آموزش اسکچاپ (مبتدی26) - وارد کردن نقشه با گوگل ارت ترین به اسکچاپ

 

 

نحوه وارد کردن نقشه با Google Earth Terrain به Sketchup

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/ZE6lOXsrbbA

 

 

فرآیند وارد کردن زمین و/یا نقشه گوگل ارث به اسکچاپ بسیار یکپارچه است (احتمالاً به این دلیل که وقتی گوگل برای اولین بار اسکچاپ را خریداری کرد، امیدوار بود از آن برای پر کردن ساختمان های سه بعدی در گوگل ارث استفاده کند). پس بیایید درست به آن بپردازیم.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

هنگامی که به طور کلی می دانید مکان سایت شما کجاست، اسکچاپ را باز کنید، تب فایل را بزنید و به قسمت Geo-location>Add Location بروید... از اینجا می توانید همانطور که در نقشه های گوگل برای سایت خود جستجو می کنید، جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای سایتی در فیلادلفیا جستجو کنید، می‌توانید فیلادلفیا، PA را تایپ کنید تا شروع به حرکت در اطراف کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. همچنین در صورت داشتن آن می توانید آدرس خاصی را وارد کنید.

 

هنگامی که سایت خود را پیدا کردید، باید تصمیم بگیرید که آیا اطلاعات متنی (گسترده) بیشتری در سایت خود می خواهید یا اطلاعات دقیق تری.

 

  • اگر قصد مدل‌سازی سایت را ندارید، یا در یک محیط روستایی هستید که در اطراف شما زیاد نگران نباشید، اطلاعات گسترده‌تر راهی است که باید انجام دهید.
  • اطلاعات دقیق تر برای مخالف مفید است. اگر قصد دارید سایت را مدل کنید و/یا در یک بافت شهری متراکم قرار دارد.

 

هنگامی که در مورد نوع اطلاعاتی که می خواهید تصمیم گرفتید، می دانید که چگونه بزرگنمایی خود را تنظیم کنید. زوم کلوزآپ چیزی است که باید برای دریافت اطلاعات دقیق تر استفاده کنید و نمای بزرگنمایی چیزی است که باید برای به دست آوردن اطلاعات گسترده استفاده کنید.

 

از پین ها برای تغییر ناحیه ای که می خواهید به مدل خود وارد کنید استفاده کنید. هنگامی که از انتخاب خود برای وارد کردن به فضای مدلسازی خود راضی شدید، Grab را بزنید.

 

اگر شما هم مانند من یک دزد دریایی اطلاعاتی هستید و می‌خواهید بیشترین اطلاعات سایت ممکن را داشته باشید (یا متوجه شدید که می‌خواهید سایت خود را گسترش دهید)، انجام این کار آسان است. به سادگی به مسیر File>Geo-Location>Add Imagery برگردید تا سایت خود را با تصاویر اضافی گسترش دهید.

 

 

Import a map with google earth terrain into sketchup

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

در نهایت، برای روشن و خاموش کردن زمین سایت سه بعدی به File>Geo-location>Show Terrain بروید.

 

اگر این آموزش اسکچاپ را در مورد نحوه وارد کردن نقشه گوگل با زمین مفید یافتید، لطفاً آن را لایک کنید و به اشتراک بگذارید.

 

تا دفعه بعد. هک مبارک