طراحی پارک

 

از قلم و کاغذ تا BIM فوق‌العاده واقعی - چگونه فناوری تکامل طراحی منظره را شکل داده است

 
 
مترجم : گروه معماری مشاور
 
 

 

مقاله نوشته شده توسط Arch-intelligence – Environment for Revit

 

 

مانند بسیاری از زمینه های زندگی و کار ما، توسعه معماری منظر به شدت با فناوری های مورد استفاده در این رشته مرتبط است. در طول تاریخ، ابزارهای تکنولوژیکی مورد استفاده معماران، منظره و غیره، تکامل یافته اند، با بزرگترین جهش ها میز پیش نویس و ابزارهای مرتبط، معرفی CAD (طراحی به کمک کامپیوتر)، و جدیدترین فناوری تغییر بازی. ، BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان). مفهوم BIM یک فرآیند طراحی را معرفی می‌کند که حول یک مدل سه‌بعدی واقعی و غنی از داده‌ها متمرکز شده است که به اعضای تیم طراحی اجازه می‌دهد تا در زمان واقعی با یکدیگر همکاری کنند و نماهای واقعی از طرح‌های خود را در حین ایجاد آن‌ها مشاهده کنند، و در نتیجه محصولاتی که بسیار فراتر از هر چیزی هستند که قبلاً می توانستند تولید کنند.

 

در مقاله زیر، از گذشته معماری منظر بازدید می کنیم تا بهتر بفهمیم که چگونه فناوری به ما کمک کرده تا طرح هایمان را تقویت کنیم، نگاهی دقیق تر به BIM و اینکه چگونه رشته معماری را متحول می کند، بیندازیم و ببینیم که BIM و همه چیزهایی که ارائه می دهد در نهایت چگونه است. در دسترس صنعت چشم انداز قرار می گیرد.

 

از کاغذ تا کامپیوتر - یک قدم زدن تکنولوژیک در تاریخ طراحی منظر

 

طراحی منظر که در آغاز به عنوان "باغبانی منظر" شناخته می شد، قبل از سال 1800، در درجه اول یک امتیاز برای افراد بسیار ثروتمند بود، که حول طراحی باغ برای عمارت ها، کاخ ها، مجتمع های مذهبی و املاک دولت مرکزی می چرخید. با الهام از هنرمندان بزرگ آن زمان، صندوقچه ابزار باغبان منظره شامل بسیاری از ابزارهای مشابه نقاش بود و نقشه های ساختمانی و "مشخصات" روی بوم، کاغذ پوست یا پارچه کشیده شده بود. بنابراین، همانطور که انتظار دارید، مناظر حاصل بیشتر آثار هنری، شاهکارهایی مانند باغ های کاخ ورسای بودند.

 

نقشه پارک مرکزی که پیشرفت کار را تا 1 ژانویه 1860 نشان می دهد. - Geographicus {{PD-Art}} 

 

فردریک لا اولمستد زمانی که عنوان «معمار منظر» را از آن خود کرد و تعریف خود از این رشته را هنگام طراحی پارک مرکزی نیویورک و گردنبند زمردی بوستون به کار برد، دامنه معماری منظر را گسترش داد. اولمستد از استعدادی سرشار برخوردار بود و با وجود اینکه تمام چیزی که داشت یک قلم، کاغذ و مجموعه‌ای از خط‌کش‌های شیک بود، اما توانست دیدگاه‌های خود را در طرح‌هایی که پس از سال‌ها زنده شدند، به اشتراک بگذارد. و دیدگاه‌های او فوق‌العاده بود، همانطور که در روشی که سنترال پارک منهتن را کاملاً متحول کرد، مشهود بود.

 

در قرن بیستم، معماری منظر در سراسر جهان گسترش یافت و به عنوان یک حرفه به رسمیت شناخته شد. در این دوره طراحی به کمک رایانه یا CAD، همراه با توسعه رایانه‌ها، به ما معرفی شد و طیف گسترده‌ای از حرفه‌های AEC را متحول کرد. CAD امکان تهیه پیش نویس الکترونیکی را فراهم می کند و نوید یک فرآیند طراحی انعطاف پذیرتر را به همراه دارد. کل صنعت AEC در آن زمان مجبور شد از این فناوری جدید و ناشناخته استفاده کند، اما به همان اندازه که شروع استفاده از رایانه در کار طراحی سخت بود، مزایای فوق العاده آن بسیار بیشتر از این تلاش ها بود. اثبات - CAD به سرعت محبوبیت پیدا کرد و به استاندارد واقعی برای طراحی فنی تبدیل شد.

 

طرح پروژه مسکن لانه زنبوری دامنه تپه در نونگ چیک، جوهور بارو (2008) اعتبار تصویر: Tessellar

 

BIM جواهر جدید متخصصان AEC از جمله معماران منظر است
محدودیت های آشکار CAD منجر به توسعه نسل بعدی فناوری طراحی معماری، مدل سازی اطلاعات ساختمان یا BIM شد. در چند کلمه، BIM فرآیندی را تعریف می‌کند که در آن اعضای تیم طراحی روی یک مدل سه‌بعدی کار می‌کنند، جایی که مدل از اجزایی تشکیل شده است که ویژگی‌های فیزیکی و ذاتی خود را به همراه دارند. این بدان معناست که اجزای BIM، مانند دیوارها، با تمام داده‌های لازم برای مدل‌سازی و ساخت دقیق قطعه و کل ساختار مرتبط هستند. مزایای فوق‌العاده BIM باعث شد که بیشتر صنعت AEC به BIM روی بیاورد، با استفاده از Autodesk Revit®، و بسیاری از دولت‌ها را بر آن داشت تا همه پروژه‌های ساختمانی را ملزم به اجرای BIM کنند. با این حال، به دلیل اندازه بازار نسبتاً کوچک، معماری منظر تا همین اواخر پشت سر گذاشته شد.

 

موزه گوگنهایم بیلبائو - اولین پروژه BIM فلیکر کاربر: اندرو کرامپ

 

باز کردن BIM به روی جامعه منظر - دوره جدیدی از طراحی منظر
این بی توجهی به نیازهای معماری منظر اکنون به چیزی مربوط به گذشته تبدیل شده است. که توسط شرکت نرم افزاری Arch-Intelligence رهبری می شود و پلتفرم بومی Revit®، Environment for Revit® است، امروزه می توانید ابزارهای زیادی را بیابید که BIM را برای استفاده در زمینه معماری منظر تطبیق می دهند.مزایای استفاده از BIM برای معماری منظر و استفاده از Autodesk Revit®، بهتر از آنچه در متن توضیح داده شده است، تجربه شده است. Revit قابلیت‌های همکاری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که کار تیم‌های طراحی را ساده‌تر می‌کند و امکان تشخیص برخورد در طول فرآیند طراحی را فراهم می‌کند و باعث صرفه‌جویی در ساعات کاری و هزینه‌های زیادی می‌شود. کارآیی ثابت شده Revit به سرعت پایه های طراحی و ساخت را تغییر می دهد و اجازه می دهد تا پروژه های بزرگ و پیچیده با سرعت و سهولت بیشتری ساخته شوند.

 

Revit for landscape – با ابزارهای محیطی توسط Arch-intelligence امکان پذیر شده است

 

ما می‌توانیم در اینجا توقف کنیم، اما یک مزیت مهم اغلب ناگفته باقی می‌ماند. مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر، رسانه پیام را در اینجا نیز تغییر می‌دهد، به این معنی که BIM نه تنها ابزاری برای نمایش و ارائه طرح‌ها (رسانه)، مانند کاغذ و CAD است، بلکه ابزاری است که معماران در آن در واقع طرح های خود را توسعه دهند. وقتی BIM را در Revit انجام می‌دهیم، در حین مدل‌سازی پروژه‌های خود، همه به صورت سه بعدی و معمولاً همراه با مدل‌هایی که توسط بقیه تیم طراحی (معماران، مهندسان راه و غیره) ایجاد می‌شوند، مفهوم‌سازی می‌کنیم و به طور فعال در کار طراحی شرکت می‌کنیم. این روش جدید طراحی، پروژه‌ها را در هر مقیاس و انواعی ارتقا می‌دهد و به طراحان اجازه می‌دهد تا طرح‌های خود را در مراحل اولیه با دقت بالایی مشاهده کنند و در نتیجه چهره رشته معماری منظر را کاملاً تغییر دهند.

 

از آنجایی که بسیاری از معماران منظر در حال حاضر با موفقیت BIM را پذیرفته‌اند، از شما دعوت می‌کنیم از مزایای BIM با Environment برای مجموعه گسترده ابزارهای Revit® لذت ببرید.

 

 

مقاله نوشته شده توسط Arch-intelligence – Environment برای Revit و شریک WLA است

 

این نشریه مستقل از Autodesk، Inc. است، و توسط Autodesk، Inc. مجوز، تایید، حمایت، وابسته یا تایید شده توسط Autodesk، Inc. و کشورهای دیگر

 
 

 

 
درباره دامیان هلمز  5618 مقاله 
 
دامیان هلمز موسس و ویراستار معماری جهانی منظر (WLA) است. او یک معمار منظر ثبت شده (AILA) است که در طراحی بین المللی در استرالیا کار می کند. دامیان WLA را در سال 2007 تأسیس کرد تا یک وب سایت برای معماران منظر که توسط معماران منظر نوشته شده است ارائه دهد. اتصال به لینکدین در https://www.linkedin.com/in/damianholmes/

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛