آموزش اسکچاپ (مبتدی4) - ترسیم دو بعدی در اسکچاپ

 

 

نحوه ترسیم دو بعدی در اسکچاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

برای این آموزش، با بازگشت به اصول اولیه، نحوه ترسیم دو بعدی در اسکچاپ را به شما آموزش می دهیم. ممکن است ساده به نظر برسد، اما طراحی دو بعدی یک اصل اساسی برای هر کاری است که در اسکچاپ انجام می دهید. قبل از ورود به مدل سازی سه بعدی، مهم است که برای آشنایی با ابزارهای ترسیم دو بعدی وقت بگذارید تا بتوانید هندسه بهتری در مدل های نهایی خود ایجاد کنید. هنگامی که با ابزارهای اصلی راحت شدید، می توانید به مدل ها و نقشه های پیچیده تر بروید. بیایید شروع کنیم!

 

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

طراحی دو بعدی را در اسکچاپ شروع کنید


یک مستطیل رسم کنید. بر روی ابزار مستطیل کلیک کرده و از نقطه مبدا یک مستطیل بکشید. یکی از اشتباهات رایج مردم هنگام استفاده از اسکچاپ، کشیدن روی محورهای مختلف است. برای جلوگیری از این، مطمئن شوید که ابزار وقتی روی مستطیل قرار می‌گیرید «روی چهره» خوانده شود.

 

 

draw 2D in SKetchup rectangle

 

 

اگر هر دو خط را در طول مستطیلی که کشیده اید به هم وصل کنید، آنها همیشه در یک صفحه خواهند بود.

 

 

draw 2D in Sketchup on the same plane

 

 

پاک کردن خطوط اکنون که یک شکل روی مستطیل خود کشیده اید، می توانید چهره داخلی را حذف کنید. روی ابزار پاک کن کلیک کنید و "ctrl" را نگه دارید در حالی که روی خطوط می کشید تا آنها را پنهان کنید. چهره داخلی را انتخاب کنید و "حذف" را فشار دهید.

 

 

draw 2D in Sketchup star

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

نحوه استفاده از ابزار Freehand


روش دیگر برای ترسیم دو بعدی در اسکچاپ استفاده از ابزار "دست آزاد" است. صفحه مستطیل را نگه دارید و ابزار "دست آزاد" را انتخاب کنید. مطمئن شوید که در حال طراحی روی صورت هستید، و برای ایجاد شکل خود، ماوس را کلیک کرده و بکشید. به خاطر داشته باشید، این یک ابزار کامل نیست، بنابراین شما با هندسه کامل نخواهید رسید. اگر می خواهید دقت بیشتری داشته باشید، از ابزارهایی مانند ابزار خط یا ابزار دایره استفاده کنید.

 

 

draw 2D in Sketchup with the freehand tool

 

 

 

نحوه استفاده از ابزار Circle


یک دایره بکشید. ابزار "دایره" را انتخاب کنید و یک دایره روی صفحه مستطیل خود بکشید.

 

نقطه مرکز را پیدا کنید. شناسایی نقطه مرکزی برای ایجاد اشیایی مانند گنبد یا استوانه مفید است. قبل از شروع مدل سازی، می خواهید مرکز دایره خود را علامت بزنید. نقطه مرکزی دایره را با ماوس نزدیک جایی که باید باشد پیدا کنید و از ابزار خط برای رسم یک خط عمودی استفاده کنید. همیشه می‌توانید بعداً آن را پنهان یا حذف کنید، اما فعلاً آن را نگه دارید.

 

 

draw 2D in Sketchup circle center point

 

 

تعداد اضلاع را ویرایش کنید. هنگام ترسیم یک دایره، می توانید با تایپ یک عدد در کادر "اضلاع" در گوشه سمت راست پایین، تعداد اضلاع را ویرایش کنید. هرچه تعداد اضلاع بیشتر باشد دایره شما صاف تر به نظر می رسد. اگر می خواهید به جای دایره یک چند ضلعی رسم کنید، از ابزار چند ضلعی برای ایجاد یک شکل با تعداد لبه های مشخص استفاده کنید. شما اساسا می توانید از ابزار دایره و چند ضلعی به جای یکدیگر استفاده کنید. تفاوت زمانی ظاهر می شود که آنها را فشار دهید/کشیدید. یک دایره فشاری/کشیده لبه‌های نرم‌تری خواهد داشت. یک چند ضلعی فشار/کشیده دارای لبه های سخت خواهد بود.

 

 

draw 2D in Sketchup polygons

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

نحوه استفاده از Arc Tools


Sketchup دارای چند ابزار مختلف قوس است که می توانید بسته به آنچه می خواهید ترسیم کنید از آنها استفاده کنید. اگر تصویر مرجع دارید، احتمالاً "قوس سه نقطه ای" بهترین گزینه برای استفاده است. همچنین، می‌توانید از ابزار قوس دیگری برای انتخاب نقطه مرکزی و سپس زاویه قوس استفاده کنید. ابزار قوس نهایی به شما امکان می دهد دو نقطه پایانی و سپس شعاع را انتخاب کنید.

 

هنگام استفاده از کمان برای اتصال خطوط جریان، باید مطمئن شوید که آنها با یکدیگر مماس هستند. از ابزار "چرخش" برای تراز کردن کمان ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

 

draw 2D in Sketchup arcs

 

 

امیدواریم این آموزش چند نکته اساسی در مورد نحوه ترسیم دو بعدی در اسکچاپ را به شما آموزش داده باشد! اگر به دنبال آموزش های پیشرفته تر هستید یا تازه شروع کرده اید، صفحه آموزش های ما را بررسی کنید! برای هر سطح چیزی وجود دارد.

 

هک مبارک!