معرفی انواع بالکن

 

 

انواع مختلف بالکن: کدام یک برای خانه شما مناسب است؟


4 دقیقه خواندن

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Cantilevered balcony - بالکن کنسولی
Hung balcony - بالکن آویزان
Stacked balcony - بالکن انباشته
False balcony - بالکن کاذب
Mezzanine balcony - بالکن نیم طبقه
Loggia balcony - بالکن لژیا 

 

در حین ساختن خانه جدید یا حتی بازسازی خانه موجود، باید مدتی را صرف بالکن هایی کنید که می خواهید در خانه خود داشته باشید. بالکن ها نه تنها قابلیت استفاده دارند، بلکه به نمای بیرونی خانه شما نیز ارزش زیبایی می بخشند. داشتن یک بالکن بزرگ در خانه شما فضای بیشتری را برای لذت بردن از گردهمایی با دوستان و خانواده یا آب و هوای بیرون در اختیار شما قرار می دهد. زمانی که تصمیم گرفتید در خانه خود یک بالکن داشته باشید، انواع مختلفی از بالکن ها وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما اینکه کدام یک را انتخاب کنید کمی به نمای خانه شما بستگی دارد.

در این وبلاگ انواع بالکن ها را یادداشت کرده ایم که به شما در تشخیص نوع سازه بالکن مناسب منزلتان کمک می کند.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

انواع مختلف بالکن



 

cantilevered balcony structure
بالکن های کنسولی دارای سازه هایی هستند که از نمای ساختمان بیرون زده اند

 

 

بالکن یک امتداد در طبقات بالا به سمت بیرون است که برای اهداف ایمنی با نرده محصور شده است. اندازه بالکن به متراژ کل خانه بستگی دارد اما حتی در خانه های کوچک، اندازه آن متفاوت است. بالکن‌های خارج از پانل‌های پنجره کوچک هستند و به ساختمان متصل می‌شوند، در حالی که بالکن‌های بزرگ معمولاً با ستون‌هایی در طبقات پایین نگه داشته می‌شوند.

 

انواع بالکن های زیر مواردی هستند که در خانه های مختلف می بینید:

  • بالکن کنسولی
  • بالکن آویزان
  • بالکن انباشته
  • بالکن کاذب
  • بالکن نیم طبقه
  • بالکن لژیا

 

 

بالکن کنسرودار


بالکن های کنسولی دارای سازه هایی هستند که از نمای ساختمان بیرون زده اند. این سازه ها هیچ تکیه گاه قابل مشاهده ای ندارند اما توسط میله ها/تیرهای آهنی یا فولادی پنهان نگه داشته می شوند. این بالکن ها به وسیله طناب زدن بار دیوار پشتیبانی می شوند. با توجه به این پیچیدگی در طراحی این بالکن ها، این بالکن ها فقط در زمانی که خانه برای اولین بار در حال ساخت است می تواند اضافه شود. اندازه این بالکن ها بسیار کوچک است زیرا با افزایش عمق بالکن، توانایی آن در تحمل بارهای بیشتر کاهش می یابد و برای پشتیبانی از آن نیاز به راهکارهای فنی ساختمانی بیشتری است.

 

به طور سنتی، بالکن های کنسول از فولاد یا بتن ساخته می شوند، اما نوآوری در مصالح ساختمانی راه حل های نسبتا قوی تر و زیبایی شناختی بهتری را ایجاد کرده است. هنگام استفاده از فولاد و آهن، استفاده از تکنیک پل حرارتی که به سازه ترمال شکستگی می دهد، توصیه می شود. برای این منظور از اتصالات ترمال بریک برای شکستن جریان گرما استفاده می شود.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

بالکن آویزان


همانطور که از نام آن پیداست، یک بالکن آویزان به معنای واقعی کلمه بر روی ساختمان آویزان است. نگران نباشید، به طور کامل توسط پیچ و کابل های فولادی پشتیبانی می شود. مانند بالکن های کنسولی، بالکن های آویزان نیز به بالکن های تکیه گاه گفته می شود که در آنها یک طبقه یا صفحه بزرگ با استفاده از کابل های فولادی با زاویه 45 درجه به ساختمان آویزان می شود.

 

 

بالکن انباشته


بالکن های پشته ای طراحی ساده ای دارند: زمانی که از ستون های عمودی برای اتصال دو یا چند بالکن برای تشکیل یک پشته استفاده می شود. رویکرد ستونی نه تنها حمایت زیادی از بالکن های فردی می کند، بلکه حداقل بار را بر ساختمان وارد می کند. در بیشتر موارد حتی جزئی از ساختمان نیست و به صورت یک سازه مجزا ساخته می شود.

با انتخاب یک بالکن پشته ای، تا حدودی باید از زیبایی ساختمان سازش کرد، اما این بالکن ها به دلیل سادگی ترجیح داده می شوند.

 

 

گروه معماری مشاور

 

 

بالکن های کاذب

 

juliet balconies also known as false balconies
بالکن های کاذب به بالکن های ژولیت نیز معروف هستند

 

 

بالکن های کاذب نام های مختلفی دارند اما معمولاً به نام بالکن ژولیت خوانده می شود. برخلاف سایر بالکن‌ها، این بالکن واقعی نیست که بتوانید مبلمانی در آن قرار دهید یا چند قدم بردارید. از بیرون خانه، فقط ظاهر یک بالکن را می دهد، اما بسته به فضا معمولاً فقط فضای کافی برای قرار دادن گلدان های گیاهی وجود دارد.

 

این بالکن ها از نظر طراحی شبیه به هر بالکن دیگری هستند زیرا این بالکن ها دارای نرده هستند. اینها معمولاً در ساختمان‌های آپارتمانی یافت می‌شوند، اما می‌توانند به همان اندازه در خانه نیز کار کنند.

 

 

بالکن نیم طبقه


در حالی که سایر انواع بالکن ها خارج از خانه هستند، یک بالکن نیم طبقه در داخل خانه ساخته شده است که به شما گوشه ای اضافی برای نشستن می دهد و در عین حال کاملاً از محیط اطراف آگاه هستید. با این بالکن نیم طبقه می توانید یک عرشه بزرگ یا کوچک بسازید که کاملاً به نوع ابزار مورد نظر شما بستگی دارد، اما نرده هایی نیز برای اهداف ایمنی دارد.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

بالکن لژیا


بالکن لژیا بر خلاف سایر بالکن ها دارای سقف است. در برخی از خانه ها به صورت یک سازه بیرون زده نیز ساخته می شود که مانند هر نوع بالکن دیگر به راحتی از کنار ساختمان قابل مشاهده است اما تنها تفاوت آن در پوشاندن آن از بالا باقی می ماند. معمولاً در بالکن ایوان، فضای کافی برای قرار دادن برخی مبلمان برای نشستن راحت و آرام وجود دارد.

 

 

seating space in loggia balcony
در بالکن ایوان فضای کافی برای قرار دادن برخی مبلمان برای نشستن راحت و آرام وجود دارد.

 

 

اینها انواع اصلی بالکن ها هستند که به شما کمک می کنند تصمیم بهتری برای خانه خود بگیرید. همچنین می توانید راهنمای ما را در موارد زیر بررسی کنید:

 

چگونه بالکن خود را برای کودکان ایمن کنیم؟
بهترین گزینه های کفپوش برای بالکن
ایده های نرده بالکن برای خانه شما
چگونه یک بالکن کوچک را تزئین کنیم


این تمام چیزی است که ما در انواع مختلف بالکن داریم. برای اطلاعات بیشتر در مورد موضوعات مرتبط با سبک زندگی، وبلاگ Zameen را دنبال کنید و فراموش نکنید که برای به روز رسانی منظم در بخش املاک و مستغلات پاکستان در خبرنامه Zameen مشترک شوید.

 

 

نویسنده : مامون علی


به غیر از ایجاد محتوا، می‌بینید که مامون با افراد جدید معاشرت می‌کند و در مورد آنچه در نتفلیکس می‌توان تماشا کرد بحث کرد. او یک روح ماجراجو است که همیشه در حال برنامه ریزی برای سفر آخر هفته آینده خود است.

 

 

 طراحی خود را به ما بسپارید  ؛