جنبه های مهم مدیریت پروژه ساخت و ساز

آموزش های گروه معماری مشاور

مدیریت ساخت و ساز یک سرویس حرفه ای است که ابزارها و تکنیک های تخصصی را برای مدیریت برنامه ریزی ، طراحی و اجرای پروژه از آغاز تا پایان آن به کار می گیرد. این یک زمینه گسترده تر است که به دارندگان پروژه و پیمانکاران کمک می کند تا یک روند ساخت و ساز ساده را پوشش دهند ، از منابع تا مدیریت ریسک.

تعریف دامنه پروژه ، برنامه ریزی ، مدیریت ریسک ، سازماندهی فعالیتهای متعدد ، مدیریت هزینه ، زمانبندی و اجرای استراتژیهای موثر از جنبه های یک پروژه بزرگ ساختمانی است.

بین پذیرش یک پروژه تکمیل شده و انتظارات مشتری رابطه وجود دارد. هدف اصلی تیم مدیریت پروژه ساخت و ساز اطمینان از انتقال بدون خطر پروژه از مرحله برنامه ریزی تا پایان کار است. برنامه ریزی ، اجرا و تحویل سه مرحله از چرخه عمر پروژه است. در اینجا برخی از جنبه های یک فرایند مدیریت پروژه وجود دارد:

 

مدیریت منابع


نمودارهای میله ای اغلب توسط مدیران برای تأمین منابع پروژه استفاده می شوند. این یک فرآیند ساده است که می تواند تجزیه منطقی فعالیت های حیاتی مختلف و زمان مورد نیاز برای انجام این فعالیت ها را انجام دهد. هر فعالیتی به مجموعه متفاوتی از منابع نیاز دارد که باید شناسایی شوند. تجهیزات ، نیروی کار و مواد برخی از منابع اساسی مورد نیاز برای اجرای یک پروژه هستند. فعالیت های مختلف را می توان به موقع به عقب و جلو برد تا منابع را مدیریت کند.

 

مدیریت مواد


نمودار میله ای یکی از تکنیک های سنتی پیمانکاران برای شناسایی مواد مورد نیاز است. سفارش مواد مطابق با نیازهای پروژه فعالیت مهمی است. تحویل دیرهنگام مصالح می تواند مشکلات زیادی را برای تیم سازنده در جاده ایجاد کند. از آنجا که تحویل یک پروژه به موقع و در هزینه توافق شده ضروری است ، تیم مدیریت پروژه باید از تحویل به موقع مواد اطمینان حاصل کنند. یک استراتژی موثر مدیریت مواد همچنین با ذخیره سازی و تخریب مواد نیز سروکار دارد.

 

طرح احتمالی


موارد زیادی وجود دارد که می تواند در طول پروژه های بزرگ ساختمانی اشتباه پیش رود. وقتی اوضاع از برنامه و برنامه منحرف می شود ، منجر به تأخیر تحویل و افزایش هزینه ها می شود. باران شدید ، غیبت کارمندان و در دسترس نبودن مواد از جمله شرایط غیرمنتظره ای است که نیاز به یک برنامه پیش بینی شده دارد. داشتن مقدار مناسب زمان کم می تواند به تیم سازنده در مقابله با شرایط غیرمترقبه کمک کند.

 

مدیریت ریسک


ساخت و ساز یکی از سخت ترین مشاغل است که شامل بسیاری از عوارض و فنی می باشد. فقط یک تیم مدیریت پروژه متبحر و متخصص در ساخت و ساز می تواند به طور موثری از عهده شرایط و خطرات پیچیده برآید. وجود یک برنامه مدیریت خطر صدا به تیم سازنده کمک می کند تا تأثیر عوامل مختلف نامطلوب را کاهش دهد یا از بین ببرد. ارتباط و هماهنگی مناسب هنگام کنترل ریسک مهم است.

درباره  کیفیت Millwright
در کیفیت Millwright ، ما خدمات اداری و ساختمانی را در ادمونتون و سراسر آلبرتا نیز ارائه می دهیم. در صورت تمایل می توانید پروژه بعدی خود را با ما در میان بگذارید.

 

منبع :

https://www.qmillwright.com/important-aspects-of-construction-project-management/