سقف مدرن با طراحی ساده

 

طراحی ساده سقف مدرن

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 


طرح های ساده سقف مدرن در سال های اخیر بیشتر و بیشتر محبوب شده اند. نگاهی گذرا به مجله Dwell، ArchDaily یا در Pinterest به شما می گوید که علاقه بیشتری به معماری مسکونی مدرن و سادگی در فرم و عملکرد آن وجود دارد، بدون اینکه به مزایای هزینه یک سقف ساده تر اشاره کنیم.

اگر به دنبال الهام گرفتن از طراحی و اطلاعات در مورد طرح‌های ساده سقف مدرن هستید، به دنبال آن باشید و به خواندن ادامه دهید. ما در میان محبوب‌ترین سقف‌های مدرن قدم می‌زنیم، در مورد زیبایی‌شناسی، بهترین کاربردها و مزایا، روش‌های فنی ساخت‌وساز و ملاحظات برنامه‌ریزی صحبت خواهیم کرد.

بیایید نگاهی به محبوب ترین ویژگی های طرح های ساده سقف مدرن بیندازیم.

 

 
 

 طراحی خود را به ما بسپارید  ؛ 

 

 

سقف تخت مدرن

موارد استفاده و مزایا:  معماری مدرن به طور سنتی با سقف های مسطح مشخص می شود. سقف های مسطح صفحات افقی طولانی ایجاد می کنند که یادآور خط افق وسیعی است که اغلب در طبیعت دیده می شود. آنها از نظر شکل و عملکرد ساده هستند و نمونه خوبی از اصل مدرنیستی "خطوط پاک" هستند.

سقف های مسطح برای محافظت از سایه و کنترل بهره خورشیدی می توانند به برآمدگی های جسورانه تبدیل شوند. آنها را می توان برای ایجاد باغ های گیاهی قابل استفاده و بام های سبز کاشت. آنها حتی می توانند بر خلاف سایر سبک های سقف در دسترس باشند، فضای زندگی اضافی را فراهم می کنند و برای مشاهده سکوهایی استفاده می شوند که مناظر پانوراما از مناظر اطراف را نشان می دهند.

قاب بندی و عایق کاری:  قاب بندی سقف تخت نسبتاً ساده است. می توان آن را مانند یک سیستم کف با اعضای قاب افقی در 16 اینچ 19 اینچ یا 24 اینچ قاب بندی کرد. بسته به دهانه، بسیاری از مواد مختلف می توانند یک سقف مسطح را قاب بندی کنند: قاب 2 برابری، تیرهای چوبی، اسکلت چوبی، تیرهای چند لایه، فولاد، بتن. ، یا SIPS. این انعطاف‌پذیری در طراحی، فرصت‌های بیشتری را در مورد چگونگی جزئیات سقف و اینکه آیا اعضای قاب‌بندی پنهان یا آشکار هستند، فراهم می‌کند.

عایق را می توان بین تیرچه های سقفی یا بالای پوشش سقف قرار داد. این می تواند عایق batt، عایق اسپری فوم، عایق تخته سفت و سخت یا SIP باشد. فقط فراموش نکنید که تعیین کنید آیا سقف شما نیاز به تهویه دارد یا خیر.

تخلیه آب باران:  برخلاف نامش، سقف صاف در واقع مسطح نیست. سقف‌های مسطح با شیب ملایم حداقل 1/8 اینچ در هر پا ساخته می‌شوند تا آب بتواند تخلیه شود - یا به زهکش‌های متمرکز، اسکاپرها یا سیستم ناودانی.

این شیب متوسط ​​را می توان به روش های مختلفی به دست آورد:

  • در سقف‌های بزرگ‌تر، احتمالاً استفاده از عایق فوم مخروطی در بالای پوشش سقف ارزان‌تر است.
  • در کارهای کوچک، کندن 2x4 ها به گوه ها و میخ زدن آنها به تیرچه ها احتمالا مقرون به صرفه تر است.
  • همیشه این گزینه وجود دارد که قاب سقف به طور کامل شیب دار شود، اما این معمولاً مسائل را بیش از حد پیچیده می کند.

عارضه جانبی ناگوار چنین شیب ملایمی این است که زاویه به اندازه کافی بزرگ نیست تا عمدی به نظر برسد. گاهی اوقات ممکن است در واقع به چشم "کج" به نظر برسد، که حرکت طراحی خوبی نیست. راه‌های خلاقانه‌ای برای پنهان کردن این لبه «کج» وجود دارد. یکی از راه ها این است که سقف را طوری طراحی کنید که یک دیوار پاراپتی ​​لبه سقف را بپوشاند. یکی دیگر از اینها ایجاد یک قطعه چشمک زن سفارشی توقف/چکه ای شن است که نمایه را در طول سقف تغییر می دهد تا تغییر گام را جبران کند. هدف این است که یک لبه یکنواخت در خارج ایجاد شود، اما یک نمایه متفاوت در داخل در امتداد سقف شیبدار. متأسفانه، نقطه ضعف این پروفیل سقف ضخیم تر است.

در اینجا چند نمونه از سقف های تخت ساده و مدرن آورده شده است:

سقف‌های مدرن نمادین: سقف‌های طاق‌دار برای سایه‌اندازی، بهره‌برداری خورشیدی، پوشش باران و دسترسی به سقف. 

 

طراحی ساده سقف تخت مدرن

[خانه ماهیگیر توسط KDVA. عکس توسط KDVA .]

 

طراحی ساده سقف تخت مدرن

Case Inlet Retreat by Mw|works Architecture . عکس از Jeremy Bittermann Photography .]

 

سقف های تخت مدرن با دیوارهای جان پناه: اولین مثال زیر ترکیبی از سقف های مسطح سنتی را نشان می دهد. برآمدگی های سقفی دارای یک قطعه فلزی چشمک زن در لبه سقف هستند که شیب را پنهان می کند. سقف اصلی آن طرف دارای یک قطعه چشمک زن درپوش روی دیوار جان پناه است.

مثال دیگر زیر روکش دیوار را نشان می دهد که تا بالای دیوار پاراپت امتداد دارد و صفحه سقف شیب دار را که در پشت بالای دیوار وجود دارد پنهان می کند.

 

طراحی ساده سقف تخت مدرن

[خانه گالری توسط DeForest Architects. عکس از  Ben Benschneider Photography .]

 

طراحی ساده سقف تخت مدرن

[House M توسط CAAN Architecten . عکس با حسن نیت ارائه شده توسط Caan Architecten.]

 

 

در حالی که سقف تخت به عنوان فرم کلیشه ای سقف مدرن غالب شده است، لازم نیست که چنین باشد. اخیراً نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از معماران، طراحان و صاحبان خانه‌ها را دیده‌ایم که دیگر انواع سقف‌ها را به شگفت‌انگیزی مدرن تبدیل کرده‌اند. بیا یک نگاهی بیندازیم.

 

 

 

سقف سوله مدرن

موارد استفاده و مزایا:  سقف های سوله نمونه دیگری از سازه های سقف تمیز، ساده و کاربردی هستند. خط سقف ساده می تواند به خوبی به طراحی مدرنیستی کمک کند. سقف های سوله برای زمانی که می خواهید نور فراوانی داشته باشید و فضای اتاق زیر شیروانی گاهی غیر عملی را با حجم داخلی بیشتری جایگزین کنید، بهترین هستند.

یکی از مزایای سقف های سوله ای توانایی آنها در ارائه سقف های بلندتر و پنجره های شیشه ای در امتداد ضلع بلند سقف است. این اجازه می دهد تا نور طبیعی بیشتر، نماهای بهتر، و احساس فضای و حجم بیشتری داشته باشید.

مزیت دیگر سقف های سوله ای این است که مانند سقف های مسطح، می توان برآمدگی های بزرگ ایجاد کرد تا به کنترل غیرفعال افزایش گرمای خورشیدی کمک کند. شیب سقف را می توان به گونه ای طراحی کرد که از جذب مستقیم خورشیدی در تابستان جلوگیری کند و در زمستان به خانه بدرخشد.

قاب بندی و عایق کاری:  سیستم قاب بندی برای سقف های سوله ساده و شبیه به سقف های تخت است. از آنجایی که شیب سقف نسبت به سقف های مسطح تندتر است، شیب دادن قاب سقف در این مورد برای پیروی از شیب سقف بسیار منطقی است.

اعضای قاب سقف بسته به دهانه می توانند از هر تعداد مواد تشکیل شوند. مشابه سقف های مسطح، می توان به زیبایی های سقف نیز دست یافت. و بسته به ترجیح طراحی شما، اعضای قاب سقف را می توان در بالای سقف پنهان کرد یا در زیر در معرض دید قرار داد. امکانات زیادی وجود دارد

تخلیه آب باران:  همانطور که از نام آن پیداست، سقف های سوله آب را به یک طرف می ریزند . توانایی جمع آوری و ذخیره/ تخلیه آسان آب باران یک مزیت خوب است. یک طرح زهکشی ساده شامل یک ناودان منفرد است که آب را جمع آوری کرده و آن را به سمت آبراهه ها هدایت می کند.

در اینجا چند نمونه از سقف های سوله ای ساده و مدرن آورده شده است:

طرح‌های ساده سقف سوله‌ای مدرن: به نمایه لبه سقف نازک این نمونه اول توجه کنید.

 

سقف سوله مدرن ساده

[مهمانخانه نانسی کریک توسط معمار فیلیپ باب . عکس از John Clemmer Photography .]

 

سقف سوله مدرن ساده

[دهکده هنرهای زیبا توسط BuildLLC . عکس از BuildLLC.]

 

توجه داشته باشید که چگونه سقف های سوله برای پنجره های ساختمانی عالی هستند. آنها نور طبیعی زیادی را در امتداد بالای سقف وارد می کنند.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

سقف سوله مدرن ساده

[خانه کنزینگتون توسط  معمار ویرجینیا کریج . عکس توسط معمار ویرجینیا کریج.]

 

سقف سوله مدرن ساده

[خانه کنزینگتون توسط  معمار ویرجینیا کریج . عکس توسط معمار ویرجینیا کریج.]

 

 

سقف شیروانی مدرن

موارد استفاده و مزایا:  سقف شیروانی از دیرباز بخشی از تاریخ معماری سنتی بوده است. از هر کودکی بخواهید که خانه ای بکشد، او خانه ای با سقف شیروانی می کشد. پس چگونه این طراحی سنتی سقف تاریخی راه خود را به معماری مدرن پیدا کرده است؟

برای شروع، سقف شیروانی یک طراحی بسیار ساده، ساده و کاربردی است - همه ویژگی های مدرن. سقف‌های شیب‌دار می‌توانند زیبایی‌های مختلفی به خود بگیرند که با جزئیات دقیق، می‌توانند حسی مدرن را القا کنند.

سقف شیروانی این فرصت را برای فضای کف اضافی در حجم سقف فراهم می کند، مانند فضای زیر شیروانی یا اتاق زیر شیروانی. همچنین می‌تواند به خوبی به خوابگاه‌ها کمک کند، که باعث افزایش سطح کف قابل استفاده و نور طبیعی ورودی به فضا می‌شود.

دلیل دیگر شکل سقف شیروانی استفاده از سقف طاقدار است. سقف‌های طاق‌دار به فضا حجم می‌دهند، به همین دلیل است که بسیاری از طرح‌های خانه‌های مدرن با سقف‌های شیروانی از سقف‌های طاق‌دار بهره می‌برند – بنابراین می‌توانند فضای زیر شیروانی را ایجاد کنند.

قاب بندی و عایق کاری:  اسکلت سقف شیروانی معمولاً از یک تیر رج و تیرهای شیبدار یا خرپاهای چوبی پیش ساخته تشکیل شده است. سایر استراتژی های قاب بندی عبارتند از قاب چوبی و SIP.

راه های زیادی برای عایق کاری سقف شیروانی بسته به کاری که سقف زیر آن انجام می دهد وجود دارد. در بیشتر موارد، اگر از خرپاهای چوبی پیش ساخته استفاده می شود، معمولاً فرض می شود که یک سقف صاف در زیر خرپاها ارائه شده است. (اغلب خرپاهای پیش ساخته برای چشم آسان نیستند و می خواهند پنهان شوند.) در این حالت معمولاً عایق بت در بالای سقف بین آکوردهای خرپا نصب می شود و از فضا به عنوان اتاق زیر شیروانی استفاده می شود.

در مواردی که سقف طاق‌دار است، عایق‌کاری می‌تواند بین اعضای قاب یا بالای پوشش سقف ایجاد شود تا حجم قابل استفاده در فضای سقف را به حداکثر برسانید.

تخلیه آب باران:  مانند سقف های سوله ای، سقف های شیروانی ساده به راحتی از آب باران تخلیه می شوند . آب از هر دو زمین پایین می ریزد، جایی که در ناودان ها جمع می شود و سپس به آبراهه ها منتقل می شود.

در اینجا چند نمونه از سقف های شیروانی ساده و مدرن آورده شده است:

طرح های ساده سقف شیروانی مدرن: به جزئیات مدرن بقیه قسمت های خانه توجه کنید که شما را متقاعد می کند که سقف شیروانی می تواند مدرن باشد. جزئیات سنتی چنگک و لبه با خطوط پروفیل نازک جایگزین شده است. فضای قابل استفاده اضافی را می توان از حجم سقف شیروانی برای فضاهای زیر شیروانی حک کرد.

 

طراحی ساده سقف شیروانی مدرن

[پروژه ساختمانی 2015 توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده معماری ییل .]

 

فضای سقف شیروانی مدرن ساده

[خانه ای برای جولیا و بیورن توسط معماران ایناور مت . عکس از آدولف بروتر.]

 

 

این سقف شیروانی ساده از یک سیستم ناودانی داخلی برای ساده سازی طراحی سقف استفاده می کند. در داخل، ساختار سقف شیروانی یک سقف طاقدار مفصلی زیبا ایجاد می کند و فضایی را برای یک اتاق خواب فراهم می کند.

 

گروه معماری مشاور

 

طراحی ساده سقف شیروانی مدرن

[منطقه تعطیلات اوترخت توسط  Zecc Architecten ]. عکس از  StijnStijl .]

 

سقف شیروانی ساده و مدرن سقف های طاق دار داخلی

[منطقه تعطیلات اوترخت توسط  Zecc Architecten ]. عکس از  StijnStijl .]

 

 

طراحی سقف شیروانی در مثال زیر ساده، تمیز و مدرن است. توجه کنید که چگونه برآمدگی‌های لبه‌ای و چنگکی سقف‌های شیروانی سنتی برای یک پروفیل لبه تمیز حذف می‌شوند که در آن قسمت‌های دیوار تا سقف چشمک می‌زند. خوب.

در فضای داخلی، فضاها با سقف طاقدار جادار به نظر می رسند. ادامه روکش چوبی روی دیوارها و سقف، لمس خوبی برای ایجاد تداوم در فضا است.

 

مشاوره رایگان  ؛  کلیک کنید...

 

طراحی ساده سقف شیروانی مدرن

[خانه با منظره دریا توسط معماران جکسون کلمنتز باروز . عکس از  شانون مک گراث .]

 

سقف شیروانی ساده و مدرن سقف طاقدار

 

 

در مثال‌های زیر، معماران ایده مدرن استفاده از  حجم‌های هندسی  را در نظر گرفته‌اند و کل طرح پاکت را با رویکردی یکپارچه و منسجم دوباره تصور می‌کنند. آنها از مواد روکش خارجی در هر دو صفحه دیوار و سقف / سقف برای تأکید بر یکنواختی و حجم خالص استفاده می کنند.

در مثال اول، استفاده از روکش چوبی هم به‌عنوان دیوار و هم به‌عنوان زیرانداز شیروانی کمک می‌کند ساختار سقف بالای سر به دیوارها به صورت بصری گره بخورد و حجم به عنوان یک عنصر خوانده شود. 

در مثال دوم، روکش فلزی پیوسته هم سطح سقف و هم سطح دیوار را می پوشاند. این انتقال بدون وقفه تنها راهی است که برخی از طرح‌های سقف شیروانی با موفقیت به مدرنیسم جهش کرده‌اند. 

 

طراحی ساده سقف شیروانی مدرن

[Maison Glissade توسط Atelier Kastelic Buffey . عکس از Peter A. Sellar. ]

 

طراحی ساده سقف شیروانی مدرن

[خانه دریاچه توسط معماران جانستون . عکس از ویل آستین.]

 

 

چه چیز دیگری؟

سقف تخت، سقف سوله ای و سقف شیروانی بهترین و رایج ترین نمونه های طراحی ساده سقف مدرن هستند. اما، بدیهی است که تغییراتی در این طرح‌های ساده سقف وجود دارد که هنوز هم خود را به زیبایی‌شناسی مدرن می‌بخشند، خواه ترکیب پروفیل‌های سقف، دستکاری آن‌ها یا تغییر آنها به نحوی باشد.

با این حال، دستیابی به ظاهری مدرن فراتر از پروفیل های سقف است. این طراحی کل خانه است که خانه ها را مدرن می کند. پروفیل های سقف تنها یک قطعه طراحی در پازل هستند. درست کردن سایر جزئیات مانند اشکال هندسی، خطوط تمیز، مواد ساده و نور روز نیز مهم هستند.

در اینجا چند نمونه جالب دیگر از طراحی سقف مدرن آورده شده است:

توجه کنید که چگونه این دو پروژه چندین فرم سقف ساده را با هم ترکیب می کنند و در عین حال یک طرح سقف یکپارچه ساده ایجاد می کنند. اولی ترکیبی از سقف های تخت و شیروانی است، در حالی که دومی ترکیبی از یک سری شیروانی است.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

طراحی ساده سقف مدرن

[Barwon House 2 by Auhaus . عکس توسط Auhaus.]

 

طراحی سقف مدرن

[Lookout House by Room 11 . عکس از بن هاسکینگ .]

 

در این دو نمونه آخر، معماران در طراحی سقف خود کمی خلاقیت به خرج دادند. در طرح اول، طراحی سقف از دو سقف سوله استفاده می‌کند (یا سقف شیروانی را به دو نیم می‌کند) و یک بام سبز اضافه می‌کند.

در مثال دوم، الزامات منطقه‌بندی نیاز به سقف شیروانی داشت، اما صاحبان خانه آرزوی سقف تخت را داشتند. بنابراین طراحی سقف با فریب دادن چشم برای دیدن یک سقف مسطح با یک شیروانی در پس زمینه، به طرز خلاقانه ای دو نیمرخ سقف را به هم می پیوندد. این به طرز ماهرانه ای در جزئیات نما با تغییر رنگ و متریال در خط سقف انجام شد.  

 

طراحی مدرن بام سبز

[خانه Edgeland توسط Bercy Chen Studio . عکس از پل برداجی .]

 

هیبریدی سقف تخت شیروانی مدرن

[محل اقامت پارک مور توسط  معماران درو مندل . عکس از  Ben Rahn /A-Frame و Naomi Finlay .]

 

 

 

 

 طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

ملاحظات طراحی سقف

هدف اصلی سقف محافظت در برابر آب و هوا است. اما نقش بسیار زیادی در ظاهر و سبک کلی کل خانه، کارایی انرژی و دوام دارد. انتخاب طرح سقف مناسب یک تصمیم مهم است.

و همیشه آسان نیست. گاهی اوقات از ابتدا بریده و خشک می شود، گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید قسمت های دیگر طرح را قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین شکل سقف پاک کنید.

در نهایت، طراحی سقف شما به متغیرهای زیر بستگی دارد و اینکه هر کدام چقدر برای اهداف پروژه شما اهمیت دارند.

  • زیبایی شناسی و ترجیحات شخصی  – احتمالاً یکی از مهم ترین عوامل اولیه در تعیین طراحی سقف خانه شما، سلیقه شخصی شما در سبک است. اگر ترجیحات زیادی نسبت به یک طراحی سقف خاص دارید، این ممکن است بیش از همه متغیرهای دیگر عامل تعیین کننده باشد.
  • هزینه  - هرچه طراحی سقف ساده تر باشد هزینه آن ارزان تر است. کنسول‌های بزرگ، زوایای پیچیده، سقف‌های منفرد زیاد، شیب‌های تند، و چندین قطعه چشمک زن لبه سقف، به هزینه سیستم سقف شما می‌افزایند - همانطور که نوع سیستم قاب، مواد بام و نوع عایق‌کاری نیز همین‌طور است. وقتی شک دارید، آن را ساده نگه دارید.
  • عملکرد سقف  - آیا می خواهید دسترسی به پشت بام داشته باشید؟ آیا می خواهید کمی فضای اضافی برای یک اتاق زیر شیروانی پیدا کنید؟ آیا سقفی بلندتر و پنجره های ساختمانی می خواهید؟
  • هندسه/طراحی ساختمان  – شکل ساختمان شما در تعیین بهترین سیستم سقف نقش دارد. یک پلان مربعی شکل ممکن است با یک سقف مسطح در مقایسه با سقف سوله بهتر به نظر برسد و عملکرد بهتری داشته باشد. اگر نور طبیعی بیشتری می خواهید، ممکن است یک سقف سوله بخواهید.
  • هندسه ساختمان/اطراف مجاور  - آیا می خواهید خانه شما با خانه های همسایه در خیابان شما هماهنگ باشد؟ اگر چنین است، شاید نمای سقف شما می خواهد شبیه به آنها باشد. یا شاید بخواهید دیدگاه های خود را در جهت خاصی به دور از خانه های همسایه ها جهت دهید. هر یک از این ملاحظات در طراحی کلی سقف نقش دارند.
  • مقررات منطقه‌بندی و برنامه‌ریزی  – کمیته‌های برنامه‌ریزی، مقررات منطقه‌بندی، و هیئت‌های بررسی طراحی ممکن است محدودیت‌ها و محدودیت‌های خاصی در مورد کارهایی که می‌توانید با سقف خود انجام دهید، داشته باشند. ممکن است کدهایی برای حداکثر ارتفاع سقف یا قوانین برنامه ریزی که بر شکل یا جنس سقف شما حاکم باشد وجود داشته باشد. مطمئن شوید که دقت لازم را انجام داده اید و دریابید که چه سازمان های دولتی ممکن است بر طراحی شما تأثیر بگذارند.

اگر سقف خود را به درستی طراحی کنید، بسازید و فلاش بزنید (و با تعمیر و نگهداری همراه باشید)، سقف خوب نشتی نخواهد داشت. به همین دلیل باید تاکید کرد که یک پیمانکار سقف با کیفیت مهم است. یک معمار، طراح یا مهندس می تواند در طراحی سقف و طرح های قاب بندی کمک کند، اما یک سقف ساز خوب و با تجربه ضروری است. این سقف‌ساز است که لایه‌های زیرین، مواد سقف و قطعات چشمک زن را نصب می‌کند - همه تاسیسات حیاتی که برای سال‌های آینده برای یک خانه خشک و گرم (یا خنک) حیاتی هستند - بدون توجه به شکل و مشخصات سقف شما.