جابجایی مدل های سه بعدی

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

جابجایی مدل های سه بعدی وارداتی شما

 

 

هنگامی که یک مدل سه بعدی را وارد می کنیم یا حتی اگر از مدلی از کتابخانه Lumion استفاده می کنیم، باید موقعیت، جهت و مقیاس مدل سه بعدی را تنظیم کنیم. اما اهمیت سازماندهی دنیای سه بعدی خود را با استفاده از لایه ها نیز در نظر داشته باشید. آنها رایگان هستند و زمانی که نیاز به مخفی کردن برخی از اشیاء برای متمرکز کردن توجه خود بر روی یک جزئیات خاص یا زمانی که از لایه Hide و Show layer استفاده می کنیم بسیار مفید خواهند بود.

 

 

آماده شدن


اگر بخواهیم مدل سه بعدی وارد شده را دوباره مرتب کنیم، منوی Import را انتخاب کنیم، اما اگر نیاز به جابجایی مدلی در کتابخانه Lumion داریم، منوی Objects را انتخاب کنیم. در هر دو حالت، ما از مراحل یکسانی استفاده می کنیم، بنابراین من فقط از عبارت "3D model" برای اشاره به هر دو مدل استفاده می کنم.

 

 

چگونه انجامش بدهیم…


با باز شدن صحنه، مراحل زیر را انجام دهید:

 

  1. مدل سه بعدی را انتخاب کنید و اگر نیاز به انتخاب چندین شی دارید، از ترکیب Ctrl+ دکمه سمت چپ ماوس برای رسم یک انتخاب مستطیلی استفاده کنید.
  2. برای جابجایی مدل سه بعدی، کلید M را فشار دهید.
  3. برای قرار دادن مدل سه بعدی روی زمین، کلید G را فشار دهید.
  4. اگر مدل سه‌بعدی را در زمینی با تغییرات حرکت می‌کنید، کلید Shift را فشار دهید تا قفل افقی خاموش شود.
  5. اگر می‌خواهید اشیاء انتخاب‌شده را کپی کنید و آنها را در مکان دیگری جای‌گذاری کنید، کلید Alt را در حین جابجایی اشیاء فشار دهید.
  6. فراموش نکنید که همانطور که در تصویر زیر می بینید، می توانیم از کلید L برای مقیاس بندی مدل سه بعدی، از کلید R برای چرخش شی و از کلید H برای حرکت دادن مدل سه بعدی به صورت عمودی استفاده کنیم:

 

 

 

 

گزینه دیگری که دقیق تر است به شرح زیر است:

 

  1. در منوی Import یا Objects، زیر منوی Edit properties را انتخاب کنید.
  2. مدل سه بعدی را انتخاب کنید.
  3. در پنجره مشخصات مدل سه بعدی، مختصات جدید را تایپ کنید، همانطور که در تصویر زیر می بینید:

 

 

 

 

چگونه کار می کند…


اگر مدل سه بعدی ما حرکت نمی کند و ما آن را قفل نکرده ایم، به این دلیل است که دسته بندی اشتباهی را انتخاب کرده ایم. این بدان معناست که برای مثال برای جابجایی درخت باید دسته Nature را انتخاب کنیم.

 

 

موارد بیشتری وجود دارد…


در اینجا نکته ای وجود دارد که به ما کمک می کند هنگام قرار دادن و جابجایی مدل های سه بعدی، گردش کار را بهبود ببخشیم. ممکن است بدانیم که می‌خواهیم درخت‌ها یا سایر مدل‌های سه‌بعدی کجا قرار گیرند، و گاهی اوقات آزادی عمل در انتخاب آن را داریم، اما در بیشتر موارد، یک پروژه منظره با این اطلاعات دریافت می‌کنیم. در حین کار در بسته سه بعدی (3ds Max، Maya یا SketchUp)، مکعب های کوچک (100 میلی متر در 100 میلی متر) با رنگ های مختلف ایجاد کنید که با عناصر مختلف مطابقت دارند. آنها می توانند نوع خاصی از درخت، بوته، پرچین، گل و لامپ را نشان دهند و ما این مکعب های کوچک را با مدل سه بعدی در لومیون وارد می کنیم.

 

در Lumion، یک نمای بالا با دوربین ایجاد کنید (فراموش نکنید که آن را با استفاده از ترکیب Ctrl + 0، 1 تا 9 ذخیره کنید) و با کمک این دیدگاه، می توانیم شروع به ساختن یک دنیای سه بعدی کنیم و درختان و موارد دیگر را قرار دهیم. اشیایی که مکعب های کوچک در آن قرار دارند. سپس در صورت لزوم مواد نامرئی را به این مکعب ها اختصاص دهید تا مخفی شوند. با این گردش کار، می توانیم مطمئن باشیم که همه چیز در جای خود درست است و نیازی به از دست دادن زمان برای چیدمان کل صحنه نداریم. آه و فراموش نکنید که از لایه ها استفاده کنید. ما بعداً به برخی از دستور العمل ها خواهیم پرداخت که به شما در این امر کمک می کند.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛