دستور چندضلعی و مقیاس در اتوکد

 

 

آموزش اتوکد 17:  دستور پلی گان و اسکیل در اتوکد

 

نوشته شده توسط : Tutorial45

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

در اینجا 2 دستور پایه اتوکد جدید به خوبی قابل تسلط هستند.

 

POLYGON دستوری نیست که اغلب استفاده می شود، اما گاهی اوقات می تواند مفید باشد، این دستور می تواند به رسم ستاره در اتوکد کمک کند. تکنیکی وجود دارد که از شما می‌خواهد از این دستور برای ترسیم ستاره در اتوکد استفاده کنید.

 

دستور SCALE اندازه جسم را بزرگ یا کاهش می دهد و نسبت آن ها را بعد از مقیاس بندی ثابت نگه می دارد.

 

 

چند ضلعی


دستور Polygon اجازه ایجاد چند ضلعی در اتوکد را می دهد

 

 

polygon in autocad

 


برای ایجاد یک چند ضلعی، باید تعداد اضلاع چند ضلعی خود را در هنگام ایجاد آن، مرکز چند ضلعی و اینکه چند ضلعی محاط می شود یا محدود به دایره ای که شعاع آن را مشخص می کنید، مشخص کنید.

 

 

برای ایجاد یک چند ضلعی

 

  1. POLYGON را بنویسید و Enter را فشار دهید
  2. تعداد اضلاع را وارد کرده و Enter را فشار دهید
  3. مرکز چند ضلعی را مشخص کنید
  4. یک گزینه را وارد کنید: I (برای inscribed) و C (برای Circumscribed). به طور پیش فرض روی <I> تنظیم شده است. فقط با زدن Enter در این مرحله، I فعال می شود
  5. شعاع دایره را مشخص کنید

 

به پنجره دستور توجه کنید در حالی که طبق روش بالا می توانید در مرحله 3 متوجه شوید که گزینه ای وجود دارد که به شما اجازه می دهد طول یک ضلع از Polygon را به جای Center of Circle و Radius مشخص کنید. از آنجایی که تمام ضلع های یک چند ضلعی دارای طول یکسانی هستند، ممکن است بخواهید از این ویژگی برای ایجاد یک چند ضلعی استفاده کنید و این گزینه دوم گزینه مورد استفاده خواهد بود.

 

همانطور که قبلاً گفتم، چند ضلعی ها می توانند به شما در ایجاد یک ستاره در اتوکد کمک کنند. اتصال گوشه ها و پیرایش می تواند به ایجاد مجموعه ای کاملاً متفاوت از اشیاء کمک کند

 

 

4 polygon in autocad

 


مقیاس در اتوکد


دستور SCALE اغلب برای افزایش یا کاهش اندازه یک شی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر زمانی استفاده می شود که یک شی در پروژه شما وارد می شود و نیاز به تناسب با مقیاس پروژه فعلی است.

 

 

scale polygon in autocad

 


برای استفاده از دستور SCALE در اتوکد

 

  1. SCALE را تایپ کرده و Enter را فشار دهید
  2. اشیاء را انتخاب کرده و Enter را فشار دهید
  3. نقطه پایه را مشخص کنید
  4. ضریب مقیاس را مشخص کرده و Enter را فشار دهید


اگر می‌خواهید اندازه شی انتخاب‌شده را دوبرابر کنید، ضریب مقیاس می‌تواند 2 باشد یا اگر می‌خواهید اندازه را دو برابر کنید، می‌تواند 0.5 باشد. (اینها فقط نمونه هایی از عوامل مقیاس هستند)