نکات رندر داخلی سه بعدی با 3ds max

 

 

ایجاد رندر داخلی سه بعدی مسحورکننده با تری دی مکس


ارسال شده در 13 آگوست 2019 توسط Arktek3d

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

مفهوم Autodesk بر رندر سه بعدی و منظره مدل سازی با آرایه ای از نرم افزارهای درجه یک غالب است که گزینه محبوب در میان آنها 3Ds Max است. وقتی صحبت از رندر داخلی سه بعدی می شود، این نرم افزار خاص وظیفه رندر معماری داخلی را به یک کار راحت تبدیل می کند. موتور 3Ds تمایل دارد به راحتی با سایر نرم افزارهای معماری و AEC که همراه با Autodesk هستند ترکیب شود. این جذابیت کلی آن را در بسته خط مقدم برای رندر سه بعدی افزایش می دهد.

 

در اینجا برخی از راه هایی وجود دارد که می توانید با کمک تری دی مکس یک رندر داخلی سه بعدی مسحورکننده ایجاد کنید.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

رندر فضای داخلی با تری دی مکس:


با کمک تری دی مکس می توانید فضای داخلی عالی را برای یک اتاق ارائه دهید. فرآیند کامل رندر داخلی با استفاده از 3Ds Max با مفهوم سازی مدل، بهبود صحنه، ایجاد مدل ها و یافتن ترکیب مناسب از سبک یا بافت استراتژیک آغاز می شود. این به ایجاد بهترین و مسحورکننده ترین رندرهای داخلی برای پروژه کمک می کند.

 

 

کار با فایل dwg:


فرمت .dwg با 3Ds Max به طور گسترده برای ذخیره نقشه های ارتفاعی که در نمودارهای خطی کدگذاری شده اند استفاده می شود. این فایل از نمای واحد برای نمایش ارتفاعات جلو، بالا و چپ همراه با اطلاعات اضافی استفاده می کند. برای ایجاد رندر داخلی سه بعدی عالی، باید این فایل DWG را که چاپ های ضروری را مستقیماً به 3Ds Max وارد می کند، وارد کنید.

 

قبل از آن، مطمئن شوید که از اتوکد برای ایمن سازی این فایل DWG استفاده کرده اید و در عین حال جزئیات اضافی را در همان فایل به جز چیدمان های اساسی ساختمان حذف کرده اید. به‌عنوان یک طراح، نیازی به وارد کردن نقاشی‌های بی‌اهمیت مرتبط با وسایل خانه، مبلمان، گیاهان و غیره در سه بعدی ندارید. کار کردن با یک فایل کوتاه شده بسیار ساده تر است. حذف اشکال بیش از حد باعث می شود نرم افزار در شرایط اولیه کار کند.

 

 

تنظیم رابط:


به منظور ساده سازی گردش کار در 3Ds Max، واحدها باید به صورت میلی متری تنظیم شوند. برای انجام این کار، به گزینه “Customize Menu” رفته و روی “Units Setup” کلیک کنید. واحدهای نمایش رابط به گونه ای طراحی شده اند که مطابق با نیاز تنظیم شوند. برای تکمیل هنر رندر سه بعدی داخلی با 3Ds Max، می توانید «استفاده از مختصات بافت دنیای واقعی» را با استفاده از «سفارشی کردن منو» موجود در زیر «اولویت های عمومی» روشن کنید. این را می توان با استفاده از گزینه های رایج برای اندازه گیری که به تعریف بافت های بعد کمک می کند، انجام داد.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

مدلسازی با استفاده از تری دی مکس:


وقتی صحبت از 3Ds Max می شود، حتی یک مبتدی نیز می تواند طرح ها را با رندر سه بعدی ایجاد کند. زیرا می توان از اشکال غیر پیچیده و مستقیم برای به تصویر کشیدن فضای داخلی استفاده کرد. به عنوان یک طراح، برای مدل‌سازی درها، آشپزخانه یا پنجره‌ها به شکل L نیاز دارید که سوراخ‌هایی به سمت کناره‌ها و سقف داشته باشد. این امر ارتباط با اتاق های دیگر را هنگام استفاده از پله ها برقرار می کند.

 

با استفاده از جعبه سه بعدی، طراح می تواند قسمتی را به سمت نیمه پشتی پنجره نگه دارد. مبلمانی که باید در اتاق نگه داری شود باید به شکل جعبه باشد و ظاهری مستقیم داشته باشد.

 

 

واردات مدل های آماده:


با وارد کردن مدل های مختلف مبلمان و همچنین المان های اتاق می توانید به راحتی زمان را در طراحی دکوراسیون داخلی بهینه کنید. چه به صورت یک آیتم پولی یا به صورت دانلود رایگان در دسترس باشد، تمام چیزی که یک طراح نیاز دارد این است که مدل ها را به سمت بالا/پایین مقیاس بندی کند تا با تنظیمات اتاق سازگاری داشته باشد.

 

چندین وب سایت دسترسی کاملا رایگان را برای چندین مدل عالی برای رندر داخلی سه بعدی ارائه می دهند. طراحان همچنین می توانند اتاق پیش ساخته ای را که فقط نیاز به انیمیشن یا رندر گرفتن پست دارد، در دست بگیرند.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

ایجاد صحنه:


برای ایجاد صحنه عالی، شما باید مدل های خریداری شده را به صورت استراتژیک در تمام اتاق قرار دهید. قبل از شروع بافت، باید مدل ها را مقیاس بندی کنید و در مکان مناسب قرار دهید. به منظور اعمال بافت های مناسب که برای مدل جذاب است، طراحان می توانند عکس های مبتنی بر پیکسل را وارد کنند.

 

کاربرد رویه ای برای بافت ها به عنوان جایگزینی برای نگاشت همان روی مدل ها عمل می کند. این رویه ها نشان دهنده الگوهایی هستند که توسط خود 3Ds Max تولید می شوند. این بافت ها را می توان به راحتی با استفاده از ویژگی هایی تغییر داد که می توان آن ها را تقویت کرد تا ظاهر و احساس مورد نیاز را به دست آورد. رندر داخلی سه بعدی با 3Ds Max دارای الگوهای رویه‌ای است که در بالای طرح‌های مبتنی بر پیکسل از مزیت متمایز برخوردار است. 3Ds Max با بافت های استاندارد برای سنگ مرمر، چوب و غیره بارگذاری شده است.

 

 

نتیجه


وقتی صحبت از ایجاد رندر داخلی سه بعدی با تری دی مکس می شود، عناصر بیشتری وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. چیزهایی که باید بررسی کنید شامل نور اتاق، اشکال هندسی، کیفیت رندر، DOF (عمق میدان) و بسیاری موارد دیگر است. تصویر نهایی شما با رندر داخلی سه بعدی توسط تری دی مکس باید با یک پروژه با دقت رندر شده نسبتا واقعی به نظر برسد.

 

چه در حال ایجاد یک اتاق خواب با طراحی باشد و چه به دکوراسیون فعلی شما زیبایی اضافه کنید، رندر داخلی سه بعدی با تری دی مکس راه خوبی است. ما در Arktek3D از بهترین ابزارها و نرم افزارهایی که در دنیای رندر سه بعدی وجود دارد استفاده می کنیم تا کمالی را به شما ارائه دهیم که ارزش زمان و تلاش شما را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما با شماره 904-377-7088 با ما تماس بگیرید یا به آدرس info@arktek3d.com ایمیل بزنید.