اضافه کردن AdSense به وب سایت

 

 

چگونه AdSense را به وب سایت خود اضافه کنیم

شما ساعت های بی شماری را صرف طراحی و به روز رسانی وب سایت خود کرده اید. اما شما برای تمام زحمات خود دستمزد دریافت نمی کنید.

به جای اینکه تلاش های خود را به هدر بدهید، می توانید با افزودن Google AdSense از وب سایت خود کسب درآمد کنید.

Google AdSense چیست؟

به طور خلاصه، AdSense یک شبکه تبلیغاتی است که توسط گوگل اداره می شود. این یک راه رایگان برای وب سایت ها برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات هدفمند گوگل در سایت های خود است.

تبلیغات در هر شکل و اندازه ای ارائه می شود. سایت شما می تواند تصاویر، ویدئوها، متن و تبلیغات تعاملی را به عنوان یک استراتژی کسب درآمد نمایش دهد.

مسلماً بهترین بخش در مورد Google AdSense (به غیر از هزینه - رایگان است) این است که شما مجبور نخواهید بود مستقیماً با تبلیغ کنندگان سر و کار داشته باشید. همه چیز از طریق پلتفرم Google انجام می شود، بنابراین لازم نیست در هنگام میزبانی تبلیغات نگران جمع آوری پول یا حفظ روابط باشید.

گوگل همه این کارها را برای شما انجام می دهد. از تبلیغ‌کنندگان پول جمع‌آوری می‌کند، 32٪ را برای نقش خود در تسهیل فرآیند نگه می‌دارد و 68٪ باقیمانده به ناشر (شما) می‌رسد.

این در اصل یک راه بدون دردسر برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات در وب سایت شما است.

 

7 مرحله برای افزودن AdSense به وب سایت شما

باور کنید یا نه، این در واقع خیلی پیچیده نیست. شما می توانید AdSense را به راحتی در وب سایت خود قرار دهید.

  1. سایت خود را راه اندازی کنید
  2. مطمئن شوید که سایت شما مطابقت دارد
  3. برای AdSense اعمال کنید
  4. تبلیغات خود را پیکربندی کنید
  5. کد AdSense را کپی کرده و در سایت خود قرار دهید
  6. سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کنید
  7. آدرس خود را تأیید کنید

مرحله 1: سایت خود را راه اندازی کنید

قبل از شروع، باید یک وب سایت موجود داشته باشید. شما نمی توانید برای AdSense در یک سایت فرضی یا آینده درخواست دهید. بنابراین برای کسانی از شما که در حال ایجاد یک وب سایت جدید هستید یا یک صفحه فرود "در حال ساخت" دارید، باید قبل از درخواست خود را متوقف کنید.

اگر در این مرحله هستید، من چند راهنما دارم که می تواند به شما کمک کند:

مرحله 2: مطمئن شوید که سایت شما مطابقت دارد

گوگل فقط هیچ وب سایتی را در این برنامه نمی پذیرد. برای در نظر گرفتن باید شرایط واجد شرایط بودن آنها را برآورده کنید.

این بدان معنی است که شما باید یک ناوبری آسان برای استفاده داشته باشید . عناصر باید به درستی ردیف شوند. متن باید به راحتی خوانده شود. تمام عملکردهای سایت شما باید به درستی کار کند.

AdSense با ناشری که کالاهای تقلبی را در وب سایت خود می فروشد کار نمی کند. ناشران در برنامه AdSense مجاز به دریافت ترافیک از منابع خاصی مانند برنامه‌های کلیکی یا ایمیل‌های ناخواسته نیستند.

گوگل در قبال تبلیغ کنندگان خود مسئولیت دارد. کسب‌وکارها نمی‌خواهند تبلیغاتشان با انواع خاصی از وب‌سایت‌ها مرتبط باشد، بنابراین مسئولیت Google است که محتوای وب‌سایت شما را قبل از پذیرش شما بررسی کند. اینها نمونه هایی از محتوایی هستند که نمی توانند در صفحات دارای تبلیغات Google گنجانده شوند:

  • محتوای بزرگسال یا بزرگسال
  • محتوای تکان دهنده
  • فحاشی بیش از حد
  • بدافزار یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم
  • مواد مخدر یا لوازم دارویی
  • فروش الکل، تنباکو، داروهای تجویزی، اسلحه یا مهمات
  • فعالیت غیر قانونی
  • محتوای نفرت انگیز یا تبعیض علیه مذهب، نژاد، ملیت، گرایش جنسی، جنسیت و غیره.

برای فهرست کامل به شرایط واجد شرایط بودن Google برای AdSense مراجعه کنید. قبل از درخواست، باید مطمئن شوید که سایت شما با تمام دستورالعمل ها مطابقت دارد، در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.

مرحله 3: برای AdSense اعمال کنید

اکنون که وب سایت شما راه اندازی و راه اندازی شده است، آماده درخواست برای AdSense هستید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت Google AdSense بروید .

صفحه اصلی Adsense

از تب Home به دنبال دکمه Sign Up Now بگردید و روی آن کلیک کنید تا فرآیند درخواست شروع شود.

مرحله 4: تبلیغات خود را پیکربندی کنید

اکنون باید تعیین کنید که چه نوع تبلیغاتی می خواهید در وب سایت شما نمایش داده شود.

واحدهای تبلیغات Adsense را پیکربندی کنید

در سمت چپ داشبورد خود به دنبال گزینه Content بگردید. پس از کلیک بر روی Content، یک منوی کشویی با چند گزینه اضافی وجود خواهد داشت. از اینجا، می‌خواهید روی منوی واحدهای آگهی کلیک کنید.

اینجاست که چیزهایی مانند نوع تبلیغ، اندازه تبلیغ، سبک و هر چیز دیگری که با فضای تبلیغاتی مرتبط است را انتخاب می‌کنید که تبلیغ‌کنندگان برای آن مناقصه خواهند داد.

هنگام انتخاب اندازه، به نفع شماست که یکی از گزینه های پیشنهادی گوگل را انتخاب کنید. در حالی که انتخاب‌های بسیار متنوعی وجود دارد، Google توصیه‌هایی را بر اساس محبوب‌ترین اندازه‌ها برای تبلیغ‌کنندگان به شما می‌دهد.

برای گزینه های سبک تبلیغات، می توانید نحوه نمایش تبلیغات متنی در سایت خود را کنترل کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که سبک را با طرح رنگ وب سایت خود مطابقت دهید .

مرحله 5: کد AdSense را کپی کرده و در سایت خود قرار دهید

پس از اتمام پیکربندی تبلیغات خود، به پایین صفحه بروید.

کد Adsense را کپی کنید

بر روی دکمه "ذخیره و دریافت کد" کلیک کنید.

گوگل به طور خودکار کدی را برای شما ایجاد می کند تا آن را به وب سایت خود اضافه کنید که چیزی شبیه به این خواهد بود.

کد Adsense مثال

در مرحله بعد، می خواهید این کد را کپی و در وب سایت خود پیست کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید این کار را با استفاده از ابزارک ها انجام دهید.

از داشبورد اداری، به Appearance بروید و ابزارک ها را پیدا کنید.

URL سفارشی AdSense را جای‌گذاری کنید، سپس کد را بکشید و در قسمت ویجت که می‌خواهید در وب‌سایت شما نمایش داده شود، بکشید و رها کنید.

ابزارک Adsense

از طرف دیگر، می توانید از افزونه هایی برای کمک به مدیریت تبلیغات خود استفاده کنید. من افزونه AdSanity را برای این کار توصیه می کنم.

مرحله 6: خط مشی رازداری خود را به روز کنید

وقتی AdSense فعال است، باید یک خط مشی رازداری در وب سایت خود لحاظ کنید. این در جایی است که به بازدیدکنندگان وب سایت شما اطلاع می دهد که یک شبکه تبلیغاتی در حال نمایش تبلیغات در سایت شما است.

در اینجا منبع کامل Google برای محتوای مورد نیاز در خط مشی رازداری شما آمده است .

مرحله 7: آدرس خود را تأیید کنید

هنگامی که شروع به کسب درآمد از Google AdSense کردید، کارتی از Google از طریق نامه دریافت خواهید کرد. قبل از اینکه بتوانید درآمد خود را برداشت کنید، باید مطمئن شوید که آدرس شما تأیید شده است.

کارت شامل یک پین مرتبط با حساب AdSense شما خواهد بود. فقط دستورالعمل های روی کارت خود را برای تأیید آنلاین پین دنبال کنید.

پس از تأیید پین و آدرس، زمانی که حسابتان به آستانه پرداخت مشخص شده رسید، می‌توانید پرداخت‌ها را نقد کنید.

AdSense چگونه کار می کند

AdSense مبتنی بر یک سیستم مناقصه است که از آن به عنوان "حراج آگهی" یاد می شود.

تبلیغ کنندگان با تعیین حداکثر قیمت پیشنهادی تعیین می کنند که چقدر حاضرند برای نمایش تبلیغات خود بپردازند. Google به طور خودکار تبلیغ‌کنندگان را با ناشرانی که کاربران مرتبطی برای تبلیغات دارند مرتبط می‌کند.

برای مثال، اگر وبلاگی برای مادران تازه وارد در مورد گذراندن اولین بارداری راه اندازی کنید، بازدیدکنندگان وب سایت شما تبلیغات مربوط به اسکیت بورد را که هدف آن پسران نوجوان است، مشاهده نخواهند کرد.

اگر تبلیغ‌کنندگان بیشتری پیشنهاد دهند تا در سایت شما نمایش داده شوند، قیمت‌ها نیز افزایش می‌یابد تا رقابتی باقی بماند. در این صورت، می توانید به عنوان ناشر درآمد بیشتری کسب کنید.

گوگل از ابزاری به نام Ad Rank برای تعیین اینکه کدام تبلیغات در وب سایت شما نمایش داده می شود استفاده می کند. این فرمول اساسی است که توسط Ad Rank استفاده می شود.

فرمول رتبه بندی تبلیغات

امتیاز کیفیت بسیار مهم است، به همین دلیل است که وزن آن با قیمت پیشنهادی برابر است. امتیاز کیفیت با نرخ کلیک پیش‌بینی‌شده براساس عملکرد گذشته و همچنین سایر عوامل مرتبط مانند کلمات کلیدی اندازه‌گیری می‌شود.

این بدان معناست که تبلیغی با قیمت پایین‌تر می‌تواند برنده یک حراجی باشد اگر امتیاز کیفی بالایی داشته باشد، حتی اگر سایر تبلیغ‌کنندگان پیشنهاد بالاتری داشته باشند.

این به این دلیل است که گوگل می‌خواهد مطمئن شود که روی تبلیغات کلیک می‌شود، که یک سناریوی برد-برد برای وب‌سایت شما، تبلیغ‌کننده و گوگل است.

پرداخت با AdSense (انواع پیشنهادات)

صاحبان وب سایت ها بر اساس انواع مختلف پیشنهاد برای تبلیغاتی که نمایش می دهند، پول دریافت می کنند.

  • CPC (هزینه هر کلیک)
  • CPM (هزینه در هزار نمایش)
  • CPM نمایش فعال (هزینه نمایش فعال به ازای هر هزار بار نمایش)
  • CPE (هزینه هر تعامل)

CPC

با استراتژی کسب درآمد CPC، به ازای هر بار کلیک کردن بازدیدکنندگان وب سایت بر روی آگهی نمایش داده شده در وب سایت شما، پولی دریافت خواهید کرد. بسته به محتوای تبلیغ، برخی از تبلیغ‌کنندگان مایل به پرداخت نرخ‌های بالاتری برای کلیک‌ها نسبت به دیگران هستند.

CPM

در دنیای تبلیغات، "M" در CPM مخفف mille است که به زبان لاتین هزار است. بنابراین، هزینه در هزار - یا هزینه به ازای هر 1000 نمایش. در این صورت، صرف نظر از اینکه کاربر روی آن کلیک کند یا خیر، برای نمایش آگهی به ناشران پول پرداخت می شود.

پیشنهادهای CPM معمولاً کمتر از پیشنهادهای CPC هستند، زیرا ساختار کارمزد منوط به انجام عملی توسط کاربر نیست. Google هر نوع تبلیغاتی (CPM یا CPC) را نمایش می‌دهد که انتظار می‌رود درآمد بیشتری برای ناشر کسب کند، که به نفع Google است، زیرا آنها ۳۲ درصد از درآمد را به خود اختصاص می‌دهند.

CPM نمای فعال

برای دریافت پول برای تبلیغات CPM Active View، نمایش‌ها باید به‌عنوان «قابل مشاهده» اندازه‌گیری شوند. این بدان معناست که حداقل 50 درصد از یک تبلیغ باید حداقل برای یک ثانیه روی صفحه نمایش داده شود.

این قیمت‌ها از قیمت‌های سنتی CPM بالاتر خواهند بود زیرا شانس بازدیدکنندگان وب‌سایت واقعاً آگهی را مشاهده می‌کنند.

CPE

هزینه هر تعامل بر اساس میزان فعال بودن کاربر در تبلیغات است. به عنوان مثال، فرض کنید یک تبلیغ‌کننده تصمیم می‌گیرد یک آگهی لایت باکس اجرا کند. این فرمت‌ها قابل گسترش هستند - اگر روی آنها کلیک شود، بخش بزرگی از صفحه را اشغال می‌کنند. اگر یک بازدیدکننده وب سایت بیش از دو ثانیه روی یک آگهی لایت باکس بماند، تبلیغ گسترش می یابد. این نوع تعاملی است که برای پرداخت های CPE لازم است.

بهترین شیوه های Google AdSense

اکنون که AdSense را بر روی وب سایت خود نصب کرده اید، باید مطمئن شوید که از ناشر بودن بیشترین بهره را می برید. بایدها و نبایدهای خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

پیروی از این بهترین شیوه‌ها به شما کمک می‌کند پول بیشتری کسب کنید و احتمال نقض خط‌مشی‌های Google را کاهش دهید.

هرگز روی تبلیغات خود کلیک نکنید

از آنجایی که AdSense بر اساس کلیک ها و سایر تعاملات است، کلیک کردن بر روی یک تبلیغ در وب سایت شما کلاهبرداری تلقی می شود. مهم است که به هیچ یک از اعضای خانواده خود اجازه ندهید روی آن تبلیغات نیز کلیک کنند.

اگر با هم زندگی می کنید، گوگل نمی تواند تفاوت بین شما یا همسرتان را تشخیص دهد. اگر کلیک‌هایی را ببینند که از خانه شما به تبلیغات روی وب‌سایت شما می‌آید، می‌توانند شما را از برنامه AdSense حذف کنند.

از نمایش تبلیغات در سایت تجارت الکترونیک خودداری کنید

این نقض خط‌مشی Google نیست، اما برای ایجاد تبدیل در وب‌سایت شما به نفع نیست. به یاد داشته باشید، AdSense بر اساس ارتباط است. بنابراین ممکن است (و احتمالاً) تبلیغات یکی از رقبای شما در وب سایت شما ظاهر شود.

اگر این اتفاق بیفتد، می توانید در عوض بازدیدکنندگان را از وب سایت خود به سایت رقیب دور کنید. مبلغی که برای نمایش آگهی دریافت می کنید ارزش فروش از دست رفته را ندارد. علاوه بر این، تبلیغات می تواند حواس کاربران را از CTA و نسخه فروش شما منحرف کند، حتی اگر با رقابت شما مرتبط نباشد.

بنابراین، من AdSense را به هیچ وب سایتی که محصولات یا خدمات می فروشد توصیه نمی کنم.

واحدهای تبلیغاتی مختلف را اجرا کنید

هرکسی ترجیحات متفاوتی دارد. بازدیدکنندگان مختلف وب سایت ممکن است جذب سبک ها و انواع مختلفی از تبلیغات نمایش داده شده در وب سایت شما شوند.

اگر فقط یک واحد تبلیغاتی را بارها و بارها اجرا می کنید، ممکن است مقداری پول روی میز بگذارید. برای مثال، فرض کنید در حال حاضر فقط از واحدهای تبلیغاتی متنی و نمایشی استفاده می کنید. احتمالاً می توانید به عنوان ناشر با اجرای تبلیغات بومی درآمد بیشتری کسب کنید.

تبلیغات بومی

اما تا زمانی که واحدهای تبلیغاتی مختلف را آزمایش نکنید، این را به طور قطع نمی دانید.

بهترین مکان را پیدا کنید

علاوه بر آزمایش واحدهای تبلیغاتی، شما همچنین می خواهید مناطق مختلف وب سایت خود را برای نمایش تبلیغات آزمایش کنید. شما نمی توانید تصور کنید که اولین جایی که تبلیغ خود را گذاشته اید بهترین است.

من توصیه می‌کنم بهترین روش‌های Google را برای قرار دادن تبلیغات بر اساس نوع وب‌سایتی که دارید بررسی کنید. آنها پیشنهادات مختلفی برای موارد زیر دارند:

  • وبلاگ ها
  • سایت های بازی
  • سایت های خبری
  • سایت های مسافرتی
  • سایت های ورزشی
  • طبقه بندی ها
  • انجمن ها

همچنین ایده خوبی است که به برخی از محبوب ترین و موفق ترین وب سایت ها در صنعت خود نگاهی بیندازید. به مکان های تبلیغاتی آنها نگاه کنید. اگر متوجه یک فرمول مشترک در سراسر تخته شدید، می توانید سعی کنید آن را نیز تکرار کنید.

ایجاد محتوا و افزایش ترافیک

AdSense بلیط جادویی برای کسب درآمد در وب سایت شما نیست. 100٪ به ترافیک وب سایت شما وابسته است. بنابراین باید دائماً محتوای جدید تولید کنید و راه هایی برای جذب افراد بیشتری به وب سایت خود بیابید.

اگر در تولید محتوا دچار مشکل هستید، ممکن است بخواهید این راهنماها را بخوانید:

هرچه ترافیک بیشتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن، کلیک کردن و درگیر شدن در تبلیغات خواهید داشت.

وقتی AdSense را به وب‌سایت خود اضافه می‌کنید، نمی‌توانید خود را در حالت خودکار قرار دهید. ضروری است که به انجام تمام کارهای خوبی که در وهله اول مردم را به وب سایت شما آورده اند، ادامه دهید. این بهترین راه برای کسب درآمد شما خواهد بود.

در مجموع: اضافه کردن AdSense به وب سایت خود آسان است

شما آن را دارید. تنها در هفت مرحله می توانید Google AdSense را به وب سایت خود اضافه کنید.

من AdSense را برای هر وب سایتی که قبلاً محصول یا خدماتی را نمی فروشد توصیه می کنم. هزاران شبکه تبلیغاتی دیگر وجود دارد، اما گوگل قطعاً معتبرترین است. AdSense برای ناشران رایگان است، بنابراین امتحان کردن آن ضرری ندارد.

هنگامی که آماده راه اندازی AdSense هستید، حتماً از این راهنما به عنوان مرجع استفاده کنید. راهنمای هفت مرحله ای من را دنبال کنید تا به زودی سایت شما با تبلیغات درآمد کسب کند.