آموزش اسکچاپ (مبتدی2) - برش در اسکچاپ

 

 

 

نحوه توقف برش در اسکچاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

اگر تا به حال با کلیپ کردن در Sketchup مشکل داشته اید، این آموزش به شما یک راه حل آسان برای این مشکل مزاحم می دهد. با کلیپ آشنایی ندارید؟ اساساً زمانی است که بخش‌های خاصی از مدل اسکچاپ شما قطع می‌شود و در دید شما ظاهر نمی‌شود. تقریباً به نظر می رسد که گویی در حال نگاه کردن به یک بخش هستید، حتی اگر هیچ بخش برش را فعال نکرده باشید. برش یک مشکل رایج هنگام چرخش به دور یک مدل سه بعدی است و واقعاً می تواند در جریان کار شما اختلال ایجاد کند!

 

خوشبختانه یک راه حل ساده برای هر کسی، بدون توجه به سطح مهارت شما وجود دارد. برای جلوگیری از بریده شدن نماهای خود در اسکچاپ، مراحل زیر را دنبال کنید. بیایید شروع کنیم!

 

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/LvMXBr0kzGs

 

 

اگر مدلی باز دارید و متوجه شدید که قسمت هایی از آن قطع می شود، می توانید از یکی از سه روش زیر برای تعمیر آن استفاده کنید!

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

روش 1: برش در اسکچاپ بین پرسپکتیو و فرافکنی


روش اول با تنظیم نمای دوربین است. می توانید این کار را با کلیک بر روی تب "دوربین" در منوی بالا انجام دهید. اگر در Sketchup تازه کار هستید، این می تواند راهی عالی برای آشنایی با گزینه های مختلف «دوربین» و نحوه پیمایش نمای خود باشد. اگر می خواهید جزئیات بیشتری در مورد شروع کار با Sketchup داشته باشید، این مقاله را بررسی کنید!

 

دوربین > پرسپکتیو. در نوار منوی بالا، به «دوربین» بروید. از این برگه، می‌توانید نمای مورد نظر خود را انتخاب کنید یا به ابزارهایی مانند «مدار»، «پن» و «زوم» دسترسی داشته باشید. برای تغییر نحوه مشاهده مدل سه بعدی خود، از منوی کشویی «چشم انداز» را انتخاب کنید. از این دیدگاه، شما باید دیدگاهی اصلاح شده داشته باشید که همه چیز را در مدل شما به وضوح نشان دهد.

 

 

corrected clipping in Sketchup

 

 

دوربین > پروجکشن موازی. بریده شدن در Sketchup ممکن است به تنظیمات پروجکشن موازی مربوط باشد. اگر می خواهید پس از تغییر تنظیمات دوربین به نمای "طرح موازی" بازگردید، همیشه می توانید دوباره آن را انتخاب کنید. پس از انتخاب "چشم انداز"، نمای شما باید به حالت عادی بازگردد. فقط کافی است به «دوربین» بروید و «طرح موازی» را از منوی کشویی انتخاب کنید. اکنون باید یک نمای کامل و بدون برش داشته باشید!

 

 

clipping in Sketchup parallel projection

 

 

 

روش 2: ابعاد بزرگنمایی


اگر به چیزی نزدیک می‌شوید، احتمالاً خیلی به آن نزدیک شده‌اید، فشار دادن میزان بزرگ‌نمایی دوربین شما را عقب می‌کشد و به شما امکان می‌دهد همه چیز را ببینید.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

روش 3: FOV را تنظیم کنید


FOV یا میدان دید را می توان پس از انتخاب ابزار بزرگنمایی تغییر داد. یک فیلد در گوشه سمت راست پایین مشاهده خواهید کرد. با افزایش یا کاهش این عدد بازی کنید تا ببینید آیا بریده شدن شما برطرف می شود یا خیر.

 

دفعه بعد که در Sketchup با هر قطعه ای مواجه شدید، فقط این مراحل ساده را به خاطر بسپارید و می توانید به راحتی مشکل را برطرف کنید! آیا قبلاً کلیپ را تجربه کرده اید؟ در حین کار در اسکچاپ با چه مشکلات دیگری مواجه شده اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید، ما دوست داریم کمک کنیم!

 

 

final model with corrected clipping in Skeetchup

 

 

 

اگر به دنبال نکات و ترفندهای مفیدتری برای Sketchup هستید، صفحه آموزش ما را در اینجا بررسی کنید. شما می توانید مطمئن باشید که چیزی برای هر سطح مهارت از مبتدی تا پیشرفته پیدا خواهید کرد! یا به برخی از مقالات مرتبط ما در زیر نگاهی بیندازید:

 

 

 

امیدواریم این آموزش مفید بوده باشد! حتماً برای راهنمایی‌ها و آموزش‌های جدید بیشتر مرور کنید. ما هر هفته مقالات جدیدی اضافه می کنیم و همیشه به دنبال نکات و ترفندهای جدید برای به اشتراک گذاشتن هستیم.

 

هک مبارک!