ریشه های طراحی داخلی

 

 

 

تاریخچه طراحی داخلی

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Egyptian Interior Style. Part 1 | Atomorfen

 


هنر طراحی داخلی شامل تمام اشیاء زینتی ثابت و متحرکی است که بخشی جدایی ناپذیر از داخل هر سکونتگاه انسانی را تشکیل می دهند. لازم به یادآوری است که بسیاری از چیزهایی که امروزه به عنوان هنر طبقه بندی می شوند و در گالری ها و موزه ها به نمایش گذاشته می شوند، در اصل برای تجهیز فضای داخلی استفاده می شدند. نقاشی‌ها معمولاً بر اساس اندازه و غالباً بر اساس موضوع از نقاشی سفارش می‌شدند که اغلب اشکال دیگر هنر از جمله طراحی مبلمان و دکوراسیون را انجام می‌داد. مجسمه سازان سنگ یا برنز اغلب زرگرانی بودند که انواع فلزات زینتی را انجام می دادند. هنرمندان مهمتر استودیوهایی با دستیاران و کارآموزان داشتند و اغلب کار تعاونی امضا می کردند. بسیاری از معماران همچنین طراحی داخلی، از جمله لوازم جانبی - مبلمان، سفال، چینی، نقره، فرش، و ملیله را نیز طراحی کردند. نقاشی‌ها اغلب به شکل عکس‌های کابینت هستند که برای آویزان شدن به دیوار در موقعیت خاصی مانند بالای در قاب می‌شوند. نقاشی های دیواری بر روی موضوعات مختلف نقاشی می شدند. در طول دوره سبک باروک در قرن هفدهم، گاهی اوقات نقاشی‌های دیواری به گونه‌ای نقاشی می‌شد که شبیه امتداد فضای داخلی به نظر می‌رسید و آن را جادارتر نشان می‌داد. از آینه ها برای همان منظور افزودن فضا به فضای داخلی استفاده شد.

 

استفاده عمدی از عتیقه جات به عنوان تزئین در بیشتر دوره ها غیرعادی بود. به طور کلی، در خانه‌های قدیمی‌تر، زمانی که دکوراسیون جدید برای تطبیق فضای داخلی قدیمی با مد فعلی انجام می‌شد، عناصر طرح تزئینی قبلی به اتاق‌های کمتر مهمی منتقل می‌شدند. به این ترتیب بسیاری از عتیقه جات حفظ شده است. بازار هنر از قدیم الایام به منظور ارائه آثار جدید و عتیقه برای دکوراسیون داخلی وجود داشته است، اما در زمان های اولیه بازار آثار قدیمی معمولاً به نقاشی های استادان تحسین شده و آثار زرگری محدود می شد.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

تنها در گذشته تاریخی اخیر، هر فضای داخلی جز آنهایی که به ثروتمندان و قدرتمندان تعلق دارند، شایسته توجه تلقی شده اند. هنوز جدیدتر مجموعه ای از اثاثیه داخلی گذشته توسط موزه ها و گالری ها است که در انزوای علمی مورد مطالعه قرار می گیرند. با این حال، تفکیک چنین اشیایی در گالری ها منجر به سوء تفاهم فزاینده از هدف اصلی آنها شده است. و تقسیم هنرها توسط متصدیان موزه به هنرهای زیبا و هنرهای تزئینی (یا صنعتی) کمک کرده است تا عملکرد اصلی اثاثیه داخلی مبهم شود.

 

تا حدودی نگرش کنونی ناشی از ظهور کلکسیونرهای متخصص از دهه 1840 است. به عنوان مثال، ظروف چینی و نقره دیگر هدف اصلی خود را به عنوان بخشی از اثاثیه منزل برآورده نمی کنند، بلکه در کابینت ها جمع آوری می شوند، زیرا بسیار گرانبها هستند. به همین ترتیب، پیکره های چینی کوچک Meissen که در ابتدا بخشی از تزئین میز و بخشی جدایی ناپذیر از یک سرویس بودند، اکنون ارزش زیادی برای استفاده دارند.

 

 

Vintage Blanc De Chine Porcelain Figure~Chinese "Geisha Girl" Guqin Playing Lady | eBay

پیکره های چینی کوچک Meissen

 

 

مفهوم طراحی داخلی از لحاظ تاریخی به عنوان بخشی از شیوه زندگی کشاورزی مستقر بوجود آمده است. چادرهای مردم عشایر به سختی برای تزئینات دائمی مناسب بودند. اما در میان عشایر آسیای مرکزی، فرش و قالیچه برای تزئین و ایجاد آسایش در چادرها و خانه‌های قابل حمل، معمولاً به شکل پوشش کف و تخت استفاده می‌شده است و اینها شکل اصلی هنر مردمان مربوطه بوده است. قدیمی‌ترین فرش عشایری که در مغولستان مرکزی یافت شد، مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است، اما گمان می‌رود نقش برجسته‌های سنگی با طرح‌های هندسی متعلق به آشور در قرن هفتم قبل از میلاد بر اساس نقش‌های قالی اولیه باشد.

 

 

Amazon.com: Lascaux Cave Horned Beast Painting Archival Quality Art Print: Posters & Prints

 

 

افراد شکارچی که در غارها زندگی می کردند تا 20000 سال پیش دیوارها را با نقاشی تزئین می کردند، اما اینها تقریباً به طور قطع نقاشی های نذری بودند تا تزئینات، و هیچ اثری از مبلمان متحرک باقی نمانده است.

 

 

 

 

 

مردمان بدوی

 

اگرچه شیوه های مردمان بدوی امروزی گاهی اوقات ریشه های تاریخی آن اعمال را روشن می کند، امروزه هنر و تزئینات کمی در چنین جوامعی وجود دارد که نمی تواند آغاز دکوراسیون داخلی را روشن کند. هیچ پیشرفت واضحی از سبک‌ها، مانند آنچه در اروپا اتفاق افتاد، قابل شناسایی نیست، مگر در میان مردمانی که به سختی می‌توان آنها را بدوی در نظر گرفت، مانند تمدن‌های سابق آمریکای جنوبی یا فرهنگ بنین آفریقا. با این وجود، حتی فقیرترین و ابتدایی‌ترین مردمان نیز مدتی را به تولید آثاری اختصاص می‌دهند که به آنها لذت می‌بخشد، و این آثار اغلب برای تزئین فضای داخلی به کار می‌روند. نقاشی اولیه اغلب شامل یک سری الگوهای انتزاعی است، مانند نمونه روی سفال سرخپوستان پوئبلو. مبلمان، مانند چهارپایه های چوبی، معمولاً دارای حکاکی های زینتی هستند. سبدها، ظروف چوبی و ظروف سفالی با نقوش هندسی انتزاعی تزئین شده اند و اصرار بر تقارن قاعده است. از آنجایی که بیشتر این الگوها - به ویژه آنهایی که در سبد و منسوجات یافت می شوند - هیچ شباهتی به اشکال طبیعی ندارند، احتمالاً از ماهیت تکنیک های به کار رفته در ساخت اشیاء مورد نظر ناشی شده اند.

 

 

Acoma Indian Pottery by Acoma Potters | Native pottery, Indian pottery, Native american pottery

 

 

تزیینات مبتنی بر اشیاء طبیعی که کم و بیش به صورت واقعی به تصویر کشیده شده اند احتمالاً مفهومی جادویی داشته است. به عنوان مثال، حیوانات برای ارتقای موفقیت در شکار در نظر گرفته شده اند. حتي انتزاعي ترين و هندسي ترين نقوش نيز معني نمادين دارند كه براي كساني كه كليد را مي دانند قابل تفسير هستند و اين معنا تقريباً هميشه جادويي است. اشیا یا نقوش کمی وجود دارد که معنایی نداشته باشد و ساخت اشیایی که هدف دیگری جز لذتی که خالق آنها از اجرای آنها برده است، بسیار نادر است.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

ریشه در دوران باستان غربی


حفاری‌ها در بین‌النهرین و مصر باستان نشان می‌دهد که اولین معادل مبلمان شامل سکوهایی از آجر بود که به عنوان صندلی، میز و تخت عمل می‌کردند و بدون شک با منسوجات یا پوست حیوانات پخش می‌شدند. همچنین دلیل خوبی وجود دارد که فکر کنیم دیوارها نقاشی شده اند و در مورد ساختمان های مهم تر، با نقاشی های دیواری تزئین شده اند. اثاثیه متحرک ابتدا فقط در مهم ترین خانه ها مانند کاخ ها و ساختمان های عمومی وجود داشت. مبلمان از قدمت قابل توجهی برخوردار است، اگرچه بیشتر آن را فقط از نقاشی های دیواری، مجسمه سازی و نقاشی های گلدان می دانند. برخی از مبلمان از مقبره های مصر باستان از حدود 3000 سال قبل از میلاد به شکل تخت، صندلی، میز و صندوق ذخیره سازی باقی مانده است. در چنین مبلمانی است که برای اولین بار دکوراسیون دیده می شود - در پای گاو نر و شیری که به عنوان تکیه گاه مبلمان مخصوصاً برای تخت ها استفاده می شود. از این نقطه در گذشته باستان است که توسعه طراحی داخلی را می توان به صورت تاریخی دنبال کرد.

 

 

 

Egyptian Furniture - Basic Things You Should Know About Them - Rosi Office Furniture

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Origins-of-interior-design