طراحی داخلی در کرت (جزیره ای در یونان)

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


مهم‌ترین بناهای دوره‌های مینوی و میسنی پیش از هلنی، مجموعه‌های ارگ بود که کل دربار حاکم را در خود جای داده بود. کاخ پادشاه مینوس در کنوسوس در کرت (حدود 1700-1400 قبل از میلاد) شواهدی از یک جامعه کوچک اما پیچیده با ذوق تجمل و سرگرمی و مهارت مربوطه در دکوراسیون کاربردی را نشان می دهد. نقاشی‌های دیواری (نقاشی‌هایی که با رنگدانه‌های محلول در آب روی گچ مرطوب اجرا شده‌اند) و برخی از تابلوهای نقش برجسته نقاشی، دیوارهای اتاق‌های نشیمن و اتاق‌های تشریفاتی را تزئین می‌کردند که به‌طور نامتقارن دور مجموعه‌ای از حیاط‌ها دسته‌بندی شده بودند (عکس را ببینید). بسیاری از جنبه های زندگی کرت به تصویر کشیده شد، موضوع تکرار شونده گاوبازی آکروباتیک بود که احتمالاً یک فرقه مذهبی بر روی آن متمرکز بود. حتی پس‌زمینه دیوارها و تابلوها که پرندگان، حیوانات و گل‌های رنگارنگ را به تصویر می‌کشیدند، به نواحی روشن و تاریک تقسیم می‌شدند. لبه‌های ساده و حاشیه‌ها فویل مؤثری ایجاد می‌کردند و به فضای داخلی زیبایی می‌دادند.

 

 

palace of King Minos

کاخ شاه مینوس
اتاق تاج و تخت نقاشی شده، کاخ شاه مینوس در کنوسوس، کرت، ق. 1700-1400 قبل از میلاد.
© Q/stock.adobe.com
 

 

 

کرتی‌ها به عنوان دریانوردان می‌توانستند مواد متنوعی را برای مقاصد ساختمانی و تزئینی وارد کنند. انبوهی از ایده‌ها را می‌توان در سفال‌های ظریف، عاج‌های کنده‌کاری‌شده و طلا، نقره و برنزی که کاخ‌هایشان با آن تزیین شده بود، مشاهده کرد.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

سفال و فلزکاری مینوی ها از نظر فنی از دیگر مردمان مدیترانه در آن زمان پیشرو بود و آنها به ویژه در پختن اشیاء سفالی بزرگ مانند کوزه های ذخیره سازی و حمام مهارت داشتند. برخی از اثاثیه، به ویژه صندوق های ذخیره سازی، از سفالین ساخته شده بودند. یک جام ساخته شده از ابسیدین، یک شیشه آتشفشانی تقریباً به سختی یشم، تنها با آسیاب کردن با ماده ساینده ای مانند سنباده که از کیپ امری در جزیره ناکسوس تهیه شده بود، شکل می گرفت. ظاهراً این فرم مبتنی بر فلزکاری بود. حفاری ها وجود یک سیستم بهداشتی پیشرفته را با حمام هایی از مرمر یا سفال ثابت کرده است.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Interior-design-in-the-West