نحوه ساخت روف گاردن شخصی

 

 

ایجاد باغ پشت بام خود

نویسنده: هدر روادز

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

rooftop garden 1

 

 

در مناطق شهری بیشتر ، باغبان از نظر فضایی که دارند محدود است. اگر متوجه شدید که در حال اتمام اتاق هستید یا می خواهید یک فضای نشیمن در فضای باز داشته باشید ، ممکن است همه چیز به معنای واقعی کلمه به دنبال شما باشد. ممکن است بخواهید یک باغ پشت بام ایجاد کنید. باغ های پشت بام راهی ایده آل برای باغبان شهری برای گسترش فضای خود هستند. باغ های پشت بام نیز از فضای اغلب استفاده نشده و هدر رفته به خوبی استفاده می کنند. با این حال ، هنگام ایجاد باغ روی پشت بام ، چند نکته را باید در نظر داشت.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید ...

 

 

نحوه ایجاد باغ پشت بام

 

 

اول از همه ، نحوه مشاهده قوانین محلی ، قوانین اجاره ملک یا مقررات انجمن صاحبان خانه را در مورد باغ پشت بام بیابید. باغ های پشت بام ممکن است ممنوع یا نیاز به درمان خاصی داشته باشند و همیشه بهتر است قبل از صرف وقت و هزینه این موارد را بدانید.

 

 

 

 

دوم ، در اسرع وقت یک معمار یا پیمانکار را درگیر کنید. شما برای کل مراحل ساخت باغ نیازی به معمار یا پیمانکار ندارید ، اما به آنها نیاز خواهید داشت تا به شما بگویند که آیا ساختمان برای ساخت باغ پشت بام ایمن است یا خیر. برخی از ساختمانها به سادگی طراحی نشده اند تا بتوانند وزن اضافی را که باغ پشت بام اضافه می کند ، تحمل کنند. ساختمانهای دیگر ممکن است بتوانند وزن اضافی را تحمل کنند اما فقط می توانند وزن محدودی را تحمل کنند. یک معمار یا پیمانکار باید بتواند به شما بگوید که آیا این مورد در مورد ساختمان شما صادق است یا خیر.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید ...

 

 

سوم ، حتی اگر ساختمان شما بتواند از نظر ساختاری وزن بیشتری را تحمل کند ، وزن باغ پشت بام شما باید در طراحی شما نقش داشته باشد. سعی کنید تا حد امکان از وزن کم استفاده کنید. از ظروف پلاستیکی ، فایبرگلاس یا فوم کاشت استفاده کنید و از استفاده از سنگفرش اجتناب کنید. به جای خاک باغ از خاک سبک گلدان استفاده کنید. برای زهکشی از بادام زمینی فوم فوم استفاده کنید تا سنگ یا خرده سفال.

 

 

 

 

چهارم ، به خاطر داشته باشید که باغ پشت بام شما به طور قابل توجهی بادگیرتر از یک باغ معمولی خواهد بود. شما باید بادگیرها را در طراحی باغ پشت بام خود قرار دهید. سعی کنید برای باغ پشت بام خود از نرده ها یا برخی دیگر از بادگیرهای مشبک استفاده کنید. بادگیرهایی که جریان باد را مختل می کنند ، به جای تلاش برای متوقف کردن کامل آن ، در واقع موثرتر هستند. بادگیرهای محکم بیشتر در معرض وزش بادهای شدید قرار دارند تا بادهایی که اجازه جریان باد می دهند. بعلاوه ، شما واقعاً نمی خواهید جریان باد را حذف کنید. شما فقط می خواهید آن را کاهش دهید.

 

 

 

 

 

پنجم ، به این فکر کنید که چگونه آب را به باغ پشت بام خود برسانید. در آب و هوای گرم باغ پشت بام شما نیاز به آبیاری مکرر دارد و کشاندن سطل های سنگین آب به پشت بام جالب و کاربردی نیست. یا یک سیستم ذخیره آب داخلی داشته باشید یا یک سیستم آبیاری خودکار را نصب کنید. اگر این موارد را در نظر داشته باشید ، متوجه می شوید که باغ پشت بام شما می تواند مکانی دوست داشتنی و عالی برای فرار از شما فراهم کند.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

https://www.gardeningknowhow.com/special/urban/creating-your-own-rooftop-garden.htm