آموزش اسکچاپ (مبتدی9) - مدل های سایت اسکچاپ

 

 

این کار را با مدل های سایت اسکچاپ خود انجام ندهید

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

در این مقاله، ما قصد داریم به بررسی کارهایی که نباید با مدل‌های سایت Sketchup خود انجام دهید، می‌پردازیم! انبار سه بعدی می تواند منبع خوبی برای دانلود مدل ها باشد، اما گاهی اوقات از مدل های توپوگرافی به موثرترین روش استفاده نمی شود. ما چند نمونه مختلف را به شما نشان می دهیم و توضیح می دهیم که چگونه می توانید آنها را به مدل های توپوگرافی بهتر تبدیل کنید. اگر به دنبال یک آموزش دقیق تر در مورد تایپوگرافی هستید، این یکی را بررسی کنید. در غیر این صورت، بیایید شروع کنیم!

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/S5TZH7UtkhI

 

 

 

نکته شماره 1 مدل سایت اسکچاپ


در این مثال اول، می توانید ببینید که مدل با استفاده از اطلاعات بررسی از جای دیگری و اکسترود کردن هر خط توپوگرافی ایجاد شده است. این می‌تواند روش خوبی برای مدل‌سازی فیزیکی چیزی باشد، اما در یک مدل کامپیوتری می‌تواند کمی حواس‌تان را پرت کند. مهم است که یک قدم به عقب برگردید و متوجه شوید که در پایان روز، خطوط توپوگرافی ابزاری هستند که برای برقراری ارتباط اطلاعات سایت استفاده می شود. آنها در واقع وجود ندارند. و اگر خطوط در فاصله زمانی متفاوتی انجام می شد، کاملاً متفاوت بود. از آنها برای به دست آوردن آنچه نیاز دارید و به طور کلی طراحی خود را آگاه کنید، استفاده کنید، اما اجازه ندهید خطوط تحت اللفظی کنترل را به دست گیرند.

 

 

Sketchup Site model 1

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

اگر سایت شما قبلاً اینگونه است، چگونه آن را برطرف می کنید؟

 

حذف چهره ها صفحه بالایی توپوگرافی را انتخاب کنید و آن را در قسمت دیگری از مدل خود کپی کنید. چهره ها را حذف کنید خطوطی که طرح کلی اکستروژن را تشکیل داده اند را حذف کنید تا فقط خطوط کانتور باقی بمانند.

 

 

delete faces from Sketchup site model

 

 

Draw > Sandbox > From Contours. خطوط کانتور را انتخاب کنید. در نوار منو به "طراحی" بروید. "sandbox" > "from contours" را انتخاب کنید. این یک نمایش واقعی تر از توپوگرافی واقعی ایجاد می کند.

 

 

create contours from Sketchup site model

 

 

 

نکته شماره 2 مدل سایت اسکچاپ


مثال دیگر این است که زمین خیلی هموار باشد. در این مدل خطوط تیز با شیب بسیار هندسی در مرکز وجود دارد. برای رفع این مشکل، فقط لبه ها و گوشه ها را نرم کنید تا انتقال نرم تری داشته باشید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Sketchup site model 2

 

 

Round Corners. خطوطی که گوشه های شیب به هم می رسند را انتخاب کنید. بر روی افزونه “Round Corner” کلیک کنید. مقدار افست را به حدود 2 فوت تغییر دهید. اینتر را بزنید. اکنون شما یک انتقال بسیار نرمتر بین زمین صاف و شیب دارید.

 

 

round corners of Sketchup site model

 

 

نکته شماره 3 مدل سایت اسکچاپ


یک روش معمول مدل سازی ایجاد توپوگرافی خود با مثلث بندی یا استفاده از شبکه است. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه آن خطوط را برای هر روش صاف کنید.

 

 

Sketchup site model 3

 

 

Soften Edges همه چهره ها را انتخاب کنید. با رفتن به "window" > "default tray" > "show tray" مطمئن شوید که سینی پیش‌فرض شما باز است. همچنین، مطمئن شوید که “Soften edges” انتخاب شده است. در بخش «نرم‌سازی لبه‌ها» در «سینی پیش‌فرض»، از نوار لغزنده برای نرم کردن لبه‌ها استفاده کنید. بیشتر خطوط به خطوط چین تبدیل می شوند که به این معنی است که اکنون پنهان شده اند.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

soften edges of Sketchup site model

 

 

پاک کردن. "E" را بزنید تا ابزار پاک کن باز شود. هنگام پیمایش روی خطوط اضافی که می خواهید پنهان کنید، "ctrl" را نگه دارید.

 

 

erase lines on Sketchup site model

 

 

این مدل در حال حاضر بسیار بهتر به نظر می رسد، اما هنوز می توانیم توپوگرافی را حتی بیشتر هموار کنیم.

 

کپی ????. فقط توپوگرافی را از مدل انتخاب کنید و آن را در کناره کپی کنید. ممکن است مجبور شوید توپوگرافی را به یک "جزئی" تبدیل کنید، اگر قبلاً اینطور نیست.

رسم مستطیل. R را بزنید تا ابزار مستطیل باز شود. یک مستطیل زیر توپوگرافی بکشید و گوشه های مخالف را به هم متصل کنید.

 

 

draw rectangle under Sketchup site model

 

 

Scale. مستطیل را انتخاب کنید. S را بزنید تا ابزار مقیاس باز شود. "ctrl" را نگه دارید و مستطیل را به سمت بیرون بکشید تا کمی بزرگتر از ناحیه ای باشد که می خواهید برش دهید. بر روی مستطیل کلیک راست کرده و گزینه make group را انتخاب کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Move. برای جابجایی "M" و برای کپی کردن "ctrl" را فشار دهید. برای قفل شدن روی محور آبی، کلید فلش "بالا" را فشار دهید و "2*30" را تایپ کنید. اینتر را بزنید. اکنون شما 30 هواپیما دارید که با فاصله 2 فوتی از یکدیگر بر روی مدل توپوگرافی شما فاصله دارند.

 

 

multiply planes over Sketchup site model typography

 

 

Intersect Faces. همه هواپیماها و توپوگرافی را انتخاب کنید. کلیک راست کرده و «مقاطع چهره ها» > «با انتخاب» را انتخاب کنید. هواپیماها را حذف کنید اگر نقاط متقاطع عجیبی وجود دارد، فقط از ابزار پاک کن برای پنهان کردن خطوط استفاده کنید.

 

 

intersect faces of Sketchup site model

 

 

منفجر شدن بر روی توپوگرافی کلیک راست کرده و "explode" را انتخاب کنید. روی قسمتی از توپوگرافی کلیک راست کرده و روی «انتخاب» > «همه با مواد مشابه» کلیک کنید. حذف را بزنید. ممکن است مجبور شوید کمی پاکسازی کنید و چند خط سرگردان را حذف کنید.

 

Draw > Sandbox. > از Contours. درست مانند مثال اول، اکنون می توانید با انتخاب خطوط و رفتن به مسیر "draw" > "sandbox" > "from contours" توپوگرافی صاف تری ایجاد کنید. همیشه می توانید خطوط اضافی را که ممکن است با مدل معماری شما تداخل داشته باشد حذف کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

final Sketchup site topography

 

 

اگر به دنبال نکات بیشتری برای مدل‌های سایت Sketchup خود هستید، لیست کامل آموزش‌های ما را در اینجا بررسی کنید! در ادامه چه آموزشی را می خواهید ببینید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

 

هک مبارک!