آموزش Revit : شروع یک پروژه

 

 

آموزش Revit: چگونه یک پروژه جدید را شروع کنیم


Emanuela Emanuela 

آوریل 2022

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

اگر بخواهیم از هرگونه غافلگیری در این مسیر جلوگیری کنیم، راه اندازی صحیح یک پروژه در Revit بسیار مهم است.

 

هر پروژه دارای ویژگی ها و الزامات خاصی است. بنابراین، هیچ استاندارد واقعی برای شروع یک پروژه جدید وجود ندارد. با این حال، آنچه ما می توانیم انجام دهیم این است که بدانیم در هر شرایطی چگونه عمل کنیم و برای هر نیازی از چه چیزی استفاده کنیم.

 

پروژه های با عمق مشخص BIM همیشه دارای مفاد مشخص شده در BEP (برنامه اجرای BIM) هستند، سندی که اگر به خوبی پیش نویس شود، از طراحی پشتیبانی زیادی می کند و در آن، از جمله اهداف، LoD ها مشخص شده است. سطح توسعه) و استفاده BIM از پروژه.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

فهرست مطالب

 

  • تنظیمات اولیه پروژه جدید در Revit
  • قالب
  • مختصات مشترک
  • شبکه ها و سطوح
  • آیا می خواهید با Revit یک متخصص طراحی BIM شوید؟ دوره کامل BIM Revit ما را برای مدت کوتاهی با 20٪ تخفیف شرکت کنید!

 

 

تنظیمات اولیه پروژه جدید در Revit


اگر BEP برای راهنمایی ما نداریم، قبل از شروع مدل‌سازی، لازم است در مورد بهترین راه برای راه‌اندازی پروژه Revit، یعنی با یک فایل یا چندین فایل مرتبط با هم، به دقت فکر کنیم.

 

  • طراحی یک رشته واحد: بدون تنظیمات خاص. فقط یک فایل Revit مورد نیاز است.
  • طراحی چند رشته ای: تعیین کنید که آیا همه رشته ها را در یک فایل مدل کنید یا آنها را به فایل های مختلف جدا کنید. ما مدلسازی تک فایل را به جز برای پروژه های بسیار کوچک توصیه نمی کنیم. توصیه می شود یک فایل URS هماهنگی و مختصات مشترک داشته باشید.
  • طراحی چندین ساختمان در یک قطعه: هر ساختمان دارای بسته فایل های مخصوص به خود است (یکی برای هر رشته) و همه فایل ها در یک فایل خالی Revit که شامل همه آنها است (مدل فدرال) بارگذاری می شود. داشتن یک فایل هماهنگی URS و مختصات مشترک ضروری است.

 

URS (سیستم مرجع منحصر به فرد): یک فایل Revit خالی که فقط شامل مختصات پروژه، شبکه ها و سطوح به اشتراک گذاشته شده برای همه رشته ها و ساختمان های پروژه است. این فایل ابتدا در قالب بارگذاری می شود تا مختصات، شبکه ها و سطوح را برای هر رشته و ساختمان تنظیم کند.

 

 

  • قالب


تنظیم یک قالب خوب به همان اندازه که ظریف است، اساسی است. اگر ما یک BEP در دسترس داشتیم، مطمئناً در دانستن اینکه کدام خانواده‌ها را در فایل Revit از قبل بارگذاری کنیم، چگونه نماها را تنظیم کنیم، و تمام تنظیمات معماری، سازه‌ای یا کارخانه‌ای که ممکن است به آن نیاز داشته باشیم، سهولت بیشتری داشتیم.

 

بدون BEP ما باید دانش عمیقی از مسیر طراحی داشته باشیم تا بتوانیم بهتر پیش بینی کنیم که چه چیزی در فایل پروژه درج شود.

 

اگر می‌خواهیم از پروژه‌ای که قبلاً انجام شده است شروع کنیم زیرا بسیار شبیه به پروژه جدید است، فقط یک الگو را از پروژه قدیمی استخراج کرده و از آن شروع کنید. ایده آل این است که برای هر نوع ساختمانی که معمولاً طراحی می کنیم، الگوهای استاندارد ایجاد کنیم. سپس این الگوها با توجه به تکامل خانواده و سبک طراحی ما در طول زمان نگهداری می شوند.

 

توجه!!! توصیه نمی شود یک فایل Revit از یک پروژه قدیمی بگیرید، آن را با نام ذخیره کنید و آن را از تمام عناصر 2D / 3D داخل آن خالی کنید تا از آن با یک پروژه جدید شروع کنید. Revit یک پایگاه داده است و همه چیز (حتی خطاهای داخلی) را ردیابی می کند، بنابراین در پایان پروژه جدید با فایلی بسیار سنگین تر از حد معمول و پر از اشتباهات پروژه های قدیمی مواجه می شویم.

 

 

Revit

 

 

اگر هنوز تجربه کافی برای ایجاد یک الگو نداریم یا همه اطلاعات را در اختیار نداریم، فقط یک الگوی استاندارد Revit را بردارید و آن را در طول توسعه پروژه با تمام تنظیماتی که در بالا توضیح داده شد پر کنید، سعی کنید همیشه مراقب باشید. در "فانوس دریایی" پروژه LoD و استفاده از BIM.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

  • مختصات مشترک

 

مختصات مشترک، یا به طور کلی موقعیت جغرافیایی، همیشه برای یک رویکرد طراحی خوب ضروری نیستند.

 

مطمئناً یک کار هماهنگ بین رشته‌ها، یک کار با چندین ساختمان در یک قطعه، یا کاری که به قابلیت همکاری بین نرم‌افزار نیاز دارد، همیشه مستلزم موقعیت‌یابی مشترک و تنظیم مختصات است.

 

برای موقعیت یابی صحیح پروژه، ما به یک نقطه پایه در بالادست نیاز داریم. معمولاً ما از یک نظرسنجی شروع می کنیم و بنابراین وظیفه نقشه بردار است که یک فایل (CAD یا Revit) با مختصات GIS که قبلاً وارد شده و از لحاظ نظری قبلاً در BEP ایجاد شده است ارائه دهد. هنگامی که پیوند در پروژه بارگذاری شد و نقطه پایه آن در مبدا Revit قرار گرفت (احتمالاً با انجام یک ترجمه چرخشی پیوند) کافی است مختصات را از خود پیوند بدست آورید.

 

با داشتن یک فایل URS، به سادگی آن را به فایل پروژه ما پیوند دهید و مختصات آن را بدست آورید.

 

ابزار حرکت دستی Project Base Point و Survey Point و همچنین چرخش رویال شمال برای رفع یک کار هماهنگی ضعیف و عدم تنظیم پروژه از ابتدا به درستی استفاده می شود.

 

 

  • شبکه ها و سطوح


اگر یک فایل URS داریم، می‌توانیم بدون ایجاد شبکه‌ها و سطوح با محدود کردن خود به استفاده از ابزار Copy/Monitor که به ما اجازه می‌دهد به طور خودکار شبکه‌ها و سطوح از پیش تعیین‌شده (از لحاظ نظری توسط رهبر پروژه) را در فایل URS کپی کنیم و تغییرات نهایی آنها را در طول زمان نظارت کنید.

 

البته، حتی بدون چنین پشتیبانی، همچنان می‌توانیم شبکه‌ها و سطوح خود را به صورت دستی ایجاد کنیم.

 

آیا می خواهید با Revit یک متخصص طراحی BIM شوید؟ دوره کامل BIM Revit ما را برای مدت کوتاهی با 20٪ تخفیف شرکت کنید!