ساخت روف گاردن

 

 

چگونه یک روف گاردن بسازیم؟

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

در چند دهه اخیر ایده سقف زنده واقعاً مطرح شده است. ساختن یک روف گاردن آنقدرها هم که تصور می کنید سخت نیست و در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد نحوه ایجاد یک روف گاردن به شما بگوییم.

 

ساختن یک باغ روی پشت بام بهترین جایگزین برای لذت بردن از تمام فضایل یک باغ و باغبانی زمانی است که حیاطی در دسترس ندارید.

 

محبوبیت باغ های پشت بام به دلایل مختلفی در حال افزایش است که به شرح زیر است:

 

  • در مرحله اول، روف گاردن ها سطح پشت بام شما را در غیر این صورت کسل کننده و استفاده نشده زنده می کنند.
  • حتی یک سقف کوچک را می توان به یک روف گاردن با شکوه تبدیل کرد.
  • روف گاردن باعث عایق طبیعی سقف می شود و در نتیجه دمای خانه شما را پایین می آورد.

 

کسانی از شما که نمی‌دانید چگونه باغ بام بسازید، باید به خواندن این مقاله ادامه دهید، زیرا ما همه چیزهایی را که باید در مورد ایجاد باغ بام خود بدانید را به شما بگوییم.

 

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

roof plants

 

 

راهنمای گام به گام برای ایجاد روف گاردن

 


مناسب بودن سقف خود را بررسی کنید:


اگر به فکر ایجاد یک باغ در پشت بام خود هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید آیا سقف شما برای ساخت باغ مناسب است یا خیر.

 

در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که آیا قوانین محلی یا مقررات اجاره ملک اجازه ساختن باغی را در پشت بام شما می دهد یا خیر.

 

اگر پول و تلاش زیادی را برای ایجاد یک تراس پشت بام صرف کنید و سپس متوجه شوید که این کار ممنوع است، واقعا خسته کننده خواهد بود.

 

در بیشتر خانه‌ها سقف‌های مسطح به اندازه کافی محکم نیستند تا از یک روف گاردن پشتیبانی کنند. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید سقف شما چقدر می تواند تحمل کند.

 

برای این کار ممکن است لازم باشد با یک مهندس صحبت کنید و مطمئن شوید که خانه به هیچ وجه آسیب نمی بیند. برای جلوگیری از آسیب دیدن سقف خود باید از خاک سبک، کفپوش، ظروف و غیره استفاده کنید.

 

 

  • با یک متخصص صحبت کنید:


شما باید یک معمار پیدا کنید نه برای ساخت باغ، بلکه برای تعیین اینکه آیا خانه شما برای ساخت یک روف گاردن امن است یا خیر.

 

کسانی از شما که نمی دانید چگونه یک روف گاردن بسازید، باید بدانید که بسیاری از ساختمان ها برای تحمل وزن یک باغ تراس طراحی نشده اند.

 

وظیفه این معمار این خواهد بود که به شما بگوید آیا خانه شما برای ایجاد روف گاردن مناسب است یا خیر.

 

 

  • وزن روف گاردن را در نظر بگیرید:


اگر ساختمان شما می تواند وزن اضافی را که یک باغ قرار است به آن اضافه کند را تحمل کند، باید به وزن باغ پشت بام خود توجه ویژه ای داشته باشید.

 

شما باید مطمئن شوید که وزن را تا حد ممکن به حداقل برسانید. به عنوان مثال، از ظروف کاشت فایبرگلاس یا پلاستیکی به جای ظروف خاکی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به هر قیمتی از سنگ فرش استفاده نکنید.

 

سعی کنید از خاک باغچه استفاده نکنید و به سراغ خاک سبک گلدان بروید. برای زهکشی، سعی کنید از بادام زمینی های استایروفوم استفاده کنید نه اینکه به دنبال آن خرده های سفال باشید.

 

 

  • نصب شکستن باد:

 

هنگام نوشتن در مورد "چگونگی ساخت یک باغ پشت بام" باید به این نکته اشاره کرد که یک روف گاردن بسیار بادگیرتر از یک باغ معمولی خواهد بود.

 

ناگفته نماند که شما نیاز به نصب پرده یا هر بادگیر مشبک دیگری برای باغ خود روی پشت بام دارید. سعی کنید به جای اینکه به طور کلی بادهای شدید را متوقف کنید، از باد شکنی استفاده کنید که باعث اختلال در بادهای شدید می شود.

 

با این حال، همیشه از وزش بادهای جامد دوری کنید، زیرا آنها تمایل دارند به راحتی توسط نسیم‌های قوی کوبیده شوند تا نسیم‌هایی که اجازه جریان باد را می‌دهند. علاوه بر این، حذف جریان باد ایده خوبی نیست.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که شدت باد را کاهش دهید.

 

 

  • آبیاری باغ:

 

در نهایت، باید نحوه آبیاری گیاهان باغ زیبای خود را در تراس در نظر بگیرید. در ماه های تابستان باید به طور مکرر باغ خود را آبیاری کنید وگرنه گیاهان شما خواهند سوخت.

 

مطمئناً می‌دانید که حمل سطل‌های آب از پله‌ها ایده خوبی نخواهد بود. بنابراین، می توانید انتخاب کنید که یک مخزن آب در پشت بام خود تعبیه کنید یا می توانید یک سیستم خودکار برای آبیاری گیاهان خود نصب کنید.

 

قبل از اینکه بخواهید باغ دوست داشتنی خود را روی پشت بام ایجاد کنید، مطمئن شوید که تمام این مراحل را در ذهن داشته باشید.

 

اکنون که همه چیزهایی را که باید در مورد آماده سازی سقف خود برای باغ بدانید دارید، اجازه دهید به بخش مهم تر موضوع یعنی. چگونه یک روف گاردن درست کنیم

 

 

  • چیزهایی که باید بدست آورید:

 

ابتدا، قبل از ادامه کار، باید چند چیز بخرید. برای جلوگیری از ورود ریشه، آب یا سبزی به پشت بام می توان از آسترهای حوض استفاده کرد.

 

از غشاهای ریشه در مراکز باغ برای جلوگیری از رشد علف های هرز در زیر عرشه استفاده کنید. آنها همچنین از ورود ریشه و گل به سطح زیرین شن جلوگیری می کنند و زهکشی را تسهیل می کنند.

 

برای رفتن به بالای غشای ریشه و آستر حوضچه به شن نیاز دارید. یک پتوی مرطوب به حفظ رطوبت در خاک کمک می کند.

 

همچنین باید کمپوست و خاک بالایی که غذای گیاه شما خواهد بود را خریداری کنید. در نهایت، شما باید آن گیاهان را بخرید.

 

 

  • چیدمان عایق و آستر حوض:

 

اگر از عایق استفاده می کنید، باید آن را روی سطح سقف خود بچرخانید و به اندازه آن برش دهید. اکنون، یک آستر حوضچه را باز کنید و قطعات یدکی را قطع کنید.

 

سعی کنید یک لب 5 اینچی در اطراف کل ناحیه بگذارید. برش ها را می توان برای پوشاندن ناحیه اطراف زهکشی استفاده کرد.

 

1

 

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

  • ریختن شن ها:


اکنون بخش ساده تر می آید. در اینجا شما فقط باید روی کیسه های شن خود بریزید. شن ها باید در جای خود برس زده شوند و روی غشای ریشه بغلتانند.

 

حالا اگر می‌خواهید لایه ضخیم‌تری داشته باشید، مقداری شن دیگر بریزید.

 

 

2

 

 

  • پتوی رطوبت:

 

هنگامی که شن ها در جای خود قرار گرفتند، باید پتوی مرطوب را باز کنید. در حین انجام این کار مطمئن شوید که یک فضای 6-8 اینچی در اطراف گوشه ها باقی بگذارید.

 

حتی می‌توانید از لباس‌ها، حوله‌ها و گونی‌های کهنه به‌عنوان پتوی مرطوب‌کننده استفاده کنید، زیرا برای مدت طولانی مرطوب می‌مانند. حالا باید یک لایه دیگر از شن روی پتوی رطوبتی بریزید.

 

تکه های بزرگ سنگریزه و شن را می توان در اطراف لبه های تراس پخش کرد. این امر منجر به زهکشی مناسب می شود و از رشد گیاهان در ساختمان شما جلوگیری می کند.

 

در نهایت از نوارهای چشمک زن برای چسباندن آستر حوضچه به گوشه های ساختمان خود استفاده کنید. این تضمین می کند که هیچ آبی به زیر پوشش حوضچه نمی رسد.

 

 

3

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

 

آماده سازی خاک:


حال به قسمت مهمتر یعنی آماده سازی خاک برای باغ می پردازیم. اولین قدم این است که پوست را روی سطح سقف خود پخش کنید.

 

هنگامی که پوشش پوست کامل شد، باید شروع به گذاشتن کمپوست کنید. ابتدا آن را بریزید و سپس آن را دور تمام سطح چنگک بزنید.

 

به همین ترتیب روی خاک بالایی بریزید و دور آن را چنگک بزنید. اگر به دنبال لایه ای سفت از خاک هستید، می توانید سعی کنید آن را پایین بیاورید.

 

در نهایت، شما باید چند تخته سنگفرش نصب کنید تا بتوانید به راحتی در باغ خود راه بروید بدون اینکه روی گیاهان قدم بزنید.

 

 

 

 

جهت آشنایی با گروه معماری مشاور کلیک کنید...

 

 

  • گیاهان را انتخاب کنید:

 

اکنون، از مهد کودک محلی خود دیدن کنید و گیاهانی را انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی هستند تا با کمی مراقبت زنده بمانند. اجازه دهید یک ایده اولیه در مورد انواع گیاهانی که می توانید به سراغ آنها بروید را به شما ارائه دهم.

 

گیاهانی مانند Azure Bluet، بابونه، sedum hispanicum، Sedum reflexum، آویشن، پروانه مه آلود و آتش قطبی مه آبی برای تراس پشت بام خوب هستند.

 

اگر آنها را عمیق می کارید، مطمئن شوید که تکه ها را معقول نگه دارید تا بتوانند پخش شوند.

 

 

 

اکنون که همه چیز را در مورد نحوه ساخت یک روف گاردن می دانید، وقت آن است که برای ایجاد یک فضای تنفس زیبا در تراس خود آماده شوید.

 

ساختن روف گاردن یک کار تک نفره نیست و بهترین کار این است که کسی را پیدا کنید که در کل فرآیند به شما کمک کند. اگر اعتماد به نفس انجام آن را به تنهایی ندارید، بهتر است قبل از شروع پروژه با یک متخصص مشورت کنید.

 

 

نکات اضافی:

 

اکنون که با موفقیت باغ تراس خود را ایجاد کرده اید، باید چند کار را برای رشد گیاهان خود انجام دهید. در مرحله اول، ممکن است لازم باشد آن را در حین پخش شدن علف های هرز کنید.

 

وجین گیاهان خود سه بار در سال بیش از اندازه کافی است و کل فرآیند وجین بیش از چند دقیقه طول نمی کشد.

 

اگر از نوع تنبل هستید، سرمایه گذاری در سیستم آبیاری را در نظر بگیرید که به یک شیر آب خارجی متصل می شود که باید هر روز حدود نیم ساعت در ماه های تابستان باز شود.

 

یک دستگاه آبیاری برای روف گاردن شما آنقدر که تصور می کنید گران نیست و می توانید آن را به صورت آنلاین با کمتر از 20 دلار خریداری کنید.

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://myrooff.com/how-to-build-a-roof-garden/