دانستنی هایی در مورد روف گاردن

 

 

نویسنده : 

Marie Iannotti  (ماری ایانوتی)

ترجمه : گروه معماری مشاور 

 

 

The Spruce / Phoebe Cheong

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

 

 

سقف سبز یا بام سبز مفهومی است که تا زمانی که سقف وجود داشته است وجود داشته است. ساکنان شهرها چندین نسل است که روی پشت بام گیاهان را می رویانند و از آتش سوزی ها جلوگیری می کنند. حتی پشت بام های سبز ، سقف های پوشیده از خاک و گیاهان ، سالهاست که وجود دارد. به نظر می رسد که هر چقدر باغبان زمین داشته باشد ، به نظر می رسد که ما همیشه به دنبال فضای بیشتری هستیم و انواع باغ های پشت بام در هر دو مکان مسکونی و تجاری محبوبیت پیدا می کنند.


دلایل زیادی برای در نظر گرفتن باغ پشت بام وجود دارد؛


شش نکته برای هر باغ بام :

 

  • آنها از فضای بلااستفاده یا استفاده نشده استفاده می کنند
  • یک باغ فضای خالی را زیبا می کند
  • آنها می توانند حریم خصوصی را ارائه دهند
  • آنها می توانند بسیار دوستدار محیط زیست باشند
  • معمولاً قرار گرفتن در معرض آفتاب خوب است
  • هیچ گونه گوزن ، خرگوش یا سایر آفات غیر پروازی وجود ندارد، نگران نباشید

 

 

گزینه هایی برای باغ پشت بام شما


هنگام در نظر گرفتن باغ پشت بام ، چند جهت وجود دارد. سقف های سبز که به طور کامل کاشته شده اند ، جایی که سقف با خاک پوشانده شده و گیاهان در خاک هستند ، از نظر زیست محیطی عالی هستند ، اما انجام آنها به تنهایی برای صاحبان خانه بسیار دشوار است. وزن پشت بام های سبز می تواند به راحتی 100 پوند باشد. در فوت مربع ، قبل از افزودن افراد. شما نیاز به استخدام مهندس سازه یا معمار برای انجام تحلیل سازه و احتمالاً یک شرکت حرفه ای برای نصب آن دارید.


ساده ترین و شخصی ترین روش برای باغبانی پشت بام استفاده از ظروف و تخت های بلند است

 

 شما می توانید هر سبکی از باغ پشت بام را با گیاهان پرورش داده شده در ظرف ایجاد کنید ، از چند گیاه ساده گیاهی گرفته تا یک سفالگیر رسمی و زیبا. ظروف برای باغ های پشت بام بسیار مناسب هستند زیرا سبک ، قابل حمل ، انعطاف پذیر و مقرون به صرفه هستند.

 

 

Raised garden bed next to table with basket and plants in front of trellis

The Spruce / Phoebe Cheong

 

 

 

مراقبت از باغ پشت بام شما


در حالی که مراقبت از گیاهان پرورش داده شده روی پشت بام بسیار شبیه نگهداری ظروف روی زمین است ، قبل از شروع حمل و نقل گلدان های خود در خارج از خانه ، باید چند ویژگی خاص را در نظر بگیرید.

 


مجوز: ابتدا با صاحبخانه و/یا کد ساختمان تماس بگیرید. سوالات مربوط به دسترسی ، محدودیت های ارتفاع ساختمان و مقررات آتش سوزی می تواند هر نوع استفاده از سقف را ممنوع کند.

 


صداقت ساختاری: اطمینان حاصل کنید که سقف می تواند بار را تحمل کند. برای انجام این کار ، یک متخصص مجوز بگیرید. خاک و گلدان ها از ابتدا سنگین هستند و با رشد گیاهان سنگین تر می شوند. اگر تا به حال سعی کرده اید یک گلدان پر از خاک مرطوب را جابجا کنید ، می دانید که آب چقدر می تواند وزن اضافه کند.

 


دسترسی: چگونه می خواهید مواد و لوازم خود را وارد و خارج کنید؟ اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید ، مطمئن شوید که مجاز به استفاده از آسانسور هستید. برخی از شهرداری ها نیاز به دسترسی/خروجی های متعدد و احتمالاً روشنایی خروجی ، هشدار آتش و روشنایی اضطراری دارند.

 

 

آب: آیا می توانید شلنگ را به پشت بام برسانید؟ قوطی های آبیاری می توانند دردسرساز شوند و ظروف به آب زیادی احتیاج دارند. نصب بشکه بارانی و آبیاری قطره ای را در نظر بگیرید.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید: آیا در ساختمانهای مجاور یا تراس بالای خود سایه افکنده اید؟ هنگامی که گیاهان روی بتن متورم می شوند ، حتی آفتاب می تواند مشکل ساز باشد.

 

 

گرما: علاوه بر تابش خورشید به پشت بام ، گرمای محیط از سطح سقف ، ساختمانهای اطراف ، خیابانها و اگزوز فلزی و سازه های مفید منعکس می شود. شما احتمالاً می خواهید نوعی سایه ایجاد کنید ، اگر نه برای گیاهان ، بلکه برای شما.

 


باد: باد می تواند خیابان های مستقیم شهری را به ویژه در بلندمرتبه ها تکان دهد. ممکن است بخواهید نوعی دیوار یا حصار را در نظر بگیرید. در این صورت ، احتمالاً باید کد ساختمان خود را برای ارتفاع مورد نیاز و پایداری سازه بررسی کنید. این امر به ویژه هنگامی اهمیت دارد که ایمنی ساختمان موانعی را برای کودکان و حیوانات خانگی تعیین می کند.

 


حریم خصوصی: اکثر پشت بام ها با ساختمان های مجاور احاطه شده اند. اگر باغ پشت بام شما در نمای کامل باشد ، ممکن است بخواهید برای غربالگری برنامه ریزی کنید. می توانید یک پرچین از گیاهان همیشه سبز بکارید ، انگورها را روی یک دیوار نازک بکشید یا به سادگی زیر یک میز چتر قرار دهید.

 

 

سیم کشی برق: برق ضروری نیست ، اما مطمئناً کارها را آسان تر می کند. اگر در حال برنامه ریزی برای لذت بردن از باغ خود در شب هستید ، شمع ها بهترین نور برای علف های هرز نیستند.

 

 

ذخیره سازی: وسایل و لوازم جانبی زیادی در ارتباط با باغبانی وجود دارد: ابزار ، کود ، کمپوست ، سطل. فضا روی پشت بام محدود است و استتار کردن محل ذخیره سازی دشوار است. قفسه ها کافی خواهند بود. برخی از باغبان های پشت بام کمدهای باریک را انتخاب می کنند. گزینه دیگر صندلی های نیمکت دار با ذخیره سازی داخلی است که می تواند دو کاره را انجام دهد.

 


هزینه: آخرین نکته مهم این است که چقدر حاضرید هزینه کنید؟ می توانید شروع کنید و مقدار بیشتری اضافه کنید و هر چه بیشتر گلدان و گیاه (و خاک) بیشتری بخرید. هزینه واقعی زمانی به دست می آید که بخواهید از دیوارهای سخت و ساختمان روی سقف استفاده کنید. گذاشتن کاشی یا سنگ ، ساختن تخت ها و جعبه های بلند ، افزودن نور و مبلمان همه می توانند شروع به جمع شدن کنند. به علاوه ، ممکن است برای حمایت از آنها به کارهای ساختاری بیشتری نیاز داشته باشید.

 


صرف نظر از این که طراحی شما از بزرگ یا کوچک شروع شود ، یک باغ پشت بام برای بسیاری از ساکنان شهری یک سرمایه گذاری در آرامش خاطر است و ساعاتی را برای آرامش و پاداش فراهم می کند.

 

 

Watering hose spraying water on raised garden with pink flowers and foliage

 The Spruce / Phoebe Cheong

 

طراحی و اجرای رو گاردن خود را به ما بسپارید

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

 

 

 

منبع :

 

https://www.thespruce.com/rooftop-gardening-1403340