی در برابر آتش مقاوم هستند و به راحتی زنگ نمی زنند.


برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه، اجازه دهید تفاوت های سقف فلزی 26 و 29 گیج از جمله ضخامت، دوام، ظاهر، هزینه و طول عمر را مورد بحث قرار دهیم.

 

 

ضخامت


26 سنج ضخیم تر از 29 سنج هستند و می توانند در برابر فشار بیشتری از طبیعت مقاومت کنند. در زیر ضخامت استاندارد دو گایوج برای ورق های آهن و فولاد آمده است:

 

 

گایوج2629
ضخامت3/160    اینچ9/640   اینچ

 

 

دوام


سقف های فلزی 29 گایوج تحمل تگرگ، برف و باد شدید را ندارند. اگر از این سقف های فلزی در مکانی استفاده کنید که به طور منظم برف می بارد، احتمال نشت آب وجود دارد. بادهای شدید منظم نیز ممکن است به سقف شما آسیب برساند یا تکه هایی از آن را منفجر کند، زیرا فلز بسیار نازک است.

 

سقف‌های فلزی گایوج 26 در مکان‌هایی که بارش برف معمولی یا بادهای شدید وجود دارد، ایمن‌تر هستند. فلز ضخیم تر می تواند شرایط آب و هوایی شدید را تحمل کند و همچنین می تواند خانه شما را در برابر جوندگان محافظت کند.

 

 

ظاهر


شکل ظاهری سقف های فلزی گایوج 26 و 29 مشابه است. تنها با نگاه کردن به سقف ها نمی توان نوع گایوج فلزی را تشخیص داد. مواد به کار رفته در ساخت گایوج همان چیزی است که ظاهر را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

اگر در نصب و راه اندازی مشکلی وجود داشته باشد مانند بستن نادرست پیچ ها توسط کارگران، باعث ایجاد امواج و ضربه در ورق فلز می شود که به آن کنسرو روغن می گویند. کنسرو روغن در فلزات 29 گیج در مقایسه با فلزات گایوج 26 برجسته تر می شود.

 

 

هزینه


سقف های فلزی 26 گایوج ضخیم تر هستند و بنابراین گران تر از سقف های فلزی 29 هستند.

 

 

گایوج فلزیقیمت هر فوت مربع
قیمت سقف فلزی 26 1.75 دلار تا 4 دلار
قیمت سقف فلزی 29 1.75 تا 3 دلار
قیمت سقف فلزی  245 تا 7 دلار

 

 

از نظر عملی، تفاوت در هزینه قابل توجه نیست. به عنوان مثال، سقف 50 فوت مربع از ورق فلزی 26 ممکن است بین 30000 تا 40000 دلار هزینه داشته باشد. با استفاده از فلز 29 گیج به جای آن می توانید تنها چند هزار پس انداز کنید.

 

 

طول عمر


اگر قصد دارید سقف فلزی داشته باشید، احتمالاً از خود می پرسید که سقف فلزی 26 گیج چقدر دوام خواهد داشت. مواد ضخیم تر سقف فلزی 26 گیج به راحتی خورده یا زنگ نمی زند. این نوع سقف ها می توانند سرعت باد بیش از 14 مایل در ساعت را تحمل کنند و یخ و برف را به سرعت بریزند. طول عمر سقف فلزی گیج ۲۶ بیش از پنجاه سال است.

 

بنابراین یک فلز 29 گیج چقدر دوام می آورد؟ فلز 29 گیج از فلز بسیار نازک تشکیل شده است، بنابراین تنها حدود 20 تا 25 سال دوام می آورد.

 

 

وزن


اینها وزن استاندارد سه گیج رایج برای ورق های آهن و فولاد است:

 

 


گایوج فلزیوزن در هر فوت مربع بر حسب اونس
26 وزن سقف فلزی12
29 وزن سقف فلزی 9
24 وزن سقف فلزی16

 

 

فاصله پارچه ای


فاصله تار برای سقف فلزی 26 گیج 4.5 فوت است. برای فلز 29 گیج، فاصله پرلین 2 فوت است.

 

 

چه زمانی از سقف های فلزی 26 گیج استفاده کنیم؟

 

 

  • بهتر است از سقف های فلزی 26 گیج در مناطقی استفاده کنید که به طور مرتب برف، تگرگ و طوفان باد را تجربه می کنند.
  • اگر برای مدت طولانی نمی خواهید سقف فلزی خود را دوباره عوض کنید، گیج 26 یک انتخاب عالی برای سقف فلزی شما است.
  • اگر ساختمان شما دارای اضلاع باز است، مانند انبار تیرک، سقف های فلزی 26 گیج مناسب هستند.

 

 

Blue metal roof

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چه زمانی از سقف های فلزی 29 گایوج استفاده کنیم؟

 

 

  • سقف های فلزی گایوج 29 برای مناطقی با آب و هوای معتدل مناسب هستند.
  • اگر به دنبال سقف های کوتاه مدت هستید، فلز 29 گایوج را انتخاب کنید.
  • اگر بودجه کمی دارید، گایوج 29 ایده آل است.

 

 


مزایای بام فلزی

 


طول عمر


سقف های فلزی می توانند بیش از 70 سال دوام بیاورند. هیچ ماده سقفی دیگری به اندازه عمر طولانی ندارد.

 

دوام


اگر سقف های فلزی را به درستی نصب کنید، می توانند در برابر باد تا 150 مایل در ساعت مقاومت کنند. اکثر سقف های فلزی می توانند برای مدت طولانی در برابر برف مقاومت کنند. سقف های فلزی نیز به راحتی زنگ نمی زنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد دوام سقف فلزی خود، مدت زمان ماندگاری سقف فلزی را بررسی کنید.

 

 

نگهداری کمتر


سقف های فلزی نیاز به نگهداری کمتری دارند، اما همچنان باید آنها را در یک بازه زمانی منظم بررسی کنید.

 

 

ایمنی


تقریبا تمام سقف های فلزی در برابر آتش مقاوم هستند. آنها به راحتی آتش نمی گیرند.

 

 

انرژی کارآمد


اکثر سقف های فلزی به صرفه هستند. آنها پرتوهای فرابنفش خورشید را منعکس می کنند و خانه شما را خنک تر نگه می دارند. سقف فلزی به طور غیر مستقیم قبض برق شما را کاهش می دهد.

 

 

دوستدار محیط زیست


سقف های فلزی از مواد بازیافتی تشکیل شده و در نتیجه آسیب کمتری برای محیط زیست دارند. هنگامی که زمان تعویض آن فرا می رسد می توان از مصالح سقف فلزی استفاده مجدد کرد.

 

 

thick brown roof

 

 

ارزش فروش مجدد را افزایش می دهد


اگر از سقف فلزی با کیفیت خوب برای ساختمان خود استفاده کنید، به دلیل دوام و طول عمر سقف های فلزی، ارزش فروش مجدد افزایش می یابد.

 

 

سبک و رنگ های متنوع


سقف فلزی در رنگ ها و سبک های مختلف موجود است. شما می توانید هر نوع را با توجه به ترجیحات زیبایی شناسی خود انتخاب کنید.

 

 

انواع بام فلزی


سقف فلزی در مواد مختلفی موجود است. متداول ترین فلزات مورد استفاده در سقف ها روی، آلومینیوم، قلع و مس هستند.

 

 

TIN


قلع یک ماده کلاسیک است که برای سقف های فلزی استفاده می شود. سقف فلزی ساخته شده از قلع رنگ خاکستری و کاملا شیک خواهد بود. با این حال، این سقف ها به سرعت با گذشت زمان خورده می شوند. رنگ پس از چندین سال محو می شود. سقف های فلزی قلع مدرن با روکش فولادی موجود است که به راحتی زنگ نمی زند.

 

 

فلز روی


سقف فلزی روی به راحتی زنگ نمی زند. سقف های ساخته شده از روی خاکستری مایل به آبی هستند و می توانند 70 تا 100 سال عمر کنند.

 

 

فولاد


سقف فلزی فولادی در پروژه های مسکونی جدید بسیار رایج است. آنها را می توان در مناطقی استفاده کرد که معمولاً شرایط آب و هوایی شدید مانند بارش برف، تگرگ یا باران بیش از حد دارند. سقف های فلزی فولادی بین 30 تا 50 سال عمر می کنند. رایج ترین نوع سقف فولادی، فولاد گالوانیزه است، زیرا از فولاد و مقداری روی تشکیل شده است. یکی دیگر از انواع رایج سقف های فولادی گالوالوم است که از فولاد با لایه هایی از آلومینیوم، روی و سیلیکون تشکیل شده است. سقف های فلزی فولادی در مقایسه با سایر سقف های فلزی مقرون به صرفه هستند.

 

تولید کنندگان هنگام ساخت سقف های فلزی فولادی از رنگ استفاده می کنند تا طول عمر و دوام آنها را افزایش دهند. سقف های فولادی در پانل های چفت شده، پانل های مدولار و درز ایستاده موجود هستند.

 

 

آلومینیوم


سقف های فلزی ساخته شده از آلومینیوم بسیار سبک هستند و می توان از آنها در آب و هوای ساحلی یا محیط های مستعد باران اسیدی استفاده کرد. شما نباید از این سقف های فلزی در مناطقی که بارش برف زیاد یا طوفان تگرگ وجود دارد استفاده کنید زیرا این سقف ها به راحتی فرو می روند.

 

سازندگان برای افزایش دوام این سقف ها از رنگ مخصوص استفاده می کنند. آنها معمولا بین 30 تا 50 سال دوام می آورند.

 

 

مس


سقف فلزی مسی در مقایسه با سایر سقف های فلزی گران است و در هر آب و هوایی قابل استفاده است. سقف های مسی به راحتی زنگ نمی زنند، بنابراین نیازی به پوشش ندارند. اگر آنها را به درستی نصب کنید، می توانند تا 200 سال دوام بیاورند. در مورد مدت زمان ماندگاری سقف فلزی بیشتر بدانید.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

نحوه نصب سقف فلزی

 


ایمنی را در نظر بگیرید


هنگام نصب سقف فلزی برای ساختمان شما، ایمنی باید اولین معیار باشد. هنگام کار روی سقف باید از عینک و دستکش استفاده کنید و در برش فلز بسیار مراقب باشید. در هنگام نصب نباید هیچ کابل برقی روی سقف شما وجود داشته باشد.

 

همیشه یک نردبان در پایه سقف خود نگه دارید تا در صورت بروز مشکل بتوانید بلافاصله سقف را ترک کنید. هنگام کار روی پشت بام باید کفش مناسب بپوشید. داشتن کمک اضافی در هنگام نصب همیشه ایده خوبی است.

 

 

انواع مختلف بام فلزی


همانطور که قبلاً صحبت کردیم، انواع مختلفی از سقف های فلزی برای فروش موجود است، بنابراین با توجه به ترجیحات خود یکی را انتخاب کنید.

 

 

drilling on orange roof

 

 

سقف خود را اندازه گیری کنید


هنگامی که قصد دارید یک سقف فلزی جدید روی خانه خود نصب کنید، باید مساحت سقف را به درستی اندازه گیری کنید. ابتدا باید طول از چنگک سقف خود تا لبه لبه بام را اندازه بگیرید، سپس عرض سقف خود را اندازه بگیرید. عرض را در طول ضرب کنید تا مساحت یک طرف سقف خود را محاسبه کنید.

 

برای محاسبه طرف دیگر سقف، نتیجه را در دو ضرب کنید. اکنون مساحت کل سقف خود را دارید. با این اندازه گیری ها، اکنون می توانید سقف های فلزی را مستقیماً برای خانه خود سفارش دهید. فراموش نکنید که پیچ و مهره را به همراه آنها سفارش دهید! پانل های سقف فلزی باید همان رنگ پیچ ها باشند.

 

 

سقف قدیمی خود را بردارید


هنگامی که سقف قدیمی خود را بردارید، می‌توانید روکش و هر مشکل دیگری را که ممکن است از آن اطلاعی ندارید، بررسی کنید. اگر روکش شما نیاز به اصلاح دارد یا نیاز به تغییر دارد، همین الان این کار را انجام دهید.

 

 

DRIP EDGE را نصب کنید


شما باید لبه قطره ای را روی لبه بام خود نصب کنید و چنگک سقف خود را برای هدایت آب به سمت ناودان. می توانید کمتر از 2 اینچ از میخ را استفاده کنید و آن را برای نصب لبه های قطره چکش بزنید.

 

 

پانل های فلزی را نصب کنید


حالا پانل های فلزی را روی سقف خود نصب کنید. قبل از بستن پیچ ها بر روی سقف فلزی خود دستورالعمل های سازنده را بخوانید. اگر نیاز به برش پانل های فلزی دارید، به تیغه اره فلزی نیاز دارید.

 

 

کلاهک بر روی خط الراس


ریج قسمتی از سقف است که در آن دو پانل سقف به هم می رسند. پس از نصب تمام پانل های فلزی، باید رج ها را توسط کلاهک رج جاسازی کنید. این مرحله ضروری است زیرا یک کلاهک پشته می تواند سقف شما را خشک و بدون نشتی نگه دارد. همچنین دوام سقف شما را افزایش می دهد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

کاربردهای بام فلزی

 


ساختمان تجاری


از آنجایی که اکثر سقف های فلزی می توانند شرایط محیطی مختلف را تحمل کنند، می توان از آنها در ساختمان های تجاری مانند مدارس، دانشکده ها، رستوران ها، فروشگاه ها، ادارات و بسیاری از ساختمان های تجاری دیگر استفاده کرد. طول عمر سقف های فلزی آنها را به گزینه ای عالی برای ساخت و ساز تجاری تبدیل می کند.

 

 

پروژه های مسکونی


سقف های فلزی در بازارهای مسکونی بسیار رایج است. هنگامی که صاحب خانه سقف های فلزی را در خانه خود نصب کرد، دیگر برای مدتی نگران تعویض مجدد آنها نیست. سقف های فلزی نیز برای صاحبان خانه ایده آل هستند زیرا نسبت به سایر اشکال سقف به نگهداری کمتری نیاز دارند.

 

 

پروژه های معماری


سقف فلزی را می توان به شکل و اندازه دلخواه خم کرد، بنابراین معماران اغلب از سقف فلزی در پروژه های خود استفاده می کنند.

 

 

ساختمان های کشاورزی


سقف‌های فلزی برای استفاده در ساختمان‌های کشاورزی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، زیرا از نظر دوام و زیبایی ظاهری دلپذیر هستند.

 

 

 

نتیجه


اگر قصد دارید سقف خود را برای طولانی مدت ارتقا دهید، باید سقف فلزی را انتخاب کنید. سقف فلزی مزایای زیادی دارد و تنوع مواد و طرح ها آن را برای هر نوع شخصی ایده آل می کند. شما باید مطمئن شوید که سقف های فلزی را به درستی در خانه خود نصب کنید، زیرا نصب نادرست می تواند مشکلات نشتی ایجاد کند.

 

ضخامت سقف فلزی نقش بسیار مهمی دارد. این مقاله سقف فلزی گایوج 26 در مقابل 29 را به تفصیل مورد بحث قرار می دهد و اکنون که تفاوت بین این دو گایوج را می دانید، می توانید با توجه به موقعیت جغرافیایی و هدف قیمت خود، گایوج صحیح را انتخاب کنید.