پلان منظره

 

نحوه ترسیم پلان های منظره: کمک برای مبتدیان DIYers

 


راهنمای خودت انجام بده

توسط DAVID BEAULIEU به روز شده در 09/01/22
 بررسی شده توسط Mary MARLOWE LEVERETTE

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

The Spruce / Chelsea Drankwater

 

 

نمای کلی پروژه


مدت زمان کار: 1 الی 2 روز


زمان کل: 1 - 2 روز


سطح مهارت: متوسط


هزینه تخمینی: 0 تا 10 دلار

 


آیا دوست دارید نحوه ترسیم نقشه های منظره را بیاموزید، اما از محدوده پروژه می ترسید؟ یک سوال وجود دارد که باید ابتدا از خود بپرسید: آیا پروژه ای که در نظر می گیرید، طرح های منظر دقیق و با کیفیت حرفه ای را می طلبد؟ اگر شما صرفاً یک بستر کاشت جدید ایجاد می کنید - مثلاً یک کاشت مرزی مختلط که به عنوان یک صفحه حریم خصوصی عمل می کند - احتمالاً به یک طرح منظر دقیق نیاز ندارید. یک نقاشی ساده با نیازهای شما مطابقت دارد. نقشه را می توان با اضافه کردن اندازه گیری های دقیق ارتقا داد، بنابراین شما می توانید نیازهای فاصله گیاه خود را به درستی انجام دهید.


طرح چشم انداز متولد نمی شود. تکامل می یابد. اندازه‌گیری‌ها، طرح‌های خشن و یادداشت‌ها را روی کاغذ قرار می‌دهید، سپس با آن داده‌ها سرهم می‌کنید تا به طرح نهایی برسید. اینکه چقدر وسواس دارید و چقدر روشمند اندازه گیری می کنید، میزان جزئیات را در طرح طراحی منظر شما تعیین می کند.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

وقتی نقشه های منظره را ترسیم می کنیم؟


بنابراین چه زمانی واقعاً به طرح‌های منظره کامل و دقیق نیاز دارید؟ کسانی که به خانه‌های جدید نقل مکان می‌کنند، جایی که محوطه‌سازی تقریباً وجود ندارد، باید چنین نقشه‌های منظری داشته باشند که با آن کار کنند. به همین ترتیب، صاحبان خانه هایی که درگیر تغییر مناظر موجود هستند که آنها را منسوخ می دانند، از راهنمایی های ارائه شده توسط طرح های منظر دقیق سود خواهند برد. در این مواقع، حتی اگر مجبور باشید به یک حرفه ای پول بدهید تا بیاید و نقشه چشم انداز را برای شما ترسیم کند، ارزشش را دارد. چنین تعهداتی بسیار پیچیده هستند و نمی توان آنها را به حدس و گمان گذاشت. طرح‌های منظر دقیق، نمای چشم پرنده‌ای از ملک شما ارائه می‌دهند و به شما امکان می‌دهند تعیین کنید که آیا یک جزء پیش‌بینی‌شده با دیگری مشبک می‌شود یا خیر.

 

 


نکته
اگر می‌خواهید برای طراحی منظر حرفه‌ای تلاش کنید، به برخی از لوازم طراحی مانند قطب‌نما و کاغذ طراحی نیاز دارید. یک منبع خوب برای تکنیک های مربوط به تولید یک طراحی دقیق، «بلک و دکر: راهنمای کامل مناظر خلاقانه» است.

 

 

آنچه شما نیاز دارید


تجهیزات / ابزار

 

  • متر استیل 100 فوت
  • مداد رنگی
  • مداد سربی با پاک کن
  • پایه های زمینی
  • ریسمان یا ریسمان
  • خط کش

 


متریال

 

  • کاغذ نقشه کشی
  • کاغذ کاربن
  • کاغذ سفید
  • ردیابی مقاله

 

 

دستورالعمل ها


01 - نقشه سند خود را پیدا کنید


زمانی که ملک خود را خریدید، باید نقشه سند دریافت کرده باشید (تغییرات منطقه ای در نام این سند وجود دارد). در غیر این صورت، یک کپی از آن را در اداره سوابق شهرستان خود دریافت کنید.

 

نقشه سند اندازه گیری ملک شما را نشان می دهد، جایی که خانه شما نسبت به مرزهای ملک و اگر خوش شانس باشید، مکان تاسیسات زیرزمینی را نشان می دهد. اگر محل تاسیسات زیرزمینی توسط نقشه سند ارائه نشده است، می توانید با شرکت های تاسیساتی محلی خود تماس بگیرید. شما همچنین می توانید با شماره 8-1-1 در ایالات متحده تماس بگیرید و اطلاعات داده شده را دنبال کنید تا علائم تاسیسات زیرزمینی خود را دریافت کنید.

 

نقشه سند یا کمک های مشابه با ارائه جهت گیری مناسب به شما در این پروژه کمک می کند. به عنوان مثال، خواهید دید که کدام (در صورت وجود) گوشه های زمین شما یک زاویه قائمه تشکیل می دهند. این دانش مفیدی برای محاسبات شماست، اما همچنان باید اندازه‌گیری را برای ترسیم انجام دهید.[1]

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

02- مقیاس را در نظر بگیرید


این شامل تعیین این است که چگونه طرح خود را روی کاغذ گراف قرار دهید. شما می توانید تصمیم بگیرید که یکی از مربع های روی کاغذ نمودار نشان دهنده یک فوت مربع از فضای ملک شما باشد. این یک نقاشی مقیاس ایجاد می کند. ابتدا اندازه گیری فیزیکی ملک خود را انجام دهید سپس آن ابعاد را کوچک کنید تا بر روی کاغذ نمودار قرار گیرند.

 

اندازه مربع های موجود در کاغذ گراف متفاوت است، بنابراین شما می توانید اندازه ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد. مقیاس 1/8 اینچ = 1 فوت معمولا برای ترسیم طرح های طراحی منظر استفاده می شود. برای این مقیاس، از نوع کاغذ گراف با شبکه‌هایی که در مقیاس 1/8 اینچی قرار گرفته‌اند، استفاده کنید. در این مقیاس، شما می توانید یک ویژگی به بزرگی 60 فوت در 80 فوت را در یک صفحه 8 ½ x 11 نشان دهید. برای خواص بزرگ، ممکن است مجبور شوید ورق های کاغذ گراف را به هم بچسبانید.

 

 

 

03- دارایی خود را اندازه گیری کنید


با استفاده از متر، طول هر یک از چهار مرز ملک خود را تعیین کنید، سپس طول و عرض خانه خود را اندازه بگیرید. مهم است که دقیقاً تعیین کنید که خانه شما در رابطه با مرزهای دارایی شما قرار دارد. این جایی است که آن گوشه های مرزی که زاویه های قائم را تشکیل می دهند مفید هستند.

 

 

مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 

 

04- محل اشیاء ثابت را تعیین کنید


هنگامی که خطوط مرزی و جایی که خانه در رابطه با آنها قرار دارد را تعیین کردید، آماده هستید تا مکان دقیق سایر عناصر را در زمین خود تعیین کنید (به عنوان مثال پاسیوها، راهروها، باغ ها و گیاهانی که نگهداری می کنید. ، و همچنین، ابزارها)، و موقعیت آنها را در مقیاس، روی کاغذ نمودار نشان دهید. موقعیت آنها در رابطه با نقاطی که قبلاً تعیین کرده اید (به عنوان مثال، مرزها و خانه) اندازه گیری می شود. برای هر عنصری که اندازه گیری می کنید حداقل دو نقطه مرجع دریافت کنید. هرچه در این پروژه جلوتر بروید، کار آسان‌تر می‌شود زیرا نقاط ثابت بیشتری را برای استفاده به عنوان نقاط مرجع کسب می‌کنید.

 

 


05- اندازه گیری مناطق منحصر به فرد


شاید شما یک باغ منحنی در اطراف یک قسمت از خانه خود داشته باشید. برای اندازه گیری یک ناحیه منحنی، به یک خط مستقیم به عنوان نقطه مرجع نیاز دارید. باز هم، بر اساس محاسباتی که قبلاً در این پروژه انجام داده اید، بسازید. به عنوان مثال، از سمت خانه رو به بستر کاشت منحنی به عنوان نقطه مرجع استفاده کنید. اگر بستر کاشت در فاصله بسیار زیادی - مثلاً حدود 100 فوت - از خانه قرار دارد، می توانید به شرح زیر کار خود را آسان تر کنید:

 

 

 

06- کپی کنید


در این مرحله، نقشه خوبی از چیزها در ملک خود دارید که تغییر نمی کند. با این حال، عناصر طراحی از این نقطه به بعد ممکن است تغییر کنند، بنابراین مهم است که چندین کپی از طرح خود تهیه کنید قبل از اینکه چیز دیگری به آن اضافه کنید. به این ترتیب، می توانید به عقب برگردید و در صورت لزوم از ابتدا شروع کنید، با استفاده از ترسیم مقیاس دقیق ملک خود به عنوان مکانی برای شروع دوباره.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 


07- طرح را روی کاغذ ردیابی کپی کنید


یک ورق کاغذ ردیابی را روی نمودار مقیاس تکمیل شده قرار دهید. از آنجایی که کاغذ ردیابی به شما امکان می دهد تا نمودار مقیاس را ببینید، می توانید به سادگی محتویات آن را بدون خطوط شبکه ای کاغذ گراف، روی کاغذ ردیابی کپی کنید.

 

 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 


08- یک نمودار حباب ایجاد کنید


مرزهای فضاهای طراحی را بر روی کاغذ ردیابی با رسم یک شکل دایره ای یا مستطیل مشخص کنید (به طور کلی از لبه های مستقیم مربع ها و مستطیل ها در طراحی منظر اجتناب می شود مگر اینکه هدف شما طراحی منظر رسمی باشد). با توجه به عملکرد آن در طرح طراحی منظر (محیط کاری، محوطه بازی، باغ،) شکلی را که به تازگی ترسیم کرده اید، به عنوان هر چیزی که می خواهید باشد (منطقه چمن، پوشش زمین، پاسیو، آبنما، بستر کاشت و غیره) برچسب بزنید. و غیره.). سپس به فضای آزاد دیگری بروید و همین کار را انجام دهید. نواحی بین «حباب‌ها» را به‌عنوان راهروها، مسیرها، یا مناطق کوچک چمنزار که اساساً به‌عنوان مسیر عمل می‌کنند، برچسب‌گذاری کنید - وسیله شما برای پیمایش بین حباب‌ها.

 

 

نکته


انتظار نداشته باشید که نسخه نهایی نمودار حباب را بلافاصله تکمیل کنید. به هر دلیلی (مثلاً فضای ناکافی، تضاد با خطوط شهری) در حین حرکت، متوجه خواهید شد که برخی از حباب ها را رد می کنید. مشکلی نیست: فقط یک تکه کاغذ ردیابی دیگر بگیرید و نقاشی اولیه خود را اصلاح کنید.

 

 

 

09- از Stakes و String استفاده کنید


قبل از تصمیم گیری بر روی نمودار حباب نهایی، پروژه را به هر طریقی که می توانید مشخص کنید تا ببینید چه چیزی جواب می دهد و چه چیزی جواب نمی دهد. در اینجاست که ممکن است شرط ها و رشته ها مفید باشند. در اطراف یکی از فضاهایی که به طور آزمایشی در نمودار حباب تعریف کرده اید، به زمین می چسبد. ریسمان را به این مهره ها ببندید. این فرآیند را برای سایر فضاهای حباب دار تکرار کنید.

حالا بین این فضاها قدم بزنید و به جریان الگوهای ترافیکی توجه کنید. آیا چیدمان فضاها هنوز منطقی است؟ آیا از فضاها تا حد امکان به نحو احسن استفاده کرده اید؟ آیا به نظر شما یکی از مسیرها بیش از حد پرپیچ و خم است، در حالی که در عوض باید از نقطه A به نقطه B خط خطی ایجاد کند؟

هنگامی که نظر خود را در مورد هر یک از فضاها تغییر می دهید، پایه ها و رشته ها را مطابق با آن تنظیم کنید. وقتی کارتان تمام شد، اندازه گیری های نهایی را برای این فضاها انجام دهید. اکنون آماده هستید تا به نمودار مقیاس برگردید و این اندازه‌گیری‌های نهایی را بگنجانید، بنابراین نمودار مقیاس را به طرح نهایی طراحی منظر تبدیل کنید.

 

 

 نمونه کارهای طراحی  گروه معماری مشاور

 

 

10- شرایط را پیگیری کنید


همچنین باید یک دفترچه یادداشت جداگانه برای یادداشت کردن یادداشت هایی که به طور خاص مربوط به برنامه کاشت شما هستند، نگه دارید. به مناطق سایه دار، مناطق خشک، مناطق مرطوب، انواع خاک و غیره توجه داشته باشید. همه این عوامل بر عوامل صرفاً زیبایی شناختی ارجحیت خواهند داشت وقتی که زمان بیرون رفتن و خرید گیاهان فرا می رسد. شما گیاهان را با برنامه تطبیق خواهید داد، نه برعکس.

 

 


11- تعیین محل قرارگیری گیاه


اکنون زمان آن است که گیاهان را در نمودار مقیاس خود قرار دهید. شما مجبور نیستید هر نوع درخت، هر نوع گل و غیره را نام ببرید. بسیار مهم تر، پایبندی مداوم به مقیاس است، به طوری که، برای مثال، شکلی که برای نشان دادن یک درخت بزرگ ترسیم می کنید، بزرگتر از آن باشد. یک درختچه کوچک اندازه ای که گیاه در زمان بلوغ به آن می رسد را نشان دهید، نه اندازه بچه آن را. این باعث ایجاد فاصله مناسب برای گیاهان می شود.

 

 

   ╣║╗╝╜╛╕╖╢╡┤│▓▒  خدمات گروه معماری مشاور

 

 

 

نکته


طراحان منظر برای صرفه جویی در فضا، تعیین عناصر طرح منظر خانه با حروف و/یا نمادها مفید است. بنابراین یک استخر را می توان با یک "P"، یک درخت با شکل بزرگ و گرد و غیره تعیین کرد. در کنار نمودار مقیاس خود، افسانه ای را قرار دهید که این میانبرها را ترجمه می کند، در صورتی که فراموش کنید معنی آنها چیست.

 

 

 

12- نمودار نهایی را انتقال دهید


هنگامی که همه چیز را درست کردید، یک ورق کاغذ خالی بردارید، کاغذ کربنی را روی آن قرار دهید و نمودار مقیاس به روز شده را روی آن قرار دهید. اکنون همه چیز را در نمودار مقیاس به روز شده ردیابی کنید، و به کاغذ کربنی اجازه دهید طرح شما را بر روی صفحه کاغذی که زمانی خالی بود منتقل کند - که اکنون به طرح نهایی منظر خانه شما تبدیل شده است. در ایجاد طرح نهایی خود به این روش، به سادگی خود را از شر خطوط شبکه کاغذ نمودار خلاص کرده اید.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

13- نمودار را رنگ کنید


اکنون با مداد رنگی خود می توانید فضاهای خود را با رنگ های مناسب پر کنید. به عنوان مثال، چمن می تواند به رنگ سبز روشن، درختان و درختچه ها به رنگ سبز تیره، آبی آبی و غیره باشد. استفاده از رنگ در طرح نهایی منظر خانه، آن را برای چشم ها بسیار آسان تر می کند. اما نمودار مقیاس به روز شده را در زباله ها نیندازید! برای اندازه گیری های دقیق همچنان می خواهید با آن مشورت کنید. این خطوط شبکه ممکن است زشت باشند، اما آنها تنها چیزی هستند که بین شما و هرج و مرج مطلق ایستاده اند.

 


نکته


هنگامی که تمام داده ها را جمع آوری کردید، برنامه های کامپیوتری طراحی منظره خانه برای ایجاد یک نقاشی برای شما وجود دارد.

 

 

 

مقاله بعدی : 15 چیدمان باغ که کاملاً منطقی است