مراحل طراحی داخلی

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


تکالیف حرفه ای طراحی داخلی ممکن است از طراحی یک آپارتمان کوچک گرفته تا کارهای بسیار بزرگ و پیچیده مانند برنامه ریزی و طراحی تمام طبقات یک ساختمان اداری یا طراحی تمام فضاهای یک هتل یا استراحتگاه باشد. رویه ها از یک شغل به شغل دیگر تا حدودی متفاوت است و به اندازه سازمان طراحی بستگی دارد، اما طرح اساسی زیر رویه های معمولی را که توسط طراحان حرفه ای دنبال می شود را پوشش می دهد.

 

 

Customer Interviews: Why You Should Conduct Them and How—Funnelfly Blog

 

 

 

مراحل مقدماتی


اولین قدم مصاحبه با مشتری است. این اغلب یک سری گفتگو است و در نهایت باید به توافق متقابل منجر شود. مشتریان معمولاً ایده خوبی از نیازها و ترجیحات خود دارند، با این حال یک طراح باتجربه اغلب نیازهایی را می بیند که توسط مشتری پیش بینی نشده است، و اغلب باید نگرش مشتری را در مورد ترجیحات دوباره آموزش دهد. بدیهی است که مصاحبه باید مشتری را متقاعد کند که طراح برای نیازهای او مناسب است. اکثر متخصصان شناخته شده هیچ کار طراحی را شروع نمی کنند و بدون وجود نگهدارنده برای خدمات خود در جلسات و گفتگوهای طولانی مدت شرکت نمی کنند. بسته به دامنه و پیچیدگی کار، توافقات بین مشتریان و طراحان داخلی از نامه‌های ساده نوشته شده توسط طراحان گرفته تا اسناد قانونی طولانی، که دقیقاً خدماتی که باید ارائه شود و همچنین رویه‌ها و مسئولیت‌ها را پوشش می‌دهد، متغیر است. طراح یک نظرسنجی انجام می دهد، از جمله تجزیه و تحلیل برنامه فعلی مشتری، و او اغلب یک برنامه جدید آماده می کند. به عنوان مثال، اغلب یک طراح با بررسی امکانات موجود متوجه می شود که طراحی مجدد این امکانات برای نیازهای مشتری مناسب تر و مقرون به صرفه تر از اجاره یک فضای جدید یا اضافه کردن فضای اضافی است. بیشتر اوقات وضعیت معکوس می شود: مشتری متوجه نمی شود که سرمایه گذاری در بازسازی اساسی فضای خود فضایی را برای تغییر یا گسترش آینده نمی دهد و بنا به توصیه شرکت طراحی مکان های جدیدی به دست می آید یا ساخته می شود. گاهی اوقات این سوال مطرح می شود که آیا یک فضای داخلی خاص با ارزش یا معنی باید بازسازی یا بازسازی شود و باز هم برای این تصمیمات به تجربه طراح داخلی نیاز است.

 

زمانی که کار شامل طراحی مجدد فضاهای موجود باشد، در مراحل اولیه طراح داخلی به نقشه های بسیار دقیقی از شرایط موجود نیاز دارد. در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی، هیچ پلان به‌روزی وجود ندارد و شرکت طراحی باید اندازه‌گیری‌های میدانی دقیقی را انجام دهد تا نقشه‌ها و ارتفاعات فضاهای موجود را بدست آورد. این نقشه ها همچنین باید نشان دهند که آیا دیوارها باربر هستند یا اینکه آیا می توان آنها را تخریب کرد. سیستم الکتریکی و مکانیکی باید به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد، گاهی اوقات توسط مهندسان.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

برای مشاغل بزرگ، برنامه ریزی و برنامه ریزی پیش از معماری می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد. شرکت‌های بزرگی که در حال بررسی پروژه‌های ساختمانی بزرگ هستند به برنامه‌های دقیق، تجزیه و تحلیل امکانات و تجهیزات موجود و تعدادی طرح‌ها و پیشنهادات جایگزین نیاز دارند. بر اساس عملکردهای انجام شده توسط بخش‌های مختلف یک شرکت و ارتباط متقابل این بخش‌ها با یکدیگر، طراحان در واقع یک شکل ساختمانی شماتیک (مانند یک ساختمان بلندمرتبه یا مجموعه‌ای از سازه‌های کوچکتر)، از جمله یک سیستم اساسی برای دفاتر یا سایر وظایف

 

طرح نهایی برنامه در نهایت برای تایید قبل از هر کار طراحی واقعی به مشتری ارائه می شود. بدیهی است که بودجه یک مورد مهم است. همراه با تجزیه و تحلیل برنامه، طراحان باید اغلب یک بودجه تقریبی تهیه کنند یا سعی کنند پیشنهادات خود را بر اساس بودجه تعیین شده توسط مشتری ارائه دهند.

 

از جمله عوامل اضافی که باید در نظر گرفته شود، در دسترس بودن مواد و اثاثیه، نگهداری از فضای داخلی، و ویژگی یا مناسب بودن طرح برنامه ریزی شده است. فضای داخلی کسب و کار اغلب نشان دهنده سرمایه گذاری های بزرگ برای مشتریان است و تاخیر چند هفته ای در تکمیل یک کار، به دلیل در دسترس نبودن محصولات یا اثاثیه، می تواند زیان قابل توجهی را نشان دهد. در فضاهای داخلی عمومی مانند هتل ها، فروشگاه ها یا موسسات آموزشی، عوامل نگهداری باید به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. در مقیاس کوچکتر، فضای داخلی مسکونی باید با دقت مشابهی در نظر گرفته شود. عوامل نگهداری برای کف آشپزخانه یا اتاق کودکان مهم هستند.

 

 

 

How to Present A Client's Interior Design Mood Board | The Kuotes Blog

 

 

 

طراحی و ارائه

 

پس از اتمام یک برنامه و پذیرش برنامه توسط مشتریان، می توان کار طراحی واقعی را آغاز کرد. طراحان معمولاً روی بسیاری از طرح های جایگزین کار می کنند. یک فضای منفرد مانند یک رستوران یا یک فروشگاه با طراحی دقیق، به چندین روز مطالعات اولیه طراحی نیاز دارد. با افزایش اندازه کار، ارتباط متقابل فضاهای فردی، پیچیدگی این مطالعات را افزایش می دهد و این احتمال وجود دارد که طراح برای تجسم سه بعدی فضاها، به یک مدل مطالعه خام نیاز داشته باشد. طراحی و پیش نویس در آن مرحله روشی است که طراح برای تجسم ایده های خود و در عین حال قرار دادن آنها به گونه ای است که بتوان آنها را برای بحث و گفتگو در اختیار همکارانش قرار داد و در نهایت به مشتریانش منتقل کرد. تمام اجزای زیبایی شناختی در آن مرحله از طراحی وارد بازی می شوند، از جمله رنگ ها، نورها و بافت ها، اگرچه در مراحل اولیه طراحی هیچ انتخاب دقیقی از مواد یا اشیاء انجام نمی شود. بدیهی است که این مرحله خلاقانه از طراحی داخلی مبتنی بر تحقیقات کامل و تحلیل انتقادی است و صرفاً نتیجه یک جرقه ناگهانی الهام نیست.

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

هنگامی که طراح یا تیم طراحان احساس کنند که طرحی در چارچوب اهداف اعلام شده به دست آمده است، یک ارائه اولیه آماده می شود. اگرچه یک طراح ماهر تعدادی از طرح های ممکن را برای هر شغلی امتحان می کند، به عنوان یک قاعده تصمیم می گیرد که از بین بسیاری از ایده هایی که به شکل تقریبی بررسی کرده است، کدام یک موفق ترین است و برای ارائه اولیه آماده می شود. برای سفارش‌های مهم، چنین ارائه‌ای ممکن است شامل تعدادی برگه یا تابلوی ارائه باشد که پلان‌ها، ارتفاعات، طرح‌ها، و رندرها و در بسیاری از موارد، مدل‌ها را نیز نشان می‌دهد. اکثر مشتریان برای تجسم فضا از روی پلان ها و ارتفاعات آموزش ندیده اند و طرح های پرسپکتیو و رندر برای توضیح کامل یک طرح ضروری هستند. در ارائه اولیه، رنگ‌ها، اثاثیه و جزئیات خاص هنوز حل نشده است، زیرا هدف در آن مرحله اخذ تاییدیه اولیه از مشتری است.

 

 

World Map Vinyl Wall Sticker | Home decor, Vinyl wall, Vinyl wall stickers

 

 

 

نقشه ها و مشخصات نهایی


در صورتی که ارائه اولیه به طور کامل پذیرفته شده باشد، طراحان می توانند به مراحل نهایی طراحی ادامه دهند. اگر باید تغییراتی ایجاد شود، ممکن است جلسه (یا جلسات) دیگری با ارائه های تغییر یافته ضروری باشد.

 

مراحل بعدی طراحی ممکن است شامل یک سری نقاشی باشد که توسط طراحان حرفه ای یا توسط خود طراح داخلی انجام می شود، البته اگر به صورت فردی کار کند. بسته به نوع کار، نقشه های نهایی ممکن است فقط از چند برگه یا تعداد بسیار زیادی نقشه تشکیل شده باشد. پلان ها، نماها، جزئیات، مقاطع و مشخصات زبان دفاتر معماری و طراحی هستند و با ابعاد و یادداشت های دقیق ترسیم شده برای بسیاری از پیمانکارانی که ساخت و ساز واقعی را انجام می دهند، تهیه می شوند. برخی از نقشه ها ممکن است توسط پیمانکاران فرعی یا معاملات مرتبط انجام شود. به عنوان مثال، سیستم تهویه مطبوع معمولاً توسط مهندسان تهویه مطبوع طراحی می شود، و کار کانال باید در ارتباط با سیستم روشنایی طراحی شود تا اطمینان حاصل شود که وسایل روشنایی با کانال ها تضاد ندارند. به طور مشابه، تجهیزات مکانیکی - مانند لوله‌های گرمایش یا لوله‌کشی، کابل‌های تلفن و خطوط برق - باید برای جلوگیری از درگیری و مشکلات هماهنگ شوند. قبل از اینکه شرکت های خارجی یا پیمانکاران فرعی درگیر شوند، طراح یا شرکت طراحی معمولا نقشه های طراحی را با اطلاعات کافی آماده می کند تا پیمانکاران مختلف بتوانند پیشنهادات خود را ارائه دهند. تقریباً همه مشاغل اصلی برای مناقصه به چندین پیمانکار ارسال می شوند تا یک سری برآوردهای رقابتی را به مشتری یا طراح به عنوان نماینده او ارائه دهند.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

در کمیسیون های طراحی پیچیده و پرهزینه، ممکن است پس از پذیرش ارائه اولیه، یک ارائه نهایی و مفصل آماده شود. این ممکن است شامل رندرهای رنگی پرسپکتیو با دقت طراحی شده باشد. بسیاری از ارائه‌ها شامل مدل‌های مقیاس هستند و ممکن است چیزی جز مدل‌هایی که با دقت ساخته شده‌اند، نباشد.

 

همزمان با تهیه نقشه های نهایی، طراحان داخلی فرآیند انتخاب نهایی و تعیین مشخصات تمامی مبلمان را آغاز می کنند. فرآیند انتخاب و سفارش پارچه، مبلمان، نورپردازی و سایر اثاثیه مستلزم شناخت کامل محصولات موجود است. در شهرهای بزرگ اغلب صدها منبع وجود دارد، اما، با وجود انتخاب گسترده محصول در دسترس، همیشه نمی‌توان پارچه مناسب یا فقط مبلمان مناسب را پیدا کرد. در چنین مواردی طراحان داخلی ممکن است مجبور به طراحی مبلمان، پوشش کف، وسایل روشنایی یا پارچه های خاص باشند. اکثر طراحان داخلی با محصولات باکیفیت آشنا هستند و نمونه ها و کاتالوگ هایی از مبلمان را در دفاتر خود نگهداری می کنند که آنها را شایسته می دانند. محصولاتی که توسط طراح انتخاب شده اند معمولاً یا به عنوان بخشی از ارائه طرح اصلی یا در مرحله تأیید جداگانه به مشتری ارائه می شوند. روش های ثبت سفارش خرید متفاوت است. بسیاری از شرکت های طراحی و طراحان فردی ترجیح می دهند فعالیت خود را به انتخاب و مشخصات محدود کنند و ترتیبی دهند که دفتر خرید مشتری سفارشات را انجام دهد. در موارد دیگر طراح سفارشات خرید را ارسال می کند اما سپس فاکتورها را برای پرداخت مستقیم به مشتری ارسال می کند. در هر صورت، سفارش دادن و مشخص کردن کار سختی است. تحویل و در دسترس بودن دغدغه مهمی است که طراح داخلی مسئول آن است. اگر قرار است هتلی در تاریخ مشخصی افتتاح شود، ممکن است لازم باشد برای اطمینان از تحویل به موقع، سفارشات مبلمان و اثاثیه را از دو سال قبل از تاریخ تکمیل انجام دهید.

 

 

Interior Design Supervision - Interior Designer Istanbul - Interior Design Turkey

 

 

 

ساخت و ساز

 

ساختمان واقعی داخلی، چه بازسازی و چه ساخت و ساز جدید، نیاز به نظارت قابل توجهی توسط طراح دارد، اگرچه نظارت مستمر در محل همیشه مورد نیاز نیست. برای یک دفتر یا محل سکونت، چند بازدید ممکن است کافی باشد. دقیق بودن نقشه ها و جزئیات کار بر میزان نظارت مورد نیاز تأثیر می گذارد: هر چه نقشه ها و مشخصات برای یک کار خاص کامل تر باشد، زمان کمتری باید در محل در مرحله ساخت و ساز صرف شود.

 

علیرغم اینکه کارگران معمولاً صنعتگران بسیار ماهر هستند، سؤالاتی وجود دارد که فقط در سایت می توان به آنها پاسخ داد و همیشه مشکلات پیش بینی نشده ای وجود دارد که نیاز به تغییر یا تصمیم گیری در محل دارد. بسیاری از طراحان داخلی درک قابل توجهی از ساخت و ساز و تکنولوژی ساختمان دارند، می توانند هوشمندانه با تجار ارتباط برقرار کنند و می توانند توصیه ها و پیشنهادات ارزشمندی را ارائه دهند. وضعیت را نیز می توان برعکس کرد. بسیاری از کارگران ساختمانی بسیار ماهر و آگاه هستند و می توانند پیشنهاداتی را ارائه دهند که طراحان از پذیرفتن آنها خوشحال می شوند. نظارت باید در تمام مراحل یک کار انجام شود. طراحان آگاه از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تا ببینند هر مرحله از کار به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

مانند سایر اثاثیه، طراحان داخلی آثار هنری، گیاهان و لوازم جانبی را انتخاب، سفارش می دهند یا خریداری می کنند. در طراحی داخلی مسکونی، مشتریان معمولا مالک بسیاری از این موارد هستند و یا حتما در انتخاب و خرید شرکت خواهند داشت، اما در طراحی داخلی فضاهای تجاری یا عمومی این مسئولیت بر عهده طراح است.

 

با توجه به بحث قبلی، مشخص خواهد شد که طراحی مشاغل داخلی بزرگ شامل ملاحظات دقیق بسیاری از ابتدا تا تکمیل است. به همین دلیل، اکثر شرکت‌های طراحی بزرگ که با هتل‌ها، مشتریان دولتی یا سازمانی، یا شرکت‌های تجاری بزرگ سروکار دارند، برگه‌های کاری و چک‌لیست‌هایی را برای تمام جنبه‌های کار تهیه کرده‌اند. هر مرحله از یک کار معمولاً تحت نظارت یک کاپیتان یا طراح ارشد است و هر چک لیست یا فرم به طور مکرر کنترل و بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز در نظر گرفته شده است و کار به آرامی در حال انجام است.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Final-drawings-and-specifications