معرفی نرم افزار رایگان طراحی مبلمان

 

بهترین نرم افزار رایگان طراحی مبلمان که می توانید اکنون دانلود کنید

 

در حالی که طراحان حرفه‌ای مبلمان نرم‌افزار پولی را برای کار با تمام جزئیات کوچک انتخاب می‌کنند، صاحبان خانه‌های معمولی برنامه‌های ساده‌ای را ترجیح می‌دهند که به آنها کمک کند رویاهایشان را تجسم کنند. اگر تنها چیزی که نیاز دارید طراحی خشن مبلمانی است که می خواهید در خانه خود نصب کنید، می توانید از انواع برنامه های طراحی مبلمان رایگان موجود در بازار امروز استفاده کنید.

 

16000 طرح کاردستی مبلمان

 

بسته ای آسان برای استفاده از بیش از 16000 طرح نجاری طراح و کلاسیک که شما را قادر می سازد مبلمان چوبی شگفت انگیز و سایر پروژه های صنایع دستی چوبی بسازید!

 

 

نرم افزار حرفه ای طراحی مبلمان معمولا برای افراد عادی که می خواهند دکوراسیون داخلی منزل خود را طراحی کنند نیازی نیست. ما پنج مورد از برترین برنامه‌های رایگان را بررسی کردیم تا به شما در طراحی مبلمان بدون پیچیده‌تر کردن فرآیند کمک کند.

نرم افزار رایگان طراحی مبلمان

1. Google SketchUp

اعتبار تصویر: info@spoinq.nl

Google SketchUp یکی از محبوب ترین نرم افزارهای رایگان مدل سازی سه بعدی است. کاربردهای زیادی دارد که یکی از آنها طراحی مبلمان است. می‌توانید پروژه‌های سه بعدی مختلفی بسازید، خواه میز کامپیوتر، قفسه کتاب یا پایه تلویزیون باشد.

به اشتراک گذاری پروژه

گوگل به شما امکان می دهد پروژه های خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارید تا از دیگر طراحان بازخورد دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که پروژه خود را در وب سایت Google's Warehouse آپلود کنید یا آنها را در Google Earth قرار دهید. شما همچنین فرصتی دارید تا پروژه های دیگر کاربران SketchUp را مرور کنید تا ایده های تازه ای به دست آورید یا حتی از آنها به عنوان بخشی از طراحی خود استفاده کنید.

سیستم مورد نیاز

این نرم افزار رایگان هم برای کاربران مک و هم برای کاربران ویندوز در دسترس است. اگر از ماشین پنجره استفاده می کنید، حداقل مورد نیاز موارد زیر است:

  • پردازنده 1 گیگاهرتز
  • رم 4 گیگابایت
  • 1 گیگابایت فضای خالی هارد دیسک
  • کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 512 مگابایت حافظه یا بالاتر

همانطور که برای کاربران MAC، حداقل مورد نیاز است

  • 4 گیگابایت رم
  • پردازنده Intel™ 2.1+ گیگاهرتز یا نسل فعلی Apple M1
  • 1 گیگابایت فضای موجود روی هارد دیسک
  • کارت گرافیک کلاس سه بعدی با 512 مگابایت حافظه یا بالاتر و پشتیبانی از شتاب سخت افزاری
  • ماوس چرخدار 3 دکمه ای.

چه از یک ویندوز یا مک استفاده کنید، درایور کارت گرافیک شما از OpenGL 3.1 پشتیبانی می کند.

آماتور در مقابل حرفه ای

Google  SketchUp  یک برنامه عالی برای آماتورها است. با این حال، اگر در حال طراحی مبلمان در سطح حرفه ای هستید، ممکن است بخواهید SketchUp Pro نسخه 5 یا بالاتر را خریداری کنید. این نسخه های حرفه ای رایگان نیستند اما هنوز از اتوکد ارزان تر هستند  .

رابط

اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا در استفاده از آن مهارت پیدا کنید، می توانید بلافاصله پروژه های کوچک را شروع کنید. ما از رابط کاربری کم و بیش بصری Google SketchUp در مقایسه با سایر نرم افزارهای طراحی مبلمان شگفت زده شدیم. این برنامه یک پانل آموزشی متحرک در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را برای راهنمایی باز نگه دارید.

ما از رابط کاربری ساده، یک بوم بزرگ با نوار ابزار در اطراف آن لذت بردیم. فقط یک نوار ابزار سمت چپ برای بیشتر کارهای شما کافی است. با این حال، می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید تا حداکثر دوازده نوار ابزار خاص برای نیازهای شما نمایش داده شود.

طرفداران:معایب:
استفاده بصری
دستورالعمل های بازشو
بیش از 100 نمونه
ابزارهای مدل سازی انعطاف پذیر
به اشتراک گذاری آنلاین پروژه اجازه می دهد
فقط برای اکثر پروژه های حرفه ای
ویندوز مناسب نیست

 

16000 طرح کاردستی مبلمان

 

بسته ای آسان برای استفاده از بیش از 16000 طرح نجاری طراح و کلاسیک که شما را قادر می سازد مبلمان چوبی شگفت انگیز و سایر پروژه های صنایع دستی چوبی بسازید!

 

 

2. طراحی کابینت پلی بورد

 

آموزش ویدیویی :

https://www.youtube.com/embed/Kf55UB_I0LY

 

 

Polyboard Cabinet یک نرم افزار رایگان عالی برای طراحی کابینت است. شما می توانید دستگیره ها، شیشه ها، قفسه ها و درها را برای طراحی کابینت مناسب انتخاب کنید. کابینت ها با استفاده از مدل سازی سه بعدی ساخته شده اند، بنابراین شما این فرصت را دارید که حتی جزئی ترین جزئیات را تا حد امکان واضح ببینید.

آماتور در مقابل حرفه ای

هم آماتورها و هم حرفه ای ها می توانند از این نرم افزار طراح کابینت استفاده کنند زیرا به شما امکان سفارشی کردن جزئیات مختلف را می دهد. به عنوان یک امتیاز، می توانید هزینه طرح های کابینت خود را تعیین کنید.

امکانات

این نرم افزار علاوه بر ارائه گزینه مدل سه بعدی و جزئیات متنوع، به شما امکان می دهد کابینتی آماده برای ساخت بسازید. شما می توانید تمام قطعات کابینت را از لیست طولانی مواد انتخاب کنید.

می توانید تعداد شیب ها را اضافه کنید، تقسیمات عمودی را اضافه کنید و فضای بین آنها را انتخاب کنید. شما می توانید طرح قفسه ها (چه ثابت و چه متحرک) را انتخاب کنید و مواد پنل ها، لبه ها و قاب ها را انتخاب کنید.

این برنامه ویژگی های CAD مانند بزرگنمایی، انتخاب بین دو بعدی و سه بعدی و غیره را ارائه می دهد.

سیستم مورد نیاز

این نرم افزار فقط بر روی پلتفرم ویندوز (XP/7/8/10) اجرا می شود. برای نصب نسخه رایگان Polyboard فقط باید 11 مگابایت فضای خالی داشته باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که برای به دست آوردن ویژگی‌های کامل Polyboard، باید یک نسخه پولی داشته باشید. با این حال، اگر شما یک طراح کابینت آماتور هستید، احتمالاً نسخه رایگان این نرم افزار برای نیازهای شما کافی است.

طرفداران:معایب:
انتخاب بزرگ مواد
انتخاب گسترده اتصالات
همه ویژگی های مهم CAD
استفاده آسان
نسخه رایگان برای حرفه ای ها نیست
فقط از ویندوز استفاده کنید

3. Master Design ART-SHOP X-Lite 

این نرم افزار طراحی مبلمان   به صورت رایگان برای اندروید موجود است. این به شما امکان می دهد مبلمان را بکشید که آماده تولید است. در حالی که این نرم افزار عمدتا رایگان است، ممکن است لازم باشد برای پروژه های حرفه ای مبلمان سازی خود برای ابزارهای اضافی هزینه کنید.

امکانات

علاوه بر قرار دادن و سفارشی کردن مبلمان خود، می توانید با طراحی داخلی نیز کار کنید. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا دید هوایی از محیط داشته باشید. می توانید دوربین را برای دریافت زوایای دید متفاوت قرار دهید. هنگامی که طراحی مبلمان را به پایان رساندید، می توانید یک روکش مناسب را انتخاب کنید.

شما می توانید از بین 3000 مورد و چندین هزار تکمیل انتخاب کنید. شما می توانید پروژه خود را به برنامه های دیگر توسط Master Design وارد کنید.

سیستم مورد نیاز

می توانید یک برنامه برای اندروید دانلود کنید یا برای ویندوز نرم افزار دریافت کنید.

قابلیت استفاده

در حالی که این نرم افزار هم برای آماتورها و هم برای حرفه ای ها قابل دسترسی است، Master Design Furnish منحنی یادگیری نسبتاً شیبی دارد. اگر تا به حال با نرم افزار CAD کار نکرده اید، باید نحوه کار با این نرم افزار را یاد بگیرید. طراحی نسبتاً اصلاح نشده است. چندین پنجره دارد که عادت کردن به آنها ممکن است سخت باشد.

برپایی

راه اندازی برنامه نسبتاً آسان است. شما باید چند مرحله ساده را طی کنید. بعداً وقتی به استفاده از نرم افزار عادت کردید، گزینه های از پیش تعیین شده را می توان تغییر داد.

طرفداران:معایب:
راه اندازی آسان
تعداد قابل توجهی از کتابخانه ها
مناسب برای طراحی مبلمان حرفه ای
گزینه های ارز قابل مدیریت
واردات آسان شی
منحنی یادگیری شیب دار
طراحی خشن

4. Sweet Home 3 D

نمونه کارهای طرحی گروه معماری مشاور

 

این نرم افزار ساده طراحی خانه  به شما این امکان را می دهد که تمام اتاق های خود از جمله آشپزخانه را طراحی کنید. استفاده از آن نسبت به اکثر برنامه های طراحی CAD ساده تر است. با این حال، این آن را برای استفاده حرفه ای مناسب نمی کند. این برنامه انتخاب خوبی از اشیاء دارد اما طرح های پیچیده ای ایجاد نمی کند.

کتابخانه ها

این برنامه حدود 100 شی را در کتابخانه ارائه می دهد. شما 22 گیاه، درخت، چراغ، وان حمام و موارد دیگر دریافت می کنید. می توانید از آنها برای تزئین اتاق استفاده کنید اما به شما اجازه نمی دهد سیم کشی یا لوله کشی طراحی کنید.

شما به یک گالری آنلاین دسترسی دارید که شامل طرح‌های نمونه است که می‌توانید آن‌ها را در برنامه قرار دهید. استفاده از طرح های مبلمان از قبل طراحی شده می تواند به شما در ایجاد یک پروژه ساده برای خودتان کمک کند.

کشیدن و انداختن

این برنامه دارای ویژگی مفید کشیدن و رها کردن است که به شما امکان می دهد اشیاء را در یک طراحی دو بعدی بکشید و رها کنید. بعداً می‌توانید آن را روی یک صفحه سه بعدی مشاهده کنید. مدل سه بعدی یک نمای واقعی از اشیایی که ایجاد می کنید ارائه می دهد. با کلیک بر روی شی، می توانید رنگ یا متریال را ویرایش کنید. با این حال، شما نمی توانید اشیاء را مستقیماً به صورت سه بعدی ویرایش کنید.

اگر قبلاً طراحی مبلمان یا خانه انجام نداده اید، خود را آماده کنید تا مدتی را صرف یادگیری نحوه پیدا کردن راه خود در نرم افزار کنید. این برنامه دارای منحنی یادگیری متوسطی است. در حالی که این برنامه به ویژه برای طراحی داخلی مناسب است، می تواند در طراحی مبلمان نیز به شما کمک کند.

طرفداران:معایب:
کتابخانه اشیای بزرگ
پشتیبانی سریع مشتری
مدلسازی سه بعدی ساده
تقسیم صفحه نمایش 2 بعدی/3 بعدی
با کاربری آسان
برای پروژه های حرفه ای مناسب نیست
گزینه های طراحی مبلمان محدودی را ارائه می دهد

 

16000 طرح کاردستی مبلمان

 

بسته ای آسان برای استفاده از بیش از 16000 طرح نجاری طراح و کلاسیک که شما را قادر می سازد مبلمان چوبی شگفت انگیز و سایر پروژه های صنایع دستی چوبی بسازید!

 

 

5. طراح کابینت SmartDraw

SmartDraw  یکی از محبوب ترین برنامه های طراحی موجود در بازار است. از این نرم افزار می توان برای طراحی انواع کابینت، کمد و سایر مبلمان آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن و ... استفاده کرد. در حالی که کاملا رایگان نیست، سازنده یک نسخه آزمایشی رایگان را ارائه می دهد که به اندازه کافی کامل است تا به شما امکان ایجاد پروژه های مختلف را بدهد.

می توانید با حدود 12 قالب کابینت شروع کنید و چند صد تصویر را ادغام کنید. ویژگی‌های قالب‌بندی خودکار به طراحان آماتور کمک می‌کند تا پروژه‌ها را برای ایجاد یک طرح کاربردی ترتیب داده و تراز کنند.

آماتور در مقابل حرفه ای

چه از نسخه آزمایشی یا کامل استفاده کنید، SmartDraw فرصتی برای ایجاد یک طراحی مبلمان حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. در این میان، استفاده از این نرم‌افزار نسبتاً آسان است و می‌تواند انتخاب خوبی برای طراحان آماتور باشد.

کاربران جدید به لطف ده ها قالب با صفحه خالی مواجه نمی شوند. شما می توانید شروع به ویرایش یک قالب متناسب با نیاز خود کنید. پس از مدتی می توانید یک پروژه جدید از ابتدا ایجاد کنید.

کتابخانه ها

SmartDraw تعداد کافی اشیاء را برای کار با آنها ارائه می دهد. بسته به ترجیحات خود، از گاراژ گرفته تا اتاق لباسشویی، می توانید دیوارها، پنجره ها، درها و وسایل را برای کابینت ها و کمدها اضافه کنید. شما می توانید هر چیزی را برنامه ریزی کنید.

طرفداران:معایب:
کتابخانه بزرگ
12 قالب
با کاربری آسان
مناسب برای استفاده حرفه ای و آماتور
طیف گسترده ای از نمادهای برنامه ریزی
فقط نسخه آزمایشی رایگان است

پس از بررسی این پنج  نرم افزار رایگان طراحی مبلمان ، به این نتیجه رسیدیم که بهترین انتخاب برای طراحان مبلمان آماتور، Google SketchUp است. همه ویژگی های لازم را دارد تا شما را از ابتدا بدون منحنی یادگیری شیب دار شروع کنید. با این حال، اگر به طراحی مبلمان پیشرفته فکر می کنید، بهتر است نرم افزار حرفه ای را خریداری کنید.