روف گاردن | رشد روف گاردن

 

 

رشد روف گاردن | رشد باغ بام

 

بهترین شیوه ها و خوردنی هایی که در باغ پشت بام رشد می کنند را بیابید.

 

By: Felicia Feaster

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

The Garden Plan

تصویر از تصویرسازی انتشارات استوری توسط مری الن کارسلی تهیه شده است

 

 

آیا تمایل دارید باغی از سبزیجات آسیایی پرورش دهید؟ خوراکی ها در حیاط؟ باغ آشپزخانه رسمی؟ نیکی جبور ، نویسنده باغ ، ترکیبی جذاب از انواع باغ را برای برآوردن نیازهای بسیاری از باغبانان ، چه برای کنسرو کردن ، چه ترکیبی زیبا از مواد خوراکی و تزئینی ، و یا فضای محدود برای کار ، جمع آوری کرده است.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

باغ های مواد غذایی پیشگام:

 

73 برنامه که شیوه رشد باغ شما را تغییر می دهد ، به خوانندگان نکات و ابزار لازم برای تحقق آن را می دهد.

 

 

Groundbreaking Book cover

تصویر از انتشارات استوری تهیه شده است

 

 

یکی از جذاب ترین پروژه های باغ برای ساکنان شهرها با فضای محدود ، باغ پشت بام است ، فرصتی برای تبدیل املاک غالباً کم استفاده شده به یک منطقه باغی سرسبز و پربار. اما موارد بیشتری وجود دارد! Jabbour می گوید که باغ های پشت بام ، "همچنین مکانی فوق العاده برای غذاهای خارج از منزل است ، به ویژه هنگامی که عصرها در زیر سایبان ستاره ها لذت می برید.

 

" او توصیه می کند کسانی که باغ پشت بام را در نظر می گیرند به زیبایی و چگونگی افزایش فضای خود نیز فکر کنند؛ هنگام قرار دادن تخت ها و ظروف ، فضایی را برای یک میز و صندلی کوچک بگذارید. گلدان های بزرگ درختان کوتوله یا محصولات نازک را می توان در اطراف گوشه چید تا حریم خصوصی ساختمان های مجاور و ایجاد واحه در وسط شهر ایجاد شود . "

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

آیا علاقه دارید باغ شهری خود را در آسمان ایجاد کنید؟ از پیشتازان شهری سیاتل ، کالین مک کرات و هیلاری دال ، پیروی کنید ، که طرح باغ خود را در تصویر بالا به اشتراک گذاشته اند و لیستی از خوراکی های خود را که در پشت بام ها بهتر کار می کنند ، ارائه می دهند.

 

 

راهنمای کاشت گیاهان خوراکی:

 

 

  1. انواع سبزیجات: "زبان گوزن" ، "نانسی" ، "تراکم زمستانی" و کاهوی "سبز" ؛ روگولا "ساری" و "روکت" ؛ گشنیز "Calypso" و "Santo"
  2. چغندر: هویج "ناپولی" ، "اسکارلت نانت" و "رنگ بنفش" ؛ "Early Wonder" ، "Chioggia" و "Touchstone Gold"
  3. پیاز: "قرمز ریزان" ، "سفید لهستانی" و "سیر صورتی صورتی" ؛ "Ailsa Craig" ، "Prince" و "Ruby Ring"
  4. گیاهان چند ساله: پونه کوهی ایتالیایی ، اورگانو طلایی ‘Aureum’ ، پونه کوهی یونانی ، آویشن معمولی (انگلیسی) یا ‘فرانسوی’ ، نعناع و رزماری
  5. کلم پیچ ، کلم بروکلی و چای سوئیس: "Toscano" ، "Rainbow Lacinato" و "White Russian" kele ؛ کلم بروکلی "Bay Meadows" و "Arcadia" ؛ چارت سوئیس "چراغهای روشن"
  6. توت فرنگی: "منظره دریا"
  7. فلفل تند: تایلندی تند ، Jalapeño اولیه ، Ancho و ماهی
  8. درختان میوه کوتوله: سیب های ستونی "قطب شمال" و "Golden Sentinel" (برای اطمینان از گرده افشانی به دو رقم مختلف سیب با زمان گلدهی مربوطه نیاز است)
  9. گلهای سالانه: انتخابهای خوب برای حمایت از جمعیت زنبورها شامل گل همیشه بهار و نستورتیوم (گلهای خوراکی) ، زوفا انیسون (برگهای خوراکی) ، و شیرین شیرین و لوبلیا (تزئینی غیر خوراکی)
  10. اسکواش: کدو تابستانی "Zephyr" و "Gentry" ؛ کدو سبز "Jackpot"
  11. سیب زمینی: "Yukon Gold" ، "All Blue" و "Colorado Rose"
  12. گوجه فرنگی: "شاهزاده سیاه" ، "آناناس" ، "سانگولد" ، "گیلاس سیاه" ، "سان مارزانو" ، و "براندیواین" (ترلیزه)
  13. هاپس: «آبشار» ، «صدساله» یا «ویلامت»
  14. خیار: "Marketmore 76" ، "Suyo Long" و "Lemon" (نرده دار)
  15. لوبیا قطبی: "فورتکس" (ترلیزه)


برای شروع آماده اید؟ نیکی جبور این نکات را برای طراحی باغ شهر شما ارائه می دهد.

 

 

نکاتی برای راه اندازی باغ پشت بام:

 

 

  • با یک برنامه شروع کنید. قبل از رفتن به مرکز باغ ، این را در نظر بگیرید که آیا مایل به نصب تخت های بلند هستید یا ترجیح می دهید در ظروف باغبانی کنید و تقریباً از هر کدام چند تکه می خواهید داشته باشید.
  • با مهندس ساختمان مشورت کنید. ایده خوبی است که با مدیر ساختمان یا مهندس مشورت کنید تا مطمئن شوید که سقف می تواند وزن باغ شما را تحمل کند.
  • دسترسی را بررسی کنید برای حمل و نقل مواد ، ابزار ، خاک و گیاهان به بالا و پایین نیاز به دسترسی آسان به پشت بام دارید.
  • از مواد محکم استفاده کنید. برای ظروف ، گلدان هایی با اندازه بزرگتر مانند گلدان های نیم بشکه را انتخاب کنید که احتمال خشک شدن یا دمیدن آنها در شرایط باد کمتر است. در صورت نصب تخت های بلند ، سعی کنید بسترها را حداقل 10 اینچ عمیق کنید تا از خاک مناسب برای رشد ریشه اطمینان حاصل کنید.
  • منبع آب پیدا کنید. تختخوابها و ظروف پشت بام به سرعت خشک می شوند و ممکن است در گرمترین نقاط تابستان به آبیاری روزانه نیاز داشته باشند. در صورت تمایل ، می توان یک سیستم آبیاری اتوماتیک را برای کاهش زمان آبیاری صرف کرد.
  • به دنبال فضای ذخیره سازی باشید. هر بار که می خواهید باغبانی کنید ، ابزارها ، کودها و خاک را به پشت بام نمی برید. یک فضای ذخیره سازی کوچک - حتی اگر فقط یک جعبه چوبی ساده باشد - لوازم را در دسترس نگه می دارد و از وزیدن آنها در پشت بام بادی جلوگیری می کند.
  • محیط مناسب کاشت را انتخاب کنید. در ظروف پشت بام و تخت های بلند ، خاک گلدان بهترین دوست شما است. نه تنها آب را بهتر از خاک باغ نگه می دارد ، بلکه سبک است و به مرور زمان فشرده نمی شود.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://www.hgtv.com/outdoors/gardens/garden-styles-and-types/grow-a-rooftop-garden