یکی از بزرگترین لذت های زندگی، پدر و مادر شدن است. اگر می خواهید از بسته کوچک شادی خود استقبال کنید، ما هیجان شما را درک می کنیم! اما ابتدا باید دکوراسیون اتاق کودک خود را قبل از آمدن او به موقع انجام دهید. بنابراین کار برای انجام دادن وجود دارد، اما از کجا باید شروع کنیم؟ این راهنما به شما در مورد هر چیزی که مربوط به دکوراسیون اتاق کودک است کمک می‌کند تا عکس‌های کودک شما در این اتاق بی‌نقص باشند - حتی اگر تجربه‌ی جدید والدینی ممکن است کمی مشکل داشته باشد!

 

چگونه اتاق کودک طراحی کنیم؟

نکته 1 دکوراسیون اتاق کودک: روی چیدمان تمرکز کنید

طرح کلی را مشخص کنید

پس از تصمیم گیری در مورد اتاق، اولین چیزی که باید برای دکوراسیون اتاق کودک خود در نظر بگیرید، چیدمان است. طراحی اتاق کودک شما و همچنین ایده های دکوراسیون اتاق کودک تا حد زیادی به چیدمان اتاق بستگی دارد. ابعاد اتاق، قرار دادن کلیدهای برق، پنجره ها و درها را مشخص کنید. این به شما کمک می کند تا در مورد جایی که باید همه وسایل کودک خود را قرار دهید، ایده بگیرید.

 

 

نکته 2 دکوراسیون اتاق کودک: یک تم انتخاب کنید

 

اتاق کودک با تم رنگارنگ

قدم بعدی در طرح دکوراسیون اتاق کودک انتخاب تم برای مهد کودک است. در حالی که تم های صورتی و آبی انتخاب های رایجی برای دکوراسیون اتاق کودک هند هستند، چندین تم همه کاره وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. چه موضوع کارتونی باشد و چه همه چیز در مورد حیات وحش باشد، مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کنید که کودک شما با عجله رشد نکند.

 

مشاوره رایگان  ؛  کلیک کنید...

 

 

نکته 3 دکوراسیون اتاق کودک: کفپوش، رنگ آمیزی و نورپردازی

مهدکودک-طراحی-نقاشی-نورپردازی-کفپوش

 

کفپوش نرم و نور روشن را انتخاب کنید

گام بعدی در طرح دکوراسیون اتاق کودک شما این است که رنگ آمیزی، کفپوش و نورپردازی را انجام دهید. فرش یا فرش نرمی را روی زمین در نظر بگیرید. این راحتی مادر/پدر و باب را تضمین می کند. همچنین اتاق کودک شما باید به خوبی روشن باشد. چراغ‌هایی نصب کنید که از راه دور قابل کنترل باشند، زیرا ممکن است نخواهید در تاریکی حرکت کنید و خطر بیدار کردن نوزاد در خواب را به خطر بیندازید.

 

 

 

نکته 4 دکوراسیون اتاق کودک: مبلمان

 

مبله با ملزومات

اکنون که ساختار بیرونی آماده است، وقت آن است که مبلمان اتاق کودک خود را شروع کنید. بسیاری از والدین تمایل دارند با خرید هر چیزی که می بینند زیاده روی کنند. چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که کودک شما بسیار سریع رشد می کند و این مبلمان مناسب برای نوزادان منسوخ می شود. بنابراین، عاقلانه است که فقط به موارد ضروری پایبند باشیم. اقلام کلیدی دکور اتاق کودک که باید روی آنها سرمایه گذاری کنید تخت، تخت، میز تعویض، انبار و صندلی غذاخوری است. 

PS: همه نوزادان متفاوت هستند. درست مثل ما بزرگترها، آنها شخصیت خودشان را دارند. ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از سرمایه گذاری در یک خانه درختی یا ورزشگاه، منتظر بمانید و ببینید فرزندتان با چه چیزهایی سرگرم می شود.

 

 

 

   ╣║╗╝╜╛╕╖╢╡┤│▓▒◄  خدمات گروه معماری مشاور

 

 

نکته 5 دکور اتاق کودک: عایق کردن کودک

اتاق کودک-طراحی-ضد کودک

 

اول ایمنی!

امنیت کودک شما مهمترین معیار در دکوراسیون اتاق کودک است. هر گوشه ای از مهد کودک باید ضد کودک باشد. هنگام خرید مبلمان، به جای لبه های تیز، قطعاتی با گوشه های گرد انتخاب کنید. تمام دوشاخه ها و پریزهای برق باید پوشیده باشند. بند ناف می تواند خطر خفگی باشد و باید دور از دسترس کودک نوپا قرار گیرد. همچنین، نصب آشکارسازهای دود و مانیتور کودک را برای ایمنی بیشتر در نظر بگیرید.

 

 

 ─█■⌂↔├╠═╬╧╨╤╥╫ ↔  دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

 

نکته 6 دکوراسیون اتاق کودک: لوازم جانبی

 

 

یک منطقه اختصاصی برای لوازم جانبی نگه دارید

اکنون، به بخش سرگرم کننده طراحی اتاق کودک می رسیم - لوازم جانبی! لوازم جانبی برای دکور اتاق کودک شما شامل وسایل ضروری و اسباب بازی است. همانطور که کودک شما رشد می کند، به چندین چیز مانند شیشه شیر، حوله، پیش بند، اسباب بازی های حمام و موارد دیگر نیاز خواهد داشت. ساده ترین راه برای نگهداری این لوازم، قرار دادن یک میز یا کابینت در مهد کودک است که صرفاً به این اقلام اختصاص دارد. یک واحد ذخیره سازی متناسب با دکوراسیون اتاق کودک انتخاب کنید.

 

دکور اتاق کودک

1. نصب نور مناسب: از چراغ های آویز گرم به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده کنید. این چراغ ها باید برای بزرگسالان به اندازه کافی روشن باشند اما برای کودک شما خیلی خشن نباشند.

2. از رنگ VOC صفر استفاده کنید: رنگ‌های معمولی می‌توانند بخاراتی ایجاد کنند که می‌تواند به مادر و نوزاد آسیب برساند. رنگ های ترکیبات آلی فرار صفر (VOC) بی خطر هستند و بوی شگفت انگیزی دارند!

3. یک فرش نرم اضافه کنید: کف‌های سخت می‌توانند دردناک باشند، زمانی که یک شب را می‌کشید و در عین حال گریه کودک را آرام می‌کنید.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

نبایدهای دکوراسیون اتاق کودک

1. وسایل گشاد را بالای تخت نوزاد قرار ندهید: اسباب بازی های کوچک و شل بالای تخت می تواند خطر خفگی باشد. از قرار دادن چنین وسایلی در بالای تخت کودک خودداری کنید.

2. تهیه وسایل ضروری را فراموش نکنید: هنگامی که کودک شما وارد می شود، به سختی فرصتی برای خرید ندارید. بنابراین از قبل تمام وسایل ضروری مانند پوشک، دستمال مرطوب، لوسیون و غیره را تهیه کنید.

3. اضافه کردن فضای ذخیره سازی را فراموش نکنید: نوزاد با چیزهای بی حد و حصری همراه است که باید با خیال راحت نگهداری شوند. اطمینان حاصل کنید که اتاق کودک دارای فضای ذخیره سازی کافی است.

 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

 

سبک های دکوراسیون اتاق کودک

از ابتدایی تا عجیب، در اینجا چند ایده شگفت انگیز برای دکوراسیون اتاق کودک آورده شده است:

 

 

 

ایده های تزیین اتاق کودک شماره 1: سبک مینیمال

 

 

ساده و کاربردی

لازم نیست دکوراسیون اتاق کودک شما روشن و پر سر و صدا باشد. بسیاری از والدین هزاره یک سبک ساده و ابتدایی را ترجیح می دهند که می توانند با بزرگتر شدن کودک خود آن را سفارشی کنند. اگر به دنبال ایده های مینیمال دکوراسیون اتاق کودک هستید، پس این اتاق باید در بالای لیست شما باشد! دیوارهای سفید و پرده های مطبوع راهی عالی برای روشن و جادار جلوه دادن اتاق هستند. اسباب بازی های زیبا و چادر بازی برخی از عناصر سرگرم کننده را به این مهد کودک اضافه می کنند.

 

ایده های دکور اتاق کودک شماره 2: تضاد رنگ

اوه خیلی خوشگله

آبی یا صورتی؟ چرا سراغ هر دو نمی روی؟! یکی از جدیدترین ترندها در طراحی اتاق کودک استفاده از دو رنگ متضاد است. همه ما برای این مهد کودک خاکستری و صورتی قلب هستیم. این طراحی اتاق کودک، با وسایل دکوری صورتی ملایم همراه با خاکستری تخته سنگ و عناصر چوبی، قطعاً برای اتاق کودک شما ارزش دزدی دارد!

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

ایده های تزیین اتاق کودک شماره 3: زیبا در پاستل

 

شیرین و خیره کننده

چیزی واقعا شیرین و معصومانه در مورد اتاق های کودک وجود دارد که با رنگ های پاستلی ساخته شده اند. در واقع، صورتی های پاستلی اغلب صورتی بچه نامیده می شود. اگر شما هم مثل ما عاشق پاستیل هستید، این دکوراسیون اتاق کودک را ببینید. این اتاق کودک با رنگ صورتی پاستلی ملایم با مبلمان سفید تسکین دهنده ساخته شده است، این اتاق کودک برای بسته کوچک شادی شما عالی است!

 

دکوراسیون اتاق کودک شماره 4: طرح های عجیب و غریب حیوانات

 

به واحد ذخیره سازی شایان ستایش توجه کنید

در کودکی، همه ما یک حیوان عروسکی مورد علاقه داشتیم که دوستش داشتیم! نوزادان مجذوب حیوانات هستند و دکوراسیون اتاق کودک با طرح‌ها و طرح‌های حیوانی قطعا کوچولوی شما را خوشحال و درگیر می‌کند. در حالی که می‌توانید تمام کارها را انجام دهید و دیوارها را با طرح‌ها و نقوش حیوانات رنگ آمیزی کنید، می‌توانید آن را مانند این اتاق ساده نگه دارید. تنها چیزی که نیاز دارید چند اسباب بازی زیبا و وسایل تزئینی DIY است و مهد کودک با تم حیوانات شما آماده است!

 

ایده های تزیین اتاق کودک شماره 5: سرگرمی با تم کارتونی

یک اتاق سرگرم کننده و شاد با تم کارتونی

ایده های کارتونی دکوراسیون اتاق کودک یک مورد علاقه آشکار است! اگر می خواهید دکوراسیون اتاق کودکتان سرگرم کننده و عجیب باشد، طرح های کارتونی را انتخاب کنید. این مهد کودک با تم ماشین نه تنها زیبا و شاد است، بلکه برای زمانی که کودک شما بزرگتر می شود نیز عالی است.

اگر این راهنمای دکوراسیون اتاق کودک برای شما مفید بود، این راهنمای جامع در مورد راه اندازی مهد کودک را بررسی کنید.

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

Livspace چگونه می تواند به شما کمک کند؟

امیدواریم ایده های ما برای شما مفید بوده باشد! اگر می خواهید فضای داخلی زیبا برای خانه خود داشته باشید، پس به دنبال آن نباشید. همین امروز یک مشاوره آنلاین با Livspace رزرو کنید.

آیا نمی دانید مشتریان ما در مورد کار با Livspace چه احساسی دارند؟ شما می توانید بررسی های Livspace را در اینجا بررسی کنید!

نظرات و پیشنهادات خود را در editor@livspace.com ارسال کنید