طراحی داخلی در یونان باستان

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

دوره ای از دوران به اصطلاح تاریک در یونان به دنبال ویرانی کنوسوس در سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمد. 1400 قبل از میلاد، اما تمدن کرت پیش از آن سرزمین اصلی را تحت تأثیر قرار داده بود. مدل‌های کوچک سفالی از مبلمان و تکه‌های میز و صندلی مربوط به سال 1350 قبل از میلاد یافت شده است. ادیسه حماسی هومر، متعلق به قرن نهم تا هشتم قبل از میلاد، از صندلی منبت کاری شده با عاج و نقره صحبت می کند و از ورق مس برای روکش کردن تیرها و آرشیتروها استفاده می شد. شرح تخت نشان می دهد که آن یک قاب چوبی مستطیل شکل با بند چرمی رنگی، مانند تخت معمول مصری، و منبت کاری شده با نقره و عاج بوده است. در این زمان نیز ظروف چوبی را با تزیینات ورقه ای-طلا با رزوه (تزیین برجسته که با چکش زدن طرف عقب ساخته می شد) تزئین می کردند.

 

 

Victorian MDF Architrave | Architrave | Skirtings R Us

آرشیتروها

 

 

مبلمان یونانی کمی از دوره کلاسیک (قرن 5 قبل از میلاد) باقی نمانده است، اما شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها به خوبی ساخته و تزئین شده‌اند. تعداد زیادی از گلدان‌های نقاشی شده باقیمانده منبع ارزشمندی از اطلاعات در مورد بسیاری از جنبه‌های زندگی یونانی هستند و انواع مبلمان - صندلی‌ها، میزها، کاناپه‌های روزانه که برای غذاخوری استفاده می‌شوند و تعداد زیادی لوازم جانبی - قابل شناسایی هستند. این نقاشی‌ها در واقع یکی از تأثیرات عمده بر سبک امپراتوری فرانسه در سال‌های اولیه قرن نوزدهم بودند. نفوذ مصر را می توان در برخی از مبلمان اولیه ردیابی کرد، به عنوان مثال نوعی صندلی با یک پایه با سر شیر در بالا و یک پنجه در پایین. این نیز یکی از موضوعات مورد علاقه سبک امپراتوری بود.

 

در دوره هلنیستی (323–30 قبل از میلاد)، آسایش و دکوراسیون داخلی بار دیگر مورد توجه قرار گرفت. کف موزائیک یک وسیله تزئینی مهم بود که در ابتدا مانند اولنتوس از سنگریزه ساخته شد اما بعداً به موزاییک های سیاه و سفید یا رنگی تبدیل شد که به طور گسترده در سراسر امپراتوری روم استفاده می شد (به مقاله موزاییک مراجعه کنید). یک تابلوی مرکزی با طراحی ظریف با نقوش واقع گرایانه و حاشیه ای گسترده تر و درشت تر از طومارها یا الگوهای کلیدی به عنوان کانونی برای چیدمان مبلمان عمل می کرد که هنوز از نظر کمیت محدود بود.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Crete