طراحی اتاق در 12 گام

 

 

نحوه طراحی اتاق ، در 12 مرحله آسان


نویسنده :   KRISTIN HOHENADEL
 منتشر شده در 21/09/14

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

How to design a room

Christy Q. Photo / Cathie Hong Interiors

 

 

این که آیا بودجه ای برای استخدام یک طراح داخلی ندارید یا صرفاً از ایده انجام این کار لذت می برید ، طراحی یک اتاق از ابتدا می تواند برای افراد ناآگاه سخت باشد. به خاطر داشته باشید که طراحی داخلی بیشتر هنر است تا علم ، و هیچ قانون سخت و سریع در مورد نحوه تزئین اتاق وجود ندارد. اما اگر به دنبال نقشه راه هستید ، این راهنمای شروع تا پایان به شما کمک می کند تا تمام مراحل مورد نیاز برای طراحی فضای خود را مانند یک حرفه ای تجسم کنید.

 

 

1.  حالت را تنظیم کنید

 


به جای این که از خود بپرسید می خواهید فضای شما چگونه باشد ، از خود بپرسید که چگونه می خواهید آن را احساس کنید و اجازه دهید این شما را به سمت رنگ ها ، بافت ها ، انتخاب مبلمان و دکوراسیون راهنمایی کند. یک واحه ذن سبک و دلپذیر ممکن است حداقل مبلمان و مواد طبیعی را پیشنهاد دهد. یک فضای خانوادگی پر انرژی و گاه به گاه ممکن است شامل رنگ ها و الگوهای جسورانه باشد. تمرکز بر خلق و خوی به جای یک سبک یا گرایش خاص به شما کمک می کند تا فضایی التقاطی ایجاد کنید که برای شما مناسب باشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

How to design a room

Margaret Austin Photo / Cathie Hong Interiors

 

 

2. الهام بگیرید

 


برای الهام گرفتن ، کانالهای رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود ، مجلات طراحی داخلی ، کتابها و وب سایتها را بررسی کنید. به مکانهایی که دوست دارید به آنها فرار کنید فکر کنید و دلیل آن را تحلیل کنید. اگر به هیئت مدیره علاقه دارید ، پیش بروید و یکی را بسازید. اگر تنها زندگی می کنید ، این فرصتی است تا خودتان را کمی بهتر بشناسید. اگر با افراد دیگر زندگی می کنید ، این فرصتی برای همکاری در فضایی مشترک است که به همه افراد خانه افتخار می کند.

 

 

3. واقعی شوید

 


به جای تلاش برای دستیابی به چشم انداز آرزومندانه ای که فکر می کنید زندگی شما باید چگونه به نظر برسد ، فضای خود را برای شیوه ای که اکنون زندگی می کنید طراحی کنید. اگر بچه ها یا حیوانات خانگی پرخاشگر دارید ، پارچه های روکش دار و سطوحی را انتخاب کنید که بتوانند به نظر برسند و همچنان عالی به نظر برسند. اگر به تنهایی زندگی می کنید و به ندرت سرگرمی می کنید ، نیازی به فضای خالی با میز ناهار خوری برای شش نفر نیست. اگر از خانه کار می کنید ، دفتر کار موقت گوشه اتاق نشیمن را به اتاق یدکی ببرید که فقط در تعطیلات عادت می کند. و قبل از خرید هر چیزی ، بودجه ای واقع بینانه تهیه کنید که به شما کمک می کند هزینه های خود را در این راه اولویت بندی کنید.

 

 

How to design a room

 

 Margaret Austin Photo / Cathie Hong Interiors

 

 

4. حذف غیرضروریات

 


اگر در حال تزئین مجدد هستید ، با حذف هر چیزی که از آن استفاده نمی کنید ، به آن احتیاج ندارید یا دوست ندارید شروع کنید. اگر در حال طراحی یک اتاق خالی از ابتدا هستید ، قبل از وارد کردن هر چیزی فکر کنید. در هر فضایی برای وسایل شخصی و چیزهای مهم وجود دارد ، اما طراحی داخلی موفق با درنظر گرفتن موارد ضروری و ساختمان از آنجا شروع می شود.

 

 

5. نقشه بیرونی

 


اگر می خواهید طرح کف بسازید ، بسیاری از ابزارهای آنلاین رایگان طراحی اتاق و گزینه های نرم افزار طراحی خانه وجود دارد ، اما برنامه ریزی فضا نباید بیش از حد فنی باشد. ایده های چیدمان را روی کاغذ ترسیم کنید ، یا محل چیدمان مبلمان را با نوار نقاش مشخص کنید تا به مقیاس و جریان برسید. قبل از خرید یک مبلمان ، فضای خود را اندازه بگیرید. دوبار اندازه گیری کنید. در غیر این صورت ممکن است دریابید که مبل راحتی که سفارش داده اید بسیار بزرگ است و نمی تواند از در ورودی شما عبور کند یا برای اتاق نشیمن شما بسیار کوچک است.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

6. در مورد یک پالت رنگ تصمیم بگیرید

 


این که آیا می خواهید آن را خنثی نگه دارید یا ذهن خود را بر روی یک پالت رنگی چشم نواز قرار دهید ، تصمیم گیری زودهنگام به شما کمک می کند تا ظاهری منسجم ایجاد کنید. اتاق های خنثی را می توان با لوازم جانبی روشن کرد که می توان آنها را به راحتی تغییر داد. اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید اتاق شما قصیده ای به رنگ سبز یا صورتی یا آبی باشد ، سه سایه تکمیلی را انتخاب کنید تا جذاب باشد. اگر ظاهر یک اتاق تمام سفید را دوست دارید ، چسبیدن به سایه های سفید به شما امکان می دهد سبک ها و دوره های مبلمان را با سهولت ترکیب کرده و با آن هماهنگ کنید.

 

 

How to design a room

Christy Q. Photography / Cathie Hong Interiors

 

 

7. با Finishes شروع کنید

 


اگر به دنبال تغییر ظاهر هستید به جای بازسازی ، به این فکر کنید که چگونه می توانید روی کفپوش ، رنگ دیوار و وسایل موجود در اتاق برای زیبا سازی و شخصی سازی فضا بدون بازسازی استفاده کنید. اگر کارتان را با یک اتاق خالی شروع می کنید ، قبل از آوردن مبلمان و لوازم جانبی ، کفها را رنگ کنید ، دیوارها را رنگ کنید ، کاشی یا کاغذ دیواری اضافه کنید یا کابینت نصب کنید.

 

 

8. Anchor Pieces را انتخاب کنید

 


هنگام طراحی یک اتاق نشیمن ، قبل از این که روی بالش های پرتاب کننده مشاجره کنید ، روی قطعه لنگر خود که معمولاً یک مبل است تمرکز کنید. انجام بزرگترین و گرانترین خریدهای شما در ابتدا به شما این اطمینان را می دهد که از کیفیت اجناس پرمصرف صرفنظر نمی کنید ، به شما کمک می کند تا بودجه خود را واقع بینانه حفظ کنید ، و همچنین تجسم کنید که پس از هسته چقدر فضای کافی برای مبلمان اضافی دارید؛ قطعات نصب شده است.

 

 

9. مبلمان ثانویه را انتخاب کنید

 


پس از انتخاب مبل مناسب ، به بررسی میزهای قهوه خوری بپردازید تا مشخص شود که چه اندازه و استایلی مناسب است ، یا اینکه یک پف بزرگ بهتر کار می کند یا خیر. اگر یک میز مزرعه چوبی روستایی را در اتاق غذاخوری انتخاب کرده اید ، کنتراست را با صندلی های فلزی معاصر اضافه کنید. یک سرپوش روکش دار مدرن با نورپردازی قدیمی یا میزهای کنار تخت را تکمیل کنید.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

How to design a room

Christy Q. Photo / Cathie Hong Interiors

 

 

10. فرش ، پرده و منسوجات را انتخاب کنید

 


اکنون که نحوه جریان اتاق را درک کرده اید ، می توانید فرش ، پرده و منسوجات مانند ملافه ، صندلی های تزئینی و بالش های تزئینی را انتخاب کنید که قطعات لنگر شما را تکمیل کرده و رنگ ، الگو ، بافت و علاقه را به شما اضافه کند.

 

 

 

11. روشن کنید

 


توجه به نورپردازی یکی از کلیدهای طراحی موفق اتاق است. نور طبیعی را در طول روز به حداکثر برسانید و گزینه های لایه ای زیادی برای عصر اضافه کنید ، از نورپردازی عملکردی گرفته تا چراغ های رومیزی یا شمع های گرم محیط ، تا نورهای آویز مجسمه ای که به عنوان دکور عمل می کنند. اطمینان حاصل کنید که هر چهار گوشه اتاق را روشن کنید تا از ایجاد سایه جلوگیری کنید و احساس تندرستی را بعد از تاریکی ترویج دهید.

 

 

12. لوازم جانبی

 


اکنون که همه موارد ضروری را در اختیار دارید ، یک قدم به عقب بردارید و از خود بپرسید چه چیزی کم است. آثار ، عکس ها یا آینه های تزئینی را انتخاب و آویزان کنید. لایه ای در بالش های تزئینی و پرتاب کنید. قفسه ها و میزهایی با کتاب های طراحی ، شمع ، اشیای تزئینی ، گیاهان یا سوغاتی های گرانبها به سبک خود طراحی کنید. این شانس شماست که با لمس های شخصی بافتی به اتاق ببخشید و آن را مانند خانه احساس کنید.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://www.thespruce.com/how-to-design-a-room-5198563