مضرات ایستاده آب نوشیدن

 

 

 

دریابید که چرا نوشیدن آب در حالت ایستاده برای سلامتی شما مفید نیست


تاریخ انتشار: 23 اکتبر 2021 ساعت 08:00 صبح IST


آیا از اثرات منفی نوشیدن آب در حالت ایستاده آگاه هستید؟ اگر نه، پس این را بخوانید.

 

 

Aayushi Gupta                مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 


همه ما می دانیم که نوشیدن آب نه تنها برای هیدراته ماندن بلکه برای اطمینان از عملکرد صحیح بدن چقدر مهم است. توجه به مقدار آبی که مصرف می کنید ضروری است، اما کافی نیست. همچنین باید روش صحیح نوشیدن آب را برای سلامتی بهتر بدانید. بله خانم ها، عادات نوشیدن شما به همان اندازه مهم است.

 

 

وقتی صحبت از عادات نوشیدن آب می شود، آیا همه ما عادت نداریم که در حالت ایستاده از آن بنوشیم؟ اگرچه ممکن است هرگز به این فکر نکرده باشید که آیا این روش صحیح نوشیدن آب است یا خیر، ممکن است حداقل یک بار توسط بزرگترها به شما یادآوری شده باشد که وقتی در حالت نشسته هستید باید آب مصرف کنید.

 

 

عارضه خطرناک نوشیدن آب در حالت ایستاده!


از یک متخصص در این مورد پرسیدیم! دکتر Vipul Rustgi، پزشک عمومی آپولو اسپکترا، دهلی، به HealthShots گفت که نوشیدن آب در حالت ایستاده توصیه نمی شود، زیرا می تواند منجر به چندین مشکل سلامتی شود.

 

 

هنگامی که ایستاده اید، بدن و بافت های شما در حالت تنش قرار دارند. این باعث می شود که آب به سرعت در بدن شما جریان یابد و باعث اختلال در تعادل مایعات موجود شود.

 

 

برخی از عوارض نوشیدن آب در حالت ایستاده:

 


1. سوء هاضمه
نوشیدن آب در حالت ایستاده می تواند سیستم گوارشی شما را خراب کند. به این دلیل که وقتی می ایستید و آب می نوشید، با قدرت و سرعت زیادی از کانال غذا عبور می کند و مستقیماً روی شکم می افتد که مضر است. دکتر روستاگی می‌گوید: «وقتی فرد در حالت ایستاده به سرعت آب می‌نوشد، اعصاب منقبض می‌شوند که تعادل مایعات را مختل می‌کند و باعث افزایش سموم و سوء هاضمه می‌شود.»

 

 

همچنین بخوانید: احتباس آب می تواند دلیل افزایش وزن شما باشد! در اینجا نحوه مقابله با آن آمده است

 

 

 

2. محرک آرتریت


هنگامی که شما در حالت ایستاده به سرعت آب می نوشید، اعصاب در حالت تنش قرار می گیرند که تعادل مایعات را به هم می زند و منجر به افزایش سموم و سوء هاضمه در بدن می شود. در واقع، مایعات را در مفاصل انباشته می کند و باعث ایجاد آرتروز می شود. دکتر روستاگی می گوید: "نوشیدن آب در حالت ایستاده می تواند منجر به تجمع مایعات در مفاصل شود و باعث بروز مشکلات آرتریت و آسیب مفاصل شود."

 

 

Is drinking water while standing harmful?
آرتریت یک مشکل آزاردهنده است: Shutterstock

 

 

 

3. خطر برای ریه های شما


وقتی در حالت ایستاده آب می نوشید، مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز به کبد و دستگاه گوارش نمی رسد. وقتی می‌ایستید و آب می‌نوشید، خیلی سریع از سیستم عبور می‌کند و عملکرد ریه‌ها و قلب شما را به خطر می‌اندازد زیرا سطح اکسیژن از این طریق مختل می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید: 6 فایده نوشیدن آب از کوزه خاکی برای سلامتی

 

 

4. مشکلات کلیوی


مشخص شده است که کلیه های ما هنگام نشستن بهتر فیلتر می شوند. هنگامی که می ایستید و آب می نوشید، مایع تمایل دارد بدون هیچ گونه فیلتراسیونی به پایین معده تحت فشار بالا منتقل شود. دکتر روستاگی می گوید: این امر باعث می شود که ناخالصی های آب در مثانه ته نشین شود و به عملکرد کلیه ها آسیب برساند. حتی می تواند باعث اختلالات دستگاه ادراری شود.

 

 

اما آیا راه درستی برای نوشیدن آب وجود دارد؟ خوب، وجود دارد.


روش صحیح نوشیدن آب این است که هنگام نوشیدن آب روی صندلی بنشینید و پشت را صاف نگه دارید. به این ترتیب مواد مغذی به مغز می رسد و فعالیت مغز را بهبود می بخشد. دکتر روستاگی پیشنهاد می کند که نه تنها این، گوارش شما بهبود می یابد و احساس نفخ نخواهید داشت.

 

 

آیا این دلایل برای تغییر عادات آب آشامیدنی خود کافی نیست!

 

 

 

منبع :

 

https://www.healthshots.com/preventive-care/self-care/side-effects-of-drinking-water-while-standing/

 

 

نکته :

 

حضرت محمد صلی الله علیه وسلم از ایستاده آب نوشیدن نهی کردند و فرمودند با سه بار توقف و گرفتن تنفس آن را بنوشید و اکنون از نظر علمی مضرات ایستاده آب نوشیدن اثبات شده است.