آموزش اسکچاپ (مبتدی19) - افزایش سرعت اسکچاپ

 

 

نحوه سرعت بخشیدن به اسکچاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/BosjkaHvtpQ

 

 


به دنبال سرعت بخشیدن به اسکچاپ هستید؟ Sketchup مدل سازی را آنقدر آسان می کند که اغلب می توانید متوجه شوید که آنقدر مدل سازی کرده اید که برنامه به سختی اجرا می شود. بدتر از آن این است که شما هنوز چیزهای بیشتری برای مدل کردن دارید! Sketchup در حال حاضر نمی تواند اطلاعات مشابه چیزی مانند Revit را مدیریت کند، اما من اینجا هستم تا به شما بگویم که لازم نیست دستمالی را کنار بگذارید و می توانید کاری را که قبلا انجام داده اید نجات دهید. در زیر اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای روان‌تر کردن اسکچاپ انجام دهید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

مولفه ها و گروه ها


هر چیزی که مدل می کنید باید یا یک گروه باشد یا یک جزء. چهره های گروه بندی نشده منابع عظیمی هستند و حجم فایل شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند. باور نمی کنی؟ این مطالعه را که انجام دادیم بررسی کنید یا خودتان آن را امتحان کنید.

 

 

 

سبک نمایش


در قسمت …View، Face Style خود را روی Shaded تنظیم کنید و اگر Shadows در حال حاضر روشن است، علامت آن را بردارید. ...Windows>Style خود را روی یکی از پیش فرض ها تنظیم کنید. اگر می‌خواهید مدل خود را با یک سبک خاص و/یا با سایه‌ها ببینید، صحنه‌ای را با آن ویژگی‌ها تنظیم کنید. حتماً یک صحنه "کار" نیز تنظیم کنید تا بتوانید بین این دو جابجا شوید. انجام این کار گردش کار شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و سرعت اسکچاپ را افزایش می دهد.

 

 

speed up sketchup

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

speed up sketchup

 

 

 

پاکسازی


هر بار که طرح کامپوننت را مدل می‌کنید، آن مؤلفه را در داخل فایل ذخیره می‌کند. حتی اگر آن را حذف کنید، در یک کتابخانه ذخیره می شود تا هر زمان که بخواهید آن را به خاطر بیاورید. این عالی است اما می‌تواند اندازه فایل شما را بسیار بزرگ کند، به خصوص اگر اجزای شما را از انبار سه بعدی آنلاین وارد کنید. هرازگاهی به …Window>Model Info>Statistics>Purge Unused بروید. مشاهده کنید که تعداد مؤلفه‌ها و اندازه فایل شما به شدت کاهش می‌یابد و احساس می‌کنید که طراحی فوراً روان‌تر می‌شود.

 

 

speed up sketchup

 

 

 

لایه ها


موارد جزییاتی را که نیازی به دیدن آنها نیست همیشه در لایه خود قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید هنگام کار بر روی مدل‌سازی‌های گسترده‌تر، آن‌ها را خاموش کنید. اولین باری که سعی کردم از لایه ها استفاده کنم یک فاجعه کامل بود، پس مراقب این یکی باشید. توصیه می‌کنم همه چیز را در Layer0 خود مدل‌سازی کنید، آیتم‌های مشابه را گروه‌بندی کنید (از Reckonerz برای این نکته تشکر می‌کنیم) با استفاده از ابزار outliner (مورد 4 را در «5 نکته غیر متعارف اسکچاپ ما که ممکن است از آن آگاه نباشید» مشاهده کنید تا در مورد آن اطلاعات کسب کنید) و به صورت دستی تغییر دهید. موارد از لایه 0 به لایه مورد نظر شما با استفاده از نوار ابزار اطلاعات موجودیت (…Window>Entity Info).

 

 

speed up sketchup

 

 

 

هندسه پنهان


…View>Hidden Geometry را روشن کنید و بررسی کنید که آیا هندسه‌های پنهانی وجود دارد که می‌توانید از شر آن خلاص شوید. هندسه پنهان با یک پرکننده متقاطع نشان داده می شود. خلاص شدن از شر این هندسه های پنهان مطمئنا به سرعت بخشیدن به اسکچاپ کمک می کند.

 

 

speed up sketchup

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

آخرین ذخیره با حداقل در نمای


برای اطمینان از اینکه فایل شما می تواند به سرعت باز شود، آخرین تعداد ذخیره خود را انجام دهید. مطمئن شوید که سایه‌ها غیرفعال هستند و هر لایه اضافی غیرفعال است.

 

اگر این را مفید دیدید، صفحه آموزش ما به شما کمک می کند تا در مورد اسکچاپ بیشتر بدانید.

 

امیدوارم این کمک کند! مدلسازی روان!

 

 

نظرات خود را در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به مدل سازی اسکچاپ دارید؟

 

نظر خود را در زیر بنویسید