آموزش رندر معماری فتوشاپ

 

 

آموزش رندر معماری: مدل سه بعدی ساده + فتوشاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

من بسیار خوشحالم که این بار آموزشی در مورد تجسم معماری توسط Armir Shapallo و Dimitrios Kalemis از "PHORMIN – Architektur und Digitale Kunst" مستقر در مونیخ آلمان به شما ارائه می کنم.

 

آنها کار خود را برای مسابقه ای تعریف می کنند که در واقع چندین بار منتشر شده است! جالب این واقعیت است که آنها با یک مدل سه بعدی کاملاً ساده کار کردند و تلاش بیشتری را در پست تولید با فتوشاپ انجام دادند که همانطور که توضیح می‌دهند انعطاف‌پذیری زیادی به آنها داد.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 


پس زمینه و ایده معماری


ما می خواهیم در این آموزش مهم ترین مراحل برای ایجاد تجسم دیجیتالی خود از "برج زائر" را به شما ارائه دهیم. در اینجا ما می‌خواهیم بیشتر بر رویکرد خلاقانه و هنری تمرکز کنیم تا دانش فنی.

 

این اثر برای یک مسابقه خلاقانه بین المللی "دیدگاه های ساخته نشده" ایجاد شده است که در آن عمل زیارت باید در یک مفهوم معماری بیان شود. بدیهی است که پروژه متاثر از یک ایده فلسفی است و با آرمان شهری هم مرز است.

 

نمونه‌های معماری زیر بر فرآیند طراحی خلاقانه ما تأثیر گذاشت. ما به دنبال عکس های منظره و مکان های عرفانی بودیم. ما در همان ابتدا تصمیم گرفتیم که تصویر نهایی مهمترین عنصر برج، منظره و مردم باشد.

 

 

01_Inspiration-Images-Architecture-Design

 

برای توسعه یک ایده مجسمه‌سازی از زیارت، تصاویر و عکس‌های زیادی را جمع‌آوری کردیم که باید برای اتمسفر باشد تا از روند خلاقانه ما پشتیبانی کند. نقاشی "La tour de Babel" از Joos II De Momper (قرن هفدهم) بیشترین الهام را برای ما ایجاد کرد که از مراحل اولیه طراحی تا تصاویر نهایی شروع می شود.

 

 

04_Creative-Inspiration

Joos II De Momper (1564-1635)
Quelle: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Joos_De_Momper_-_La_tour_de_Babel.JPG

 

 

 

مدل سازی ساده در راینو سه بعدی


ما تصمیم گرفتیم از Rhino 3D برای فرآیند مدل‌سازی استفاده کنیم، زیرا این ابزار هنگام ایجاد اشکال و فرم‌های آزاد و خلاقانه انعطاف‌پذیری زیادی ارائه می‌دهد. ما در اینجا روی نمای ساختمان، ساخت و ساز و رمپ ها به عنوان اتصالات عمودی تمرکز کردیم.

 

 

Architectural modelling rhino 3D

 

 

تعریف نمای پرسپکتیو برای تصویر نهایی بسیار مهم است. بیشتر اوقات هنرمندان سه بعدی به طور مستقیم با در نظر گرفتن یک دیدگاه اصلی بر روی مدل سازی تمرکز می کنند، که در انتخاب نمای مناسب در انتها یک محدودیت است. ما ترجیح می دهیم به طور مستقیم ساختمان را به طور کامل مدل سازی کنیم تا در مراحل بعدی پروژه انعطاف پذیر باشد.

 

 

تعریف نمای پرسپکتیو برای تصویر نهایی بسیار مهم است. بیشتر اوقات هنرمندان سه بعدی به طور مستقیم با در نظر گرفتن یک دیدگاه اصلی بر روی مدل سازی تمرکز می کنند، که در انتخاب نمای مناسب در انتها یک محدودیت است. ما ترجیح می دهیم به طور مستقیم ساختمان را به طور کامل مدل سازی کنیم تا در مراحل بعدی پروژه انعطاف پذیر باشد.

 

 

architecture modelling

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

رندر با Cinema 4D و Vray


پس از مدل سازی ساختمان در Rhino 3D برای مراحل بعدی - تجسم - از Cinema 4D در ترکیب با موتور رندر Vray استفاده می کنیم. اسکرین شات های زیر مرتبط ترین تنظیمات رندر را نشان می دهد که در Cinema 4D و Vray تعریف شده اند. همانطور که می بینید تنظیمات کاملاً ابتدایی هستند. ما سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است آن را در مورد تجسم های معماری برای مسابقات صرفاً به دلیل کمبود زمان ساده نگه داریم.

 

 

05_3D-Architecture-CAD-in-Cinema4D_580

 

 

05_Render-Settings-Cinema4D-Vray-Architecture-Visualization_580

 

 

انعطاف پذیری با رندر کردن عناصر ساختمان به طور جداگانه


ما انتخاب کردیم که قسمت های مختلف ساختمان را به صورت جداگانه با کانال آلفا رندر کنیم و بعداً در فتوشاپ ادغام کنیم. این به ما انعطاف پذیری زیادی داد تا بدون هیچ کار اضافی، ظاهر تصویر را در فتوشاپ تغییر دهیم.

 

 

06_Render-Building-Elements-to-Layer-Photoshop_580

 

 

ادغام لایه ساختمان در فتوشاپ


با استفاده از پاک کن و براش های مختلف، رندرهای تکی را در فتوشاپ جمع آوری کرده ایم. ما همچنین با کدورت لایه ها بازی کردیم تا ظاهر تصویر را آزمایش کنیم. ما متوجه شدیم که این یک روش بسیار موثر در فرآیند طراحی بود زیرا شما نتایج فوری دریافت کردید!

 

 

07_Overlay-Layer-Photoshop-Retouche_580

 

 

08_Architectural-Rendering-Elements-mix-in-Photoshop_580

 

 

تست متریال با کمک فتوشاپ


ما هنوز یک مشکل کلیدی داشتیم: مواد برج! بر اساس فرآیند طراحی خود، ما به نوعی معماری دیوارهای گلی فکر کردیم، اما رندر کردن دوباره همه تصاویر بسیار زمان بر بود. بنابراین تصمیم گرفتیم که رنگ و ظاهر کلی را در فتوشاپ تغییر دهیم. این واقعا مفید بود زیرا شما در فتوشاپ انعطاف پذیری زیادی برای تست و یافتن بهترین رنگ دارید.

 

بدیهی است که در مورد مواد، بافت ها، بازتاب ها و تنظیمات نور گزینه های بیشتری دارید، اما برای نوع ساخت و تجسم ما، این رویکرد در فتوشاپ عالی بود.

 

 

09_Methodology-Material-Textures-Photoshop-Architecture_580

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

ادغام معماری با چشم انداز


مکان یک عنصر بسیار مهم از ایده کامل است و باید از شخصیت مجسمه ای برج پشتیبانی کند. برای ما سخت بود که تصاویر پس‌زمینه خوبی را به صورت آنلاین پیدا کنیم که نمایانگر منظره‌ای باشد که در ذهنمان داشتیم. خوشبختانه یکی از دوستان ما - یک عکاس - با چند عکس عالی که در آلبانی گرفته بود از ما حمایت کرد. ما فقط باید چیزهای جزئی را تغییر می دادیم و متوجه شدیم که این تصاویر ایده ما را کاملاً پشتیبانی می کنند. از این رو از انری کانجا سپاسگزاریم: www.enricanaj.com

 

 

10_Background-Image-For-Architecture-Rendering_580

 

 

قرار دادن برج در سمت راست تصویر یک تصمیم بسیار آگاهانه بود. چشم انسان برای نگاه کردن از چپ به راست در منطقه فرهنگ ما استفاده می شود. اگر یک شی در سمت راست قرار داشته باشد، مهم‌تر دیده می‌شود که منجر به یک تصویر هماهنگ‌تر می‌شود.


اکنون ما برج و منظره را داشتیم که یک عنصر کلیدی نیز بود. تنها چیزی که گم شده بود زائران بودند! ما تصاویر بسیار خوبی پیدا کردیم که می‌توان از آنها برای تصاویرمان استفاده کرد، بنابراین از آنها برای ادغام آن با مناظرمان استفاده کردیم. با انواع مختلف مردم، تصویر از احساس تنوع فرهنگی پشتیبانی می کند.

 

 

12_Additional-Photoshop-Effects-Architecture_580

 

 

چندین افکت دیگر با آسمان ابری، بالای کوه، شهر مه آلود و چرخش تار جمعیت در پایین برج اضافه کردیم. ما سعی کردیم "چشم انداز انسانی" را در مقابل برج در ترکیب با فضایی سورئال خلق کنیم.

 

برای تصویر نهایی ما فقط تنظیماتی را در مورد رنگ، کنتراست، اشباع و غیره انجام دادیم.

 

 

13_Final-Photoshop-Result-Tutorial_580

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

در اینجا دو تصویر را مشاهده می کنید که به دو بخش مهم تصویر نگاه دقیقی می دهد:

 

 

14_Deatails-of-Architecture-Rendering_580

 

 

برای تبدیل یک ایده به تجسم معماری مانند این، نه تنها دانش فنی مهم است، بلکه حتی بیشتر از آن مهارت ایجاد یک ایده قوی است. برای این فرآیند از همان ابتدا از تصاویر مثال زدنی و دید بصری استفاده کردیم که به ما کمک کرد تا این فضای خاص را برای یک مفهوم معماری ایجاد کنیم.

 

 

تصاویر بیشتری از پروژه را در وب سایت ما در اینجا بیابید:


www.phormin.de


ما واقعا امیدواریم که از این آموزش خوشتان بیاید!


تیم فورمین،


آرمیر شاپلو، دیمیتریوس کالمیس

 

 

15_Architectural-Visualization-Studio_Phormin_580