ایده های طراحی روف گاردن

 

 

ایده های طراحی روف گاردن

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

ساخت روف گاردن قطعا کیفیت خانه شما را بهبود می بخشد. این نه تنها باعث می شود که دست خود را در خاک بگذارید، بلکه طبیعت را به خانه شما نیز می آورد.

 

  1. انتخاب گیاهان برای پشت بام
  2. چگونه طراحی باغ تراس پشت بام باعث بهبود طول عمر سقف شما می شود؟
  3. چگونه می توانید طراحی و ساخت روف گاردن را حفظ کنید؟
  4. طرح باغ بام معاصر

 

داشتن یک باغ روی پشت بام در خانه شما مزایای زیادی دارد. اول، عمر و طول عمر سقف شما را بهبود می بخشد. دوم اینکه خوب است در خانه خود سبزیجات و میوه های تازه رشد کرده بخورید.

 

در زیر، چندین ایده طراحی روف گاردن را ذکر می کنیم که مطمئناً می توانند باف گاردن شما را موفق کنند.

 

 

green roof

 

 

محدوده پروژه خود را بشناسید: اولین قدم این است که محدوده پروژه خود را بدانید. در حالی که می تواند بلند مدت یا کوتاه مدت یا هر دو باشد، بدانید که از یک باغ چه می خواهید. برخی از صاحبان خانه می خواهند به طبیعت اجازه ورود به خانه خود را بدهند، در حالی که برخی دیگر به دلیل زیبا بودن باغ روی پشت بام می خواهند. بسته به نحوه استفاده از باغ خود، می توانید مراحل بعدی خود را فرموله کنید.

 

 

سبزیجات/گیاهان را برای رشد انتخاب کنید: می توانید از باغ بام خود برای پرورش درختچه های کوچک و همچنین سبزیجات استفاده کنید. ابزارهای مختلفی به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد نقشه ای از باغ بام خود استفاده کنید. با کمک ابزار برنامه ریز باغ، می توانید طرح باغ را انتخاب کنید، جایی که سبزیجات را باید قرار دهید و سیستم آبیاری باید در کجا باشد.

 

 

سیستم آبیاری: آبیاری بزرگترین مشکل هر روف گاردن است. آب برای زنده ماندن و رشد گیاهان ضروری است. در عین حال، وجود یک سیستم آبیاری در بالای سقف شما می تواند باعث ایجاد رطوبت، علائم رطوبت یا پوسته شدن قسمت های داخلی سقف شما شود. بنابراین، با نماینده ای مشورت کنید که می تواند به شما در تصمیم گیری محل سیستم آبیاری کمک کند.

 

 

نور خورشید و هوا: نور خورشید و هوا عوامل اساسی برای رشد هر گیاهی هستند. بنابراین، شما باید روف گاردن خود را در جایی قرار دهید که نور خورشید و هوای کافی وجود داشته باشد. گیاهان را در فاصله ای از یکدیگر قرار دهید تا مجبور نباشند برای نور خورشید و هوا تقلا کنند. این رشد سالم سبزیجات را تضمین می کند.


از گیاهان مشابه در یک پالت مربعی استفاده کنید: سبزیجات مختلف به شرایط رشد متفاوتی نیاز دارند. بنابراین، برای اطمینان از رشد سالم سبزیجات، پیشنهاد می‌شود که محصولات/سبزیجات مشابه را در همان پالت‌های مربعی پرورش دهید. این به شما کمک می کند تا شرایط رشد بهینه را برای هر محصول فراهم کنید.

 

 

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

 

 

شما می توانید برای ساخت سقف جدید روی یک ساختمان جدید یا موجود برنامه ریزی کنید. تعدادی از عوامل وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

 

فاکتور شماره یک این است که سقف شما چقدر می تواند تحمل کند. بسته به نوع روف گاردنی که برای ساختن انتخاب می کنید، می توان آن را از شش پوند تا 20 پوند تحمل کرد.

 

طراحی گاردن تراس پشت بام را می توان با سقف سه تا پنج اینچی ساخت. وقتی نوبت به انتخاب یک سیستم آبیاری می رسد، اطمینان حاصل کنید که آب به عمق سطح می رسد. این امر از هدر رفتن آب در اثر تبخیر جلوگیری می کند.

 

 

انتخاب گیاهان برای پشت بام


باغ ها به روش های مختلفی طراحی می شوند و انواع آنها نیز با توجه به گیاهان مورد استفاده متفاوت است. هر طرحی که باشد، مطمئن شوید که گیاهان مورد استفاده از نظر اکولوژیکی با محل سازگاری داشته و در برابر حشرات و بیماری ها مقاوم هستند.

 

معمولاً گیاهان نصب شده باید دارای سیستم ریشه کم عمق باشند و با راه رفتن آسیب نبینند. علاوه بر این، سعی کنید گیاهانی را انتخاب کنید که مقاوم و غیر تهاجمی هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

 

مرجح ترین گیاهان عبارتند از Sedum، Jovibarda، Delosperma و برخی از انواع چمن.

 

روف گاردن هایی که حاوی این گیاهان هستند نسبت به سایرین نیاز به نگهداری کمتری دارند و در برابر اشکال رایج آسیب و بیماری مقاوم هستند.

 

شاید تعجب کنید که بدانید Sedum در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و به شما کمک می‌کند زیبایی بیشتری به طراحی و ساخت روف گاردن خود اضافه کنید.

 

 

چگونه طراحی باغ تراس پشت بام باعث بهبود طول عمر سقف شما می شود؟


این سؤال مهمی است که بسیاری از صاحبان خانه را که معتقدند طول عمر سقف آنها تحت تأثیر باغ تراس قرار می گیرد، آزار می دهد.

 

به هر حال، این چنین نیست. طراحی روی پشت بام گاردن، عمر سقف شما را بین 20 تا 30 سال افزایش می دهد. از سقف شما در برابر شرایط سخت آب و هوایی محافظت می کند و خانه شما را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارد و در نتیجه قبض های آب و برق شما را کاهش می دهد.

 

این گیاه و جانوران خانه شما را حفظ می کند و به طبیعت اجازه می دهد به سمت شما بیاید. تعدادی از صاحبان خانه هستند که از ایده های طراحی باغ پشت بام بهره برده اند.

 

همچنین می توانید چندین عکس از طراحی باغ پشت بام بگیرید تا ایده ای داشته باشید که چگونه یک باغ روی پشت بام زیبایی خانه شما را افزایش می دهد.

 

 

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

 

 

 

 

چگونه می توانید طراحی و ساخت روف گاردن را حفظ کنید؟


مهم نیست که چه نوع، یک روف گاردن نیاز به نگهداری و مراقبت منظم دارد. نیازهای روف های باغ گسترده و فشرده متفاوت است. طراحی های فشرده سقف نسبت به باغ های بام گسترده نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

 

برنامه نگهداری مستقیماً به انواع گیاهانی که شما پرورش داده اید و قرار گرفتن سقف در معرض تغییرات آب و هوایی مربوط می شود. گرچه باغ‌های بام سبز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر آب مقاوم باشند، اما نیاز به آبیاری مناسب دارند.

 

مانند محصولات معمولی، شما نیاز به کود و سایر مواد مغذی خاک دارید تا به سبزیجات خود محیطی برای رشد سالم بدهید.

 

قارچ ها و حشره کش ها در صورت غرق شدن در آب می توانند به سبزیجات شما آسیب برسانند. بنابراین، باید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که محصولات آب بهینه را دریافت می کنند - نه زیاد و نه خیلی کم.

 

اگر محصولات زراعی آسیب ببینند، می تواند بر سلامت شما نیز تأثیر منفی بگذارد.

 

برای حفظ طراحی منظر باغ پشت بام خود، از یک شرکت حرفه ای که تجربه زیادی در این زمینه دارد کمک بگیرید.

 

حرفه ای ها در کاری که انجام می دهند ماهر هستند و می توانند به شما کمک کنند بسته به نیاز شما یک باغ عالی طراحی کنید. همچنین می توانید برای نگهداری از روف گاردن خود به افراد حرفه ای اعتماد کنید.

 

آنها هر از گاهی باغ را به صورت تخصصی بررسی می کردند و راهکارهای لازم را پیشنهاد می کردند. با کمک حرفه ای، می توانید اطمینان حاصل کنید که باغ شما در شرایط خوبی باقی می ماند.

 

با استفاده از ایده های طراحی باغ پشت بام، می توانید یک روف گاردن شگفت انگیز ایجاد کنید که ذهن و بدن شما را تازه می کند و به شما امکان می دهد شاهد رشد گیاهان و بازی پروانه ها باشید.

 

می توانید اجازه دهید دستانتان با خاک درآمیخته و زندگی شکوفا شود. باغ روی پشت بام علاوه بر بهبود جذابیت زیبایی خانه شما، عمر پشت بام شما را افزایش می دهد و قبوض آب و برق شما را کاهش می دهد.

 

وقتی داشتن یک باغ روی پشت بام مزایای زیادی دارد، چرا آن را نصب نکنید؟ با نزدیکترین طراح که می تواند به شما کمک کند باغی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، مشورت کنید.

 

همچنین می‌توانید عکس‌های طراحی باغ بام را مشاهده کنید تا درک بهتری از ظاهر واقعی آن داشته باشید.

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

طرح های باغ بام معاصر


همه از نشستن در مکانی محصور در فضای سبز و تنفس در هوای تازه لذت می برند، اما اگر می توانید این مکان را در خانه خود داشته باشید، چرا بیرون بروید؟

 

این نه تنها هوای تمیز را برای شما فراهم می کند، بلکه مزایای دیگری مانند حفظ آب طوفان، بهبود کیفیت آب، کاهش هزینه های گرمایش و سرمایش و غیره را برای شما به ارمغان می آورد.

 

طرح های معاصر روف گاردن چیزهای بیشتری برای ارائه دارند. در کنار تمام این مزایا، آنها پشت بام شما را جذاب می کنند—مکانی زیبا که در آن می توانید از فعالیت هایی مانند غذاخوری، بازی و بسیاری موارد دیگر لذت ببرید.

 

 

extensivegreenroofs 2

 

 

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

 

7

 

 

اجازه دهید برخی از این ایده های معاصر را توضیح دهیم.

 

  • در شرایط بسیار گرم، حتی یک بام سبز به شما اجازه نمی دهد بیرون بنشینید. بنابراین، اگر می خواهید تراس سبز شما را قادر سازد از محیط بیرون لذت ببرید، می توانید یک پایه سایبان یا یک چتر بزرگ نصب کنید.
  • به جای کاشت درختان به صورت پراکنده، طرح های مدرن تمایل دارند گیاهانی با رنگ مشابه کاشت کنند. یا می توانید با انتخاب گیاهانی با همان کیفیت یا دارای تضاد، طرحی ایجاد کنید.
  • روند دیگری که امروزه رایج است ایجاد یک طرح خاص است، به عنوان مثال، لوگوی یک شرکت، نام کامل یا یک حرف الفبا. این طرح را می توان با کاشت گیاهان مختلف یا گذاشتن فضاها ایجاد کرد.
  • نورپردازی می تواند زیبایی بیشتری به بام سبز شما بیافزاید. نه تنها این، بلکه نقش مهمی در تنظیم خلق و خو، برجسته کردن مسیر و ایجاد منظره ای خیره کننده با انعکاس روی گیاهان/گل های رنگارنگ مختلف دارد.
  • همچنین می توانید با استفاده از سنگ های سفید یا شن و ماسه، تضاد را با شاخ و برگ ایجاد کنید. این کار گیاهان و رنگ های باغ را برجسته می کند.

 

اگر هیچ ایده ای برای طراحی یک روف گاردن منحصر به فرد و جذاب ندارید، می توانید عکس های طراحی روف گاردن، ایده های طراحی روف گاردن یا طراحی منظره روف گاردن را به صورت آنلاین بررسی کنید.

 

همچنین می توانید با هر سازمان حرفه ای برای همین اطلاعات مشورت کنید. آنها نه تنها شما را در انتخاب طرح عالی راهنمایی می کنند، بلکه باغ پشت بام شما را نیز نصب می کنند.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://myrooff.com/roof-garden-design/