گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع ( HVAC )

 

 

راهنمای مالک خانه برای تعمیر و نگهداری HVAC

 

 


خانه و باغ | 2019/05/24 | نویسنده: لورا مولر

برچسب ها: گرمایش و سرمایش، تعمیر و نگهداری خانه، تعمیر خانه، مالکیت خانه، HVAC، نگهداری HVAC

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

مالکیت خانه با مسئولیت های زیادی همراه است. علاوه بر اینکه مطمئن شوید که وام مسکن خود را هر ماه به موقع پرداخت می کنید، همچنین باید بر عملکرد خانه خود نظارت داشته باشید و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی کار می کند. چیزهایی مانند تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع ممکن است جذابیت خاصی نداشته باشند، اما آنها بخشی از عملکرد صحیح خانه شما هستند.

 

HVAC که مخفف عبارت "گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع" است، سیستمی است که مسئول کمک به شما در حفظ دمای راحت در خانه است. همچنین تا حدی مسئول حفظ کیفیت مطلوب هوا و بهره وری انرژی است.

 

بیشتر تعمیرات تهویه مطبوع که به عنوان صاحب خانه انجام می دهید، پیشگیرانه و پیشگیرانه است، به این معنی که شما در حال انجام کارهایی هستید که به بروز مشکلات آینده کمک می کند. مشکلات زیادی در تهویه مطبوع شما وجود دارد، از جمله نشت، خوردگی، و مشکلات توزیع هوای سرد یا گرم. و همه چیز از مسدود شدن فیلترها گرفته تا کویل های کثیف می تواند منجر به مشکل شود، بنابراین مهم است که سال به سال به وظایف تعمیر و نگهداری خود ادامه دهید.

 

بهترین راه برای حفظ سیستم تهویه مطبوع این است که یک برنامه مشخص داشته باشید که هر سال آن را دنبال کنید. در این راهنمای تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع، ما اصولی را که باید بدانید تا بتوانید برنامه‌ریزی کنید، از جمله مواردی که برای نگهداری مناسب انجام می‌شود، هر چند وقت یک‌بار باید این کار را انجام دهید و هزینه آن چقدر است را بررسی خواهیم کرد.

 

 

مشاوره رایگان  ؛  کلیک کنید...

 

 

مشکلات رایج HVAC


همانطور که در بالا ذکر شد، مشکلات زیادی ممکن است برای سیستم تهویه مطبوع شما رخ دهد - برخی از آنها شایع تر از بقیه هستند. و دانستن اینکه این مشکلات چیست کمک می کند. در اینجا سه ​​مشکل تهویه مطبوع وجود دارد که باید در حین انجام برنامه و گزینه های تعمیر و نگهداری خود به خاطر داشته باشید.

 

نشت می کند
تمامی کانکتورهای HVAC و خطوط تخلیه قابلیت ایجاد نشتی را دارند. این نشت ها سیستم شما را مجبور می کند که سخت تر از آنچه باید کار کند و در نهایت می تواند منجر به تعویض یک یا چند جزء شود. مراقب نشتی از خطوط مبرد باشید (بیشتر در مورد مواردی که تحت وظایف نگهداری ماهانه HVAC هستند)، و همچنین نشتی از خط میعانات متناوب و مبدل حرارتی.


خوردگی
هر زمان که سیم کشی را با رطوبت ترکیب می کنید، پتانسیل خوردگی دارید. این خوردگی، که می تواند روی هر سیم یا ترمینال مربوط به سیستم تهویه مطبوع شما اتفاق بیفتد، به طور کلی باعث می شود که سیستم گرمایش یا سرمایش خود به خود خاموش و روشن شود. مانند نشت، سیستم شما را نیز مجبور به کار سخت‌تر می‌کند و ممکن است به مرور زمان منجر به خرابی کامل شود.

 

خاک و زباله
تمام اجزای سیستم تهویه مطبوع شما - از فیلترها گرفته تا پنل الکتریکی و هر چیزی که بین آن‌ها قرار دارد - باید عاری از زباله باشد. مواردی مانند فیلترهای هوای کثیف علاوه بر اینکه باعث می‌شوند سیستم شما به طور کارآمد کار نکند، گرد و غبار و مواد آلرژی‌زا را به خانه شما پمپاژ می‌کند و کیفیت و جریان هوا را کاهش می‌دهد و احتمالاً سیستم را مسدود می‌کند.


انواع وظایف نگهداری تهویه مطبوع
اگر در وهله اول ندانید چه کاری باید انجام دهید، نمی‌توانید فهرست کارهای HVAC را جمع آوری کنید. به جز هر گونه مشکل پیش بینی نشده، اینها وظایف استاندارد نگهداری تهویه مطبوع هستند که می خواهید هر سال انجام دهید. ما آنها را به جدول‌های زمانی خاصی تقسیم کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی بین کارهایی که هم‌اکنون باید انجام شوند و کارهایی که فقط یک بار در سال باید انجام شوند، تفاوت قائل شوید.

پیروی از این لیست به شما کمک می کند تهویه مطبوع خود را در وضعیت کارکرد قوی نگه دارید و همچنین تضمین می کند که اگر مشکلی وجود دارد، زودتر از آن مطلع شوید.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

همین الان

اطمینان حاصل کنید که برای کاهش احتمال بروز مشکلات قابل اجتناب در سیستم تهویه مطبوع شما، این وظایف همیشه مشخص می شوند:

 

  • بررسی کنید که اطراف اجزای قابل مشاهده داخلی و خارجی سیستم تهویه مطبوع شما (فکر کنید واحدهای AC و واحدهای گرمایش) عاری از زباله، از جمله جعبه، چمن، برگ و مبلمان باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که دو فوت فضای خالی در اطراف تمام اجزای سیستم HVAC وجود دارد.
  • اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، فیلترهای هوای با راندمان بالا بخرید تا آنها را آماده استفاده کنید. اگر از قبل فیلتری با کارایی بالا ندارید، آن را تعویض کنید.

 


یکبار در ماه

 

  • خطوط مبرد کولر گازی خود را از نظر نشتی بررسی کنید. این دو خط، که معمولاً مسی هستند، تهویه مطبوع فضای باز شما را به کویل اواپراتور داخلی سیستم شما متصل می کنند. اینجاست که کجا و چه چیزی را باید جستجو کرد.

 


فصلی یکبار

 

  • فیلتر هوا را هر 90 روز یکبار تعویض کنید.
  • در تابستان آب را به مرطوب کننده کوره خاموش کنید.
  • فیلتر رطوبت ساز را تعویض کنید و در پاییز آب را دوباره روشن کنید.

 

 

سالی یک بار

 

  • از خانه خود عبور کنید و باتری ها را در تمام آشکارسازهای مونوکسید کربن خود تعویض کنید.
  • موتور HVAC خود را روغن کاری کرده و تسمه فن را اگر به خوبی کار نمی کند تعویض کنید.
  • خط تخلیه تراکم AC خود را با سفید کننده تمیز کنید. دستورالعمل نحوه انجام این کار در اینجا.
  • به واحد AC در فضای باز خود نگاهی بیندازید و اطمینان حاصل کنید که علاوه بر عاری بودن از زباله، دستگاه روی زمین هموار ایستاده است.

 

 

اگر این لیست را دنبال کنید و مطمئن شوید که وظایف درست را در زمان های مناسب انجام می دهید، سیستم تهویه مطبوع شما باید برای مدت طولانی به خوبی کار کند. امید به زندگی یک سیستم تهویه مطبوع حدود 10 تا 25 سال است و با نگهداری پیشگیرانه می توانید انتظار داشته باشید که عمر شما نزدیک به 25 تا 10 سال باشد.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

در مورد استخدام یک تکنسین HVAC برای ورود چطور؟


حتی اگر می‌توانید اکثر وظایف استاندارد نگهداری تهویه مطبوع را به تنهایی انجام دهید، سیستم گرمایش و سرمایش شما نسبتاً پیچیده است و ممکن است برخی از مسائل برای شما آشکار نباشد. در همین راستا، بررسی های دقیق تری وجود دارد که باید گهگاه انجام شود، مانند بررسی عملکرد صحیح قطعات الکتریکی و کانال کشی.

ایده خوبی است که گهگاه یک متخصص برای نگهداری HVAC بیاورید. اگر سیستم شما جدید است، احتمالاً می توانید تنها یک بار در سال یا هر سال یک بار از یک نفر خارج شوید. برای سیستم های قدیمی تر، برنامه ریزی کنید که تعمیر و نگهداری حرفه ای دو بار در سال - در بهار و سپس دوباره در پاییز انجام شود.

 

 

هزینه های نگهداری و تعمیر HVAC


اگر مراقبت های پیشگیرانه را حفظ کنید، سیستم تهویه مطبوع شما هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. هزینه های بودجه شامل فیلترهای هوای با راندمان بالا است که هر عدد حدود 20 دلار است (شما به چهار عدد در سال نیاز دارید) و یک بطری سفید کننده برای تمیز کردن خطوط تخلیه - حدود 5 دلار.

 

اگر یک تکنسین را برای ورود و انجام تعمیرات استخدام می کنید، انتظار داشته باشید که برای هر بازدید حدود 70 تا 100 دلار هزینه کنید. در مورد تخفیف هایی که ممکن است موجود باشد بپرسید. برخی از شرکت‌های تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع نیز قراردادهای سالانه ارائه می‌دهند، که در آن شما هزینه مشخصی را پرداخت می‌کنید تا شخصی یک بار در سال بیرون بیاید.

 

تعمیر جایی است که چیزها شروع به گران شدن می کنند. طبق HVAC.com میانگین هزینه های تعمیر HVAC در اینجا آمده است:

 

تعمیر موتور دمنده: 150 دلار
موتور دمنده جایگزین: 450 دلار
تعویض ترموستات: 50 تا 200 دلار +
جرقه زن جایگزین: 300 تا 400 دلار
تعمیر سنسور شعله: 80 دلار
سنسور شعله جایگزین: 250 دلار
تعمیر مبدل حرارتی: 100 دلار
مبدل حرارتی جایگزین: 500 تا 1200 دلار
تعمیر سنسور فشار / برد مدار: 50 دلار
تعویض سنسور فشار / برد مدار: 350 دلار
تعویض شیر گاز: 150 دلار
تعویض شیر هوشمند: 750 دلار
القا کننده پیش نویس جایگزین: 150 تا 450 دلار

 

به خاطر داشته باشید که این هزینه ها متوسط ​​هستند و هزینه های دقیق شما بسته به نوع و سن سیستم شما متفاوت خواهد بود. در مورد هزینه نصب یک سیستم HVAC کاملاً جدید؟ این حدود 6000 تا 12000 دلار است که قطعاً برای تضمین ماندن در بالای لیست وظایف تعمیر و نگهداری شما کافی است.

 

علائمی که نشان می دهد ممکن است نیاز به تعویض سیستم تهویه مطبوع خود داشته باشید


هدف از تعمیر و نگهداری منظم HVAC این است که سیستم شما تا زمانی که ممکن است با کیفیت بالا کار کند. اما حتی اگر در حفظ و نگهداری آن کار خوبی انجام دهید، هر جزء هنوز یک چرخه حیات دارد. به اندازه کافی در خانه بمانید و احتمال زیادی وجود دارد که نیاز به نصب قطعات جایگزین داشته باشید.

 

البته، گاهی اوقات باید انتظار جایگزینی داشت، و در برخی مواقع نیاز زمانی ظاهر می‌شود که انتظارش را ندارید. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است لازم باشد زودتر با یک حرفه ای تماس بگیرید:

 

  • سیستم شما فقط هوای گرم را خارج می کند.
  • سیستم شما به طور متناوب خاموش و روشن می شود.
  • شما متوجه عدم تعادل در دمای هوا در اطراف خانه خود می شوید - برای مثال، در طبقه بالا گرم و طبقه پایین سرد است.
  • سیستم شما صداهای عجیب و غریب تولید می کند یا با صدای بلندتر از حالت عادی کار می کند.
  • قبض انرژی شما به طور غیرمنتظره ای افزایش می یابد.
  • متوجه جریان ضعیف هوا می شوید.

 

در صورت بروز هر یک از این مشکلات، از یک تکنسین بخواهید تا بررسی کند. مگر اینکه تجربه زیادی در تعمیر و نگهداری یا تعمیرات تهویه مطبوع داشته باشید، احتمالاً نمی خواهید به تنهایی اقدام به تعمیر کنید.

 

با نگهداری HVAC به روز باشید و می توانید از بسیاری از مشکلات رایج که منجر به تعمیرات گران قیمت می شود جلوگیری کنید. و مثل همیشه، وقتی شک دارید، یک حرفه ای بیاورید.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛