طراحی داخلی خانه های هوشمند

 

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

ما امروز بر سر دوراهی قرار داریم، جایی که تلاقی تکنولوژی و طراحی باعث ایجاد تحولی در دنیای دکوراسیون داخلی خانه شده است. خانه های هوشمند به طور فزاینده ای در بین جوانان آگاه به فناوری محبوب می شوند و طراحان داخلی باید با این روندهای آتی همگام باشند یا از آنها عقب بمانند.

 

 

 

بنابراین، خانه های هوشمند دقیقا چیست؟ اینترنت اشیا، به طور خلاصه اینترنت اشیا، طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند را فعال کرده است که می‌توانند عملکردی شگفت‌انگیز ارائه دهند تا خانه‌ها را راحت، کارآمد و راحت کنند و زندگی را بسیار آسان‌تر کنند. با گجت‌های متصل هوشمند  ، می‌توانید اجاق گاز را در مسیر برگشت از محل کار به خانه روشن کنید تا وقتی بعد از یک روز کاری طاقت‌فرسا می‌رسید، غذایتان داغ شود.

 

قفل‌های امنیتی هوشمند   درها را برای تشخیص چهره شما باز می‌کنند، در حالی که الکسا، سیری و دستیار Google در خدمت شما هستند و برای انجام دستورات شما تماس می‌گیرند.

 

خانه های هوشمند نه تنها فرصتی برای صاحبان خانه برای خودنمایی با همسایگان خود هستند، بلکه دارای مجموعه ای فوق العاده از مزیت ها هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که از امکانات با تکنولوژی پیشرفته استفاده کنید که زندگی شما را لذت بخش تر می کند، به وسایل برقی اجازه می دهد با راندمان انرژی بالا کار کنند و سطوح بالایی از حریم خصوصی، ایمنی و راحتی را ارائه می دهند.



آنچه خانه های هوشمند ارائه می دهند به شرح زیر است:

 

مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 


آرامش خاطر، تضمینی

 

سیستم های امنیتی با تکنولوژی بالا نگرانی در مورد ایمنی خانه شما را به گذشته تبدیل می کند. وقتی بازدیدکنندگانی دارید می‌توانید هشدارهای فوری دریافت کنید و قبل از اینکه اجازه دهید آنها را ببینید و با آنها صحبت کنید. حسگرهای حرکتی هنگامی که در خانه نیستید، به شما هشدار می دهند که حرکتی در خانه تشخیص داده شود.

 

 

یک جهان متصل

 

شما می توانید در دنیایی زندگی کنید که همه چیز از طریق دستیارهای هوشمند مانند الکسا یا سیری به هم متصل است. می توانید پرده های خود را باز یا بسته کنید، لوازم آشپزخانه خود را روشن یا خاموش کنید، موسیقی پخش کنید، یا دمای تهویه مطبوع را کنترل کنید... همه از راه دور.

 

تایمرهای از پیش تنظیم شده برای روشن کردن چراغ ها یا آبیاری گیاهان خود و ایجاد حال و هوای یک عصر آرام با همگام سازی نورها با ریتم موسیقی مورد علاقه خود! قبل از اینکه آسیبی وارد شود، نشت آب را بررسی و تصحیح کنید. هنگامی که این سطح از راحتی را تجربه کردید، دیگر هرگز نمی خواهید به زندگی عادی برگردید!

 

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان


برو سبز

 

با استفاده از اتوماسیون تابلو برق هوشمند، می‌توانید مصرف برق لوازم خانگی را کنترل کنید و گرمایش، سرمایش یا پخت و پز خود را بسیار کارآمدتر کنید. سنسورهای حرکتی یا حسگرهای حرارتی می توانند زمانی که هیچ فعالیتی در اتاق وجود ندارد تشخیص دهند و چراغ ها را خاموش کنند و به شما در صرفه جویی در انرژی کمک کنند.

 

دماهای بهینه برای راحتی را می توان با استفاده از ترموستات های هوشمند کنترل و از قبل تنظیم کرد و سطح جدیدی از راحتی و آسایش را به زندگی اضافه کرد. سیستم ها را می توان به هم متصل کرد. برای مثال، وقتی پرده‌ها بالا می‌روند، می‌توان چراغ‌ها را کم‌نور کرد. پانل‌های خورشیدی که می‌توانند انرژی خورشیدی را جذب کنند، می‌توانند طوری برنامه‌ریزی شوند که از زاویه خورشید پیروی کنند و کارایی را مانند قبل بهینه کنند.

فضای داخلی هوشمندتر برای خانه های هوشمند

 

لوازم خانگی نیز به طور جدی هوشمند می شوند

 

با شتاب گرفتن اینترنت اشیا، شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ، IKEA و GE Electric نیز وارد میدان شده‌اند و دستگاه‌هایی ایجاد می‌کنند که می‌توان با استفاده از فناوری پوشیدنی آن را کنترل کرد. IKEA یک سیستم روشنایی  هوشمند و شیک را راه اندازی کرده  است که به تلفن های همراه و تبلت ها متصل می شود و می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند و فضای سیستم های روشنایی داخلی خانه شما را افزایش دهد.

 

یخچال جدید سامسونگ مجهز به Wi-Fi است که مدیریت غذا را کنترل می‌کند، به شما امکان می‌دهد داخل یخچال خود را از دور ببینید و به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی مواد غذایی کم دارید. حتی می تواند موسیقی و تلویزیون را هنگامی که در آشپزخانه کار می کنید پخش کند! جنرال الکتریک GE Kitchen Hub را ارائه کرده است، یک صفحه نمایش هوشمند که دستور العمل ها را به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد با فرمان های صوتی یا با لمس یک دکمه چت تصویری و سایر دستگاه های متصل را کنترل کنید.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

 

 

 

جیمز باند در آشپزخانه شما

 

آشپزخانه فضایی است که به راحتی می تواند خود را با سیستم های هوشمند و کم مصرف وفق دهد. طراحان در حال آزمایش روی میزهای آشپزخانه هستند که به پایین می لغزند تا یک سینک پنهان را آشکار کنند یا آشپزهای روباتیکی دارند که می توانند مواد تشکیل دهنده را اندازه بگیرند و دمای پخت و پز را کنترل کنند تا غذای ارزشمندی با ستاره میشلن تولید کنند. مهندسان در حال حاضر با عناصری مانند آتش، گاز، الکتریسیته بازی می‌کنند تا ابزاری با تکنولوژی بالا بسازند و خیلی زود غذا به خودی خود پخته می‌شود!

آینده کاملاً باز است

 

تخمین زده شده است که بیش از 24 میلیارد دستگاه الکترونیکی تا سال 2020 از طریق اینترنت اشیا به هم متصل خواهند شد. دستگاه ها و برنامه های اینترنت اشیای فوق العاده هوشمند در دستور کار قرار خواهند گرفت، و اگر نمی خواهید عقب بمانید، باید هم متصل شوید!

 

در حالی که مردم ممکن است استدلال کنند که این همه هوشمندی باعث کاهش روابط انسانی می شود (ما می توانیم آینده ای را ببینیم که در آن مردم با آینه های خود گفتگوهای درخشانی داشته باشند!)، هیچ فناوری متوقف کننده ای وجود ندارد. به زودی کل جهان بسیار باهوش تر می شود!

 

 

 

ما در  HomeLane  با شریک شدن با بازیکنان اتوماسیون خانگی پیشرفت کرده ایم تا به مشتریان خود یک تجربه زندگی هوشمند یکپارچه را ارائه دهیم. چراغ‌ها، دوربین‌ها، قفل‌ها، حسگرها، پرده‌ها - حداکثر 18 دستگاه را می‌توان از راه دور کنترل کرد و برای تجربه‌های زندگی هوشمند در خانه دیجیتالی شما ادغام کرد.

 

این مقاله توسط Dipti Das، AVP-Design،  HomeLane.com نوشته شده است.  این در ابتدا در  "بام و کف" از گروه هندو منتشر شد.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛