آموزش اسکچاپ (مبتدی24) - نصب پلاگین ها و برنامه های افزودنی در Sketchup

 

چگونه پلاگین ها و برنامه های افزودنی Sketchup را نصب کنیم و بهره وری خود را افزایش دهیم

 

 

مترجم :       گروه    معماری      مشاور

 

 

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/1UxaAocenEM

 

 

یادگیری نحوه نصب افزونه ها و برنامه های افزودنی Sketchup می تواند بهره وری شما را به شدت افزایش دهد، اما این کار چندان شهودی نیست. مهم است که تفاوت بین ابزارها، افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی را بیاموزید تا به جلو بروید و در مورد چیستی سردرگم نشوید. پس از مشخص شدن این موضوع، من شما را گام به گام در مورد نحوه نصب افزونه ها به صورت خودکار و دستی توضیح خواهم داد. در نهایت، من به شما آموزش می‌دهم که چگونه افزونه‌ها را نصب کنید و منابعی را ارائه می‌دهم که در آن می‌توانید به تنهایی افزونه‌ها و افزونه‌ها را پیدا کنید.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

تفاوت بین ابزارها، پلاگین ها و برنامه های افزودنی هنگام مراجعه به اسکچاپ

 

 

  • ابزار هر چیزی است که در نرم افزار Sketchup تعبیه شده است. این به معنای مواردی است که می توانید بلافاصله پس از نصب برنامه استفاده کنید. مثال: فاصله، حرکت، فشار/کشیدن، چرخش و غیره.
  • پلاگین ها بیت هایی از کد هستند که می توانند پس از نصب اولیه به Sketchup اضافه شوند تا ویژگی های اضافی را ارائه دهند. اغلب اوقات اینها توسط اشخاص ثالث توسعه می یابند. در اسکچاپ، افزونه ها پسوند فایل .rb را دارند.
  • افزونه ها افزونه های قوی تری هستند. در جایی که یک پلاگین پانسمان درد یا مشکل فعلی است، افزونه ها معمولاً راه حل های طولانی مدت هستند. علاوه بر این، به‌طور پیش‌فرض، افزونه‌ها را می‌توان روشن و خاموش کرد در حالی که افزونه‌ها نمی‌توانند. برای اسکچاپ، پسوندها پسوند فایل .rbz را دارند.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

نحوه نصب برنامه های افزودنی


 روش 1: خودکار

 

  • اگر Sketchup 2013 یا جدیدتر دارید، می‌توانید به انبار افزونه دسترسی داشته باشید. برای دانلود آخرین نسخه Sketchup اینجا کلیک کنید. برای دسترسی به انبار افزونه به Window > Extension Warehouse بروید.


پس از کلیک بر روی آن چیزی شبیه به این پنجره خواهید دید:

 

 

sketchup extension warehouse

 

 

  • هنگامی که پنجره Extension Warehouse را باز کردید، مطمئن شوید که به حساب خود وارد شده اید. دکمه "ورود به سیستم" در بالا سمت راست قرار دارد. اگر وارد سیستم نشده‌اید، نمی‌توانید برنامه‌های افزودنی را از این طریق دانلود یا نصب کنید.
  • برای افزونه‌ای که شما را مجذوب می‌کند، در اطراف حرکت کنید. هنگامی که یک کلیک روی دکمه قرمز رنگ دانلود در گوشه سمت راست بالا پیدا کردید.

 

 

download sketchup extension

 

 

  • با چند پنجره بازشو از شما خواسته می شود. از طریق آنها کلیک کنید و پسوند شما باید نصب شود!

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

 روش 2: معمولی

 

 

  • ممکن است یک افزونه در وب پیدا کرده باشید و این کاملاً خوب است. مطمئن شوید که فایل .rbz در جایی ذخیره شده است که بتوانید به راحتی آن را پیدا و دریافت کنید. دوست دارم مال خودم را در پوشه Sketchup/Tools قرار دهم. در نسخه های قدیمی ممکن است بخواهید از پوشه Sketchup/Plugin استفاده کنید.
  • به Window>Preferences بروید
  • در سمت چپ مطمئن شوید که Extensions را انتخاب کرده اید
  • روی Install Extension در پایین سمت چپ کلیک کنید

 

 

install extensions

 

 

  • به مکانی که فایل .rbz خود را ذخیره کرده اید بروید، آن را انتخاب کنید و OK را بزنید.
  • روی پنجره های بازشو کلیک کنید و در حال آشپزی با آتش هستید!

توجه: اگر می‌خواهید برنامه‌های افزودنی خود را روشن یا خاموش کنید، می‌توانید این کار را با استفاده از کادرهای تأیید کنار نام برنامه افزودنی خود در گفتگوی تنظیمات انجام دهید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

نحوه نصب پلاگین های Sketchup

 

 

  • هنگامی که یک فایل .rb را از interwebs دانلود کردید، آن را در جایی ذخیره کنید که sketchup می تواند آن را پیدا کند. به طور پیش فرض آن مکان پوشه Sketchup/Tools شماست. در نسخه‌های قدیمی‌تر sketchup، باید از پوشه Sketchup/Plugins خود استفاده کنید.
  • پس از اینکه فایل شما در آن پوشه قرار گرفت، Sketchup را ببندید و مجددا راه اندازی کنید.
  • هنگامی که طرح اسکچاپ را دوباره باز می کنید، افزونه شما مقداردهی اولیه می شود. بسته به پلاگین، استفاده از توابع آن ممکن است متفاوت باشد. اگر در یافتن نحوه استفاده از افزونه خود مشکل دارید، با نویسنده مشورت کنید. چند مکان متداول که ممکن است نشان داده شود، در تب جدید "Plugin" در بالای برنامه شما یا در منوی است که با کلیک کردن بر روی اشیا دریافت می کنید.

 

 

install sketchup plugins

 

 

 

کجا می توان پلاگین ها و برنامه های افزودنی را پیدا کرد


من برای زمانی که به دنبال نصب افزونه‌ها و افزونه‌های اسکچاپ هستم، سه منبع دارم

 

  • Sketchup Extension Warehouse – تا کنون بهترین مکان برای دریافت برنامه های افزودنی. این امن ترین و راحت ترین مکان برای یافتن آنچه نیاز دارید است.
  • Smustard – این تنها موردی بود که من به آن مراجعه کردم، اما به نظر می رسد در سال گذشته، افزونه های پولی بیشتری در اینجا وجود دارد. در حالی که می‌خواهم از توسعه‌دهندگان بزرگ افزونه‌ها پشتیبانی کنم، اگر بتوانم همان چیزی را به صورت رایگان دریافت کنم، آن را ترجیح می‌دهم.
  • Ruby Library Depot – این سایت دارای فهرست عظیمی از افزونه ها و برنامه های افزودنی رایگان برای مرتب سازی است. پیمایش آسان‌ترین راه نیست، اما به غیر از آن، بسیار محکم است.
  • SketchUcation - من این انجمن را به عنوان بهترین انجمن در وب برای طراحی طراحی تبلیغ کرده ام ... زیرا کاملاً صادقانه بگویم که اینطور است. آنها چندین افزونه برای خرید در سایت خود نیز دارند.

 

من 5 افزونه ضروری را برای کمک به شما در شروع کار در صورتی که در تمام این تجارت پلاگین و برنامه افزودنی تازه کار هستید جمع آوری کردم!

 

اگر در مورد بهره وری جدیدتان هیجان زده هستید و می خواهید بیشتر بیاموزید، یک صفحه آموزشی آماده داریم.

 

آیا این مفید است؟ آیا کسی را می شناسید که در تلاش برای نصب افزونه ها یا برنامه های افزودنی sketchup مشکل داشته باشد؟ این را با آنها به اشتراک بگذارید!