ایجاد متریال در V-Ray برای 3ds Max

 

 

ایجاد متریال در V-Ray برای 3ds Max

 

 

 

 

استفاده :

 

از رندر معماری سه بعدی، تجسم معماری سه بعدی، طراحی سه بعدی برای بازاریابی.

 

برنامه های کاربردی :

 

رندرهای عکاسی، تصاویر ارائه، پانورامای 360، واقعیت مجازی (VR)، انیمیشن ها، فیلم ها.

 

ویژگی ها پلاگین :

 

نرم افزار، ردیابی پرتو، قابلیت تجسم مجدد سه بعدی از نظر فیزیکی دقیق، قابلیت تجسم مجدد سه بعدی در زمان واقعی، رایگان مدل‌های شامل، رندر ابری، رندر CPU و GPU، رندر توزیع شده، نورهای مبتنی بر فیزیکی، مواد و دوربین‌ها.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

اطلاعات بیشتر در مورد این محصول


کشف کنید که ساختن مطالب باورپذیر با مرورگر Asset جدید و تنظیمات اولیه مواد در V-Ray 5 برای 3ds Max چقدر آسان است.

 

متریال ها بخش اساسی یک رندر عالی هستند، اما یکی از پیچیده ترین ها نیز هستند. برای تازه کارها، ایجاد مواد واقع گرایانه می تواند مشکل باشد - و حتی می تواند متخصصان را برای درست کردن آنها زمان ببرد.

 

V-Ray Material (VrayMtl) در Chaos’ V-Ray می‌تواند ظاهر متفاوتی ایجاد کند. با این حال، معمولاً برای درست کردن آن نیاز به تغییراتی دارد. اما دو ویژگی جدید V-Ray 5 ساخت موادی را که ظاهر درستی دارند آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. اینها هستند:

 

مرورگر V-Ray Asset

 

مرورگر V-Ray Asset Browser یک متریال کامل به همراه بافت های قابل بارگذاری و اضافه کردن به صحنه را در اختیار شما قرار می دهد.

 

از پیش تنظیم مواد V-Ray

 

به سرعت یک نوع ماده را انتخاب کنید، و پارامترهای خود مواد تغییر خواهند کرد.

هر دو افزودنی به مبتدیان کمک می کنند تا موادی با ظاهر عالی ایجاد کنند و در عین حال مزایایی را برای کاربران باتجربه V-Ray ارائه دهند.

در اینجا، ما نشان خواهیم داد که استفاده از مرورگر دارایی V-Ray و تنظیمات اولیه مواد چقدر آسان است.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

مرورگر دارایی V-Ray

 

متوجه خواهید شد که دانلود V-Ray 5 برای 3ds Max شامل V-Ray Asset Browser است و می توانید آن را از طریق نوار ابزار 3ds Max راه اندازی کنید. نکته حرفه ای: دارایی ها در پوشه Documents شما دانلود می شوند.

 

 

undefined

 

 

آن را روشن کنید، و خواهید دید که مرورگر دارایی V-Ray یک رابط بصری دارد و مواد را در دسته بندی ها مرتب می کند. این بدان معنی است که می توانید مستقیماً به داخل بپرید و به عنوان مثال با یک فلز براق یا شیشه براق شروع به کار کنید.

 

 

undefined

 

 

در پشت صحنه، Chaos همچنین تغییراتی هوشمندانه در نحوه عملکرد مواد ایجاد کرده است و آنها را با جریان های کاری مدرن به روز می کند. ویژگی های نوآورانه جدید عبارتند از:

 

  • به‌طور پیش‌فرض، از مواد رندر مبتنی بر فیزیکی استفاده می‌شود، و فلزی بودن در صورت لزوم اعمال می‌شود.
  • تنظیمات کت V-Ray 5 به جای مواد ترکیبی برای روکش‌های بازتابنده استفاده می‌شود که باعث می‌شود مواد سریع‌تر شوند.
  • کاشی کاری تصادفی جدید مشکلات کاشی کاری را از موادی مانند چمن و آجر حذف می کند.
  • مواد تا حد امکان ساده شده اند تا از سریع بودن آنها اطمینان حاصل شود.
  • همه بافت‌ها mipmaps بهینه‌سازی شده‌اند که به‌عنوان فایل‌های tx. ذخیره می‌شوند، که دارای وضوح‌های متعددی هستند، بنابراین V-Ray می‌تواند کارآمدترین مورد را بسته به فاصله آن از دوربین بارگیری کند.


آیا می خواهید مواد خود را بسازید؟ می‌توانید از پیش‌فرض‌های Chaos به‌عنوان دستورالعمل برای استفاده از تنظیمات V-Ray 5 استفاده کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

نحوه کار با مواد V-Ray 5

 

به کار بردن یک ماده در صحنه شما خوب و آسان است، اما چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

 

هنگامی که مرورگر دارایی را باز می کنید، سه گزینه را مشاهده خواهید کرد:

 

  1. پس از اعمال، مطالب را در ویرایشگر مواد باز کنید.
  2. متریال را به طور مناسب مقیاس دهید - این مفید است زیرا اگر متریال را به اندازه‌ای ساخته شده باشد برای صحنه شما اندازه درست می‌کند. به عنوان مثال، آجرها اندازه مناسب ساختمان شما خواهند بود.
  3. نقشه برداری سه سطحی V-Ray این را برای شما تنظیم می کند و در وقت شما صرفه جویی می کند.

 

 

undefined

 

 

می توانید بر روی مواد انتخابی خود کلیک راست کنید تا آن را در صحنه یا یک انتخاب اعمال کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

undefined

 

 

و بس! تنها با چند کلیک می توانید صدها متریال با کیفیت را روی صحنه خود اعمال کنید.

 

از پیش تنظیم مواد استفاده کنید

 

از پیش تنظیم های مواد همچنین به شما یک راه حل برای فرآیند ایجاد مواد می دهد. برخلاف مرورگر Asset، این تنظیمات از پیش تنظیم شده به عنوان گزینه های کشویی در سایه بان های پایه ذخیره می شوند.

 

 

undefined

 

 

این تنظیمات از پیش تنظیم شده برای کاربران مبتدی که ممکن است بخواهند یک ماده V-Ray را شبیه پلاستیک کنند، عالی هستند. در همین حال، کاربران باتجربه می توانند با یک ماده پلاستیکی به عنوان پایه شروع کنند - و به جای چندین کلیک در داخل مواد، با یک کلیک به آنجا برسند.

 

تنظیمات از پیش تعیین شده مواد، برخلاف مرورگر دارایی، به سادگی تنظیمات مواد را تغییر می دهند. آنها بافت ها را اعمال نمی کنند، و شبکه ای از گره های سایه زن وجود ندارد - بنابراین به جای ارائه یک متریال نهایی، از پیش تعیین شده به شما یک شروع می دهد.

 

V-Ray's Subsurface Scattering Material (VRayFastSSS2) همیشه از پیش تنظیم شده است و هنوز هم دارد. اکنون، در مواد موی وی ری (VRayHairMtl) نیز از پیش تنظیمات پیدا خواهید کرد، بنابراین، برای مثال، می‌توانید با پیش‌تنظیم بلوند طلایی شروع کنید و آن را تغییر دهید تا به ظاهر دلخواه برسید.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

undefined

 

 

نتیجه

 

گردش کار کاربران جدید و جانبازان V-Ray با مرورگر V-Ray Asset و از پیش تنظیم‌ها تقویت می‌شود. آنها روند ایجاد مواد را سرعت می بخشند و در عین حال اطمینان می دهند که مواد از نظر فیزیکی درست هستند و از آخرین ویژگی های V-Ray 5 استفاده می کنند.

 

آیا این پیش تنظیمات جدید و مواد آماده، تجربه خلاقانه ساخت رندر را از بین می برد؟ اصلا. مواد بر اساس فیزیک دنیای واقعی هستند و دقت مطلق را در همه زمان ها تضمین می کنند. علاوه بر این، بافت ها راه ایده آلی برای اعمال یک لمس هنری به مواد هستند. با استفاده از مواد جدید به‌عنوان مکان‌نما، بهترین‌ها را از هر دو جهان به دست می‌آورید: توانایی افزودن یک لمس شخصی، و شبکه سایه‌زنی و پارامترهایی که تا حد امکان کارآمد و درست تنظیم شده‌اند.

 

چرا خودتان آن را امتحان نمی کنید؟


با نسخه آزمایشی 30 روزه V-Ray 5 برای 3ds Max شروع کنید.