ساخت ویلای روستایی در لومیون

 

تفکیک پروژه: ویلای روستایی از Lumion 10.3


20 آوریل 2020 | نکات رندر

 

چه چیزی یک رندر زیبا را ایجاد می کند؟ در این پست، خانه مسکونی حومه شهر را تجزیه می کنیم و نکاتی را در مورد ایجاد یک محیط، استفاده و ترکیب جلوه های عکس و موارد دیگر می آموزیم!

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

هیچ راه درستی برای ایجاد رندر وجود ندارد.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

برخی از معماران به دنبال راه سریع و آسان هستند. آنها مدل خود را به لومیون وارد می کنند، چند دقیقه ای را صرف مجسمه سازی با چند درخت و مدل طبیعت می کنند، یکی از سبک های Lumion را در حالت عکس انتخاب می کنند و نتیجه زیبایی را ارائه می دهند. درست مثل آن - یک، دو، سه، انجام شد.

 

برای دیگران، فرآیند از مدل تا رندر نهایی ممکن است مدتی طول بکشد. این افراد به جای سرعت، تلاش می کنند تا محیطی واقعی را برای طراحی ساختمان یا منظره خود ثبت کنند. گاهی اوقات آنها یک احساس یا داستانی دارند که می خواهند منتقل کنند، و با دقت تمام جزئیات را تغییر می دهند تا زمانی که بتوانند طرح را دقیقاً همانطور که تصور می کردند نشان دهند.

 

مهم نیست که چگونه از Lumion برای نیازهای منحصربه‌فرد خود استفاده می‌کنید، همیشه می‌توانید ابزارهای بصری و ویژگی‌ها و جلوه‌های نوآورانه را پیدا کنید تا به شما کمک کند مدت زمان لازم برای ایجاد یک رندر زیبا را کاهش دهید.

 

اما شاید از خود پرسیده باشید: «چگونه می‌توانم رندرهایم را شبیه آنچه در وب‌سایت Lumion دیدم جلوه دهم؟ یا در کانال های اجتماعی آنها؟»

 

در این پست وبلاگ، شما را به پشت صحنه رندری می بریم که اخیراً برای نمایش Lumion 10.3 و ویژگی واردات نقشه جابجایی استفاده کرده ایم. چند نکته و ترفند در مورد ایجاد یک محیط و نحوه استفاده و ترکیب افکت ها برای ایجاد یک سبک و حالت یاد خواهید گرفت. پس از گذراندن مراحل شکست پروژه و اعمال چند تکنیک در گردش کار خود، باید متوجه شوید که می‌توانید کمی سریع‌تر و با نتیجه کمی بهتر رندر کنید.

 

 

نمونه کارهای طرحی گروه معماری مشاور

 

 

ویلای روستایی


هر پروژه رندر در Lumion با یک مدل سه بعدی شروع می شود. برای تجزیه این پروژه، شرکت معماری مستقر در کالیفرنیا Ten Over Studio یکی از طرح های خانه مسکونی خود را با مهربانی با ما به اشتراک گذاشت که یک ویلای جذاب را در حومه شهر نشان می دهد.

 

هنگام تجسم این طراحی خانه مسکونی، می‌خواستیم محیطی زنده، سرسبز و روستایی، نورپردازی با حالت واقعی صبحگاهی، موادی که احساس واقعی می‌کنند، و حس خوشایند «رفتن به خانه مادربزرگ» را در خود بگنجانیم.

 

 

 

قبل از ایجاد صحنه، اولین قدم این بود که تصور کنیم رندر نهایی چگونه باشد.

 

 

نمونه کارهای طرحی گروه معماری مشاور

 

 

پس از وارد کردن مدل به لومیون، می توانید در اطراف مدل حرکت کنید و برخی از ویژگی های طراحی را بررسی کنید. مطمئن شوید که دوبار بررسی کنید که همه سطوح در یک راستا باشند. آیا مواد خود را به درستی در نرم افزار CAD خود برای سفارشی سازی آسان در Lumion اختصاص داده اید؟ اگر در حین بررسی مدل در Lumion مشکلی در مورد مدل پیدا کردید، می توانید تغییرات لازم را در نرم افزار CAD خود اعمال کنید و بلافاصله مدل را دوباره وارد کنید.

 

همانطور که در حال بررسی مدل هستید، ممکن است با نمایی از طرحی روبرو شوید که واقعاً دوست دارید. اگر اینطور است، کافی است CTRL + 1 را فشار دهید تا نما در حالت عکس Lumion ذخیره شود.

 

https://service-content.lumion.com/lumiondotcom-even/wp-content/uploads/2020/04/Take-a-Picture-WebM.webm

 

با زدن CTRL + 2، CTRL + 3، CTRL + 4 و غیره می توانید نماهای اضافی را ذخیره کنید.

 

سپس می توانید با وارد کردن ویرایشگر عکس یا با زدن SHIFT + 1 در حالی که در ویرایشگر پروژه هستید، عکس های خود را مشاهده کنید. این نماها و کلیدهای میانبر ذخیره شده زمانی می توانند مفید باشند که شما فقط نیاز به ایجاد تنظیمات برای یک نمای دوربین خاص دارید.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

ایجاد یک محیط واقعی


برای ساخت محیط روستایی و ایده آل برای ویلاهای حومه شهر، می خواستیم ترکیبی از درختان بلند و متوسط ​​را با انواع بوته ها، درختچه ها، گل ها و گیاهان دیگر ترکیب کنیم.

 

به عنوان مثال، در قسمت ورودی خانه، چندین درخت بادام بلندتر را در پس‌زمینه کاشتیم، یک ردیف از درختان کهور مخملی برای ایجاد یک لایه سبز و سایه‌دار به دنبال دیوار سنگی راهرو، و یک درخت شاه بلوط شیرین از Lumion 10. -جزئیات اشیاء طبیعت

 

 

 

مدل‌های درختی استفاده شده در این تصویر از کتابخانه محتوای بالای 5600 مورد Lumion است.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

یک یادداشت سریع - اشیاء طبیعت با جزئیات ریز زمانی ایده آل هستند که به یک مدل درخت یا گیاه با جزئیات بسیار عالی برای ایستادن در پیش زمینه یا پس زمینه رندر نیاز دارید. در رندر نهایی ما از ویلای روستایی، می توانید تنه درخت شاه بلوط شیرین را در سمت چپ تصویر مشاهده کنید.

 

 

 

در واقع دو درخت شاه بلوط شیرین را در این تصویر می بینید. در پشت خانه و در سمت راست تصویر، شاه بلوط شیرین دیگری از دسته بندی طبیعت با جزئیات را می بینید.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

علاوه بر درختان، ما همچنین می‌خواستیم با پرکردن منظره با مجموعه‌ای از گیاهان، بوته‌ها، گل‌ها، سنگ‌ها و سایر اشیاء محوطه‌سازی، احساس یک محیط طبیعی و زندگی را افزایش دهیم.

 

 

 

ابزارهایی مانند قرار دادن انبوه، قرار دادن خوشه و قرار دادن رنگ برای پر کردن سریع منظره با انواع گیاهان مفید هستند. به عنوان مثال، ردیف گیاهان آزالیا را با ابزار قرار دادن انبوه تنها در چند ثانیه اضافه کردیم:

 

 

https://service-content.lumion.com/lumiondotcom-even/wp-content/uploads/2020/04/Mass-place_1.webm

 

 

با ابزار قرار دادن خوشه، ما همچنین توانستیم قسمت‌هایی از چمن‌ها و مناطق شن را با گیاهان انبوه پر کنیم.

 

 

https://service-content.lumion.com/lumiondotcom-even/wp-content/uploads/2020/04/Cluster.webm

 

 

علاوه بر این، با ابزار قرار دادن رنگ، توانستیم قسمت بزرگتری از منظره اطراف ویلا را با درختان کهور مخملی بیشتری پر کنیم.

 

 

https://service-content.lumion.com/lumiondotcom-even/wp-content/uploads/2020/04/Paint-webm.webm

 

 

هنگامی که اشیاء را برای بازسازی یک محیط واقعی اضافه کردید، مهم است که زمان کمی را روی مواد طراحی خود صرف کنید.

 

 

 

 

در کتابخانه مواد Lumion، می‌توانید بیش از 1200 متریال با کیفیت بالا را بیابید که همه آنها با هوازدگی، شاخ و برگ، نقشه‌برداری جابجایی و موارد دیگر قابل تنظیم هستند. اگر می‌خواهید درباره کاربرد و سفارشی‌سازی مواد در Lumion اطلاعات بیشتری کسب کنید، مجموعه راهنماهای مفید در پایگاه دانش را بررسی کنید.

 

 

نمونه کارهای طرحی گروه معماری مشاور

 

 

نشان دادن سبک و روحیه


ابتدا محیط ویلا را با انواع درختان، گیاهان، گل ها و موارد دیگر پر کردیم. در مرحله بعد، ما مواد را برای هر سطح از طراحی خانه (از جمله افزودن سنگ ریزه به مسیر ورودی و چمن سه بعدی قابل تنظیم به منظره) اضافه و سفارشی کردیم.

 

هنگام ایجاد یک تصویر از طراحی خانه خود، مراحل نهایی شامل اعمال مجموعه مناسب از جلوه های عکس و ارائه یک تصویر، فیلم یا پانورامای 360 است. برای این وبلاگ، ما روی ایجاد یک رندر تصویر تمرکز خواهیم کرد، اما قبل از افزودن هر یک از جلوه‌های حالت عکس Lumion، طراحی و تنظیمات خانه ما به این صورت بود:

 

 

 

ویلای حومه شهر بدون هیچ گونه افکت عکس اعمال شده.

 

 

نمونه کارهای طرحی گروه معماری مشاور

 

 

در زیر، برخی از افکت‌های مورد استفاده برای ایجاد ظاهر و احساس نهایی رندر ویلای حومه شهر را بررسی می‌کنیم. ما تمام افکت‌ها را بررسی نمی‌کنیم، اما می‌توانید توضیحاتی در مورد اینکه چرا از جلوه‌های خاصی استفاده شده‌اند، و اینکه چگونه یک تعادل هماهنگ از افکت‌ها را ایجاد کرده‌ایم تا حس دلپذیر «رفتن به خانه مادربزرگ» را ایجاد کنیم، بیابید.

 

برای شروع، ما از سبک واقعی استفاده کردیم تا به رندر خود ترکیبی از افکت ها را ارائه دهیم.

 

 

 

ویلای حومه شهر فقط با سبک واقع گرایانه اعمال شده است.

 

در برخی موارد، می‌توانید به سادگی آن‌طور که هست رندر کنید و آن را یک روز بنامید، اما ما چند افکت دیگر را اضافه کرده و تغییر می‌دهیم تا واقعاً احساسی را که در ابتدا می‌خواستیم ایجاد کنیم، به تصویر بکشیم.

 

به عنوان مثال، برای رسیدن به نور صبحگاهی خوب، یکی از آسمان واقعی صبح را با افکت خورشید ترکیب کردیم تا ارتفاع، جهت و شدت نور خورشید را بهتر کنترل کنیم. با کمی تنظیم افکت های نور و سایه آسمان، ما توانستیم این آرایش نور را تولید کنیم:

 

 

 

جلوه مهم دیگری که به این تصویر اضافه کردیم افکت بارش بود. در حالی که آسمان در رندر نهایی صاف است، ما همچنان می‌خواستیم این احساس را به ما بدهیم که همین چند لحظه پیش باران باریده است، در حالی که زمین پر از گودال‌ها است و عطر بارش تازه در هوا است.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

 

در این عکس از مسیر شن، می‌توانید ببینید که چگونه ما جلوه بارش را برای نشان دادن گودال‌های کوچک، یادآور باران تازه‌باریده شده، سفارشی کردیم.

 

و قبل از اینکه از ظاهر نهایی رندر راضی باشیم، تعدادی افکت هنری را سفارشی کرده و اضافه کردیم تا چیدمان رنگی ایده آل را ایجاد کنیم. این افکت ها عبارت بودند از تیز کردن، تصحیح رنگ، انحرافات رنگی، بلوم و مه.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

 

آماده آزمایش ترکیب افکت‌هایمان، با استفاده از یک رایانه لپ‌تاپ با کارت گرافیک Max-Q Design، یک تصویر 1920 در 1080 را در 39 ثانیه ارائه کردیم.

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

رندرهای زیبا اکنون در دسترس شما هستند


مهم نیست که با بررسی‌های طراحی داخلی، جلسات مشتری، ارائه‌های تیمی یا موقعیت‌های دیگری که نیاز به رندر دارید، مواجه هستید، Lumion دارای طیف گسترده‌ای از ابزارها و افکت‌ها است که به شما کمک می‌کند بدون عرق کردن، به نتیجه‌ای زیبا برسید.

 

 

 

رندر نهایی ویلای حومه شهر با طراحی مدل توسط استودیو تن اوور.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

اگر قبلاً از Lumion استفاده نکرده‌اید و می‌خواهید خودتان شروع به ایجاد رندرهای زیبا کنید، نسخه آزمایشی رایگان 14 روزه را دانلود کنید. می‌توانید چندین صحنه نمونه را در لومیون پیدا کنید، بنابراین برای پریدن و ضربه زدن به لاستیک‌ها، نیازی به مدل سه بعدی خود ندارید. سعی کنید کارهایی را که می توانید با نور و سایه انجام دهید کاوش کنید، یا ببینید چقدر آسان است که یک محیط برای مناطق روستایی، شهری، کوهستانی، کنار اقیانوس و مکان های دیگر ایجاد کنید.