طراحی دفتر کار

 

 

طراحی دفتر:

چگونه دفتری را طراحی کنیم که کل تیم دوست داشته باشد

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Example of good Office design

توسط باند جمعی کارکنان

از 10 نفر بپرسید که چه چیزی یک طراحی اداری را عالی می کند و 10 پاسخ مختلف دریافت خواهید کرد. بله، یک دفتر باید دارای یک طبقه، یک سقف و چهار دیوار باشد (البته عدد چهار نیز قابل بحث است). اما پس از آن، واقعاً هیچ محدودیتی برای نحوه تزئین فضا وجود ندارد.

گفته می شود، برخی از طرح های اداری بهتر از سایرین هستند. و نه فقط از نظر زیبایی شناسی، بلکه از نظر تأثیر عمیق بر خلاقیت و بهره وری تیم شما بهتر است.

بنابراین چگونه می توانید دفتری را طراحی کنید که کل تیم شما دوست داشته باشد؟ کارشناسان فضای کاری در Bond Collective 10 ایده طراحی اداری به شما ارائه می دهند تا هر اتاق - بزرگ یا کوچک - را به بهترین شکل ممکن بسازید.

استفاده از طراحی دفتر برای ایجاد جو مناسب

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

ایجاد فضای مناسب بخش مهمی از طراحی دفتر است. یک دفتر خوب طراحی شده و لحنی که با آن ارتباط برقرار می کند می تواند بر کارایی، بهره وری، روحیه و نگرش کلی تیم شما تأثیر بگذارد. همان دفتری که به خوبی طراحی شده است، حجم زیادی از کسب و کار را نیز به مشتریان و مشتریان شما منتقل می کند.

طراحی داخلی اداری دلپذیر، منظم و مدرن، اعتماد به نفس را افزایش می دهد و برای کسانی که آن را تجربه می کنند، از موفقیت صحبت می کند. با این اوصاف، درک این نکته مهم است که آنچه برای یک کسب‌وکار مناسب است ممکن است برای دیگری کارساز نباشد. همه چیز به لحن، تصویر و برند کلی بستگی دارد که می خواهید ایجاد کنید.

آیا می خواهید پیچیدگی و حرفه ای بودن را منتقل کنید؟ با رنگ های تیره و غنی همراه با خطوط صاف و تمیز همراه شوید. آیا می خواهید حال و هوای سرگرم کننده و خلاقانه تری را منتقل کنید؟ رنگ های روشن و پر زرق و برق همراه با چاپ های شلوغ و خطوط منحنی را انتخاب کنید.

کدام سبک برای کسب و کار شما مناسب است؟ فقط تو می توانی به آن پرسش پاسخ دهی. با این حال، انتخاب شما بر نحوه چیدمان، تزئین و تجهیز فضای کاری شما تأثیر می گذارد.

آماده سازی و برنامه ریزی کلیدی است

Mirrors on a wall over a slim table next to a plant

قبل از تصمیم‌گیری در مورد طراحی دفتری که دوست دارید، یا ظاهر جدید «مد روز» که کسب‌وکار دوستتان انتخاب کرده است، کمی برای آماده‌سازی و برنامه‌ریزی وقت بگذارید.

شناسایی آنچه برای کسب و کار شما مفید است - که ممکن است با کارهایی که سایر مشاغل انجام می دهند متفاوت باشد - سود سهام در موارد نامشهود مانند بهره وری، تعامل، تمرکز و پویایی تیم بهبود یافته به دست می آورد.

در اینجا نحوه کشف طراحی دفتری که برای یک گروه دو یا 200 نفره مناسب است، آمده است.

1) پویایی تیم خود را رعایت کنید
بهترین راه برای یافتن طرح و چیدمان اداری که برای کسب و کار شما مناسب است، مشاهده پویایی تیمتان است.

سوالات زیر را از خود بپرسید:

تیم چگونه از فضای فعلی خود استفاده می کند؟

گلوگاه ها در جریان ترافیک کجاست؟

موانع همکاری چیست؟

چه چیزی در طراحی دفتر فعلی کار می کند؟

چه چیزی کار نمی کند؟

تیم به طور منظم چه شکایت هایی در مورد فضای کاری دارد؟

در مورد این سوال آخر، از اینکه مستقیماً از تیم خود بپرسید که در یک فضای اداری چه می خواهند، نترسید. آنها کسانی هستند که هر روز از آن استفاده می کنند و احتمالاً پیشنهادات خوبی در مورد چگونگی بهبود طراحی خواهند داشت.

2) طراحی با فرهنگ شرکت در ذهن
کسب و کار شما فرهنگ شرکت منحصر به فرد خود را دارد که با فرهنگ شرکتی هر تجارت دیگری متفاوت است. یک طراحی اداری موثر این تفاوت‌های متمایز را به شیوه‌ای که همه متعلق به شماست، تشخیص داده و جشن می‌گیرد.

این ویژگی های تعیین کننده به کسب و کار شما شخصیت می بخشد و به جذب – و حفظ – مشتریان، فروشندگان، شرکا و استعدادهای برتر کمک می کند. طراحی دفتری که فرهنگ شرکت شما را تقویت می کند، حتی می تواند روحیه تیمی را در کسب و کار شما تقویت کند.

برای شناسایی فرهنگ شرکت خود، با تیم خود بنشینید و شخصیتی را که می خواهید کسب و کارتان منتقل کند - در کلمات و تصاویر تعریف کنید. سپس فضای اداری خود را بر اساس آن طراحی کنید.

3) یک سایز برای همه مناسب نیست

Coworking space with glass walls as example of office design

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

هر کسب و کاری متفاوت است. در واقع، هر تیم در یک کسب و کار متفاوت است. هر کدام به روش منحصر به فرد خود عمل می کنند. این بدان معنی است که یک رویکرد یکسان برای طراحی دفتر در بیشتر موارد کار نمی کند.

به عنوان مثال، برخی از تیم‌ها زمانی بهتر کار می‌کنند که هر روز چندین ساعت زمان آرام داشته باشند. اتاقک ها یا فضاهای کاری نیمه خصوصی ممکن است در این مورد به شما کمک کنند.

با این حال، تیم‌های دیگر برای پاسخ به سؤالات، ارائه راه‌حل‌ها و دسترسی به پایگاه دانش جمعی باید در تماس دائمی باشند. منزوی کردن این افراد - حتی با چیزی به اندازه یک اتاقک - این پویایی را مختل می کند.

بنابراین آنچه برای یک کسب و کار یا یک تیم کار می کند برای دیگری کار نمی کند. شما باید متغیرهایی را شناسایی کنید که بیشتر بر تیم شما تأثیر می گذارد.

4) تخصیص فضا را دوباره تصور کنید
پارادایم های طراحی دفتر قبلی، فضا را بر اساس عنوان اختصاص می دادند. رئیس و نایب رئیس شرکت بزرگترین دفاتر را داشتند. کارکنان ارشد فروش دفاتر کوچکتری داشتند، مدیران در عین حال دفاتر کوچکتری داشتند.

و به همین ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر از کارمندان، به جدیدترین اعضای تیم رسید، که ممکن است تنها شش تا هشت فوت مربع فضای کاری داشته باشند.

با این حال، در سال های اخیر، جزر و مد در حال تغییر است. کسب‌وکارها متوجه شده‌اند که تخصیص فضا بر اساس زمانی که فرد در دفتر می‌گذراند، کارآمدتر است، نه بر اساس عنوان او.

در واقع، مدیران ارشد ممکن است زمان بیشتری را در خارج از دفتر بگذرانند تا در محل کار، بنابراین فضای کاری آنها بیشتر روز هدر می رود.

در طرف دیگر طیف، یک مهندس اغلب 80، 90 یا حتی 100 درصد از روز را در دفتر کار بر روی پروژه های مختلف می گذراند. آنها نسبت به فروشندگانی که در 75 درصد مواقع در جلسات حضور دارند، به فضای کاری بزرگتری نیاز دارند.

5) در فن آوری های اساسی تجدید نظر کنید
طراحی دفتری که برای کسب و کار شما مناسب است تا حد زیادی به فناوری های ضروری که تیم شما به طور منظم از آنها استفاده می کند بستگی دارد.

به عنوان مثال، فناوری سیمی حرکت کارکنان را محدود می کند و آنها را در یک مکان برای بیشتر روز نگه می دارد. از سوی دیگر فناوری بی سیم به کارمندان اجازه می دهد بدون محدودیت از مکانی به مکان دیگر حرکت کنند.

اگرچه بحث بین سیمی و بی سیم یکی از بزرگ ترین مسائلی است که با آن روبرو خواهید شد، اما سایر فناوری ها نیز تأثیر قابل توجهی بر تجارت شما خواهند داشت. شناسایی فناوری‌های ضروری که بر تیم شما تأثیر می‌گذارند، حیاتی است.

در این فرآیند، از اینکه چگونه کسب و کار شما ممکن است از ابزارهای ضروری در آینده استفاده کند، نترسید. وقتی برای چنین تغییری برنامه ریزی می کنید، طراحی فضای کاری عالی را آسان تر و ساده تر می کنید.

6) همکاری را در فهرست بالا قرار دهید

Office design with shared working spaces and glass doors

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

هنگام برنامه ریزی طراحی دفتر جدید خود، همکاری را در فهرست عناصر «ضروری» قرار دهید. همکاری مدل جدید در تجارت است - و به دلایل خوب: کار می کند.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان در یک اتاق بزرگ و باز شروع می کنند که همه می توانند با دیگران صحبت کنند. همانطور که آن کسب و کارها و استارت آپ ها رشد می کنند، اغلب به دفاتر سنتی تر با دیوارها و درها و جداکننده ها نقل مکان می کنند.

در این فرآیند، آنها "زنگ" اصلی را که موفقیت آنها را ممکن می کرد، از دست می دهند. اما شما می توانید با تشویق به همکاری از طریق طراحی دفتر خود، سر و صدای کسب و کار خود را زنده نگه دارید.

ما در بخش 10 نکته برای طراحی دفتر الهام بخش در زیر به چند روش آسان برای انجام این کار خواهیم پرداخت.

7) طراحی دفتر خود را بر اساس فعالیت ها قرار دهید
همانطور که تیم خود را مشاهده می کنید، فعالیت های اصلی را که هر روز انجام می دهند یادداشت کنید.

به عنوان مثال، آنها ممکن است اولین چیزی که می‌رسند ایمیل و پست صوتی را چک می‌کنند (اغلب به آن «تاچ کردن» می‌گویند). از آنجا، آنها به یک جلسه کامل تیم منتقل می شوند. پس از آن، آنها ممکن است به گروه های کوچکتری تقسیم شوند تا روی یک پروژه کار کنند و در نهایت، قبل از صرف ناهار، مدتی به تنهایی کار کنند.

برای طراحی فضای اداری که نیازهای منحصر به فرد تیم شما را برآورده می‌کند، از این فعالیت‌های اصلی - نشست‌های گروهی، فعالیت‌های گروهی کوچک و کار انفرادی استفاده کنید.

همانطور که در بخش بعدی خواهید دید، راه‌های زیادی برای انعطاف‌پذیرتر کردن حتی کوچک‌ترین منطقه کاری وجود دارد تا تیم شما بتواند فضا را با فعالیت‌های فعلی‌اش تنظیم کند.

 

 

10 نکته برای طراحی دفتر الهام بخش

 


1) گزینه‌های مختلف صندلی و میز را ارائه دهید

 

 

Seat and desk options in office design

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

وقتی طراحی دفتر خود را در نظر می گیرید، برای گزینه های صندلی و میز مختلف برنامه ریزی کنید. صندلی های ارگونومیک، چهارپایه، نیمکت ها، میزهای با ارتفاع قابل تنظیم، میزهای کافه و میزهای مشترک (فقط به نام چند مورد) همه گزینه های عالی برای گنجاندن در فضای کاری شما هستند.

این گزینه ها ممکن است به نظر مهم نباشند، اما هستند. به خصوص در حال حاضر که متخصصان پزشکی تأثیرات منفی نشستن طولانی مدت هر روز بر سلامت را تشخیص می دهند.

به تیم خود این حق را بدهید که در موقعیت‌های مختلف کار کنند و آنها شادتر، سالم‌تر، خلاق‌تر و سازنده‌تر خواهند بود.

 

 

2) به هم ریختگی سیم را مخفی کنید


کارگران مدرن برای انجام کار خود به وسایل الکترونیکی متکی هستند. سیم‌هایی که این تبلت‌ها، پرینترها، دستگاه‌های کپی، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و تلفن‌ها را تغذیه و شارژ می‌کنند، می‌توانند به‌طور جدی فضای کاری را به هم ریخته و مانع بهره‌وری شوند.

 

بی سیم رفتن یک راه حل عالی است. اما برای آن دسته از دستگاه‌هایی که هنوز سیم را قطع نکرده‌اند، راه‌هایی را بیابید که این خرخر را مرتب و دور از سر راه نگه دارید. در صورت امکان، طناب ها را در دیوار، کف یا در امتداد پشت مبلمان پنهان کنید.

 

 

3) نور طبیعی را انتخاب کنید

 

 

Natural light in office design

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

روزهای ردیف به ردیف چراغ های فلورسنت سفید گذشته است. اکنون می دانیم که بدن انسان به نور طبیعی بهتر پاسخ می دهد. این نور طبیعی روحیه اعضای تیم شما را بهبود می بخشد و به آنها کمک می کند تا برای مدت طولانی تری متمرکز و سازنده بمانند.

در حالی که نصب پنجره در هر دفتری غیرممکن است، اما می‌توانید فضای کاری خود را با چراغ‌هایی که طول موج‌های ملایم‌تری را منتشر می‌کنند، تجهیز کنید. با بهره گیری از گزینه های روشنایی موجود در بازار امروز، از قدرت نور طبیعی استفاده کنید.

فن‌آوری‌های جدید این امکان را فراهم می‌کنند که نور اداری به طور خودکار از سبز و آبی سردتر که در صبح رخ می‌دهد به زرد و قرمز گرم‌تر که در بعد از ظهر رخ می‌دهد تغییر کند. این به شما امکان می دهد دمای رنگ چراغ های دفتر خود را تغییر دهید تا آنچه را که در فضای باز اتفاق می افتد تقلید کنید.

 

 

4) دیوارها را پایین بیاورید


هنگام انتخاب معماری طراحی دفتر خود، تا حد امکان از دیوارهای محکم از کف تا سقف یا حتی اتاقک های نیمه دیواری خودداری کنید. در عوض، پارتیشن‌های شیشه‌ای را انتخاب کنید – یا اصلاً پارتیشن‌ها را نداشته باشید. این طراحی دفتر با مفهوم باز، نیروی کار مشترک و متعهد را ارتقا می دهد.

اگر می‌خواهید فضای خصوصی‌تری ایجاد کنید، آجر شیشه‌ای مات یا مواد غیرشفاف دیگر را در نظر بگیرید. گزینه‌هایی مانند این اجازه می‌دهند تا نور طبیعی و محیطی فراوانی داشته باشید و در عین حال حریم خصوصی مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

 

5) بیرون را وارد کنید

 

 

Outside elements in office design

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

لهجه‌های طبیعی مانند گیاهان، کف‌های بتنی و چوبی اکسپوز، رومیزی‌های چوبی احیا شده، و فولاد رنگ‌شده راه‌های ساده‌ای برای وارد کردن بیرون هستند. و زمانی که راحت‌تر باشند، تمرکز، خلاقیت و تعامل بیشتری دارند.

 

 

6) با رنگ به تیم خود الهام دهید


رنگ‌های بی‌نظم هیچ کاری برای تشویق خلاقیت و کار سخت ندارند. به همین دلیل است که طراحی های اداری مدرن رنگ های زنده را در دیوارها، کف ها، سقف ها و اثاثیه گنجانده اند.

چه در حال سازماندهی مناطق مختلف بر اساس یک طرح رنگی خاص باشید و چه صرفاً پراکنده‌های رنگی در اطراف دفتر کار، مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌های روشن متنوع می‌توانند بهره‌وری، خلاقیت و شادی کلی را افزایش دهند.

 

 

7) فضاهای کاری چند منظوره را راه اندازی کنید


جداول بزرگ موجود در کتابخانه های قدیمی اغلب به عنوان فضای کاری انعطاف پذیر استفاده می شد. آن‌ها اجازه می‌دادند کارهای گوناگون - از نوشتن تا تحقیق تا طراحی - به تنهایی یا گروهی در صورت لزوم انجام شود.

شما می توانید همان مفهوم فضای کاری چند منظوره را در طراحی دفتر مدرن خود بگنجانید تا کارهای انفرادی و مشترک از انواع مختلف را ترویج دهید.

دیگر لازم نیست فضایی را به کار خاصی اختصاص دهید. اکنون، می‌توانید فضاهای کاری دفتر خود را برای اهداف متعددی طراحی کنید - از موفقیت‌های سریع تیمی تا کارهای تحقیقاتی مطالعه‌آمیز.

 

 

8) با انواع مواد و بافت تزئین کنید


متریال و بافت می تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت کار تیم شما داشته باشد. تعداد کمی از مردم می خواهند تمام روز به پلاستیک های صاف و ملایم خیره شوند.

به همین دلیل است که طراحان دفاتر به سمت استفاده از انواع مواد - از چوب خشن گرفته تا پارچه‌های نرم گرفته تا گچ بافت‌دار و موارد دیگر - در سرتاسر فضای کار تمایل دارند. این بافت ها حس بهره وری و تندرستی را در افرادی که هر روز آنها را تجربه می کنند تحریک می کند.

 

 

9) ترویج همکاری با مبلمان موبایل

 

 

Mobile furniture in office design

همکاری برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی است، به این معنی که زمینه های کاری مشترک بیش از هر زمان دیگری ضروری است. نشستن با هم و سپس شکستن به گروه های کوچکتر الهام را جاری نگه می دارد. اما یافتن یک فضای کاری برای آن گروه های کوچکتر می تواند به سرعت حال و هوای خلاقانه را از بین ببرد.

برای آسان‌تر کردن این فرآیند، قسمت‌های مشترک خود را با مبلمانی تنظیم کنید که بتوانید به راحتی آن‌ها را جابجا کنید، بغلتانید، لانه کنید، تا کنید یا کاملاً خراب کنید. این به کارمندان شما این امکان را می دهد که پس از یک جلسه تیمی با هم جمع شوند تا جلسه طوفان فکری را ادامه دهند.

 

 

10) جامعه پرورش دهنده با یک منطقه استراحت


در حالی که یک ایستگاه کاری کوچک هنوز بخش مهمی از روز کاری کارکنان شما است، فناوری بی سیم به کارکنان اجازه می دهد تا کار خود را با خود به فضاهای مختلف ببرند. یک سالن استراحت مشخص، فضایی راحت و آرام را فراهم می کند که در آن کارکنان می توانند در حین ادامه کار روی پروژه در دست اقدام، جامعه بسازند، همکاری کنند، و استراحت کنند.

همچنین قرار دادن محل استراحت در نزدیکی - یا به عنوان بخشی از - ورودی اصلی دفتر خود که میز پذیرش در آن قرار دارد، مفید است. هنگامی که یک بازدیدکننده (خواه مشتری باشد یا یک کارمند احتمالی) وارد می‌شود و تمام فعالیت‌ها را می‌بیند، بلافاصله متوجه می‌شود که کسب‌وکار شما در مورد چیست.

 

 

فضای اداری ایده آل

 

 

Coworkers in a shared office space

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

در Bond Collective، ما می دانیم که چگونه دفتری را طراحی کنیم که کل تیم شما دوست دارد. هر یک از فضاهای اداری مشترک ما همه 10 نکته در این لیست را در خود جای داده است (به علاوه عوامل طراحی بی شمار دیگر).

اگر به دنبال فضای کاری هستید که بهره وری تیم شما را افزایش دهد، عضویت در Bond Collective را در نظر بگیرید. از فضاهای همکاری، میزهای اختصاصی و دفاتر خصوصی ما برای برآورده کردن تمام نیازهای تجاری خود استفاده کنید. وقتی در Bond Collective کار می کنید، با طراحی خارق العاده ای احاطه خواهید شد که کار تیمی شما را به سطح بعدی می برد.

از هر یک از مکان‌های متعدد Bond Collective در ایالات متحده بازدید کنید، از جمله فضاهای کاری در نیویورک، پنسیلوانیا، واشنگتن دی سی، ایلینوی، تنسی و تگزاس. یا امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد همه چیزهایی که ارائه می دهیم بیشتر بدانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای فضاهای کار مشترک برای عشایر دیجیتال، کارگران از راه دور و انواع مشاغل، امروز به BondCollective.com مراجعه کنید.