آموزش اسکچاپ (مبتدی11) - اطلاعات ضروری سایت برای پروژه های معماری

 

 

نحوه دریافت اطلاعات ضروری سایت برای پروژه های معماری

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

یکی از مهمترین مراحل در پروژه معماری، جمع آوری اطلاعات سایت است. در این آموزش، ما به شما نشان می دهیم که چگونه در صورت عدم نظرسنجی، اطلاعاتی در مورد سایت به دست آورید. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که این یک تخمین بسیار تقریبی است! شما نمی خواهید از این اطلاعات به جای دریافت نظرسنجی واقعی استفاده کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است فقط زمانی از این استفاده کنید که در حال ترسیم مفهومی برای یک پروپوزال هستید یا فقط می خواهید تخمینی سریع از اطلاعاتی که نقشه بردار ممکن است به طور خاص برای شما نیاز داشته باشد به دست آورید. اما هرگز به جای گرفتن یک نظرسنجی واقعی از نظرسنجی خود استفاده نکنید زیرا پشیمان خواهید شد!

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/J88S-7HW5vY

 

 

 

نقشه ارزیابی


یک راه برای به دست آوردن اطلاعات خط ملک، نگاه کردن به نقشه ارزیابی است که اساساً اطلاعات مالیاتی یک ملک است. برخی از شهرستان ها این اطلاعات را به صورت آنلاین در دسترس قرار می دهند، اما اگر نه، می توانید به شهر بروید و نقشه ارزیابی را بخواهید. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که نقشه ارزیابی را به صورت آنلاین پیدا کنید، اغلب می توانید از ابزار اندازه گیری سایت برای اندازه گیری خط ملک استفاده کنید.

 

 

measure property line of site information

 

 

وارد کردن تصویر نقشه ارزیابی را بزرگنمایی کنید تا بتوانید کل خط ملک را ببینید. یک عکس از صفحه نمایش بگیرید و آن را به صورت jpeg ذخیره کنید. سپس به Sketchup برگردید و تصویر خود را وارد کنید. آن را در مدل Sketchup خود با موقعیت جغرافیایی آپلود شده سایت خود قرار دهید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

جمع آوری اطلاعات سایت در اسکچاپ


مقیاس. از ابزار خط برای ردیابی خط ویژگی استفاده کنید. تصویر و خطی که به تازگی کشیده اید را انتخاب کرده و کلیک راست کنید. "ساخت گروه" را انتخاب کنید. به این ترتیب وقتی تصویر را مقیاس بندی می کنید، کل مدل را مقیاس بندی نمی کنید. روی گروه دوبار کلیک کنید. "T" را بزنید تا ابزار اندازه گیری نوار باز شود. اگر ابزار اندازه گیری نوار شما دارای نماد "+" در پایین سمت راست است، برای خلاص شدن از شر آن، ctrl را فشار دهید. سپس روی خط ویژگی کلیک کرده و اندازه گیری کنید. اندازه گیری واقعی را که از نقشه ارزیابی دریافت کردید تایپ کنید. مطمئن شوید که پاها یا اینچ ها را افزایش می دهید. "ورود" را بزنید.

 

 

import image for site information

 

 

پیامی ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید اندازه گروه فعال را تغییر دهید. روی "بله" کلیک کنید. اکنون تصویر وارد شده شما باید به اندازه نقشه اصلی باشد.

 

Camera > Parallel Projection. به برگه دوربین بروید و از منوی کشویی «پرده‌کشی موازی» را انتخاب کنید.

 

Camera > Standard Views > Top. دوباره به منوی کشویی دوربین بروید و «نماهای استاندارد» > «بالا» را انتخاب کنید.

 

نقشه ارزیابی را انتخاب کنید، "m" را فشار دهید تا آن را جابجا کنید، و سپس روی کلید "بالا" ضربه بزنید تا آن را در جهت Z (آبی) بالای نقشه اصلی حرکت دهید. سپس نقشه ارزیابی را در امتداد محور سبز و قرمز حرکت دهید تا نقشه اصلی را بپوشاند.

 

 

overlay assessment map site information

 

 

Window > Default Tray > Show Tray. به «پنجره» بروید و «سینی پیش‌فرض» > «نمایش سینی» را انتخاب کنید. مطمئن شوید که "مواد" انتخاب شده است.

 

در سینی پیش فرض، به تب "انتخاب" بروید. برای انتخاب نقشه ارزیابی از ابزار قطره چکان استفاده کنید. به برگه «ویرایش» در سینی مواد بروید و کدورت را تنظیم کنید تا بتوانید تصویری را که وارد کرده‌اید ببینید. از اینجا می‌توانید آن را طوری قرار دهید که با تصویر زیر همخوانی داشته باشد. کاملاً مطابقت نخواهد داشت، اما فقط آن را تا جایی که می توانید نزدیک کنید!

 

 

adjust opacity of site information

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Trace. کل خط ملک را ردیابی کنید. بر روی نقشه ارزیابی کلیک راست کرده و "مخفی کردن" را انتخاب کنید.

 

Explode. روی نقشه اصلی کلیک کنید و "unlock" را انتخاب کنید. سپس دوباره کلیک راست کرده و “explode” را انتخاب کنید.

 

Make Group. شکل خاصی را که ردیابی کردید انتخاب کنید و برای انتخاب "make group" کلیک راست کنید.

 

 

 

 

Tools > Sandbox > Drape. طرح کلی ملک را انتخاب کنید. به «ابزار» > «جعبه ماسه‌بازی» بروید و «drape» را انتخاب کنید. روی تصویر اصلی کلیک کنید. اکنون، می بینید که خط ملک بر روی تصویر اصلی نمایش داده می شود.

 

 

project property line of site information

 

 

اکنون که خط ملک در سایت خود قابل مشاهده است، برخی از توپوگرافی سایت و اطلاعات خط اموال اساسی برای پروژه خود دارید! اگر این آموزش برای شما مفید بود، مطمئن شوید که سایر هک های ما را در صفحه آموزش های ما بررسی کنید.

 

هک مبارک!