لینک اول گوگل (1)

 

مترجم : گروه معماری مشاور

تبلیغات
  1. SEJ
  2.  ⋅ 
  3. عوامل رتبه بندی 

اولویت پیوند اول: آیا این یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

برخی هنوز این سوال را دارند که آیا گوگل برای اولین پیوندی که در آن دو لینک به یک صفحه اشاره می کنند ارزش قائل است یا خیر. پس کارشناسان چه می گویند؟

اولویت پیوند اول: آیا این یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

اگر دو لینک داخلی در یک صفحه داشته باشید که هر دو به صفحه دیگری در وب سایت شما پیوند داده می شوند، آیا گوگل برای یکی بیشتر از دیگری ارزش قائل است؟

و آیا می توانید از متن لنگر در پیوندهای داخلی خود برای علامت دادن به گوگل استفاده کنید که می خواهید کدام کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید؟

در مورد یک صفحه خارجی که دو بار به صفحه شما لینک می دهد چطور – آیا لینک دوم به اندازه صفحه اول رتبه بندی می کند؟

اینها همه سوالاتی هستند که در مکالمات در مورد اولویت پیوند اول ایجاد می شوند.

در اینجا چیزهایی برای باز کردن بسته وجود دارد، پس بیایید مستقیم به آن بپردازیم.

ادعا: اولویت پیوند اول به عنوان یک عامل رتبه بندی

در اینجا دو موضوع جداگانه وجود دارد که در طول سال‌ها با عبارت اولویت پیوند اول در نقاط مختلف مرتبط بوده است:

اولویت لینک اول داخلی

اگر صفحه 1 در سایت شما دو بار به صفحه 2 در سایت شما پیوند داده شود، گوگل فقط متن لنگر اولین پیوند را در رتبه بندی صفحه 2 در نظر می گیرد.

بنابراین، اگر می‌خواهید صفحه خاصی در سایت شما برای [موزهای داغ قرمز] رتبه‌بندی شود، مطمئن شوید که [موزهای داغ قرمز] به عنوان متن لنگر در اولین پیوند ظاهر شده از صفحه 1 تا صفحه 2 استفاده می‌شود.

اولویت لینک اول خارجی

هنگامی که YourWebpage.com چندین بار به MyWebpage.com پیوند می دهد، Google اولین پیوند را می شمارد و پس از آن هر پیوند دیگری را نادیده می گیرد.

(این نظریه ای است که امروزه در یک قطعه ویژه در مورد این اصطلاح ظاهر می شود، بنابراین برای هر کسی که تازه وارد این صنعت شده است، محتمل ترین درک آنها از این موضوع خواهد بود.)

شواهدی برای اولویت پیوند اول به عنوان یک عامل رتبه بندی

برخی از مقالات و پست‌های وبلاگی که از اولویت پیوند اول به عنوان یک استراتژی داخلی حمایت می‌کنند، به پستی از رند فیشکین اشاره می‌کنند که گفت این موضوع را آزمایش کرده است، به عنوان مدرک:

«... فرض کنید در صفحه اصلی وب سایت خود، دو پیوند به وبلاگ خود دارید.

اولین پیوند در ناوبری سطح بالا، و متن لنگر [blog] است. لینک دوم در بدنه صفحه اصلی است و [وبلاگ اخبار مشهور] را می خواند.

متن لنگر پیوند دوم به رتبه‌بندی صفحه وبلاگ برای [اخبار افراد مشهور] کمک نمی‌کند، زیرا به نظر نمی‌رسد Google متن لنگر را از چندین پیوند به یک هدف از یک URL واحد شمارش کند.

 حتی پس از آن، او گفت:

«در مورد مواردی از این قبیل، هرگز ایده خوبی نیست که فقط حرف من (یا هر کس دیگری) را قبول کنید - آزمایش ها را خودتان انجام دهید و نتایجی را که می گیرید ببینید. از آنجایی که موتورها همیشه در حال تکامل هستند، نتایج ممکن است در شش ماه یا شش روز متفاوت باشد.

یا، می دانید، بیش از یک دهه بعد.

از منظر بک لینک خارجی، متخصصان سئو متعجب و بحث کردند که آیا دریافت بیش از یک لینک از یک دامنه واحد وجود دارد یا خیر.

اجماع عمومی در حدود سال‌های 2010 تا 2012، تا آنجایی که حافظه به من نیاز دارد، این بود که دریافت چندین پیوند از یک دامنه واحد تا زمانی که صفحات مختلف پیوند داده می‌شوند، هنوز ارزش دارند. با این حال، برخی می گویند که بازدهی کاهشی در هر پیوند اضافی وجود دارد.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هر دوی استراتژی‌های بالا در آن زمان کار می‌کردند، و من به متخصصان سئو که می‌گویند برای آنها کارآمد بود، شک ندارم.

با تجزیه و تحلیل هدف کلمات کلیدی، محتوای خود را تقویت کنید
با متریک هدف کلمه کلیدی Semrush، تراز کردن سریع کلمات کلیدی خود با مخاطبان مناسب و محتوای مناسب هرگز آسان تر نبوده است.

تبلیغات

اما حالا چطور؟

شواهد در برابر اولویت پیوند اول به عنوان یک عامل رتبه بندی

جان مولر در پاسخ به سوالی که توسط کاربر ارسال شده بود، در ساعات اداری Google Webmaster Central در سال 2018 در این مورد صحبت کرد . او گفت:

«این چیزی نیست که ما تعریف کرده‌ایم، جایی که می‌گوییم «همیشه همین‌طور است - همیشه اولین پیوند، همیشه آخرین پیوند، همیشه میانگین پیوندها یا چیزی شبیه به آن است.

در عوض، این چیزی است که الگوریتم‌های ما ممکن است برای انجام آن به یک روش یا روش دیگر انتخاب کنند.

بنابراین توصیه من این است که زیاد نگران این موضوع نباشید. اگر لینک های مختلفی دارید که به یک صفحه می روند، این کاملا طبیعی است. این چیزی است که ما باید با آن مقابله کنیم. ما باید متن لنگر را درک کنیم تا زمینه آن پیوند را بهتر درک کنیم و این کاملاً طبیعی است."

متخصصان سئو در گذشته تلاش زیادی برای مهندسی معکوس کرده اند که چگونه گوگل چندین لینک داخلی به یک منبع را در یک صفحه واحد درک می کند و با آن برخورد می کند.

در اینجا چیزی است که مولر در مورد این نوع تلاش ها برای شکستن کد "اولویت پیوند اول" می گوید:

من می‌دانم که مردم آزمایش‌های سئو را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند این را بفهمند، تا تلاش کنند و کار کنند، "اوه، گوگل در حال حاضر این کار را به این شکل انجام می‌دهد."

اما از دیدگاه ما، این می تواند تغییر کند و این چیزی نیست که ما تعریف کرده باشیم. بنابراین حتی اگر بتوانید بفهمید که ما در حال حاضر چگونه این کار را انجام می‌دهیم، لزوماً فردا این کار را انجام نمی‌دهیم یا همیشه در همه وب‌سایت‌ها اینطور است.»

برخی از متخصصان سئو وقتی در مورد این موارد صحبت می کنند، تصمیم می گیرند که گوگل را باور نکنند.

اما موضوع اینجاست.

آنچه او در مورد زمینه گفت، بسیار منطقی تر از داشتن یک قانون سخت و سریع در مورد آن است، بر اساس آنچه که ما در مورد نحوه عملکرد امروز گوگل می دانیم.

Google RankBrain ، نمودار دانش و ابزارها/فناوری های دیگر را توسعه داده است تا به الگوریتم کمک کند تا محتوایی را که ارزیابی می کند، بهتر درک کند.

همچنین، داشتن یک قانون سخت و سریع برای محدود کردن PageRank که از یک دامنه به دامنه دیگر منتقل می شود، دیگر منطقی نیست. این احتمالاً یک تاکتیک ضروری برای مبارزه با هرزنامه ها در یک نقطه بود.

اما گوگل اکنون می تواند از نظر الگوریتمی خیلی بیشتر در مورد رابطه بین موجودیت ها و صفحات تشخیص دهد. راه های زیادی برای تشخیص اینکه آیا یک لینک به عنوان تایید واقعی یک قطعه محتوا منطقی است یا خیر وجود دارد.

اولویت لینک اول یک عامل رتبه بندی نیست

اولویت لینک اول یک عامل رتبه بندی در جستجوی گوگل نیست.

شما نمی توانید به گوگل بگویید که کدام عبارت جستجو را می خواهید با توجه به اینکه از کدام متن لنگر اول در پیوندهای داخلی خود استفاده می کنید، رتبه بندی کنید.

گوگل نوعی گاورنر ندارد که میزان اعتماد یا اختیاری که می تواند بین نهادها منتقل شود (در سیگنال های مختلف از جمله رتبه صفحه اما نه محدود به آن) را محدود کند.

این به طور بالقوه می تواند از کشف منابع مفید جلوگیری کند، که در تضاد با تمام تلاش های گوگل است.

اولویت شما در پیوندهای داخلی همیشه باید این باشد که ابتدا تجربه کاربری یکپارچه و بصری را تسهیل کنید . پیوندهای داخلی برای کمک به افراد برای جابجایی و حرکت در سایت شما هستند.

هر ابزاری که ممکن است به عنوان سیگنال رمز کلیدی مخفی به گوگل داشته باشند مدت ها پیش از بین رفته است.

در مورد استراتژی بک لینک خود ، تمرکز بر روی ایجاد محتوایی که مردم می خواهند به آن لینک دهند بسیار هوشمندانه تر است تا اینکه نگران هدر دادن رتبه صفحه به دلیل اینکه چه کسی اغلب به شما لینک می دهد، بسیار هوشمندانه تر است. این رویکرد در طول زمان به طور مداوم کار خواهد کرد.

خط پایین: گوگل از اولویت لینک اول به عنوان سیگنال رتبه بندی جستجو استفاده نمی کند.


تصویر برجسته: پائولو بوبیتا

عوامل رتبه بندی: واقعیت یا داستان؟ بیایید برخی از افسانه ها را از بین ببریم! [کتاب الکترونیکی]
Miranda-Miller.com

نویسنده، ویراستار و حرفه ای بازاریابی؛ عشایر دیجیتال، فمینیست و خرس مادر. 15 سال تجربه برنامه ریزی و اجرای دیجیتال جذاب ...