تبدیل صحنه از Revit به 3ds Max

 

 

Revit Interior به MAXtoA

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

در این آموزش نحوه تبدیل صحنه خانه از Revit به 3ds Max برای رندر در MAXtoA را توضیح خواهیم داد. برای تبدیل مواد به شیدرهای فیزیکی بومی 3ds Max، نور روز/ نوردهی به موقعیت‌دهنده خورشید و آسمان فیزیکی، و دوربین به دوربین فیزیکی، باید از مبدل صحنه در 3ds Max استفاده کنید. چراغ های 3ds Max Photometric در MAXtoA پشتیبانی می شوند و بنابراین نیازی به تبدیل ندارند. این فرآیند باعث صرفه جویی در وقت و انرژی ما می شود تا مجبور نباشیم آنها را به صورت جداگانه برای استفاده با MAXtoA تبدیل کنیم.

 

پس از تبدیل، صحنه به طور پیش فرض برای استفاده از رندر ART تنظیم می شود. بنابراین، شما باید Arnold را از تنظیمات Render انتخاب کنید. مدل خانه با Revit ارسال می شود و استفاده و اشتراک گذاری آن به عنوان نمونه نمونه متعلق به Autodesk رایگان است.

 

 

فایل های پروژه Revit برای این آموزش را می توانید به صورت رایگان از اینجا دانلود کنید. اگر کاربر Revit هستید، می توانید فایل Revit را از داخل نصب Revit وارد کنید.


اطلاعات مربوط به نحوه صادرات یک صحنه از Revit به 3ds Max را می توانید در اینجا بیابید.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

پروژه Revit House


به طور معمول، اولین کاری که باید هنگام شروع یک پروژه جدید در 3ds Max انجام دهید، ایجاد یک پوشه برای آن پروژه است. نام پوشه را به Revit House تغییر دهید.


پروژه 3ds Max را روی آن پوشه تنظیم کنید. فایل -> مدیریت -> تنظیم پوشه پروژه.


صحنه Revit را در پوشه "import" پروژه کپی کنید.

 

  • استفاده از پروژه ها نیاز به تغییر مسیرهای کاربر در 3ds Max را برای مدیریت هر فایل یا مسیری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، از بین می برد. به طور خودکار در پوشه .\sceneassets\images برای نقشه های خاص پروژه نگاه می کند. ".\" در ابتدای یک رشته مسیر به این معنی است که نسبت به پروژه است.

 

 

 

صحنه Revit

 

  • با وارد کردن فایل Revit شروع کنید: rac_basic_sample_project.rvt. اگر Autodesk Revit Interoperability را برای 3ds Max نصب نکرده اید، فایل fxb. را از Revit وارد کنید.

 


اطلاعات مربوط به پیوند یک فایل Revit به 3ds Max را می توانید در اینجا بیابید.

 

 

 

مبدل صحنه

 

 

  • پنجره Scene Converter - Rendering -> Scene Converter را باز کنید. مبدل صحنه باید به طور پیش فرض با استفاده از اسکریپت از پیش تعیین شده ART.ms به ویژگی های سازگار با ART تبدیل شود. ما از این اسکریپت استفاده خواهیم کرد زیرا MAXtoA از دوربین های فیزیکی و سایه زن های ارائه شده توسط این اسکریپت پشتیبانی می کند.
  • Convert Scene را انتخاب کنید. این اسکریپت Autodesk Materials را به Physical Shader، Daylight/Exposure را به Sun Positioner و Physical Sky و دوربین ها را به Physical Camera تبدیل می کند. چراغ های Max Photometric اکنون در آرنولد پشتیبانی می شوند و بنابراین نیازی به تغییر ندارند.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

 

 

ویدئویی در مورد استفاده از مبدل صحنه را می توانید در اینجا پیدا کنید.

 

 

 

آسمان فیزیکی


صحنه فعلی از محیط فیزیکی خورشید و آسمان استفاده می کند. این باید با سایه زن Arnold Physical Sky جایگزین شود.

 

  • در ویرایشگر Slate Material، یک سایه زن Arnold Physical Sky ایجاد کنید.
  • پنجره Environment and Effects (8) را باز کنید و Physical Sky shader را روی شکاف پارامتر Environment Map: بکشید.

 

 

 

 

  • اگر متوجه هر گونه نویز در سایه‌ها شدید، سعی کنید تعداد نمونه‌ها (کیفیت) را برای IBL در قسمت Environment & Background در تب Arnold Renderer در پنجره Render Setup افزایش دهید.

 

 

 

 

هنگام استفاده از نمونه های پیش فرض (کیفیت) 1، نویز نمونه نور در سایه ها بیشتر قابل مشاهده است. افزایش این مقدار به 3 یا 4 باعث کاهش این نوع نویز می شود. به خاطر داشته باشید که زمان رندر با افزایش این مقدار افزایش می یابد.

 

 


Samples (Quality): 4

 

 


Samples (Quality): 1

 

 

 

رندرینگ 

 

 


بستن کرم شب تاب Clamping Fireflies


رندر صحنه تعدادی کرم شب تاب را نشان می دهد. در این وضعیت، آنها توسط دیسک درخشان خورشید از سایه بان Physical Sky ایجاد می شوند. حذف این نوع نویز به سادگی با افزایش تعداد نمونه ها در تنظیم رندر دشوار است. یک راه ساده برای حذف آنها استفاده از Clamping است.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 


کرم شب تاب ناشی از شیدر فیزیکی آسمان

 

 


بستن "Max Value" روی 0.1 تنظیم شده است تا کرم شب تاب کاهش یابد

 

 

 

 

 

آموزشی که راه های حذف کرم شب تاب را نشان می دهد را می توانید در اینجا پیدا کنید.

 

 

  • یک روش جایگزین برای جلوگیری از کرم شب تاب ناشی از خورشید در Physical Sky این است که یک سایه زن فیزیکی متفاوت را به پنجره تنظیم رندر -> رندر آرنولد -> محیط و پس زمینه -> پس زمینه (بک گراند) -> نقشه سفارشی و غیرفعال کردن "فعال کردن خورشید" اضافه کنید. '. به این ترتیب خورشید در هیچ سطح بازتابنده براق قابل مشاهده نخواهد بود و بنابراین هیچ کرم شب تاب قابل مشاهده نخواهد بود.

 

 

 

 


نمونه برداری Sampling


هنگامی که از سایه‌بان‌ها و نورپردازی راضی بودیم، می‌توانیم نمونه‌برداری را برای رندر نهایی فریم تنظیم کنیم.

 

 

نمونه گیری پراکنده (Gi).


با افزایش این مقدار می توانیم نویز را از سطوح غیرمستقیم روشن شده در صحنه حذف کنیم. در تصاویر مثال زیر می بینیم که مقداری نویز در تیرهای سقف که به طور غیرمستقیم روشن می شوند در سقف وجود دارد. افزایش تعداد نمونه های Diffuse Samples این نوع نویز را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که افزایش این مقدار باعث افزایش زمان رندر می شود.

 

 


Diffuse Samples: 10

 

 

 


Diffuse Samples: 2 (default)

 

 

 

نمونه های دوربین (AA).


پس از اتمام پالایش نمونه های نور و پراکنده، اکنون می توانیم مقدار دوربین (AA) را برای رندر نهایی فریم افزایش دهیم. مقدار دوربین (AA) 3 برای رندر آزمایشی مناسب است. با این حال، زمانی که برای رندر نهایی فریم آماده شدیم، می خواهیم این مقدار را افزایش دهیم. در این صحنه مثال، مقدار 5 یا 6 کافی بود.

 

 

جهت مشاوره رایگان  پروژه خود کلیک کنید ...

 

 


تصویر چرخشی برای مقایسه 3 در مقابل 6 نمونه دوربین (AA).

 

 

 

می‌توانید Preset را در پنجره Render Setup تغییر دهید تا تنظیمات رندر Arnold خود را ذخیره کنید.

 

 

اطلاعات بیشتر در مورد حذف نویز را می توانید در اینجا بیابید.