کاهش زمان استفاده از موبایل

 

 

7 راه اثبات شده برای ترک اعتیاد به تلفن همراه

 

نوشته شده توسط جاشوا بکر · 90 نظر

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Man addicted to his cell phone, staring at the phone's bright screen while sitting in the dark

 

 

این آمار اعتیاد بسیار زیاد است:

و تاثیر این استفاده خیره کننده است:

شما فکر می کنید، با توجه به آمار و آنچه که ما در مورد استفاده از تلفن همراه می دانیم، به راحتی می توان آن را کنار گذاشت و دور شد. اما من می توانم تأیید کنم که مبارزه اعتیاد به فناوری واقعی است.

به عنوان والدین دو فرزندی که زندگی خود را به صورت آنلاین در این دنیای مدرن می‌گذراند، به خوبی می‌دانم ماهیت اعتیادآور دستگاه‌های تلفن همراه و اینکه نبرد داخلی برای استفاده از مزایای گوشی‌های هوشمندمان بدون اینکه طعمه طراحی عمداً اعتیادآور آن شویم، چقدر بزرگ است .

همچنین این واقعیت طعنه آمیز را از دست نمی دهم که بسیاری از شما در حال خواندن این مقاله در تلفن خود هستید.

تلفن ها خوب و مفید هستند... شما می توانید همین الان این مقاله را به خاطر آن بخوانید. اما ما به خوبی می دانیم که اگر به آنها اجازه دهیم آنها نیز پتانسیل حضور منفی در زندگی ما را دارند.

بنابراین چگونه استفاده از تلفن همراه را در راستای زندگی خود نگه داریم؟ چه ابزار یا ایده هایی وجود دارد که به ما کمک می کند استفاده از تلفن همراه خود را کاهش دهیم؟

 

درباره گروه معماری مشاور

 

در اینجا لیستی از هفت موردی است که خودم استفاده کرده ام یا از دیگران یاد گرفته ام:

 

 

 

 

7 راه اثبات شده برای ترک اعتیاد به تلفن همراه

 

 

1. یک روز/هفته را کنار بگذارید.

 

امروزه این رایج‌ترین رویکردی است که من در میان افرادی می‌بینم که اقداماتی عمدی برای محدود کردن عادت تلفن همراه خود انجام داده‌اند. اما من تامی استروبل را به خاطر اولین کسی که تقریباً ده سال پیش در مورد آن شنیدم، اعتبار می‌دهم. هر هفته یک روز (معمولا شنبه و یکشنبه) انتخاب کنید و گوشی خود را کنار بگذارید. همین است، عادت کن.

 

 

2. از یک آزمایش 30 روزه برای تنظیم مجدد استفاده خود استفاده کنید.

 

برای من شخصا، این مفیدترین راه برای ترک عادت تلفن همراه من بوده است. استفاده از تلفن همراه من، زمانی که عمداً محدود نباشد، بیشتر و بیشتر اوقات فراغت من را اشغال می کند. ناخواسته و بی سر و صدا اتفاق می افتد - به نظر می رسد من حتی متوجه این اتفاق نمی شوم.

هفت سال پیش، گوشی هوشمندم را برای لنت رها کردم و از آن فقط برای تماس و پیامک استفاده کردم (هیچ برنامه دیگری مجاز نیست - حتی نقشه ها و عکس ها). این یک دوره 40 روزه تنظیم مجدد بود که به من کمک کرد استفاده خود را با کارهای مهمتر زندگی هماهنگ کنم. از اولین آزمایش، من از تنظیم مجدد 30 روزه دو بار دیگر استفاده کرده ام - هر کدام با موفقیت بسیار.

 

 

3. از برنامه ها برای تقویت خودکنترلی استفاده کنید.

 

تقریباً برای هر مشکلی در زندگی برنامه هایی وجود دارد. در واقع، حتی برخی از برنامه‌های فوق‌العاده ساخته شده‌اند که به ما کمک می‌کنند زمان خود را در دستگاه‌هایمان محدود کنیم. اینها بعضی از علایق من است:

فضا . برای مدیریت عادات خود اهدافی را تعیین کنید و پیشرفت روزانه خود را پیگیری کنید.

جنگل . (1.99 دلار) متمرکز بمانید، حضور داشته باشید. Forest یک برنامه زیبا طراحی شده است که گیمیفیکیشن را به بهره وری می رساند و منجر به کاشت درختان واقعی بر اساس عادات استفاده از تلفن شخصی شما می شود.

لحظه . از طریق تمرینات کوتاه و روزانه، Moment به شما کمک می کند از تلفن خود به روشی سالم استفاده کنید.

فلیپد . برنامه های حواس پرتی را برای تمرکز کامل قفل کنید.

زمان نمایش محدودیت های استفاده روزانه را روی تلفن یا برنامه های خاص خود تنظیم کنید.

 

 

4. گوشی خود را نزدیک تخت خود شارژ نکنید.

 

آیا می خواهید بدانید که بهترین راه برای دور نگه داشتن فرزندانتان از تلفن هایشان چیست؟ به آن ها اجازه ندهید گوشی های خود را در اتاق خوابشان شارژ کنند.

آیا می خواهید راهی عالی برای دور نگه داشتن خود از تلفن خود بدانید؟ آن را در اتاق خواب خود شارژ نکنید.

بسیاری از اثرات منفی استفاده بیش از حد (خواب کم، اختلال در ارتباط و صمیمیت) را می توان با دور نگه داشتن تلفن همراه از اتاق خواب از بین برد. مانند بسیاری از موارد موجود در این لیست، این یک اصل است که من شخصاً مفید بوده‌ام .

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

5. وقتی وارد در می شوید گوشی خود را کنار بگذارید.

 

کریستوفر میمز یک ستون هفتگی فناوری برای وال استریت ژورنال می نویسد - شغلی که مطمئناً مستلزم استفاده مداوم از فناوری است. راه ساده و اثبات شده او برای حفظ تعادل سالم زندگی با تلفن همراهش، قرار دادن آن در کابینت آشپزخانه در پایان روز کاری است. به گفته او، "هرچه بیشتر گوشی را از نظر فیزیکی بردارید، بیشتر می توانید عادت کنید که زمانی که روی شخص شما است، توانایی نادیده گرفتن آن را داشته باشید."

وقتی روز کاری خود را تمام کردید، گوشی خود را در کشو یا کابینت قرار دهید. این یک تمرین مفید برای همه مردم است، اما من فکر می‌کنم اگر فرزندان یا همسری در خانه دارید که به توجه بی‌نظیر ما نیاز دارند، بسیار مهم است.

 

 

6. تنظیمات گوشی خود را تغییر دهید.

 

در میان ایده‌هایی که اغلب برای کاهش استفاده از تلفن همراه پیشنهاد می‌شود، نکات و ترفندهایی را به سادگی با تغییر تنظیمات گوشی خود پیدا می‌کنید.

رایج ترین ایده های پیشنهادی:

  • اعلان ها را خاموش کنید
  • صفحه نمایش را روی سیاه و سفید تنظیم کنید
  • برنامه های مبتنی بر حواس پرتی را از صفحه اصلی خود حذف کنید
  • یک رمز عبور طولانی تر تنظیم کنید
  • از حالت هواپیما استفاده کنید
  • مزاحم نشوید را روشن کنید

به نظر من، خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها کاری است که همه باید انجام دهند، صرف نظر از اینکه چقدر استفاده از تلفن همراه معمولی است. فقط به این دلیل که کسی در دنیا می خواهد به شما پیامک ارسال کند، برای شما ایمیل بزند یا در یک پست در فیس بوک شما را تگ کند، به این معنی نیست که او سزاوار توجه شماست. صفحه نمایش تلفن همراه من در حال حاضر روی مقیاس خاکستری تنظیم نشده است، اما در گذشته دریافتم که این تنظیم مفید بوده است.

 

 

7. بند مو را دور گوشی خود قرار دهید.

 

در یکی از متفکرانه ترین داستان های شخصی که تا به حال در مورد چگونگی غلبه بر اعتیاد به تلفن همراه خوانده ام، برد سوروکا توصیه می کند که یک بند مو در اطراف تلفن همراه خود قرار دهید . وقتی بند مو در وسط تلفن قرار می گیرد، به کاربران اجازه می دهد به راحتی به تماس های تلفنی پاسخ دهند، اما استفاده های دیگر از تلفن (از جمله پیام کوتاه ساده) را دشوارتر می کند.

به گفته او، " هر بار که می خواهید از تلفن خود استفاده کنید، این تمرین تمرکز حواس را به همراه دارد و باعث می شود که بپرسید قصد من چیست؟" اگر واقعاً می‌خواهید از تلفن استفاده کنید، دلیل خود را مشخص کنید و بند مو را بردارید.»

ترفند بند مو این نیست که استفاده از گوشی شما را غیرممکن کند. این تمرین در مورد ایجاد ذهن آگاهی بیشتر برای هر استفاده خاص از آن است... در مقابل باز کردن بی‌اهمیت قفل تلفن خود در هر 3 دقیقه.

وقتی از تلفن های همراه به عنوان مجموعه ای از ابزارها برای بهبود کار، سلامتی، فرزندپروری و زندگی من استفاده می شود، فوق العاده است و فواید بی شماری به همراه دارد. اما هنگامی که بدون فکر و ناخواسته مورد استفاده قرار می گیرند، علاوه بر تأثیرات منفی ذکر شده در بالا، باعث حواس پرتی از چیزهایی در زندگی می شوند که بیشترین اهمیت را دارند.

یادگیری نحوه استفاده موثر از تلفن های هوشمند ممکن است یکی از مهم ترین مهارت های زندگی باشد که هر یک از ما می توانیم یاد بگیریم.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛