راهنمای طراحی داخلی

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

راهنمای طراحی داخلی برای اندازه های مختلف خانه ها

 


طراحی فضای داخلی خانه ممکن است کاری دلهره آور به نظر برسد، چه برای یک BHK کوچک یا یک 4BHK بزرگ. با این حال، نکته کلیدی این است که نیازهای خود را درک کنید و چگونه همه چیز را در فضای قابل استفاده و بودجه خود قرار دهید. ما این راهنما را ایجاد کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم با تقویت دانشی که به شما کمک می‌کند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید، سفر طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌تان را کمی کم‌چالش‌تر کنید.

 

پس بیایید شروع کنیم!

 

 

چگونه برای طراحی داخلی 1 BHK طراحی کنیم؟


1BHK معمولاً خانه ای با اتاق خواب با هال و آشپزخانه است. این برای یک زوج جوان یا یک حرفه ای مجرد برای زندگی یا به عنوان سرمایه گذاری برای اجاره به مستاجران مناسب است. طراحی فضای داخلی برای ملکی به این کوچکی می تواند یک کسب و کار دشوار باشد، زیرا نیاز به متعادل کردن فضای محدود و درست کردن تمام عملکردها دارد. بنابراین در اینجا نحوه طراحی یک 1BHK با فضای کارآمد برای خود آورده شده است.

 

 

بیشترین از فضای خود را استخراج کنید


اندازه متوسط ​​اکثر خانه‌های 1BHK بین 400 تا 600 فوت مربع در فضای زیر قابل استفاده است. راه های مختلفی برای بهینه سازی فضای داخلی شما وجود دارد تا بیشترین استفاده را از فضای موجود ببرید. مبلمان چند منظوره چیزی است که اکثر طراحان توصیه می کنند. بنابراین به عنوان مثال یک تخت مورفی در اتاق نشیمن که هم به عنوان مبل و هم به عنوان تخت خواب می شود ایده آل است. می‌توان از آن به‌عنوان رختخواب اضافی در مواقعی که مهمان‌هایی برای اقامت در آنجا دارید و با یک واحد تلویزیون با گزینه‌های ذخیره‌سازی در پشت پنل برای مخفی کردن وسایل کوچک (مانند کنترل از راه دور) استفاده کرد. همچنین می‌توانید از یک تخت ذخیره‌سازی با کشوها و بخش ذخیره‌سازی بالابر در اتاق خواب اصلی خود یا یک کمد لباس با یک اتاق زیر شیروانی و یک میز مطالعه کشویی برای استفاده از هر اینچ فضا استفاده کنید. با توجه به اینکه آشپزخانه کوچکی خواهید داشت، اضافه کردن یک میز صبحانه دونفره را در نظر بگیرید که وقتی از آن استفاده نمی کنید، به خوبی در دیوار قرار می گیرد، یکی دیگر از روش های طراحی هوشمند برای خانه های کوچک است. همچنین، می‌توانید طرح‌های چندمنظوره اضافی مانند کشوی دامن، سرایدار، محل نگهداری دادو، تخته برش بیرون‌آور برای استفاده هوشمندانه از هر اینچ فضا داشته باشید.

 

 

رنگ ها و لهجه ها برای اینکه فضای شما بزرگتر به نظر برسد


رنگ‌های روشن مانند هلویی و کرم، سبزی و فیروزه‌ای، نارنجی و زرد، وقتی با دکورهای مناسب ترکیب شوند، فضای شما را بزرگ‌تر و جادارتر نشان می‌دهند. به اتاق نشیمن و اتاق خواب خود آینه های تمام قد، ​​نورافکن ها و اثاثه یا لوازم داخلی طرح دار کوچک اضافه کنید زیرا الگوهای بزرگتر باعث می شود مکان نامناسب به نظر برسد. برای بلندتر نشان دادن دیوارهایتان، پرده ها و کاغذ دیواری های کف تا سقف را اضافه کنید.

 

 

چگونه برای طراحی داخلی 2 BHK طراحی کنیم؟


یک آپارتمان 2 BHK یا یک خانه مستقل مانند نامش دو اتاق خواب دارد - یک اتاق خواب اصلی و یک اتاق خواب مهمان، بچه ها یا والدین. مساحت اینها از 700 تا 1000 فوت مربع فضای قابل استفاده متفاوت است. برای زوج هایی که بچه دارند یا قصد تشکیل خانواده دارند یا برای کسانی که پدر و مادری با آنها زندگی می کنند یا برای کسانی که به اتاق خواب مهمان نیاز دارند ایده آل است. رویکرد صحیح برای طراحی 2BHK، به حداکثر رساندن فضای موجود برای افراد برای حرکت در اطراف است.

 

 

انواع مبلمان های چند منظوره ضروری خانه های خلاق | فراترز

 

 

از مبلمان چند منظوره فقط در صورت نیاز استفاده کنید


تخت های مورفی و میزهای تاشو یک راه عالی برای صرفه جویی در فضا هستند اما نه زمانی که فضای کافی دارید! یک میز تمام قد در قسمت ناهار خوری و یک مبل سکشنال راه حل ظریف تری نسبت به مبلمان چند منظوره برای یک خانه 2BHK است. تنها جایی که می توانید از مبلمان چند منظوره استفاده کنید اتاق خواب دوم شماست. اتاق خواب دوم معمولاً در مقایسه با اتاق خواب اصلی بسیار کوچکتر است. اگر قصد دارید از این به عنوان اتاق خواب کودکان خود استفاده کنید، می توانید با کمد دیواری با اتاق خواب استفاده بهینه از فضا داشته باشید. اگر از اتاق خواب دوم به عنوان اتاق خواب مهمان یا اتاق خواب والدین خود استفاده می کنید، باید بین کمد لباس، یونیت تلویزیون یا یک تخت کوئین انتخاب کنید. اگر یک کمد لباس چند منظوره با یک واحد تلویزیون انتخاب کنید، می توانید همه این عناصر را داشته باشید. شما همچنین می توانید از مبلمان چند منظوره در اتاق مطالعه و آشپزخانه استفاده کنید، جایی که فرم و عملکرد دست به دست هم می دهند.

 

 

سبکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد


برخلاف 1BHK که در آن محدودیت‌های بودجه و فضا محدود می‌شوید، فضای بیشتری برای بازی با یک موضوع یا سبک برای خانه 2BHK خود خواهید داشت. شما می توانید تم های مختلف را در قسمت های مختلف خانه خود بگنجانید. برخی از سبک های محبوب طراحی داخلی عبارتند از مدرن، سنتی، مینیمال، مدرن-کلاسیک، التقاطی، روستایی و صنعتی. سبک یا تم ترکیبی از مبلمان ثابت و مبلمان گشاد علاوه بر رنگ ها و دکوراسیونی است که انتخاب می کنید. برای یک خانه 2BHK، توصیه می کنیم یک پالت رنگ روشن و تازه مانند آبی و سفید را انتخاب کنید. اضافه کردن چراغ های سقف کاذب، لوستر و چراغ آویز را در نظر بگیرید. استفاده از لهجه های فلزی در دکوراسیون و مبلمان راهی عالی برای ایجاد فضایی مجلل به خانه شما است.

 

 

چگونه برای طراحی داخلی 3 BHK طراحی کنیم؟


یک خانه 3BHK از سه اتاق خواب تشکیل شده است: یک اتاق خواب اصلی، یک اتاق خواب کودکان و یک اتاق خواب مهمان/والدین، با آشپزخانه نسبتا بزرگتر و قسمت های مشترک. همچنین می توانید از اتاق خواب سوم بر اساس سبک زندگی و ترجیحات خود به عنوان سینمای خانگی یا اتاق سرگرمی استفاده کنید. 3 خانه BHK معمولاً بین 900-1400 فوت مربع فضای قابل استفاده متغیر است. در اینجا نحوه طراحی داخلی مناسب برای یک خانه 3BHK آورده شده است.

 

 

فضای ذخیره سازی مناسب را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید


کمتر احتمال دارد که در یک خانه 3BHK با کمبود فضا مواجه شوید. با این حال، شما باید فضا را بدون به هم ریختگی نگه دارید.

 

 

دکوراسیون اتاق خواب - دی وای هوم

 

 

طراحی اتاق خواب اصلی


اتاق خواب اصلی یک خانه 3BHK معمولاً با کمد دیواری طراحی می شود یا به اندازه ای بزرگ است که یک کمد به آن اضافه شود. در صورت نیاز می توانید این فضا را به عنوان مطالعه شخصی خود تبدیل کنید. کمدهای روشویی فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند و به‌عنوان قسمت رخت‌کن نیز عمل می‌کنند. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید کمد لباس‌ها را با میله‌های آویز کشویی، جا شلواری، جاکفشی، کشوهای دامن، بیرون‌کش آینه، سینی‌های لوازم جانبی و میزهای اتو سفارشی کنید. داشتن یک قسمت رختکن در کمد لباس به شما این آزادی را می دهد که از هر دو قسمت به طور مستقل استفاده کنید. همچنین می‌توانید با کشوها و ذخیره‌سازی بالابر هیدرولیک، فضای ذخیره‌سازی اضافی در تختخواب خود داشته باشید. اگر فضا اجازه می دهد، می توانید یک اتاق مطالعه با واحد تلویزیون را نیز در اتاق خواب اصلی خود اضافه کنید.

 

 

طراحی اتاق خواب کودکان


طراحی اتاق خواب کودکان کاملاً به این بستگی دارد که شما چند فرزند دارید، قصد دارید چه تعداد بچه داشته باشید یا اینکه آنها می توانند فضایی را با هم به اشتراک بگذارند. راه های بی پایانی برای طراحی اتاق خواب کودک وجود دارد، از تخت های یک نفره تا تخت های دو نفره، تختخواب های پناهگاهی و تخت خواب های قلاب دار. همه اینها مختص گروه سنی شماست. اگر بعد از اضافه کردن تخت‌خواب‌ها فضای کافی برای شما باقی می‌ماند، می‌توانید ایده‌های طراحی خلاقانه‌تری برای سرگرم‌تر کردن اتاق خواب کودکان خود بیاندیشید - برای مثال، دیوار صخره‌نوردی، تابه بازی، تور بسکتبال، مینی گلف یا موارد دیگر. . انتخاب کمد لباس مناسب با فضای ذخیره‌سازی کافی و دسترسی آسان به همان اندازه ضروری است زیرا کودکان تمایل دارند در کمترین زمان از این فضاها رشد کنند. اطمینان حاصل کنید که کمد لباسی را طراحی می کنید که مطابق با مراحل رشد آنها باشد زیرا ممکن است نتوانید آن را مرتباً به روز کنید. یک واحد مطالعه با ذخیره سازی آسان برای کودکان در حال رشد شما ضروری است زیرا یک فضای مطالعه مدبرانه طراحی شده به آنها اجازه می دهد تا روی آنها تمرکز کنند. دانشگاهیان آنها واحد مطالعه ای را انتخاب کنید که دارای قفسه های کتاب، کابینت و کشوهای باز باشد. همچنین می توانید بسته به گروه های سنی فرزندان خود، تمی با رنگ های شاداب و دکوری سرگرم کننده در اتاق خواب فرزندان خود بگنجانید.

 

 

اتاق مهمان یا سرگرمی


اتاق خواب سوم یا اتاق خواب نسبتا کوچکتر می تواند به عنوان اتاق خواب مهمان یا اتاق سرگرمی طراحی شود. برخی از عناصر ضروری برای این نوع اتاق، یک واحد مطالعه با فضای ذخیره‌سازی کافی، یک کمد کرکره‌ای استاندارد، یک تخت خواب ملکه استاندارد است. با این حال، اگر ایده تبدیل آن به اتاق سرگرمی را دوست دارید، باید کمد، تخت و واحد مطالعه را حذف کنید و آن را با مبلمان دیگری جایگزین کنید. این بدان معناست که شما به یک یا دو صندلی، یک واحد تلویزیون یا یک پروژکتور با نور و دکور متناسب نیاز دارید. این به همراه مواد مرطوب کننده صدا بر روی دیوارها، فرش ها، نورافکن ها و چراغ های نواری LED برای به ارمغان آوردن تجربه سینمایی به خانه.

 

 

چگونه مناطق مشترک را برای 3BHK طراحی کنیم؟


مناطق مشترک آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، بالکن و محوطه سرسرا شما هستند.

 

و با توجه به اینکه ممکن است افراد زیادی با هم زندگی کنند، می‌خواهید فضای خود را برای جابجایی آسان، عاری از شلوغی نگه دارید. بنابراین طراحی این مناطق نیازمند برنامه ریزی مناسب است. برخی از عناصر طراحی که برای هر یک از این مناطق باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

 

 

آشپزخانه


در اینجا یک آشپزخانه U شکل با پیشخوان صبحانه، گاراژ لوازم خانگی، واحدهای بلند بیرون کش، واحدهای گوشه جادویی، کشوهای پشت سر هم و پایه استاندارد و کابینت های دیواری را می بینیم. شما می توانید یک تم یا سبکی مانند مدرن، صنعتی، روستایی یا مینیمال را در طراحی آشپزخانه خود بگنجانید تا با سلیقه و بودجه خود مطابقت داشته باشد.

 

 

فضای غذاخوری


یک میز ناهار خوری شش نفره تمام قد با میله یا ظروف سفالی طراحی کنید که مکمل میز ناهار خوری باشد. همچنین می توانید اضافه کردن یک واحد کنسول را به عنوان نقطه نمایش در نظر بگیرید. نورپردازی نقش اساسی در ایجاد فضای مناسب برای هر فضای ناهارخوری ایفا می کند. یک لوستر مدرن، چراغ‌های مسیر، نورافکن یا چراغ‌های آویز که با تم کلی ترکیب می‌شوند را امتحان کنید.

 

 

محل زندگی


یک مبل سکشن مقابل یک تلویزیون بزرگ با گزینه‌های ذخیره‌سازی و نمایشگر فراوان به عنوان یک قطعه مرکزی اضافه کنید. مانند فضای ناهارخوری، اتاق نشیمن شما به ترکیبی عالی از نور و دکور برای جذب مهمانان نیاز دارد. همچنین می‌توانید یک دیوار بیانی با روکش سنگی یا رنگ دیواری بافت دار یا پانل اضافه کنید.

 

 

منطقه سرسرا


محوطه سرسرا ورودی اصلی خانه شما است. می‌توانید با افزودن کاغذ دیواری طرح‌دار زیبا، آینه‌های دیواری، چراغ‌های آویز، یک واحد سرسرا با جاکفشی و صندلی‌های بالشتکی، این فضا را به گونه‌ای طراحی کنید که احساس گرما و جذابیت داشته باشید.

 

 

بالکن


بالکن خود را به مکانی خنک برای نشستن تبدیل کنید تا کمی هوای تازه بگیرید. یک تاب، یک صندلی استراحت، یک میز قهوه‌خوری، تعدادی بالش پرتاب کنید تا آن را به فضایی دنج برای فرار از یک روز طولانی خسته کننده تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که نور کافی به فضا اضافه کرده اید تا فضا را جذاب تر کنید.

 

 

چگونه برای یک خانه 4 BHK یا یک ویلا فضای داخلی طراحی کنیم؟


خانه یا ویلا 4 BHK فضای وسیعی با فضای قابل استفاده بیش از 1600 فوت مربع است. طراحی یک فضای بزرگ مانند این کاملاً یک چالش است، طراحی بیش از حد فضایی مانند این آسان است و در نهایت آن را به یک منظره درهم ریخته و غم انگیز تبدیل می کنید. در اینجا نحوه طراحی داخلی برای یک 4BHK یا یک ویلا به صورت هوشمند آمده است.

 

 

با سبک های اتاق خواب خود زیاده روی نکنید


با توجه به اینکه فضای زیادی برای آزمایش سبک ها، طرح های رنگی و بافت دارید، وسوسه خواهید شد که مبلمان و دکوراسیون را به هر گوشه و کنار فضای اتاق خواب خود اضافه کنید. اگر شما به سبک بوهمیایی علاقه دارید، این می تواند کارساز باشد، اما اگر زیاده روی کنید، ممکن است به یک آشفتگی تبدیل شود.

 

نکته کلیدی این است که در برخی مناطق خودداری کنید و اجازه دهید فضاهای منفی بخشی از طراحی باشند.

 

 

اتاق خواب اصلی


اتاق خواب اصلی یک ویلا یا 4BHK نسبتا بزرگ ترین اتاق خواب شما است. اینجا جایی است که باید سبک بازی خود را بیاورید. از دیوار گرفته تا کمد لباس، تخت و دکور، باید تجمل را فریاد بزند! می‌توانید یک کمد دیواری بدون کرکره با یک قسمت رخت‌کن و فضای ذخیره‌سازی وسیع اضافه کنید - یک تخت بزرگ با دیواری در پشت سر تختی زیبا. برای ایجاد یک دیوار بیانی، می توانید یک کاغذ دیواری مجلل، یک پانل دیواری سه بعدی یا رنگ دیوار بافت فلزی را در نظر بگیرید. برای قرار دادن کمان در بالا می توانید یک لوستر کریستالی، چراغ های دیوارکوب، یک سقف کاذب با تیرهای چوبی اضافه کنید.

 

 

اتاق خواب کودکان


4BHK ترجیحا اولین انتخاب برای خانواده هایی است که دو یا چند فرزند در سن رشد خود دارند و به اتاق خواب شخصی نیاز دارند. بنابراین معمولاً دو تا سه اتاق خواب باقی مانده را می توان به عنوان اتاق خواب کودکان استفاده کرد. طرح های هر یک از این کودکان باید بیانگر فردیت و نیازهای کودک مذکور باشد. ایده این است که با اضافه کردن موضوعی که علایق و سرگرمی‌های آنها را منعکس می‌کند، بخشی از آن‌ها را به طراحی کلی اتاق خواب اضافه کنید. شما باید تمام عناصر ضروری مانند یک تخت راحت، یک کمد لباس بزرگ، یک واحد مطالعه و یک منطقه بازی را در خود داشته باشید. ممکن است بخواهید یک اتاق خواب را به گونه ای طراحی کنید که بتوانید مبلمان و دکور را در زمانی که رشد می کنند جایگزین کنید. طرح های رنگی می توانند روشن و شاد مانند صورتی و زرد، نارنجی و آبی یا به نرمی صورتی پاستلی با بژ باشند. اضافه کردن یک سقف کاذب طراح با چراغ های یارو، نورافکن نزدیک واحد مطالعه و لامپ های دیواری در کنار تخت را در نظر بگیرید.

 

 

اتاق خواب مهمان یا والدین


اتاق خواب چهارم یا اتاق خواب نسبتا کوچکتر اغلب به عنوان اتاق خواب مهمان یا اتاق خواب والدین استفاده می شود. با توجه به اینکه فضا بسیار عالی است، همیشه از مبلمان چند منظوره استفاده کنید تا بهترین استفاده را از این اتاق خواب ببرید. می‌توانید کمد لباس‌هایی با آینه‌های بیرون‌کش و یک لباس‌پوش یا کمد لباسی با واحد تلویزیون داشته باشید. یک تخت خواب کوئین استاندارد با میزهای کناری، و اگر فضا اجازه می دهد، می توانید یک گوشه مطالعه با یک صندلی راحتی و یک میز قهوه کوچک و یک چراغ روی زمین ایجاد کنید.

 

 

چگونه مناطق مشترک را برای یک ویلا 4 BHK یا یک ویلا طراحی کنیم؟


مناطق مشترک شامل اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق غذاخوری، بالکن و محوطه سرسرا می باشد. به طور خلاصه، مناطق تجمع و جشن خانه شما، بنابراین نیاز به درام و شعله ور شدن بسیار مورد نیاز را دارند. در اینجا آمده است که چگونه می توانید این فضاها را طوری تغییر دهید که به نظر برسند که متعلق به جلد یک مجله هستند!

 

هال


شما به دنبال ایجاد کلیات درام با لمس کلاس هستید! اتاق های نشیمن 4BHK یا ویلا معمولا بزرگ و جادار هستند. و این به این معنی است که شما فضای کافی برای بازی دارید. شما می‌توانید یک واحد تلویزیونی بزرگ که می‌تواند یک تلویزیون 65 اینچی، یک سیستم سینمای خانگی، مبل‌های چسترفیلد، یک میز وسط مرمری و فرش‌های طراح را در خود جای دهد. علاوه بر این، یک سقف کاذب با چراغ های ساحلی، یک لوستر مدرن و نورافکن اضافه کنید. اضافه کردن یک دیوار ویژه با روکش سنگ، پوشش سه بعدی دیوار، نقاشی های بزرگ یا هنرهای دیواری، رنگ های بافت فلزی یا کاغذ دیواری را در نظر بگیرید تا نمایش را بدزدید!

 

 

۷ نکته مهم هنگام خرید میز ناهار خوری دست دوم

 

 

ناهارخوری


این می تواند گسترش زیبایی شناسی طراحی اتاق نشیمن شما با یک لوستر بالای یک میز ناهار خوری بزرگ با یک بار-واحد خیره کننده و یک قفسه شراب برای به رخ کشیدن مجموعه ارزشمند ارواح شما باشد. برای نمایش بهترین ظروف نقره و چینی خود یک واحد ظروف به همراه داشته باشید.

 

آشپزخانه


آشپزخانه بزرگ و گران قیمت، شما می توانید هر چیزی را که تا به حال آرزوی آن را داشتید داشته باشید تا بهترین تجربه آشپزی را که مسترشف در شما سزاوار آن است داشته باشید! یک آشپزخانه L یا U شکل با یک جزیره، پیشخوان صبحانه یا بار، واحدهای انباری بزرگ، گاراژ لوازم خانگی، واحدهای بلند چیزی است که می توانید در چنین خانه بزرگی طراحی کنید. لوازم جانبی مانند کشوهای پشت سر هم، سینی کارد و چنگال، بیرون کش روغن، بیرون کش ادویه، کشوهای دامن، واحدهای پگاسوس؛ برای تکمیل آشپزخانه رویایی شما روکش های درجه یک مانند شیشه لاکی، اکریلیک، روکش و دوکو را برای کابینت انتخاب کنید تا ظاهری میلیون دلاری به آشپزخانه شما ببخشد! برای کفپوش، هرگز نمی توانید با سنگ مرمر، گرانیت یا کاشی های سرامیکی اشتباه کنید تا ظاهر مجلل خود را حفظ کنید. برای ایجاد تقارن می توانید از همان مواد روی بک اسپلش استفاده کنید. یکی دیگر از عناصر مهم طراحی آشپزخانه عالی، نورپردازی مناسب است. اطمینان حاصل کنید که نورهای نورافکن روی میز، یک لوستر مدرن، چراغ های کناری و چراغ های نواری اضافه کرده اید. برای تکمیل ظاهر می توانید چراغ های LED را در داخل واحدهای آشپزخانه خود نصب کنید.

 

مناطق سرسرا و بالکن


اگر فضای خانه شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید یک واحد کنسول، آینه، جاکفشی و صندلی راحتی انتخاب کنید. برای طراحی یک ورودی چشمگیر، چراغ های آویز یا یک چراغ سقفی نصب کنید. برای بالکن‌ها، می‌توانید آن را با کف‌پوش چوبی یا چمن مصنوعی، چند صندلی راحتی، یک میز قهوه‌خوری و یک واحد بار داخلی بپوشانید. همچنین می‌توانید یک کباب‌پز برای تعطیلات آخر هفته تنظیم کنید. چراغ های نواری LED، نورافکن یا چراغ های دیواری نصب کنید. و اینگونه است که شما فضای داخلی مناسب را برای انواع مختلف خانه طراحی می کنید! تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که درک کنید که فضای داخلی خانه شما باید با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، اما در عین حال باید درجه یک، ظریف و پیچیده باقی بماند!

 

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا با طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود شروع کنید.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.designcafe.com/guides/interior-design-for-different-sizes-of-homes