خصوصیات و امکانات جدید اتوکد 2023

 

 

چه چیزی در اتوکد 2023 جدید است؟


ابزارهای یادگیری ماشینی در فهرست ویژگی های جدید پیشرو هستند.

 

توسط دیوید کوهن
 3 ژوئن 2022

 


در اواخر مارس 2022، Autodesk از AutoCAD 2023، سی و هفتمین نسخه از محصول پرچمدار خود، رونمایی کرد. این شرکت همچنین ارسال نسخه‌های جدید هفت مجموعه ابزار تخصصی - AutoCAD Architecture، AutoCAD Electrical، AutoCAD Map 3D، AutoCAD Mechanical، AutoCAD MEP، AutoCAD Plant 3D و AutoCAD Raster Design - و همچنین AutoCAD LT 2023 و نسخه‌های AutoCAD و AutoCAD را آغاز کرد. برای مک.

 

شکل 1: ابزار شمارش در اتوکد 2023 اکنون امکان شمارش اشیاء یا بلوک ها را در یک منطقه مشخص می دهد. تصاویر از دیوید کوهن.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

اطلاعات بیشتر :


اتودسک

 

قیمت


AutoCAD 2023 و AutoCAD LT 2023 فقط با اشتراک در دسترس هستند. قیمت ارتقا و مجوزهای دائمی دیگر در دسترس نیستند.

اتوکد 2023
ماهانه: 235 دلار; 1 سال: 1865 دلار؛ 3 سال: 5315 دلار

AutoCAD LT 2023
ماهانه: 60 دلار؛ 1 سال: 460 دلار; 3 سال: 1310 دلار

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

سیستم مورد نیاز


سیستم عامل: سیستم عامل 64 بیتی که از خط مشی چرخه عمر پشتیبانی محصول Autodesk پیروی می کند

CPU: پردازنده 2.5 گیگاهرتز یا سریعتر (3.0 گیگاهرتز یا سریعتر توصیه می شود)

حافظه: 8 گیگابایت (16 گیگابایت توصیه می شود)

فضای دیسک: 10 گیگابایت فضای دیسک رایگان برای نصب

وضوح صفحه نمایش: 1920x1080 با رنگ واقعی (رزولوشن تا 3840x2160 در سیستم های 64 بیتی ویندوز 10 پشتیبانی می شود)

کارت نمایش: 1 گیگابایت GPU با پهنای باند 29 گیگابایت بر ثانیه و سازگار با DirectX 11 (4 گیگابایت GPU با 106 گیگابایت بر ثانیه و سازگار با DirectX 12 توصیه می شود)

مجموعه ابزارهای تخصصی نیاز به حافظه اضافی دارند.

 

بسیاری از ویژگی های جدید به طور ماهرانه ای بر اساس عملکرد معرفی شده در نسخه قبلی ساخته شده اند. این قطعا برای برنامه ای که برای اولین بار 39 سال پیش نمایش داده شد قابل درک است. صفحه شروع که در سال 2021 طراحی مجدد قابل توجهی داشت، بهبودهای بیشتری دریافت کرده است، از جمله یک راهنمای ابزار به منوی کشویی New اضافه شده است تا کاربران بتوانند به راحتی ببینند که در هنگام ایجاد یک طراحی جدید از کدام الگو استفاده می شود.

 

یکی دیگر از ابزارهای صفحه شروع که وعده افزایش بهره وری را می دهد، تب جدید My Insights است که از یادگیری ماشینی برای نمایش اطلاعات بر اساس استفاده از برنامه استفاده می کند. در ابتدا، این برگه پیشنهاداتی برای دستورات و عملکردهایی که کاربران می توانند امتحان کنند را نشان می دهد. اما همانطور که مهندسان از نرم‌افزار استفاده می‌کنند، این برگه با توصیه‌های دستورات و ویژگی‌ها، پیشنهادهایی برای ارتقا در صورت استفاده مهندسان از ویژگی‌هایی که در آخرین نسخه بهبود یافته است و اطلاعات کلی در مورد دستورات مکرر پر می‌شود. با این حال، تا زمانی که کاربران محصول را به اندازه کافی برای جمع‌آوری اطلاعات برای ارائه بینش معنادار در اختیار این ویژگی جدید قرار دهند، هیچ اطلاعاتی در دسترس نخواهد بود.

 

 

شمارش بهبود یافته


کاربران اغلب باید اشیاء را در نقاشی بشمارند، اما انجام این کار می تواند بسیار خسته کننده باشد. برای رفع آن، نسخه سال گذشته ابزار شمارش جدیدی را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌داد نمونه‌های یک شی انتخاب شده یا تعداد کپی‌های همه بلوک‌های نقاشی را بشمارند.

در اتوکد 2023، این ویژگی به‌روزرسانی شده است تا امکان شمارش اشیاء یا بلوک‌ها در یک منطقه مشخص را فراهم کند. کلیک کردن روی دکمه جدید در پالت COUNT به کاربران امکان می دهد کل فضای مدل، یک ناحیه انتخاب مستطیلی یا چند ضلعی را مشخص کنند یا یک شی مرزی را به عنوان ناحیه شمارش انتخاب کنند. علاوه بر این، ناحیه شمارش تعریف شده در جلسه شمارش قبلی نیز می تواند در شمارش فعلی استفاده شود.

 

 

همکاری بهبود یافته


AutoCAD 2022 ابزارهایی را برای همکاری با دیگران با استفاده از برنامه های Autodesk معرفی کرد. باز هم، اتوکد 2023 این ویژگی ها را افزایش می دهد. به عنوان مثال، ویژگی جدید Trace در اتوکد 2022 فضای امنی را برای اضافه کردن تغییرات به نقاشی در وب اتوکد یا برنامه تلفن همراه بدون تغییر نقشه موجود فراهم کرد. پس از ذخیره یک طراحی در وب و موبایل، یکی از همکاران می تواند نقشه را باز کند و از ابزار جدید Trace برای نشانه گذاری نقشه ها با استفاده از اشیایی مانند خطوط و کمان ها و اشیاء حاشیه نویسی مانند متن و ابرهای تجدید نظر استفاده کند.

 

شکل 2: اکنون می توان ردیابی ها را در برنامه دسکتاپ اتوکد ویرایش کرد. ابزارهای جدید در پالت TRACES به کاربران این امکان را می‌دهند که نشانه‌گذاری‌ها را در یک ردیابی جدید وارد کنند و سپس نشانه‌گذاری‌های شناسایی‌شده را به عنوان متن چند خطی، چند رهبر و اشیاء ابری تجدیدنظر در طراحی وارد کنند. تصاویر از دیوید کوهن.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

هنگامی که آنها تغییرات خود را ذخیره کردند، کاربران می توانند از اتوکد 2022 برای باز کردن مجدد نقشه از وب و موبایل استفاده کنند و سپس از پالت جدید TRACES برای نمایش لیستی از ردیابی ها استفاده کنند. هنگامی که هر کسی یک ردیابی را در این پالت انتخاب می کند، کاربران یک تصویر فقط مشاهده از ردیابی را می بینند. آنها می‌توانند ردیابی را به جلو یا عقب تغییر دهند و سپس از دستورات استاندارد اتوکد برای اصلاح نقشه استفاده کنند، اما نمی‌توانند خود ردیابی را تغییر دهند.

 

با این حال، در اتوکد 2023، کاربران اکنون می توانند علاوه بر وب اتوکد و برنامه های موبایل، ردیابی هایی را در نسخه دسکتاپ اتوکد ایجاد کنند. آنها همچنین می توانند در ردیابی های ایجاد شده توسط دیگران مشارکت کنند و از کنترل هایی در نوار ابزار Trace برای پنهان کردن و نمایش مشارکت های ردیابی از هر مشارکت کننده استفاده کنند.

 

علاوه بر این، ابزارهای جدید در پالت TRACES از یادگیری ماشین برای شناسایی نشانه‌گذاری‌ها، وارد کردن آن‌ها در یک ردیابی و سپس درج نسخه‌های طراحی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، پس از ذخیره اسکن یا عکس یک طراحی حاوی نشانه‌گذاری‌های دستی یا پیش‌نویس‌شده توسط رایانه به‌عنوان فایل PDF، PNG یا JPG، گزینه Markup Import می‌تواند به پوشاندن آن نشانه‌گذاری‌ها در یک ردیابی جدید کمک کند. کمک نشانه‌گذاری سپس آن نشانه‌گذاری‌ها را به‌عنوان متن چند خطی، چند رهبر و ابرهای تجدیدنظر شناسایی می‌کند و آنها را به عنوان هندسه واقعی در طراحی قرار می‌دهد.

 

 

مشاوره رایگان  ؛  کلیک کنید...

 

 

ماکروهای بهبود یافته


ماکروهای دستوری، که شامل دنباله‌ای از دستورات و متغیرهای سیستم برای خودکارسازی وظایفی که کاربران اغلب انجام می‌دهند، سال‌هاست که در دسترس بوده‌اند. مانند ویژگی جدید My Insights، مشاور جدید ماکرو در اتوکد 2023 ماکروهای دستوری پیشنهادی را بر اساس استفاده از دستور ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر شخصی به طور مکرر یک شی را پس از کپی کردن آن بچرخاند، مشاور ماکرو ممکن است یک ماکرو ارائه دهد که به او اجازه می دهد با استفاده از یک فرمان، یک شی را کپی و بچرخاند.

 

 

شکل 3: ماکروهای فرمان را می توان به برگه ذخیره شده در پالت COMMAND MACROS اضافه کرد، در حالی که برگه Insights ماکروهای دستوری پیشنهادی را بر اساس استفاده از اتوکد ارائه می دهد.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

ماکروهای فرمان را می توان برای استفاده بعدی به برگه Saved پالت COMMAND MACROS اضافه کرد. در آن تب، کاربران می‌توانند روی یک ماکرو فرمان کلیک راست کنند تا لیستی از گزینه‌های موجود را مشاهده کنند، از جمله افزودن ماکرو به نوار، راه‌اندازی Command Macro Editor و تغییر نام یا حذف ماکرو. پس از افزودن یک ماکرو به نوار، کاربران همچنین می‌توانند آن را به نوار ابزار دسترسی سریع اضافه کنند. ماکروهای فرمان نیز می توانند برای استفاده خاص ویرایش یا سفارشی شوند.

 

 

سایر بهبودها


در اتوکد، هر نقشه باز با برگه فایل مخصوص به خود ظاهر می شود، که به کاربران اجازه می دهد به سرعت بین نقشه های باز جابجا شوند یا هر یک را در پنجره خود نمایش دهند. تا سال گذشته، این ویندوزها در پنجره اصلی برنامه اتوکد باقی ماندند. اتوکد 2022 آن را تغییر داد و قابلیت کشیدن نقاشی از پنجره برنامه اتوکد و شناور کردن آن در هر نقطه از صفحه را اضافه کرد. اما خط فرمان در پنجره برنامه باقی ماند.

اکنون، در اتوکد 2023، یک پنجره خط فرمان لنگردار با پنجره طراحی شناور فعال باقی می‌ماند، و به جای اینکه مجبور باشند پنجره را به برگه‌های فایل برگردانند، کاربران می‌توانند روی نوار عنوان یک پنجره طراحی شناور کلیک راست کرده و روی Move to کلیک کنند. File Tab برای بازگرداندن سریع پنجره طراحی شناور به پنجره اصلی برنامه. یک پنجره طراحی شناور نیز می تواند به گونه ای پین شود که در مقابل پنجره اصلی برنامه باقی بماند.

ظاهر برگه‌های طراحی و طرح‌بندی نیز تغییر کرده است تا راحت‌تر ببینید کدام برگه فعال است. منوی سرریز برگه طراحی همچنین اکنون دارای یک علامت برای نشان دادن نقشه فعال است.

 

 

شکل 4: در اتوکد 2023، یک پنجره خط فرمان لنگردار با پنجره طراحی شناور فعال باقی می‌ماند و کاربران می‌توانند روی نوار عنوان یک پنجره شناور کلیک راست کنند تا سریعاً آن را به برنامه اصلی بازگردانند.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

پیش نمایش فنی سیستم گرافیکی سه بعدی جدید که در نسخه قبلی گنجانده شده بود، اکنون به طور کامل در اتوکد 2023 ادغام شده است. این سیستم گرافیکی جدید از قدرت واحدهای پردازش گرافیکی مدرن و CPUهای چند هسته ای استفاده می کند تا تجربه ناوبری نرم تری را برای نقشه های بزرگتر ارائه دهد. . این سیستم گرافیکی جدید به طور پیش فرض روشن است، اما در صورت تمایل می توان آن را خاموش کرد. وقتی فعال است، در ویوپورت هایی کار می کند که از سبک های بصری Shaded یا Shaded with Edges استفاده می کنند.

 

چند پیشرفت کلی پیش نویس در نسخه جدید گنجانده شده است. به عنوان مثال، یک گزینه جدید Extend Vertex grip روی اشیاء چند خطی به کاربران اجازه می دهد یک راس اضافه کنند که از دستگیره انتهایی انتخاب شده چند خط گسترش می یابد. دستور MLEADER اکنون گزینه ای برای انتخاب یک شی mtext موجود برای استفاده برای رهبر جدید دارد.

 

علاوه بر این، یک دستور CUTBASE جدید اشیاء انتخاب شده را به همراه یک نقطه پایه مشخص در Clipboard کپی می کند و آن اشیاء را از نقشه حذف می کند. سپس مهندسان می توانند با استفاده از نقطه پایه ای که مشخص کرده اند، اشیاء را در یک مکان جدید بچسبانند.

 

نسخه 2023 همچنان از همان فرمت فایل طراحی مانند اتوکد 2018 استفاده می کند، بنابراین فایل های DWG 100٪ سازگار هستند. مهندسان می توانند یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه هر یک از محصولات اتوکد 2023 را از وب سایت Autodesk دانلود کنند. هزینه نرم افزار مجدداً اندکی افزایش یافته است، اما Autodesk اکنون به کاربران گاه به گاه گزینه Flex را ارائه می دهد که در آن می توانند توکن های استفاده را خریداری کنند (300 دلار برای 100 توکن) و سپس از آن توکن ها برای پرداخت در زمان استفاده استفاده کنند (هفت توکن در روز برای اتوکد). .

 

با این حال، گزینه Flex برای AutoCAD LT در دسترس نیست. علاوه بر این، برخی از ویژگی های جدید، مانند Markup Import و Markup Assist، در AutoCAD LT، AutoCAD برای Mac یا AutoCAD LT برای Mac در دسترس نیستند.

 

یک بار دیگر، در حالی که لیست ویژگی های جدید نسبتا کوتاه است، آنها باید برای همه کاربران، صرف نظر از آنچه که ایجاد می کنند، مفید باشند. و از آنجایی که AutoCAD و AutoCAD LT فقط با اشتراک در دسترس هستند، دلیلی برای عدم ارتقا وجود ندارد.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

پوشش بیشتر Autodesk


طراحی الکترونیکی: افزایش طول عمر و قابلیت تعمیر
مشکل فزاینده ضایعات الکترونیکی و تقاضا برای فناوری مقرون به صرفه، نیاز به دستگاه هایی دارد که می توانند آسان تر و ارزان تر تعمیر شوند.

 


مهندسی صدای عالی
محققان و نوازندگان به طور یکسان به FEA و CFD روی می آورند تا در طراحی ساز کمک کنند.
GE Aerospace قطعات سبک تر و بزرگتر AM را روشن می کند


کنسرسیوم از قاب مرکزی توربین یکپارچه افزودنی پیشرفته (TCF) رونمایی می کند که 150 قسمت را در یک قسمت ادغام می کند.


انتخاب سردبیر: 13 تا 19 اکتبر 2022
یکی از برگزیدگان به عنوان برگزیده هفته ویرایشگر DE انتخاب خواهد شد.


معرفی افزونه Mazak iConnect برای Fusion 360
افزونه به کاربران Autodesk اجازه می‌دهد تا برنامه NC، هندسه قطعه/لوازم/استوک و هندسه ابزار/دارنده را در قالبی خاص از Fusion 360 صادر کنند.


 مشخصات شرکت اتودسک