اهمیت اتوکد

 

 

چه کسی از اتوکد استفاده می کند و چرا مهم است؟

 

 

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

Who Uses AutoCAD and Why is it Important? ONLC Training Center

 

 

CAD مخفف Computer-Aided Drafting است و AutoCAD محبوب ترین برند نرم افزاری است که برای CAD استفاده می شود. اکثر افرادی که نام اتوکد را شنیده‌اند، معمولاً به طراحان یا معمارانی فکر می‌کنند که نقشه‌هایی را برای ساختمان‌ها روی رایانه طراحی می‌کنند. با این حال، کاربردهای بی نهایت بیشتری نسبت به ترسیم نقشه ها دارد. از اتوکد می توان برای طراحی هر چیزی و هر چیزی با جزییات و مقیاس استفاده کرد.

 

 

چه کسی از اتوکد استفاده می کند؟


معماران و طراحان از اتوکد برای طراحی نقشه های ساختمان، پل ها و جاده ها استفاده می کنند. خانه یا آپارتمانی که در حال حاضر در آن زندگی می کنید به احتمال زیاد با استفاده از نرم افزار CAD طراحی شده است. ابزاری را در اختیار طراح قرار می‌دهد تا اشیا را در مقیاس بزرگ ترسیم کند. این بدان معنی است که کسی می تواند این نقشه ها را بگیرد و اندازه گیری های موجود در آنها را دنبال کند تا آیتم های ملموسی را ایجاد کند که دقیقاً با هم هماهنگ شوند. این پلان ها قبلا با دست ترسیم و سپس کپی شده بودند. وجود این قابلیت در کامپیوتر این فرآیند را بی نهایت آسانتر و سریعتر می کند.

 

مهندسان، به ویژه مهندسان مکانیک، به طور گسترده از آن برای طراحی همه چیز از ابزار ساده گرفته تا چیزهایی به پیچیدگی شاتل فضایی استفاده می کنند. نقشه‌های CAD همچنین می‌توانند برای تولید نمونه‌های اولیه طراحی، ابزارهای سفارشی و قطعات برای دستگاه‌های بزرگ‌تر، سازگار شوند و به چاپگرهای سه بعدی و ماشین‌های CNC وارد شوند. قطعات کوچک‌تر را می‌توان دقیقاً از نقشه‌های CAD ساخت که برای ساخت ماشین‌های بزرگ‌تر در کنار هم قرار می‌گیرند. اتوکد نرم افزاری است که به مهندسان کمک می کند تا طرح ها را از ذهن خود به دنیای واقعی انتقال دهند.

 

 

اتوکد اینجاست که بماند


برخی معتقدند که اتوکد منسوخ شده است زیرا بهترین استفاده از آن برای نقاشی های دو بعدی است و بیش از 20 سال است که وجود دارد. نرم افزارهای جدیدتر مدل سازی سه بعدی، مانند Revit و Fusion، اکنون برای طرح های بسیار پیچیده در دسترس هستند. با این حال، اتوکد به دلیل هزینه کم و رابط کاربری کاربرپسند، همچنان انتخاب ترجیحی اکثر طراحان است. بسیاری از طراحان از اتوکد برای ایجاد یک نقشه دو بعدی استفاده می کنند و سپس آن را به یک قطعه پیچیده تر از نرم افزار مدل سازی سه بعدی وارد می کنند. اتوکد هنوز یک راه حل بسیار مناسب برای نیازهای پیش نویس بسیاری از پروژه ها است.

 

 

علیرغم آنچه برخی ممکن است باور داشته باشند، اتوکد به جایی نمی رسد. در واقع در حال توسعه جدید است و با زمان به خوبی پیشرفت می کند. هارد کلاینت که مستقیماً روی رایانه شخصی شما نصب می شود راه به جایی نمی برد، اما اکنون موارد اضافه شده ای وجود دارد که به صورت آنلاین در فضای ابری اجرا می شوند و همچنین برنامه های تلفن همراه نیز وجود دارند که به شما امکان می دهند نقشه ها را مستقیماً در دستگاه های تلفن همراه خود مشاهده و ویرایش کنید. اتوکد از سال 1982 وجود داشته است و خود از اکثر کاربران فعلی Revit و Fusion قدیمی تر است. اتوکد توسط معماران، مهندسان، طراحان داخلی، توسعه دهندگان املاک و مستغلات، هنرمندان استفاده می شود و این لیست همچنان ادامه دارد. در طول سال ها اتوکد ارتش قابل توجهی از کاربران ایجاد کرده است و بیش از 20 نرم افزار مختلف در مجموعه خود ارائه شده است.

 

 

کلاس ها و گواهینامه های اتوکد


بیش از 20 سال است که اتوکد یکی از قدرتمندترین و کاربرپسندترین راه حل های نرم افزاری طراحی پیش نویس بوده است. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه قدرت واقعی اتوکد را آزاد کنید، آموزش با کیفیت ONLC را در نظر بگیرید. ما کلاس هایی از سطوح مقدماتی تا پیشرفته ترین را ارائه می دهیم. دوره های گواهینامه اتوکد و ACP نیز موجود است.

 

 

https://www.onlc.com/blog/uses-autocad-important