همگام سازی اسکچاپ با لومیون

 

 

آموزش همگام سازی اسکچاپ با Lumion

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

اگر قبلاً هر یک از ویدیوهای مدل سرعت ما را دیده اید، احتمالاً متوجه شده اید که گاهی اوقات Sketchup را با Lumion همگام می کنیم. این به ما امکان می دهد چیزهایی را در Sketchup مدل سازی کنیم که در زمان واقعی در Lumion به روز می شوند. این یک ترفند ساده است که گردش کار شما را هموار می کند و هنگام مدل سازی و رندر کردن، زندگی شما را بسیار آسان تر می کند! به این ترتیب لازم نیست هر بار که مدل خود را تغییر می دهید یک فایل جدید آپلود کنید.

 

بنابراین، Sketchup را باز کنید و بیایید شروع کنیم!

 

نرم افزار

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/4vjiJKmHWaY

 

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

 

اسکچاپ را با Lumion همگام کنید


مدل واردات. با باز کردن فایل Sketchup یا وارد کردن یک مدل از انبار سه بعدی شروع کنید. ما مدل را از ویدیوی خود در اینجا پیدا کردیم.

 

پلاگین را نصب کنید. قدم بعدی این است که مطمئن شوید افزونه Lumion LiveSync را نصب کرده اید. اینجا را کلیک کنید تا مقاله دقیق تری در مورد نحوه نصب افزونه ها به Sketchup بخوانید.

 

 

plugin to sync Sketchup with Lumion

 

لومیون را باز کنید. پس از انجام این کار، Lumion را باز کرده و پس‌زمینه‌ای را برای استفاده انتخاب کنید. من اغلب از منظره کوه استفاده می کنم زیرا جزئیاتی را به افق اضافه می کند.

 

sync Sketchup to Lumion mountain range

 

 

File > Save As. قبل از اینکه بتوانید مدل خود را در Lumion آپلود کنید، باید فایل را ذخیره کنید. با باز کردن Sketchup، به "file" بروید و "save as" را انتخاب کنید. عنوان مدل خود را تایپ کرده و "Enter" را بزنید.

 

LiveSync را شروع کنید. در کنار نماد LiveSync در Sketchup، یک دکمه پخش وجود دارد. برای شروع همگام سازی زنده و همگام سازی Sketchup با Lumion روی دکمه کلیک کنید. حالا به Lumion برگردید و مدل شما باید به طور خودکار وارد شود!

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

import model to sync Sketchup with Lumion

 

 

در مدل ما، متوجه شدیم که مشکلی در تداخل چمن با هواپیمای زمینی وارداتی وجود دارد. برای رفع این مشکل، ما به Sketchup تغییر مکان دادیم و زمین را حذف کردیم. سپس کلیدهای ctrl + S را می زنیم تا مدل ذخیره شود. اگر به مدل لومیون خود برگردیم، می بینیم که هواپیمای زمینی اکنون از بین رفته است.

 

حتی قبل از انجام هر رندری در لومیون، می توانید بگویید که چه تفاوتی در کیفیت رندرها وجود دارد.

 

 

sync Sketchup to Lumion: model in Sketchup

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

sync Sketchup to Lumion: model in Lumion

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

LiveSync را متوقف کنید. اگر می‌خواهید همگام‌سازی زنده را متوقف کنید، کافی است به Sketchup بروید و روی دکمه «توقف» در کنار نماد LiveSync کلیک کنید. همچنین گزینه ای برای شروع یا توقف همگام سازی دوربین وجود دارد. روشن کردن آن اساساً هر نمای شما را در Sketchup در Lumion نیز حفظ می کند. اگر در حال مدل‌سازی هستید، این گزینه عالی است، اما ما متوجه شده‌ایم که می‌تواند بسیاری از اشیاء را در نما کند.

 

اکنون که راز ما برای همگام سازی Sketchup با Lumion را می دانید، به ما بگویید چه سوالات دیگری ممکن است داشته باشید! مدل‌های سرعت ما معمولاً روی رندر در Lumion تمرکز می‌کنند، زیرا از نظر زیبایی‌شناختی جذاب‌تر است، اما شاید در ویدیوهای آینده‌مان بیشتر از پشت صحنه استفاده کنیم. نظرات خود را در نظرات زیر به ما اطلاع دهید! اگر می‌خواهید برخی از مدل‌های سرعت ما را بررسی کنید، به کانال YouTube ما در اینجا نگاه کنید. اگر نکات و ترفندهای اسکچاپ بیشتری می خواهید، حتماً لیست کامل آموزش های ما را بررسی کنید.

 

 

هک مبارک!