نورپردازی خارجی در vray

 

 

نحوه تنظیم نورپردازی خارجی در 3D max vray

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

معرفی

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

VRay توسط شرکت chaosgroup و asgvis تولید می شود، VRay محبوب ترین موتور رندر صنعت است. توسعه هسته مبتنی بر V-Ray دارای VRay برای 3ds max، Maya، Sketchup، Rhino و بسیاری از نسخه‌های دیگر برای مناطق مختلف نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی عالی است که تصاویر و رندر انیمیشن با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. ویژگی های Vray بر تولید رندرهای داخلی و خارجی متمرکز شده است.

 

در این وب‌کوئست بر آموزش نحوه چیدمان نورپردازی خارجی به ما تمرکز می‌کند.

 

 

 

 

شما این فرآیند را مرحله به مرحله دنبال خواهید کرد تا نحوه تنظیم نورپردازی بیرونی vray در 3D max را بیاموزید.

 

 

 

 

 

روند


در مرحله اول، ما باید مواد را تعیین کنیم، باید مراقب تطبیق رنگ بیرونی باشیم. در رندرهای طراحی بیرونی، بیشترین احتمال ایجاد افکت شیشه و آلومینیوم است.

 

 

 

 

ثانیاً باید صحنه سه بعدی را سازماندهی کنیم، زیرا خطوط و چهره های زیادی در مدل های سه بعدی وجود دارد تا زمان رندر کاهش یابد و سرعت رندر بهبود یابد. تجربه من فروپاشی مواد فعال شده است. اما قبل از فعال کردن فروپاشی مواد، لطفاً از فایل سه بعدی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

 

buck your file before this step

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

پس از فایل پشتیبان، راه اندازی روشنایی را شروع کردیم. پس از فایل پشتیبان، و ما شروع به ساخت چراغ. اول، ساخت یک کره آسمانی، این است که شیشه های معماری دارای یک اثر بازتابنده است. بهتر است یک نقشه داشته باشید و سپس Gradient را بچسبانید. با چنین اثر گرادیان.

 

 

 

 

در اطراف ساختمان نصب نور Onmi مرتب شده است، اما نور ساختمان و قسمت پایینی پشت را می توان نادیده گرفت، می توان تعداد نور را کاهش داد.

 

 

 

 

پارامترهای روشنایی به شرح زیر است :

 

 

 

 

برای جلوگیری از تاریک شدن بیش از حد کف ساختمان، دو نورپردازی vray را راه اندازی کردیم. بگذارید کل ساختمان روشن تر به نظر برسد.

 

 

 

 

در مجاورت ساختمان دو ردیف لامپ وجود دارد، ما می خواهیم جلوه های نوری خوب به نظر برسد، باید نور اضافه کنیم. در این زمان، چند چراغ onmi را برای توجه به محدوده نور، در فاصله مناسب تنظیم کنید.

 

پارامترهای روشنایی به شرح زیر است :

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

 

 

ما رندر را آزمایش می کنیم، متوجه می شویم که یک مکان در راه پله نسبتا تاریک خواهد بود، ما چند چراغ در این مکان اضافه می کنیم. پارامترهای روشنایی به شرح زیر است.

 

 

 

 

پایان تمام راه اندازی نور، پس از رندر، ما متوجه شدیم که اثر بسیار بهتر و مقاوم تر از قبل است. این اثر نهایی ما است. بعد از رندر می توانیم عکس را در فتوشاپ قرار دهیم. عناصری را که می خواهیم قرار دهیم.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

تبریک بخاطر کار خوبی که انجام دادی!

 

 

 

ارزیابی

 

 


 

 

نتیجه


پس از این بخش از مطالعه، متوجه شدیم که vray render تمرکز اصلی ما بر جزئیات و صبر برای تنظیم هر جنبه است. هنگام رندر کردن نمای بیرونی، مواد شیشه ای باید شامل باشد، نور روز در فضای باز نیز مهم است. چیدمان در هر یک از نورها کلید دستیابی به اثر نهایی است.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 


تصویر وب کوئست از وب سایت می آید.

 

http://www.zf3d.com/News.asp?id=13391

 

همه ما با سخاوتمندی در کارمان سود می بریم. اجازه استفاده و اصلاح این WebQuest برای اهداف آموزشی و غیرتجاری به دیگران اعطا می شود تا زمانی که نویسندگی اصلی اعتبار داده شده باشد. WebQuest اصلاح شده فقط تحت شرایط یکسان به اشتراک گذاشته می شود.